Ženský fotbal

Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

V odvětě úvodního kola play off Ligy mistryň se v Edenu představil Apollon Ladies. Z Kypru si Slavia přivezla remízu 1:1. Sešívané fotbalistky nakonec dokázaly postoupit mezi 16 nejlepších celků Evropy po úžasném obratu a výhře 3:2! Holky děkujeme!

Zpět v základní sestavě mohl trenér Medynský po zranění využít dlouholetou oporu Petru Divišovou, která nastoupila na pravém kraji zálohy. Za ni se do obrany postavila trochu netradičně jinak spíše ofenzivní hráčka Jitka Chlastáková. V útoku pak nastoupila v roli jediného hrotu Tereza Kožárová. Na druhé straně nasadil trenér Kyriakou hned několik zahraničních hráček. Poslední předzápasovou zprávou pak je fakt, že utkání odřídí holandské rozhodčí v čele s Vivian Peeters.

Slávistky začaly aktivněji, ve vápně střílela Svitková, ale její pokus nešťastně zblokovala vlastní spoluhráčka. V 7. minutě dostaly hostující hráčky možnost standardní situace z velice dobré pozice. Alborghetti trefila míč dobře, ale Votíková zvládla u tyče střelu jistě pokrýt. Na druhé straně to zkoušela z větší dálky Bartoňová, ale i Brouwer byla připravena. Úvod nabídl ofenzivní podívanou a z další akce se bohužel radoval Apollon. Po individuální akci se prosadila Witteman, když míč nešťastně propadl pod padající Votíkovou. Pro naši brankářku to opravdu nebyl dobrý den - hned o pár chvil za svá záda pustila nepovedený centr téže hráčky a Slavia tak za stavu 0:2 potřebovala k postupu vstřelit 3 branky. Ve středeční večer byla sice zima, ale fotbal rozhodně nenudil! Slavia začala manko stahovat záhy, když se v 19. minutě prosadila tváří v tvář brankářce Divišová! A sešívané ženy ožily! Po pěkné individuální akci pálila Kožárová, ale Brouwer tentokrát svůj tým podržela. Ve 34. minutě měl Apollon možnost takřka totožné standardky jako v úvodu zápasu. Tentokrát se kopu ujala Sidira, ale výsledek byl stejný - naše brankářka míč chytila. Pozornost Votíkové vzápětí otestovala i Alborghetti, opět neúspěšně pro Kypřanky. Dobrou možnost měly červenobílé v 39. minutě, kdy po odraženém míči po rohovém kopu pálila ve vápně Svitková, bohužel o metr vedle! Diskutabilní situace se odehrála o minutu později. Kožárová obehrála dvě protihráčky a po kontaktu ve vápně upadla. Rozhodčí Peeters ale k nelibosti diváků penaltu neodpískala. Atraktivní první půle ale ještě nebyla u konce - v 41. minutě se krásnou ranou zpoza vápna trefila k tyči Svitková a vyrovnala!

Do druhé půle udělal trenér Medynský jednu změnu - kapitánku Pěničkovou nahradila Krejčiříková. Hned v úvodu závěrečného dějství si slávistky vybraly velkou smůlu. Svitková rozehrála standardku, kterou Budošová tečovala do břevna! Sešívané začaly velkým náporem, Bartoňová mohla zakončovat do odkryté branky, ale míč netrefila a následnou střelu zvládla chytit Brouwer. A další zahozená tutovka! Kožárová se skvěle prokličovala až před brankářku, z úhlu ji ale nepřekonala, odražený míč se však dostal k Divišové, ta ale napálila opět jen brankářku! Neskutečná smůla! Neproměněné tutovky pak na slávistky poněkud dolehly a následující čtvrthodinka se odehrávala za vyrovnané hry převážně ve středu pole. V 70. minutě přišla další vyložená šance našich barev. Krejčiříková pěkně zatáhla míč a poslala chytrou přihrávku do vápna, tu výborně pustila Kožárová, takže Szewieczková mohla postupovat sama na brankářku. V jasné gólovce ale poněkolikáté vynikla Brouwer. Kýžený postupový gól ne a ne padnout! Po rohu poskakoval míč na brankové čáře, ale Apollon ho dokázal odkopnout! Z malého vápna pak v těžké pozici mířila nad Svitková! V 81. minutě navíc byla po druhé žluté kartě vyloučena Sidira. A rovnou z přímého kopu se úžasně trefila Svitková a završila tak parádní obrat! Apollon se ale nevzdal a vrhl všechny síly do útoku. V 85. minutě se skvěle na hranici vápna uvolnila střídající Nielsen a její střela šla jen o centimetry vedle! V poslední  minutě řádného hracího času se výtečně uvolnila Bartoňová a postupovala z úhlu sama na Brouwer. Ta však znovu perfektně zakročila! V nastavení mohlo být vyrovnáno, Svitková si rohový kop ztečovala jen kousíček nad břevno! A z brejku po následném rohu se přes několik hráček prokličkovala do samostatného úniku Szewieczková! Nakonec si ale po dlouhém sprintu šlápla na míč a ani nezakončila! V posledních vteřinách pak zahodila samostatný únik i Bartoňová, ale to už Slavii mrzet nemuselo! Po úžasném obratu totiž červenobílé dámy porazily Apollon Ladies 3:2 a zaslouženě postoupily mezi 16 nejlepších celků Evropy!

Komentáře (53)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 2:2 ve 2. poločase

    jiri     před 8 lety 12.10.2016 19:59 |  
    0 0

    chudák holka, takové strašidelné chyby...

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 2:2 ve 2. poločase

      celtix     před 8 lety 12.10.2016 22:14 |  
      2 0

      Zajímavé je, že když se tohle stane chlapům (Berkovec), tak to není chudák, ale dřevák a všichni mu nadávají.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 2:2 ve 2. poločase

        Alanor (admin)     před 8 lety 12.10.2016 22:26 |  
        2 1

        Na druhou stranu je taky třeba vnímat, že chlapi mají úplně jiné podmínky. A zrovna Votíková je tradiční opora, naopak Berkovec nakupil za poslední rok kiksů hned několik.

        • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 2:2 ve 2. poločase

          Travinho     před 8 lety 13.10.2016 00:21 |  
          0 0

          Tak snad si k tomu přidá nějaké hezké video na youtube....

  2. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2 ve 2. poločase

    Alanor (admin)     před 8 lety 12.10.2016 20:09 |  
    3 0

    Strhující zápas!

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2 ve 2. poločase

      dubas     před 8 lety 12.10.2016 21:46 |  
      2 0

      Jsem u třetího gólu řval jak kdyby hráli muži i když to bylo něco jiného, tak to byl parádní fotbal, ale u těch šancí jsem málem dostal infarkt:-)

  3. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    Kara (přítel SN)     před 8 lety 12.10.2016 20:23 |  
    3 0

    Já je žeru :) Gratulace a už se těším na další zápas.

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      Dobi     před 8 lety 13.10.2016 02:17 |  
      3 0

      Těším se, těšíš se, těšíme se, těšme se!!!

  4. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    Karel1 (přítel SN)     před 8 lety 12.10.2016 20:29 |  
    3 0

    Úžasné, velká gratulace, takhle se bojuje za Slavii.

  5. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    Stahler     před 8 lety 12.10.2016 21:47 |  
    3 0

    Gratuluji holkám k postupu, vydřely to ! Zápas se nevyvedl brankářce, která obvykle bývá velkou oporou, snad příště jí zápas vyjde lépe. V první půli jsem dost nadával na hlavní rozhodčí, penalta pro Slavii byla úplně jasná a ona ji jako jediná neviděla. V druhé půli už pískala naštěstí rovinu. No a v závěru to byly nervy, když se nepodařilo přidat čtvrtý gól. Dva brejky na brankářku a nic z toho, hlavně ten první byl strašně provedený. Stát se to v první lize chlapovi, tak je na Silvestra v televizním vydání. A jinak škoda, že si holky po zápase na památku nevyměňují dresy :D

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      dubas     před 8 lety 12.10.2016 21:58 |  
      0 0

      Jo, ta výměna dresů mě taky napadla:-) Jinak bylo škoda, že dvě vteřiny před děkovačkou přestal jít zvuk.

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      rybář 53     před 8 lety 12.10.2016 22:07 |  
      1 1

      Úžasný zážitek,nervy až do konce!.Zklamáním je jen malý pocet diváků.Ten fotbal měl fakt všechno.Děkujeme děvčata,takhle se bojuje za Slavii.Přítomni i pán Šilhavý,Vlček i celé vedeni Slavie.Jen tak dál.Golmance nic nebudeme vyčítat,byla utkání,kdy nás zase podržela,stane se.Dobrou noc.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        Travinho     před 8 lety 13.10.2016 00:23 |  
        0 0

        Zklamáním počet diváků? Bylo snad méně než na derby? Na ty chodím pravidelně a je tam tak pětina lidí. A to i když šlo o titul. Co je potom víc?

  6. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    Alanor (admin)     před 8 lety 12.10.2016 22:16 |  
    3 1

    Byla sice zima, ale kdo byl, tak nemusel litovat. Skutečně krásný zápas, který řadím hodně vysoko i v konkurenci mužských utkání. Navzdory individuálním chybám a těžké situaci se mužstvo nepoložilo a naopak holky ukázaly, že mají charakter šampionek. Přiznám se, že po té spoustě zahozených šancí jsem se začínal obávat, že ten obrat vyjít nemusí, ale nakonec to rozhodla vynikající Svitková. A obecně si myslím, že náš tým podal výborný výkon, kdy nepříjemného a kvalitního soupeře přehrál a zaslouženě postoupil, byť to bylo docela s nervy. Ale o to větší to byl zážitek. :) Teď si jen přát štěstí při losu a hratelného soupeře.

  7. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    Robinator     před 8 lety 12.10.2016 22:17 |  
    6 7

    zensky fotbal je srandovní, ale tak aspoň že se nějak odreaguji od běžných činností, fandim jim :)

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      Alanor (admin)     před 8 lety 12.10.2016 22:20 |  
      6 6

      Mně teda přijdou srandovní spíš tvoje příspěvky v diskusi. Myslím, že dnes byl v Edenu k vidění výborný sportovní výkon. Úsměvné možná bylo tak (ne)zakončení Szewieczkové, ale i tam je třeba vidět předtím to parádní sólo, kdy si udělala několik hráček soupeře.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        Alky (přítel SN)     před 8 lety 13.10.2016 15:27 |  
        3 2

        Zase si nebudeme nalhávat, že je to nějaká světová kopaná. Úrovní bych to viděl tak na divizi, a když k tomu připočtu to množství šancí a způsoby jakým je lze zahodit, tak bych tomu ubral na krajský přebor. Líbí se mi to dívčí nadšení, zápal pro hru (při některých zákrocích možná až za hranou), ale z toho, co jsem včera viděl (druhý poločas), jsem nabyl dojmu, že výhra byla nakonec velmi šťastná a svým způsobem trochu nespravedlivá. Gólu totiž předcházel dle mě nefaul, za který byla udělena červená karta a z nastalé standartky holky šťastně skórovaly. Zatímco předtím neuvěřitelně zazdily asi 5 tutovek. Takže gratulace ano, ale vaše nadšení tak úplně sdílet nemůžu.

        • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

          EdCable     před 8 lety 13.10.2016 16:42 |  
          1 0

          Promin, ale faul to byl naprosto jasnej, ona si tam kolem ni hodila balon, holka ji tam dala nohu do cesty - i kdyby neskocila, tak jasny faul. Zlutou bych asi nedaval, ale tezko z dalky soudit, co videla sudi, A standardka zahrana perfektne - strileny centr na zadni tyc, brankarka do posledni chvile musi cekat, jestli to nekdo tecuje, nase tam v tom pohybu na tec byla a chytre to nechala projit. Krasny gol.

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      Dobi     před 8 lety 12.10.2016 22:33 |  
      6 4

      Nevím, co je zase tak na tom srandovního? Stačí jen srovnat s antifotbalem mužů za Dumly! Holky si dokáží přihrát, utéci i obětavě zachránit! Ale když už někdo přijde s názorem, že to není nic, jen sranda, pak je těžké něco vysvětlovat!
      Jinak upřímná gratulace k vydřenému postupu, protože se proti holkám spikla snad smůla za 5 let - ty šance, břevno atd. A v první půli žel i nakloněná rovina. My jsme s přáteli mysleli, že to pískají Bulharky. Omlouvám se za omyl slovanských sestrám za křivá obvinění, to naši západní "přátelé", to je holt něco jiného- V politice i ve sportu....
      To nic nesmí zkazit upřímnou radost nad postupem, ale i nad radostí ze hry našich holek. Prohrávat 0:2 u vědomí, že musíme dát 3 góly pro postup, to už chtělo sílu! A tu holky mají!!! Jen tak dál! Jsme mezi 16 postupujícími, což je, počítám-li dobře, osmifinále. Přejme si dobrý los a opět na shledanou v Edenu!

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      Travinho     před 8 lety 13.10.2016 00:25 |  
      3 0

      Já spíš nechápu, proč to srovnáváš s mužskou kopanou, všichni víme, že ten sport je někde jinde (úroveň druhé třídy) než mužský fotbal, ale tak je to třeba brát. Stejně je to v tenise, volejbalu a dalších. Tak to prostě je.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        dubas     před 8 lety 13.10.2016 07:51 |  
        2 0

        Taky tomu nerozumím, já to prožíval tak, že si manželka myslela celí první poločas, že se dívám na mužský fotbal. Když se mě pak podívala přes rameno a uviděla, že se dívám na ženský, tak si poklepala na čelo. U třetího gólu jsem řval jak u derby:-)

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      Kara (přítel SN)     před 8 lety 13.10.2016 10:13 |  
      0 2

      Já ti nevím, vlastně by mě dost zajímalo, jak by třeba naše áčko obstálo s ženskou repre USA nebo třeba Německa...v Česku k tomu ty holky pracují a studují, kdo ví, jak by to vypadalo, kdyby byly opravdu profesionálkami...osobně se mi líbí, že je to techničtější a samozřejmě i to, že padá více gólů.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        Dobi     před 8 lety 13.10.2016 11:11 |  
        0 0

        Předčasně se mi to odeslalo, dokončím:

        I když - zakladatel Sokola Miroslav Tyrš, rodák z Děčína, byl původně Němec jak poleno (Friedmann Tiersch), ale po smrti rodičů byl vychováván v české rodině, která jej naučila lásce k české zemi i historii. Ale ono je to v Evropě trochu jinak, stejně jsme nějak promícháni a ctíme stejnou nebo podobnou kulturu. Kolik jen emigrantů z roku 1968 přestalo být Čechy i národnostně. Ale ASIMILOVALI SE!
        Omlouvám se za OT, ale je to žel tak..

        • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

          Dobi     před 8 lety 13.10.2016 11:22 |  
          0 0

          Zavřelo, ale neodeslalo. Proto jen stručně. Já si nemohu zvyknout na spojení Francouz Ahmed nebo Němec Mustafa. My jsme ještě uváděli "národnost česká, státní příslušnost československá". A nějak se nám pomíchaly ty pojmy "národnost" a "státní příslušnost". U Francouze bych očekával jméno třeba Francois nebo Pierre, u Němce Fritz nebo Gunter... Ale s tím asi nic neudělám, holt si to všichni nějak zjednodušili..

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        lassiter     před 8 lety 13.10.2016 11:27 |  
        1 0

        Pokud myslíš A tým mužů, tak hráli-li by naplno, tak tak osm deset gólů rozdíl či tak něco, spíš víc.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        EdCable     před 8 lety 13.10.2016 11:35 |  
        0 0

        Pri vsi ucte by prohraly, jinak by to byl pro nase acko poradny trapas, fyziologii neokecas.

        Sestry Williamsovy si taky nemyslely jake jsou bombardacky, ale prohraly s chlapem, tezkym kurakem z 203. pozice zebricku ATP(Kaarsten Braasch, v te dobe uz za zenitem, tyden po te exhibici padl nekam k 350. pricce ATP) - prvni set Serena 1:6 a druhy set Venus 2:6 (v te dobe byla Venus lepsi nez Serena).

        Jde o to, ze pokud hlavni roli hraje rychlost, dynamika a sila, jsou zeny proste silne znevyhodnene, ve fotbale tedy v soubojich pozdeji a slabsi (+ vyskova prevaha + sila strely). Ve vytrvalosti to je mene jednoznacne, tam by napr. spickove svetove maratonkyne s casy pod 2:25 mohly s ceskou spickou vklidu souperit, i kdyz to hovori hlavne o urovni ceske spicky. Ultramaratonkyne se obcas v nekterych spickovych zavodech umisti v celkove TOP10 poradi (napr. letos na Spartathlonu byla Nagyová celkove 4.) .

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        Travinho     před 8 lety 13.10.2016 11:43 |  
        3 0

        Dostaly by neskutečně natřískáno. Když se podíváš na kvalitu hráček a hlavně pohybové a silové dovednosti, tak je tam naprosto propastný rozdíl. Věř tomu, že by je vcelku v pohodě porazil i náš mladší dorost a věřím, že U15 by s nima dokázali hrát srovnatelnou partii. Fyzicky jsou na tom tito kluci už srovnatelně (spíše lépe) a technicky nezaostávají o tolik.

          • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

            Travinho     před 8 lety 13.10.2016 12:37 |  
            0 0

            No, když budu vycházet z toho, že naše U15 je pravděpodobně na lepší úrovni než Mělník. Ale asi by prohráli, to máš pravdu, ale myslím si, že by s ženskými už dokázali hrát relativně slušnou partii. Ale asi by u nich proti nim měli mezery v taktickém pojetí hry.

            • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

              jane (admin)     před 8 lety 13.10.2016 17:08 |  
              0 0

              No, oni ty mělničtí dorostenci mají poměrně přísného a kvalitního trenéra a je to vcelku silný ročník :)

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        dArtagnan     před 8 lety 13.10.2016 12:11 |  
        3 1

        Gratuluju holkám k zaslouženému postupu!
        Nicméně srovnání s mužským fotbalem je úplně mimo mísu, to je prostě jiný sport. Dospělé holky dostávají nálože v přátelákách od dorostenců, to není o penězích. Ženská Liga Mistrů je imho někde na úrovni ligových žáků, možná dorostu okresního přeboru. Ale s tím, že tak veliké množství komických situací (typu špatně házený aut, gólmanka si hází sama míče do brány, útočnice zakopne o míč při samostatném úniku atd) ani u těch malých kluků neuvidíš.

  8. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    mpik     před 8 lety 12.10.2016 22:55 |  
    5 0

    Nádherné a do poslední minuty dramatické utkání se šťastným koncem. Co si přát více?! Holkám velká gratulace!

  9. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    travel (přítel SN)     před 8 lety 13.10.2016 07:22 |  
    1 0

    Moc holkám gratuluji,ale příště ať to nejsou takové nervy -:).Jak se blížil konec utkání a potom všem,co nepromněnily,jsem začal mít obavu,aby ten 3. gol daly.Jenže naše holky to jsou bojovnice a tak to nakonec dobře dopadlo.Konec dobrý,všechno dobrý? No ,rozhodčí určitě ne a brankářka si snad vybrala slabší chvilky na hodně dlouho.Už se těším na dalšího soupeře.

  10. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    SaperVodicka (přítel SN)     před 8 lety 13.10.2016 10:21 |  
    0 0

    Zrychleně jsme si prohlédnul záznam utkání a musím se přiznat, že to byly opravdu pěkné góly. Jak všechny tři Slávie, tak i ta první branka Apollonu.

  11. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    Merlinus (přítel SN)     před 8 lety 13.10.2016 10:21 |  
    0 0

    Gratulace holkám. Slušné nervy, ale super. Jinak k článku - to nepřechylování těch jmen hráček Apollonu tedy strašně tahá za uši. Já se lekl, že naše holky hrály s chlapama... :-)

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      Betynka58     před 8 lety 13.10.2016 10:39 |  
      0 0

      Dle mého je to v pořádku. Myslím, že v zahraničí taky ponechávají českým hráčkám jméno tak, jak je běžné v češtině, tak je asi správné respektovat jména cizích hráček bez koncovky -ová. Asi jde jen o zvyk.

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      dubas     před 8 lety 13.10.2016 11:52 |  
      0 0

      Moje manželka se za svobodna jmenovala na celém světě Danijela Todořovič, jen v naší malinkaté zemičce byla TodorovičOVÁ, mě to přechylování moc normální nepřipadá.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        EdCable     před 8 lety 13.10.2016 12:59 |  
        0 0

        Desive je to u jmen ze zemi, kde se taky prechyluje. Treba Anna Kurnikova se u nas bezne prechyluje na Kurnikovova, coz mi uz prijde dost nenormalni. U tech jmen z jinych zemi mi to tak nevadi, vstrebavam obe varianty.

        • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

          dubas     před 8 lety 13.10.2016 13:10 |  
          0 0

          To přechylování u rusek je blbost dovedená do dokonalosti, to je ová na druhou:-) Jinak procento lidí co by už nepřechylovalo, je dnes daleko větší, než třeba před deseti lety, já byl taky pro ová než jsem poznal ženu a pochopil, proč ji to vadí, dostaneme nadaný, že jsme mimo téma:-)

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      Alanor (admin)     před 8 lety 13.10.2016 12:25 |  
      0 0

      To je věčná diskuse. :) Já vycházel z toho, že Richi v reportu z prvního zápasu nepřechyloval, tak jsem pokračoval v trendu.

      • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

        Dobi     před 8 lety 13.10.2016 13:28 |  
        2 0

        K přechylování asi toto:
        1. V českém textu pro české čtenáře jsem ZÁSADNĚ PRO přechylování. Odpovídá to pravidlům!
        2. V oficiálním textu (např. zápis o utkání) je přechylování nesmyslem.
        Ale myslím si, že někdy chceme být světoví za každou cenu! Do češtiny pronikají anglikanismy tam, kde to není vůbec nutné...
        A připomínka, že v cizině uvádějí naše ženy v přechýlené formě? Oni jednak neznají jméno otce nebo manžela, jednak je to OFICIÁLNÍ JMÉNO v občance či pase. A pokud paní Todorovićová přijala toto jméno, je to v pořádku. Jen by mě zajímalo, nakolik ty slavné zahraniční texty respektují naše háčky a čárky. Ale to je problém, který mají třeba Slováci, Chorvati i Slovinci, o Rusech nemluvě, přepis jejich slovanských textů je někdy tragikomický (ale je to přepis z azbuky či u Srbů a Bulharů z cyrilice). Co mě ale irituje, pokud si žena vezme člověka s českým nebo slovenským příjmením - Emma Smetana nebo Alena Kucera. Děs. Ale podobný problém mají třeba i Maďaři, kteří mají dlouhou a krátkou přehlásku! A kolik "světáků" komolí i německé Umlauty neboli přehlásky? Nebo ß...Trocha větší pokora k bohatosti češtiny by neměla vadit!

        • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

          dubas     před 8 lety 13.10.2016 14:27 |  
          0 0

          Tak ona tenkrát ještě neměla na výběr, stejně jako s dvojím občanstvím. Ona je jedna věc s něčím co nemáš v abecedě háčky a podobně a něco jiného je ová. Vyslovit ř pro cizince je problém, až neřešitelná věc, my se bez ová obejdeme v pohodě:-)

          • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

            Dobi     před 8 lety 13.10.2016 14:48 |  
            0 0

            Mě by při této logice zajímalo, jak kdo bude vyslovovat maďarská jména, navíc, když jejich "a" se vyslovuje něco mezi "a" a "o". O dlouhých a krátkých přehléskách nemluvě. A kdo umí vyslovit slovenské, ruské či chorvatské "Ľ". Ale něco jiného je PSANÝ text. A tady trvám na tom, aby se postupovalo podle pravidel té které země. Tedy u nás s "ová". Ale - jak už jsem napsal - zvláště u mladší generace přestáváme být Čechy a ctít češtinu! Hlavně být "in", hlavně být světoví! Punktum.

            • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

              dubas     před 8 lety 13.10.2016 15:10 |  
              0 0

              Dobi to je právě ono, jsou věci které vyslovit nejdou, ale bez ová to vyslovit jde a to je rozdíl, jinak to in a podobně taky nesnáší.

        • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

          Jachym     před 8 lety 13.10.2016 14:44 |  
          1 0

          Naprostý souhlas, i když tento názor dnes není "in", "cool" ani "trendy"...

        • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

          bongor     před 8 lety 13.10.2016 18:59 |  
          0 0

          Vzpomínám na dobu,kdy se v Jugoslavii v jednom hudebním magazinu začala psát angličtina tak,jak se vyslovuje.Třeba saxofonista Charlie Parker byl napsán Čálí Páka.Jinak to nepřechylování českých příjmení třeba Eva Černý se mi taky zdá ujetý.

          • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

            Dobi     před 8 lety 13.10.2016 21:05 |  
            0 0

            O té Jugoslávii a někdejší srbochorvatštině něco vím, studoval jsem ji. Problémem bylo, že Srbové psali a píší cyrilicí. Takže norma přikazovala fonetický přepis (stejně jako ruská jména vypadají v anglickém přepisu příšerně). Ale platilo to i pro chorvatské "nářečí", takže se psalo i v latince třeba Šekspir. Dokonce velký přítel Čechů, đakovský biskup Josip Strossmayer se psal Štrosmajer.. Po rozdělení přirozeně tento nesmysl odpadl. Přitom v Praze bylo vždy a stále Strossmayerovo náměstí (kromě epizody, kdy neslo pár let jméno stalinisty Václava Kopeckého). Ale pamatuji, že jsem tehdy v Zagrebu (vlastně Záhřebu) četl o Josipu Štrosmajerovi...

  12. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    HUSAR (přítel SN)     před 8 lety 13.10.2016 10:33 |  
    0 0

    Pěkný zážitek - vše je pomalejší, tak si to divák hezky vychutná. Holky to otočili srdcem! Jen malá otázka na okraj - nevíte co znamenal ten běh rozhodčí k trenérovi Apollonu s nějakým papírkem, který zabavila jedné hráčce soupeře? Bylo to kolem 88 min.

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      kjandourek (admin)     před 8 lety 13.10.2016 12:09 |  
      1 0

      Asi u ní objevila tahák: "přihrávky po zemi, střely do vinglu"

  13. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    buri     před 8 lety 13.10.2016 12:46 |  
    2 1

    Holky díky, pobrečel jsem si...

  14. Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

    vlk30 (přítel SN)     před 8 lety 13.10.2016 14:14 |  
    1 1

    Gratulace u vás je vidět bojovnost a srdce,na rozdíl od mnoha mužkých primadon.

    • Re: Liga mistryň: Slavia - Apollon 3:2

      bongor     před 8 lety 13.10.2016 19:01 |  
      2 0

      Holky,udělaly jste nám velkou radost.Dík.

  15. Tipovačka...

    dauby     před 8 lety 14.10.2016 08:38 |  
    1 0

    Btw - co aktualizace tipovačky? Hrálo se už předevčírem a zítra je další zápas... Nebo to zaktualizujete najednou??? Díky :-).