V tabulce Slavii najdeme na pátém místě se sedmibodovou ztrátou na vedoucí duo Plzeň - Mladá Boleslav a šestibodovou ztrátou na Zlín. Pouhý bod pak Slavia ztrácí na čtvrtou Spartu, je však třeba připomenout, že na rozdíl od všech týmů nad sebou má Slavia o jeden odehraný zápas méně. Zápas prvního kola v Brně se bude dohrávat už příští středu, brzy tak sešívaní zápasově dorovnají své konkurenty. Pro úplnost dodejme, že za Slavií je na šestém místě dost překvapivě tým Bohemians s dvoubodovou ztrátou, sedmá Dukla ztrácí už čtyři body a osmý Jablonec bodů pět.
Sešívaní tak sice nejsou na pohárové příčce (účast v Evropě zajišťuje nejhůře čtvrté místo v lize), ale pokud zvítězí v Hradci Králové i v Brně, což jsou nejbližší dva ligové zápasy, mají jistotu, že se na čtvrté místo dostanou. Touto poznámkou se pomalu dostáváme k hlavnímu tématu tohoto okénka, kterým je zbývající podzimní program. Ten přeruší ještě jedna reprezentační přestávka mezi 13. a 14. kolem, do té doby si však slávisté rozhodně nebudou moci stěžovat na nedostatek vytížení.
Už v sobotu 15. října v 15:00 nastoupí Slavia v Hradci Králové, poté přijde na řadu středeční dohrávka v Brně (19. října v 18:00) a hned v sobotu (22. října v 20:05) domácí zápas proti Slovácku. To však není vše, protože následující středu (26. října) je oficiální hrací den čtvrtého kola MOL Cupu, které se bude losovat za týden v pondělí 17. října. Slavia si samozřejmě může dohodnout odložení tohoto utkání a vzhledem k docela nabitému programu by to dost možná nebyl úplně špatný nápad. Další víkend pak totiž hraje Slavia nelehký zápas v Jablonci. Mohla by tak nastat situace, že by Slavia musela v 15 dnech odehrát 5 utkání proti ligovým soupeřům, z toho hned čtyři venku.
Z tohoto důvodu si troufnu označit dva týdny následující po probíhající reprezentační přestávce za klíčové pro konečné umístění Slavie po podzimní části sezóny 2016/17. Trenér Jaroslav Šilhavý dost možná bude muset využít šíře stávajícího kádru a hráče alespoň částečně protočit, byť žádný ze zápasů, které Slavii v tomto období čekají, nelze označit za lehký. A to zvlášť proto, že Slavia bude k většině zápasů cestovat na hřiště soupeře.
Právě vysoký počet zápasů venku je druhá věc, na kterou bych rád v tomto textu upozornil. A srovnal přitom Slavii s ostatními týmy na čele tabulky. Plzeň, Mladá Boleslav a Zlín mají jednu věc společnou, v dosavadních devíti kolech hráli pětkrát doma a čtyřikrát venku. Sparta to má naopak (4x doma, 5x venku) a Slavia má počet domácích a venkovních zápasů shodný (4x doma, 4x venku). Netřeba dodávat, že domácí zápasy představují nemalou výhodu. Podíváme-li se na program týmů do konce podzimu, zjistíme, že Mladá Boleslav, Zlín a Sparta odehrají 4 domácí a 3 venkovní zápasy, Plzeň 3 domácí a 4 venkovní. Slavii přitom čekají 3 domácí zápasy a hned 5 zápasů venku.
Na konci podzimu budou tak mít Mladá Boleslav a Zlín odehráno 9 domácích a jen 7 venkovních utkání, Plzeň se Spartou budou mít vyrovnanou bilanci 8 - 8 a Slavia bilanci vychýlenou směrem k zápasům venku: 7 - 9. Především rozdíl mezi Mladou Boleslaví (a Zlínem) a Slavií je v tomto směru obrovský a při hodnocení bodové ztráty Slavie na soupeře (pokud samozřejmě nějaká bude) bude potřeba tento fakt vzít v potaz. Z mého pohledu by případná dvoubodová ztráta na Mladou Boleslav po podzimu znamenala ve skutečnosti to, že je na tom Slavia lépe než tým z Boleslavi.
Pokud se nyní podíváme na celkovou ligovou bilanci Slavie (4-3-1 a 15 bodů z 8 zápasů), můžeme směle říci, že po posledních třech výhrách se Slavia dostala prakticky na úroveň, na které by měla být, pokud chce útočit na třetí místo v lize. Průměrný bodový zisk je nyní těsně pod dva body na zápas, což považuji za hranici, na které by měla Slavia být, aby měla jednak zaručené evropské poháry a jednak aby mohla pomýšlet na třetí místo. K tomu je třeba také dodat, že Slavia již má za sebou dva nejtěžší ligové zápasy, tedy ty na hřišti Plzně a Sparty, a z týmů před sebou nehrála jen proti Mladé Boleslavi.
Přitom třeba právě Mladá Boleslav má za sebou ze zápasů proti týmům první pětky ligy pouze utkání na hřišti Sparty a do konce podzimu ještě bude hrát se Zlínem, Plzní a Slavií. Plzeň pak bude hrát se Spartou a Mladou Boleslaví, jen Sparta se Zlínem mají do poloviny ligové soutěže naplánovaný zápas proti jedinému konkurentovi. A samozřejmě nezapomeňme na to, že 16. kolo se bude hrát ještě na podzim a v něm se podruhé v sezóně utkají Zlín a Slavia.
Závěrem bych tedy shrnul, že Slavia sice není na čele tabulky a naopak na čelo pořád ještě ztrácí poměrně vysoký počet bodů. Přesto to dle mého názoru neznamená, že by nebyla v dobré pozici z hlediska konečného pořadí. Její podzimní los není nikterak příznivý a pokud se udrží navzdory němu někde na úrovní průměru dvou bodů na zápas (nebo i těsně pod ní), bude možné označit podzim za výsledkově povedený. Osobně bych označil jako bodový cíl pro následujících osm ligových zápasů 14 bodů a k tomu postup do čtvrtfinále domácího poháru. Nechme se překvapit, zda se toho Slavii podaří dosáhnout.
Komentáře (93)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Statistické okénko - 9. kolo
mpik před 8 lety 10.10.2016 15:01 |Nutnost protočit hráče je velkou šancí hlavně pro útočníky. Mešanovič i Van Buren si zaslouží nastoupit od začátku, šanci v soutěžním utkání by měl dostat i Antwi.
OT: Ve Sportu se objevil krásný titulek "Trenéra pro Spartu bude hledat Požár." Asi už na Letné pochopili, že to hoří....
Re: Statistické okénko - 9. kolo
smely (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 15:47 |" Jak ta Letna lehla popelem......"
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Dobi před 8 lety 10.10.2016 16:43 |Quelhare, díky za - jako vždy - perfektní analýzu! Liga se hraje asi 10 let podle tzv. Frončekovo tabulek. Dříve to bylo jinak a soupeři se "dědili". Stručně řečeno - pokud jsme měli číslo 7, "dědili" jsme soupeře po týmu s číslem 6. Výjimkou byl klub s číslem 16, který nastupoval tehdy, když by mužstvo mělo hrát samo se sebou. Jen tam se opakovaly 2 zápasy za sebou doma či venku. Zpočátku se o těchto "nových" tabulkách básnilo, ale, jak vidno, mají více nevýhod než výhod. Není normální, aby někdo měl po podzimu, tedy 16 kolech, poměr 7:9 a jiný 9:7. Já jsem si dříve snadno vypočítal dalšího soupeře, stačilo jen znát čísla, nyní to je jinak. Zajímal jsem se o to - a prý je to rozděleno do miniskupin, tam se odehraje vše a pak se vytvoří jiné. Asi to není v pořádku a přelom října a listopadu Slavie (a nejen jí) je NENORMÁLNÍ, zvláště když se k tomu připojí odložené utkání a pohár!
Kádr však máme široký, snad se i další chytnou a nebude problémem KOHO POSTAVIT, ale KOHO NEPOSTAVIT!
To nemění nic na tom odezdikezdismu FAČR. Dříve měl pohár pavouka a mohli jsme si vypočíst, kdo nás může při postupu čekat. Dobře, budiž! Ale čekat na los nějakých 10 dní před zápasem? To není kruté jen pro ligisty, ale hlavně pro pořadatele, kteří jsou (snad ještě) hostiteli. Ono je něco jiného, pokud třeba do Litoměřic přijede Sparta nebo Slavia nebo Převýšov?!?! Pohár by měl být pro daná místa nižších soutěží svátkem a tak trochu i kasamačem. Ale nějakých 10 dní předem? Takhle dříve třeba Ústí či Převýšov věděly, že když vyřadí Slavii, čeká je další atraktivní soupeř.
Jeden myslitel pravil: MYSLÍM, TEDY JSEM! Ale je někdo na FAČR, kdo myslí???? Já pochybuji!!
Re: Statistické okénko - 9. kolo
JS (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 16:53 |Nevím, proč by ten nepoměr měl být šílený, vzhledem k tomu, že na jaře nás naopak čeká více domácích utkání. Tedy značná výhoda v boji o poháry.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Dobi před 8 lety 10.10.2016 19:17 |Já jsem nenapsal, že je systém šílený, ale je naprosto nevyrovnaný. 16 kol, to je mocnina dvou, kdy jindy by mělo být srovnáno? A za tím losem/rozpisem poháru si stojím! Plakáty, propagace v místních médiích apod. Ale pár dní předem? Ale co chtít od geniálních kebulí na FAČR!
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 19:44 |Včera jsem narazil na soutěž, kde můžeš vyhrát lístek na domácí zápas Herthy Berlín, který se hraje až za 4 týdny. Kdybychom měli dlouhodobý rozpis, tak to samé se může dít i u nás. Daruješ lístky nějaké společnosti, která ty lístky buď prodá (+ zajistí dopravu a ubytování, pokud by se hrálo ve večerních hodinách) nebo je dá do soutěže. Ano, naše liga nedosahuje kvalit té německé, ale když si vezmeme ten poměr za kolik se u nás dá pořídit lístek a za kolik v Německu a Rakousku, tak v tomhle bychom měli zase výhodu a jako dvoudenní výlet by to málo kdo odmítl.
Pro klub to zase bude mít výhodu v prodeji suvenýrů a taky něco koupí v občerstvení, ale tam je otázka jestli z občerstvení jdou nějaké peníze Slavii.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Betynka58 před 8 lety 11.10.2016 10:09 |Plně s Tebou, Dobi, souhlasím, co se týká toho nesmyslného rozpisu ligy. Když se před časem zavedl ten systém, že odveta prvního kola se hraje až na závěr, měl jsem zato, že to je právě kvůli tomu, aby se po podzimních 16 zápasech u všech mužstev srovnal počet domácích a venkovních zápasů. Přiznám se, že systému, podle něhož se teď losuje liga, moc nerozumím, ale za daného stavu, kdy některé týmy mají po 16 kolech více domácích a jiné týmy zase více venkovních zápasů, mi přijde docela nelogické, proč se odvety 1. kola hrají až ve 30. kole. Docela bych byl rád, kdyby mi tohle někdo vysvětlil.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Dobi před 8 lety 11.10.2016 11:25 |Nevysvětlitelné nikdo nevysvětlí! Teoreticky vzato - mělo by být jedno, kolik hrajeme zápasů doma a kolik venku, nakonec se to srovná. Ale i já jsem právě těch 16 kol na podzim bral jako vyrovnání 8:8.
Kdysi ten pan Fronček, který tu ten systém vymyslel, vysvětloval principy. A zdály se mi rozumné. Je něco jiného "dědit" soupeře po Spartě či třeba po Jihlavě. A toto to odstraňuje.
Ale myslím si, že ten vlastní rozpis už nedělá Fronček, ale některý z géniů na FAČR (a že jich tam je!). Mně vyhovoval starý systém, byl přehlednější, ale měl výše uvedenou výhodu/nevýhodu "dědění" soupeře. Ale pokud vím, letos se to stalo s Frončekem poprvé, vždy to - pokud si pamatuji - bylo 8:8. Asi někdo zase "zapracoval" na FAČR svou kebulí! Ale lze se něčemu vůbec divit? Berbr se soudí s Kordulou, reprezentace nevstřelila zatím ani gól (uvidíme večer...), tak že by ausgerechnet rozlosování mělo všech pět P???
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Betynka58 před 8 lety 11.10.2016 15:39 |No, já si pamatuji, že už v loňské sezóně měly, tuším, Sparta i Plzeň po podzimu o dva více odehraných zápasů venku než doma a už na jaře mne to udivilo. Asi už před loňskou sezónou došlo k nějaké změně, ale k jaké, to tedy vážně netuším.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Fulham před 8 lety 10.10.2016 16:50 |Dovolím si velice pokorně 2x nesouhlasit. Odkládat pohár? Furt se tu píše, že ten má dostat šanci a ten taky a já s tím souhlasím. Jen ať hrajeme. A z 8 zápasů 14 bodů? To tam máme Real, Juventus a Bayern s Manu? Boha vždyť rudo a plíseň je za námi. Teď to musíme mydlit a až na Bolku s Ševcem očekávám výhry. 19 bodů minimum. O něco výš to píšeš a poslední dvě věty?? Druhý quelhar? :-)))
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Jachym před 8 lety 10.10.2016 17:16 |19 bodů? A není to málo, Fulhame Pavloviči?:-)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
stromovous (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 17:22 |Ono jde spíš o to, že my stále ještě nejsme Real, Juventus či Bayern. Pokud se hraje 8 zápasů a mělo by platit, že "19 bodů je minimum", tak to znamená, že bys jako minimální laťku dal týmu to, že si "může dovolit" jen jednu prohru a k tomu jen jednu remízu (6-1-1). Dejme tomu, že by tyto výsledky (jedna prohra a jedna remíza) přišly jak ty říkáš "s Bolkou a Ševcem", tak by pak tým ale nesměl ztratit už ani bod. A to by bylo dáno jako minimum a měřítko ne/úspěchu. A kdyby třeba tým v modelovém příkladě z těch osmi zápasů udělal dvě remízy, tak si nesmí dovolit žádnou prohru, aby dosáhl na kýžených 19 bodů, protože varianta s prohrou a dvěma remízami, tj. 5x3 + 2x1 + 1x0 už dá dohromady jen 17 bodů. A další věc, kdyby tým udělal 19 bodů, tak má po 16 kolech bodů 34, a to v posledních 4 sezonách neměl nikdo kromě Plzně či Sparty (a v sezoně 12/13 to měla jen Plzeň). Někdo by řekl, že to pro nás přeci nemá být měřítko, a doufám, že Slavii čeká období, že před každými 8 ligovými zápasy nehledě na los udělá minimálně 19 bodů a období, kdy bude mít po 16 kolech mnohem více bodů než 34 a určitě více, než zmíněné dva kluby, ale nemyslím si, že to už je aktuální obrázek Slavie a že nás toto čeká už tento podzim, tím spíše né jako "minimum", možná spíše jako příjemné překvapení.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Balvan86 před 8 lety 10.10.2016 18:40 |Lépe bych to asi nevystihl. Když teď uděláme z následujících kol v lize 15-16 bodů, tak budu velmi spokojen. I s ohledem na případné posílení a lepší bilanci ve prospěch domácích zápasů v jarní části ligy. 30-31 bodů po podzimu by byla velká paráda a s klidem bych oslavil svátky s neutuchající nadšeností na jarní boje. Věřím tomu, že po JŠ jdeme správnou cestou, a tak tohoto cíle a čtvrtfinále poháru dosáhneme a budeme všichni sluníčkově šťastní u Vánočního stromku :)
SKS 4ever.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Merlinus (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 22:45 |Mne by se 14 bodu taky zdalo jako malo. Krome Bolky uz nas extremne tezci souperi necekaji a meli bychom vytezit maximum. Vubec bych se te mety 19 nebal a jako absolutni minimum bych videl 17 bodu.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
stromovous (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 08:59 |Já se taky mety 19 nebojím, jen jsem hodnotil stanovení této hranice jako minima (což v sobě navíc nepřímo obsahuje, že by bodů mělo být i více a 19 jen kdyby se jó nedařilo). Však i ty píšeš, že minimum vidíš níže. Já osobně to mám tak, že bych byl taky asi spokojen s těmi +- 17 body (tj. jedna prohra a dvě remízy), ale samozřejmě chci víc, nejlépe 22 až 24.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 19:12 |Se Zlínem jsme hráli v 2.kole. (2:2) Góly: van Kessel a Mešanovič
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Fulham před 8 lety 10.10.2016 20:31 |Rozcupován na hadry :-))) bral jsem to po Jasánkovsku - malý ten... nicméně upozorňuji ,že mít po podzimu čtyři prohry plus nějakou tu plichtu je z hlediska ambic téměř sebevražda . A při vtírajícím se pocitu, co všechno se bude dít na jaře prostě musíme udržet kontakt na nárazník. Uvidíme po následujícím týdnu - tři mače.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Maeden (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 23:54 |A budeme hrát zas v posledním podzimním, tj. 16. kole. Taky mě to spletlo, říkal jsem si, že budeme hrát doma s Brnem.
Dřív se docela hodně používal pojem "tabulka pravdy", dnes mají i SN +/- body, takže je vidět, kdo má k dobru víc zápasů doma. Za federální ligy v dvoubodovém systému to byl dost podstatný ukazatel, daleko víc platilo "můj dům, můj hrad", hlavně na některé slovenské stadiony se prostě pro body moc nejezdilo, bez ohledu na papírové předpoklady...
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 14:13 |Úplně jsem na 16.kolo zapomněl. Moje chyba. :-)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Rottax (přítel SN) před 8 lety 10.10.2016 17:10 |Ještě bych připoměl, že plus pro nás v boji o přední příčky je to, že Sparta a Plzeň má před sebou ještě navíc 4 zápasy v EL.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Jachym před 8 lety 10.10.2016 17:22 |Myslím, že většina slávistů bude gentlemansky přát zejména Spartě, aby se tato jejich nevýhoda neprodlužovala o další evropské zápasy...:-)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
rybář 53 před 8 lety 10.10.2016 20:05 |Spartě budu vzdy přát........S hokejem je jak to sleduju konec.Nejprve jsme museli uvolnit 02,aby ty prasata měli kde hrát,potom Benyskove,taky Spartani a nakonec to vse do.... Bukač s Pitterem.Hnus a jsem přesvědčen,ze za vším je nás nepřítel Sparta.Podíl Růžičky nemohu posoudit,stále se mi ale nechce věřit všemu co píšou.Že by byl takovej hladak?Pouze ho můžu odsoudit za soukromí.To je ale jeho věc.Nastesti pamatuju ty krásný zápasy a dva tituly!Je to smutný.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
TSeguinTS před 8 lety 10.10.2016 21:51 |Tak jako tak je každý týden pro naše hráče nesmírně náročný :)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
arestei před 8 lety 11.10.2016 07:57 |No vzhledem k tomu, že teď máme 15 a jsme vlastně v půlce podzimu, přijde mi 14 poměrně nízký cíl. Za sebe bych chtěl aspoň 15, ať to není méně úspěšné než ta první polovina :-)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
slamacek (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 08:19 |Dekuji za pekny rozbor. Ocekavam a jako cil bych si stanovil pro zbyvajici kola zisk 24 bodu. mene by predstavovalo zklamani, ale jsem ochoten pripustit, ze mic je kulaty a muze se stat ze se mu do brany soupere proste nebude chtit. Proto jsem ochoten pripustit i mene, ale to jen za urcitych okolnosti. napr. ze trefujeme tyce, rozhodci neuzna regulerni branky, atp...
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Konraad před 8 lety 11.10.2016 08:21 |V souvislosti s tím, že byl jmenován nový sportovní ředitel Sparty, mě napadlo, jak je to vlastně s naším sportovním ředitelem. S Uhrinem byl odvolán i Jinoch a na oficiálním webu je políčko sportovní ředitel beze jména. Netušíte, jak to s tím je? Hledá se někdo? Nebo se s touhle funkcí do budoucna nepočítá? Nebo už někdo je, ale jenom se to nedalo na web?
Re: Statistické okénko - 9. kolo
koudys2 (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 09:31 |Mě by třeba také zajímalo, jak je to s Edenem. Pokud si dobře pamatuji, p. Tvrdík říkal, že na začátku září by jej CEFC měla ráda ve vlastnictví, respektive 70%.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Merlinus (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 16:35 |Tak asi se to trochu zadrhlo a neni to tak jednoduche. Zrejme v tom bude par kostlivcu ve skrini. Verim, ze na tom ale makaji a az to bude hotove, tak se urcite radi pochlubi. Takze bych je nechal dychat a moc se v tom zatim nestoural.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
TSeguinTS před 8 lety 11.10.2016 18:25 |Za pár kostlivců bychom mohli být ještě rádi. Spíš byla objevena největší podzemní kostnice v Evropě..
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Merlinus (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 16:37 |Tak co vim, tak zadny sportovni reditel jmenovan nebyl. Tady bych na rozdil od stadionu preci hen trochu netrpelivejsi byl a nejake prubezne info bych rad uvital.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Divizni (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 10:08 |Quelhare, napiš nám, kde tušíš ztráty bodů. Zřejmě předpokládáš 2 prohry a 2 remízy. Nebo to vidíš jinak? Dík
Re: Statistické okénko - 9. kolo
quelhar (admin) před 8 lety 12.10.2016 22:25 |Brno, Jablonec, Mladá Boleslav a Zlín. Tak jsem si ty ztráty napsal před sezónou a celkem nemám důvod na tom nic měnit. Ono je nakonec celkem jedno, kde ty ztráty přijdou, důležité je vyhrát alespoň 4 z následujících osmi zápasů a k tomu postoupit v poháru, ať už dostaneme kohokoli (a třeba zápas ve Zlíně, který nám hrozí, by určitě nebyl žádná dávačka...).
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Ados před 8 lety 11.10.2016 10:31 |Před každou sezónou si dělám pro sebe plán/skutečnost získaných bodů a do konce podzimu (nepočítám tam zápas se Zlínem) mi to vychází na 14 bodů:
Boleslav 3, Jablonec 1, Dukla 0, Slovácko 3, Brno 1, Hradec 3, Bohemka 3.
Celkový plán na podzim 2016 mám 28 bodů. Oproti loňskému podzimu jsem ho zvedl o 2 body (získaných 26 bodů).
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Merlinus (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 16:41 |Boleslav, Jablonec, Brno 1, Dukla+Bohemka+Hradec+Slovacko+Zlin 3
Re: Statistické okénko - 9. kolo
mpik před 8 lety 12.10.2016 06:45 |Omlouvám se, ale plánování bodů považuji za velmi směšnou aktivitu. Kouzlo sportu je v tom, že i poslední může porazit prvního.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Romino před 8 lety 11.10.2016 12:55 |Nesouhlasím s bědováním nad termínovou listinou, hrát 2x v týdnu je normální, nebo jsou v Anglii i jinde jinak stavění lidé, že se fyzicky připraví a hrají i přes Vánoce a to v úplně jiném tempu než u nás ?
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Robinator před 8 lety 11.10.2016 13:25 |ano, jsou v Anglii jinak stavění lidé, stačí se podívat na PL :D
Re: Statistické okénko - 9. kolo
bububu (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 14:36 |Přesně tohle provinční myšlení mě taky štve! Panebože, tak od čeho máme široký kádr? Nehledě na to, že většina ligových hráčů (záměrně neříkám týmů) má z nějakého divného důvodu pohár docela silně na salámu. Nechci se pouštět do srovnání s jinými sporty, ale přestaňme z fotbalistů dělat primadony, vždyť je to k smíchu. Vždycky je mi stydno, když čtu, jak chudáci kopačky musej letět celý 4 (slovy čtyři!!!) hodiny do Ázerbajdžánu, a nestihnou tak chudinky zregenerovat na zápas, který se hraje za 4 dny.
Pořád říkám, že zápasů je v ČR naopak nesmyslně málo. Zvedl bych počet zápasů v lize změnou formátu na takových 36-40 za sezonu, protože s touhle zaprděností se Západu těžko někdy přiblížíme (nebo se aspoň přestaneme vzdalovat). Jedině tím, že konečně začneme pořádně makat, můžeme do budoucna někomu smysluplně konkurovat a uhnout tak z nastolené stezky, která v součanosti směřuje Česko mezi fotbalové trpaslíky.
Nedostatek fyzičky a provinční mentalita je primárním důvodem, proč naši hráči nejsou v poslední době vůbec úspěšní v opravdu kvalitních soutěžích.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
kjandourek (admin) před 8 lety 11.10.2016 15:14 |No jestli dneska letěly kopačky 4 hodiny do Ázerbajdžánu, tak je to fakt docela průšvih - dneska se hraje ve Vítkovicích...
Re: Statistické okénko - 9. kolo
bububu (přítel SN) před 8 lety 12.10.2016 10:44 |Narážka na fotbalisty Liberce, kteří před námi hráli v Baku s Karabachem :) Tuším, že v předzápasovém článku se tohle objevilo, v jaké jsou to nevýhodě, že nemůžou pořádně zregenerovat.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
stromovous (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 16:22 |Jenže směšujete dvě různý věci. První z nich je legitimní otázka, zda by se v ČR neměl zvolit jiný systém ligy a zvýšit počet zápasů a druhá věc je to, že v ČR v současnosti dochází nárazově ke zvýšení počtu zápasů jednoho klubu a jiným ne. Takže klidně můžu zastávat názor, že by se v ČR mělo hrát víc zápasů a názor, že Slavii čeká v následujících týdnech v porovnání s jinými velmi náročný program (což se může negativně projevit na počtu získaných bodů) a nejsem nekonzistentní.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
bububu (přítel SN) před 8 lety 12.10.2016 10:50 |Ale jo, čeká nás těžký program, ale při našich ambicích, šířce a kvalitě kádru to zkrátka nemůže být argument. Kategoricky odmítám jakékoliv úvahy o možném odložení poháru! Co mají říkat Plzeň, Sparta a Liberec, kteří hrají poháry a podobný program mají v podstatě celý podzim? Pro nás jako tým s ambicí hrát základní skupiny evropských pohárů toto zkrátka nemůže být překážkou. Naopak bych to bral jako velmi vhodný náhled toho, co by nás mělo čekat v příštích sezonách doufejme pravidelně.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
qwertz0099 před 8 lety 11.10.2016 17:59 |ahoj, sice je moc brzo na tyto otázky, ale i tak, nevíte něco o možném posílení kádru v zimě?
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Artur (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 19:00 |Osobne si myslim, ze JŠ bude chtit privest jednoho z dvojice Pospisil, Hanousek. Dale urcite prijde nejaky pravy bek. :-) no nechme se prekvapit tak s cim se vytasi skauting. Odchody?: Jablonsky, GvK(doufam ze to nebude potreba), Kenia, Zmrhal, Skoda.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
qwertz0099 před 8 lety 11.10.2016 19:12 |souhlas, možná by to chtělo i stopera, když frdrych hraje pravýho často beka a ngadui defenzivního záložníka, líbil by se mi někdo z tojice jugas/hájek/luftner, na pravýho beka by byl dobrej coufal a na pravý křídlo (místo GvK) nějakej talent, třeba mihalík z jablonce
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Radek097 (přítel SN) před 8 lety 11.10.2016 19:49 |Proč koupit 5. stopera? Koupit někoho na aktuální pozici Frydrycha a ten pak vystřídá Bílka a je to.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
JS (přítel SN) před 8 lety 12.10.2016 00:03 |Já bych koupil od bídy Karavejeva.. Udělali jsme především kardinální pitomost, že jsme o něj také neusilovali. :)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
JS (přítel SN) před 8 lety 13.10.2016 11:03 |Dlouhodobě nadstandardní pravý bek v lize. Potenciál jak sviňa. Pět mínusů???
Re: Statistické okénko - 9. kolo
dřevěný před 8 lety 13.10.2016 13:37 |No ono totiž je opravdu nesmysl/nereálné koupit Karavajeva po půl roce ve Spartě...:) S ostatním se dá bezezbytku souhlasit.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Hajsi před 8 lety 11.10.2016 23:59 |Kvůli čemu posilovat? Nechal bych tým pohromadě, aby se sehrál. Zdá se mi, že si to začíná sedat.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
qwertz0099 před 8 lety 12.10.2016 06:02 |aspon za mikulu by to někoho chtělo, sice dře jezdí po zadku, ale bohužel to je trochu kopyto
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Boss82 před 8 lety 12.10.2016 11:50 |Pravého beka může hrát kromě Mikuly také Frydrych a Bořil. Kupovat dalšího je nesmysl a byl jsem rád, že v létě nevyšel příchod Coufala.
Obecně bych také žádné překotné nákupy v zimě nedělal. Hráčů máme dostatek, a to navíc velmi solidních. Teď je skutečně především potřeba, aby se tým pořádně sehrál a začala v něm fungovat ta správná chemie. Poslední 3 zápasy jsou příslibem, že se to podaří. Tak proč do toho zase sahat?
Re: Statistické okénko - 9. kolo
kjandourek (admin) před 8 lety 12.10.2016 13:44 |Překotné nákupy určitě ne - za dvě přestupová období se podařilo vytvořit solidní základ, ve kterém už ta chemie je cítit.... Teď to chce nadějnými mladíky napumpovat juniorky, aby se zespodu tlačili na ten základ ... jako třeba ten Ankwi...
Ale přesto bych to viděl tak, že v každém přestupním termínu by to chtělo jednu takovou tu třešničku na dortu - Neusnout na "vavřínech" s tím, že teď už vylepšit nepotřebujeme - prostě hledat hráče, který by i v relativně nabitém kádru vyčníval... něco jako když Juventus do mistrovského celku přivede Higuaína :-)
I když tedy chápu, že v tomto případě to byla náhrada za útočnou jedničku, odcházející do Realu Madrid
Re: Statistické okénko - 9. kolo
qwertz0099 před 8 lety 12.10.2016 14:30 |myslíte teda, že JŠ udělá nějaký řez do týmu? podle mě ano, ale nevím kde...svůj názor jsem napsal
Re: Statistické okénko - 9. kolo
kjandourek (admin) před 8 lety 12.10.2016 15:10 |Já myslím, že ne... Samozřejmě netuším, co opravdu udělá JŠ, vycházím z toho, co bych udělal já...
Dvě přestupová období plná nákupů byla nutná, o tom žádná, ale teď už ten kádr prostě je a je potřeba s ním pracovat... což tedy Jarda umí a dělá, jak nám ukazují poslední výsledky...
Samozřejmě na konci každého období je potřeba si vyhodnotit stav kádru - kdo má na základ, kdo ne.. kdo se ještě může zlepšit, kdo už ne... ale i kdo má jaké ambice... a citlivě vyhodnotit koho ještě bude tým potřebovat - ono to že někdo nemá na základ ještě neznamená, že ho nepotřebujeme v týmu... Kolikrát je důležité,mít v kádru horšího frajera, který si ale o sobě nemyslí bůhvíco, takže nemá deprese z toho, že polovinu zápasů odsedí na tribuně a skoro celou druhou polovinu na lavičce... a v tom jednom, dvou zápasech, kdy bude krize v podobě zranění, či únavy proti slabším soupeřům v pohodě odehraje (Mikula, Jablonský...)
Na druhou stranu vždycky lze kádr vylepšit - ale už by to měli být buď hodně nadějní mladíci, kteří by z pozice juniorky vyštípali někoho ze současných hráčů základu... a nebo opravdu hvězda - frajer, co se z nějakých důvodů nechytil v lepší lize - nějaký "Baloteli", nebo "Hulk" - nemyslím přesně tyhle jména, spíše typově...
Ovšem tak to vidím jenom já, vůbec netvrdím, že je to jediná správná cesta :-)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Boss82 před 8 lety 12.10.2016 18:17 |Já si to nemyslím. A proč bys vůbec nějaké řezy do týmu, který konečně začíná šlapat, dělal???
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Boss82 před 8 lety 12.10.2016 18:16 |Jojo, s tím se dá souhlasit. Posílit o 1-2 hráče (ale opravdu kvalitně "odskautované" hráče) každé přestupní období samozřejmě nebude na škodu.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Balvan86 před 8 lety 13.10.2016 10:11 |Přesně. A to se nám ještě v Karviný vyhrává Holík.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
DavidM před 8 lety 12.10.2016 13:25 |Největší posila by měla být sportovní ředitel, dokud nebude, nemá smysl lovit další hráče.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
qwertz0099 před 8 lety 12.10.2016 18:27 |mám 2 tipy: nezmar či hřebík (ale ten je asi mimo realitu)
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Travinho před 8 lety 12.10.2016 09:41 |Jak by řekl pan Škorpil. Plán do konce podzimu bych viděl na 39 bodů. Je jen otázka kdo nám to pokazí, ale malý je ten kdo ztratil ve Slavii víru. Takže 39!
Re: Statistické okénko - 9. kolo
japhy před 8 lety 12.10.2016 10:16 |Tedy ztotožnit se se včerejší základní sestavou nároďáku je pro slávistu vážně nadlidský počin :) Jedinej Gebre neprošel RB.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Novi.sks před 8 lety 12.10.2016 11:21 |Poslouchání toho komentáře, kde to nezapomněli hned ze začátku zmínit a potom permanentně masturbovali nad Dočkalem, to byl taky nadlidský počin... :)
A kdo měl největší šance? Gebre a Škoda + teda Skalák, no...
Re: Statistické okénko - 9. kolo
bongor před 8 lety 12.10.2016 18:56 |Škoda že ještě Karlík nepostavil Kadeřábka,aby moh Vlášek nadšením sežrat mikrofon.Jenže během času to nadšení začalo silně ochabovat,když jsme nedokázali extra slabej Azerbajdžán v ničem přehrát.Včera jsem nejvíc litoval KJVCD,je to opravdu nevděčná úloha s tímhle ansámblem,no nakonec,postavil to on sám.Ale lze vůbec v současnosti postavit důstojnej národní mančaft?
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Boss82 před 8 lety 12.10.2016 11:56 |Upřímně - mě je tohle jedno. Buď se rozhodnu, že budu nároďák sledovat a fandit mu a pak se prostě musím smířit s tím, že tam je hodně hráčů z klubů, které nemám rád. Nebo ho sledovat prostě nebudu a pak je mi úplně jedno, kdo tam hraje.
Nároďák sleduju odjakživa, největší problém se s ním identifikovat jsem měl za éry Bílka, kdy jsme hráli opravdu nehezký fotbal. Ale teď mě zajímá hodně zaprvé proto, že tam došlo k zajímavé generační obměně a jsem zvědav, co to přinese (zatím tedy nic moc), a zadruhé proto, že po dlouhé době se do něj dostává i hodně slávistů a věřím, že jich bude přibývat. A pokud pak bude nároďák úspěšný, tak to v konečném důsledku pomůže i Slavii - větší sebevědomí hráčů, větší tržní hodnota hráčů, větší respekt soupeřů atd., atd...
Re: Statistické okénko - 9. kolo
kjandourek (admin) před 8 lety 12.10.2016 12:14 |Koukni se na to jinak - kolik z těch hráčů dokázala RB opravdu vytěžit... Kolik se v ní prosadilo tak, aby se stali opravdu jejími ikonami... Polovina téhle repre spíše ukazují, jací jsou v RB nešikové...
Vždyť hráči jako Pavelka, Sýkora, Droppa nebo Skalák byli odejiti jako nepotřební a že mají potenciál až na repre se muselo ukázat v jiných týmech... Stejně tak Schick jim v podstatě zdrhnul... i s tím Brabcem vlastně nakonec docela zametli...
Re: Statistické okénko - 9. kolo
martyni (přítel SN) před 8 lety 12.10.2016 13:12 |To je fakt:). Jinak Jarda včera načal repre karieru se ctí, Milan potvrdil, že má letos pech.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Dobi před 8 lety 12.10.2016 15:49 |Souhlasím s názory, že nároďák mohu sledovat, ale ztotožnit se s ním je stále těžší a těžší. O mně je snad známo, že mj, trpím na Chorvaty a zrovna jsem byl na Jadranu při zápase ME CRO-CZE. A přiznám se, že vedení Chorvatů 2:0 jsem určitě neobrečel. Až když tehdy nastoupili Škoda a Necka a vyrovnali, tak jsem se místním přátelům tak trochu omluvil za radost. A včera to bylo podobné a snad to nebyly až příliš červenobílé oči, když jsem měl radost ze Škoďáka (i když mu to tam zase nespadlo) i Zmrhyho. A určitě ne jen proto, že neochutali kabinu domácích na toaLetné! A je trochu komické, že to byl KJVCD, který Gebreho tak trochu ze Slavie vyštval a ten se mu odvděčil jedním z mála nadstandardních výkonů! Zkrátka a dobře, nedovedu si už sebe představit, jak někde hopsám a řvu: Češi, Češi! Tedy v případě národního mužstva fotbalu a žel i hokeje!
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Artur (přítel SN) před 8 lety 12.10.2016 16:37 |Ahoj Dobi. Naprosto nesouhlasim. To pak prestanes fandit Chorvatum protoze je tam bic hracu z Dynama treba? Musime se podivat pravde do oci. Sparta mela v poslednich letech lepsi mladez. A to se treba casem zmeni. Porad jsou ti kluci Cesi a zaslouzi si stejnou podporu. Na hriste se ma chodit za vykony a ne ze se rekne v satne nastoupi 4 spartani. 4 slavisti. Dva z Plzne a jeden z Liberce.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
bongor před 8 lety 12.10.2016 18:48 |Tu lepší mládež jsme včera viděli.Největší výkvět,Schick a Kadlec byli podle mě i podle hlasování na idnes, z našeho mužstva nejhorší,tedy jestli vůbec hráli?Spíš se motali po hřišti.Zcela souhlasím s Dobim.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
Jachym před 8 lety 13.10.2016 11:35 |Souhlas do písmene. Jak Lafatu nebo Petrželu (jemně řečeno) nemám rád, tak v reprezentaci jsem si vždy přál, když už tam jsou, aby jim ty kličky nebo střely vyšly.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
bongor před 8 lety 12.10.2016 18:58 |No ale taky to bylo na něm sakra znát,že neprošel toaletnou.O třídu lepší než všichni ostatní.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
bongor před 8 lety 12.10.2016 18:58 |To patřilo ke GS
zimní přestupové okno
Borris před 8 lety 13.10.2016 00:46 |Jen také napíšu pár slov k případnému zimnímu dění. Určitě už bych v zimě nedělal tak razantní řez jako minulá dvě přestupní období. Troufám si říct, že v tuto chvíli máme mančaft, v jehož silách je bojovat o titul. Třeba ještě ne v této sezóně, ale v té další už určitě ano! Ale je to podmíněné tím, že si to po těch dvou hektických přestupových oknech potřebuje hlavně sednout. Potřebuje se ustálit základní sestava, kluci si potřebují zažít herní styl jaký chceme hrát, vžít si ty automatismy a naučit se soupeřům naší hru vnutit, podobně jako jsme to ukázali na toaLetný. A ne aby to bylo naopak. Potenciál v našem kádru je opravdu velký a podle mého máme i vcelku kvalitně zdvojené posty. Když to vezmu post po postu. Gólmanskou dvojici máme podle mě nebojím se říct nejlepší v lize! Pravá obrana Bořil ( vím že hraje především nalevo, ale když by byl Dušan zdráv, mohl by hrát Bóřa klidně vpravo, kde hrál v Bolce ) a jako alternativa Mikula, který sice nemá na to aby byl první volbou na tento post, ale jako dvojka proč ne. Plus v Karviné hostující Holas, v němž nám roste vynikající a moderní krajní bek! Vlevo pak Dušan a jako dvojka k němu Jablo. Na stopera pak Bílčus, Michael, Django a Frýďa. Obsazení na stoperu máme podle mě opět nejlepší v celé lize, protože tyhle čtyři jsou opravdová kvalita! A kdoví, třeba neřekl poslední slovo ani Kodr. Na střed zálohy tu pak máme Jasmina, Hušbyho, Tondu, Suka ( který doufám že se probere a naváže na povedené jaro, v sobě to určitě má ), Levana a využitelný tu je i Michael, Jarda Zmrhal kterého tam už pan Šilhavý párkrát po dlouhé době postavil a plus nezapomínejme ani na Roberta hostujícího v Teplicích. Levá záloha pak Ruslan na kterého asi bude pan Šilhavý hodně sázet, a případně je tu využitelný i Jarda Zmrhal, Dušan a nebo Jaro. Pravé strana zálohy, tady je k dispozici Jaro Mihalík, hráč který podle mě umí ze všech našich hráčů nejlépe jeden na jednoho, pak jako dvojka Gino ( který stále věřím že se probere a ukáže svůj potenciál ) a plus se začíná v juniorce velmi zajímavě jevit Antwi. Tak proč mu v zimě nezkusit dát přičuchnout k áčku. A na hostování je ještě Bazal, i když se teda přiznám že nevím jestli hrává. A pokud jde o útok, tak tady je síla také více než slušná. Samozřejmě Škoďák a hned za ním v závěsu skvělý Muris, neustále si o šanci říkající Mick a smolař Železo, který byl dlouho zraněný, ale kvality rozhodně má a já věřím že ještě neřekl poslední slovo! A to máme ještě na hostováních nachystané Kuchtiče, Oskara a Lukáše Batku. Sečteno podtrženo, kádr máme na naší ligu hodně kvalitní a i slušně široký a panuje v něm slušná konkurence, plus máme zajímavé hráče po hostováních. Takže pokud by se mělo v zimě posilovat, tak klidně ať přijdou třeba jen 1-2 hráči, ale opravdu kvalitní a hotový plejeři, kteří budou okamžitýma posilama! Samozřejmě neříkám úplně rezignovat na posilování. Musíme i nadále pořádně skautovat hráče a neustále být připravený v případě potřeby kvalitně posílit. A samozřejmě také bude hrát roli v případném posilování i to, jestli se nám povede udržet důležité hráče, o které by mohl být zájem. Ale vycházím z toho, že finančně jsme na tom teď hodně nadstandartně a že pokud chceme něco vybudovat, tak nebudeme nikoho důležitého pouštět, pokud nepřijde opravdu mimořádná nabídka co nepůjde odmítnout. Jinak totiž opravdu není zapotřebí teď v zimě nějak zásadně posilovat, kádr máme kvalitní a teď je potřeba spíš hlavně se zaměřit na herní projev a pilovat a pilovat a pilovat, dokud to nebude dokonalé! A pokud jde o posily, tak spíš bych se zaměřil na posilování v dorosteneckých kategoriích. Něco jako když se nám loni povedl ze Slovácka Holík a nebo nedávno útočník Mario Telnar z Baníku. Přetahovat ty nejnadanější mladé hráče plus pracovat pořádně s mládeží. Takže toť můj názor.
Re: zimní přestupové okno
japhy před 8 lety 13.10.2016 10:22 |OK, jen si myslím, že Mingazov hrával hlavně napravo.
A co ten Hrubý? Naposled hrál snad o prázdninách. Zranění? Anebo bude jeho stropem ten Baník?
Re: zimní přestupové okno
Novi.sks před 8 lety 13.10.2016 11:25 |Nevím jestli zraněnej nebyl, ale v úterý hrál poločas za juniorku Teplic...
Re: zimní přestupové okno
Balvan86 před 8 lety 13.10.2016 13:25 |Pod tohle se klidně podepíšu s jedním dodatkem. Pokusil bych se přivést z Liberce Sýkoru. Je využitelnej na levym kraji obrany, středu(vpředu i vzadu) i levym kraji zálohy a evidentně mu střídání postů v Liberci nevadí. Kvalitu má a hotovej už taky je a může se jen zlepšovat, k čemuž ho předurčuje i věk. Tohodle kluka bych stanovil jako prioritu numero uno, pokud samo nebude stát majlant.
Re: zimní přestupové okno
Artur (přítel SN) před 8 lety 13.10.2016 16:02 |Predpokladam ze bude stat majlant, a take predpokladam ze se v zime prestehuje do Sparty (pri presunu Trpisovskeho skoro tutovka). Zvolil bych nejakeho vyskautovaneho cizince. .. jinak jak psal Borris tak ja se tesim na Holika ten kluk je sikula a doufam ze se prosadi u nas.
Re: zimní přestupové okno
Kenny před 8 lety 13.10.2016 19:49 |Podepisuju. A to jsi ještě ve variantách na pravýho beka opomenul Frýďu.
Re: zimní přestupové okno
Boss82 před 8 lety 14.10.2016 10:45 |S obsahem souhlasím v plném rozsahu. Vidím to podobně, nyní je potřeba, aby si tým hlavně sedal a vhodně se doplňoval o 1-2 opravdové posily každé přestupové období.
Horší je to s formou, kterou píšeš, Borrisi. Proč neděláš v tak dlouhém textu odstavce? Takhle je to taková hrozně masivní změť textu, která se hrozně špatně čte.
A druhou výtku mám ke jménům. Ty je hráčům tak komolíš (někdy křestní jméno, někdy příjmení, někdy nějaká hloupá přezdívka), že dá občas opravdu práci se v tom zorientovat (chvíli jsem přemýšlel, jaký hráč jménem "Holas" od nás hostuje v Karviné, při čtení jména "Dušan" jsem si hned představil Uhrina, jak běhá po naší levé straně hřiště, když jsem viděl "Frýďa", tak jsem se hned lekl, že k nám přestoupil Frýdek ze Sparty atd., atd....)
Ohledně těch přezdívek - to máš ověřeno, že si hráči takhle mezi sebou opravdu říkají nebo si některé cucáš z prstu? Nenapadlo Tě, že by to mohlo hráče třeba urážet, jeslti si to tady někdy čtou? Já mám ve fotbalovém kolektivu přiřknuté také nějaké přezdívky (obvykle nějaké zkomoleniny příjmení) a když tak na mě někdo křikne na hřišti, tak je to samozřejmě ok. Ale asi by mi hodně vadilo, kdyby se o mě běžně psalo jako o Bílčusovi, Frýďovi, Sukovi, Železu nebo Djangovi (pakliže bych byl jeden z nich), stejně jako mi vadí, když mě někdo mimo hřiště oslovuje mou přezdívkou, která patří pouze na hřiště a do kabiny, ale nikam jinam.
Tak, to byla jen taková malá odbočka. Jinak jak jsem napsal - s obsahem Tvého příspěvku souhlasím.
Re: zimní přestupové okno
Borris před 8 lety 14.10.2016 12:13 |Běžně odstavce dělám, když třeba hodnotím zápas. Tady možná asi šli udělat dva odstavce, ale nakonec jsem si řekl, že to až tak dlouhé není. A pokud jde o ty přezdívky, tak tě můžu ujistit, že toto jsou skutečně přezdívky hráčů. Na Holíka jsem slyšel, jak volali ostatní "Holas" v Čelákovicích. Dušana máme v kádru jen jednoho, takže nevím jak sis mohl představit Uhrina. A i na Frydrycha se v Čelákovicích volalo Frýďa. A Suk, Bílčus, to jsou fakt všechno jejich přezdívky, to jsem si nevymyslel. Spíš mě překvapuje, že by se tady mohl najít někdo kdo to neví :-o jediná výjimka, je Django. Tuhle přezdívku jsem Delimu vymyslel já, protože mi připomíná nespoutaného Djanga z Tarantinova filmu. Celkem se to tu chytlo a minimálně drtivá většina tu ví, že když napíšu Django, myslím Deliho. I jsem tady dával dokonce jednu koláž kterou jsem sám vytvořil a na fotku kde byl opravdový Django, jsem dosadil Deliho obličej. A Alanor pak tuto koláž dával i já Facebook SN. Tohle je tedy jediná výjimka. Ale jinak ty přezdívky k hráčům skutečně patří.
Ale i kdyby čistě hypoteticky ty přezdívky byly vycucané z prstu jak ty říkáš, tak nevím proč by to hráče mělo urážet. Jsou to prostě jen normální přezdívky, žádné urážky. Taky jsem fotbalista. A mě když spoluhráči z týmu řeknou přezdívkou i mimo hřiště tak mi to teda vůbec nevadí. Já se jmenuju příjmením Horáček a když mi třeba jeden kolega v práci začal říkat Horys, i když mi tak skoro nikdo neříká, vůbec mi to nevadilo. Protože mi bylo jasné, že je to normální přezdívka plynoucí z mého příjmení. Takže to podle mě moc dramatizuješ :-)
Ale jinak je samozřejmě fajn že se mnou souhlasíš.
Re: zimní přestupové okno
Boss82 před 8 lety 14.10.2016 14:12 |No jestli Ti ten text přišel moc krátký na to, abys v něm udělal 2-3 odstavce, tak teda nevím:-).
Ale ne, rozhodně to nechci dramatizovat, je to spíš takový detail, kterého jsem si všiml. Myslím si, že forma komunikace by měla mít nějakou úroveň a dle mého názoru ty zkomoleniny jmen tu úroveň akorát snižují. Já žádného Bílčuse ani Frýďu neznám, já znám Jirku Bílka a Michala Frydrycha.
A nevhodné mi to přijde i z toho hlediska, že ačkoliv můžeme mít pocit, že Slavia je naše (jakože ve skutečnosti není), tak hráči "naši" (jako nás - fanoušků) určitě nejsou. Nejsou to nějací naši kámoši, které mohu familiérně označovat jako Železo nebo Django. Nedovedu si představit, kdybych někde Lukáše Železníka potkal a chtěl od něj autogram, že na něj budu volat "Železo, podepíšeš se mi?". Asi bych ho ve vší slušnosti požádal ve stylu "Lukáši, podepsal byste se mi?".
Jak jsem řekl, mám také nějakou přezdívku, kterou mě oslovují spoluhráči, ale kdyby mě oslovil úplně cizí člověk "Nazdar, Šmigi!", tak bych to považoval minimálně za neslušné. Ty třeba zkousneš od kolegy z práce oslovení Horys, ale zkousnul bys to od úplně cizího člověka? A ať chceme nebo ne, tak hráči pro nás úplně cizí lidi jsou, a proto bychom se o nich měli vyjadřovat s nějakou formální slušností. A mě zkomoleniny jmen nebo úplně smyšlené přezdívky typu "Django" opravdu slušné nepřijdou.
Takto to vidím, aniž bych to chtěl nějak dramatizovat. Pokud budeš dál psát o "Bílčusovi, Sukovi nebo Holasovi", tak si sice pomyslím svoje, ale kamenovat Tě rozhodně nebudu.
Re: zimní přestupové okno
Borris před 8 lety 14.10.2016 15:07 |No já se klidně vsadím, že kromě tebe všichni kdo můj příspěvek četli, okamžitě věděli koho těma přezdívkama myslím :-) ale jako to je šumák, co člověk to názor.
Jasně že kdybych, čistě hypoteticky, někoho z nich žádal o podpis, tak bych jim takhle neříkal. A oslovil je křestním a nebo příjmením jako třeba pane Bílku. Ale když se o nich s někým bavím nebo o nich mluvím, tak je mnohdy prostě tituluju přezdívkou. To je podle mě normální a rozhodně v tom nevidím nějakou neúctu k hráčům nebo tak něco. Právě naopak to ukazuje spíš na náklonnost k těm hráčům, že je má člověk jako fanoušek rád. Od cizího člověka bych to asi taky překousl. Asi bych se na chvíli zarazil, ale určitě bych to neřešil, protože by se asi s největší pravděpodobností jednalo o někoho kdo mě asi zná. Navíc odjakživa nemám rád když se mi vyká, každému hned říkám ať mi tyká a zkrátka nepotrpim si na to.
Ale přesně jak říkal bububu, řešíme fakt totální kraviny :-) řešme fotbal.
Re: zimní přestupové okno
Boss82 před 8 lety 14.10.2016 16:47 |Já vidím ve hloupé zkomolenině jména neúctu, Ty náklonnost. Já myslím, že od toho, aby mohli být lidé nějak oslovováni, mají jména. Ale Ty to zřejmě vidíš jinak. Prostě - co člověk, to názor.
Řešit fotbal budeme zase zítra při a po zápase s Hradcem:-)
Re: zimní přestupové okno
Borris před 8 lety 14.10.2016 19:22 |Jen bych teda opravil, že komolení jména a přezdívka, jsou dva úplně odlišné termíny. Jako určitě souhlas, že co člověk to názor :-) ale musím teda připustit, že s názorem, že by přezdívky měly znamenat neúctu, jsem se teda ještě nikdy v životě nesetkal. O to víc mě to šokuje, že jsi taky fotbalista. Protože viděno touto optikou, je teda v tom případě na světě a obzvláště ve sportu té neúcty víc než dost.... V tom případě se divím že sis tady jako nick nedal jméno a příjmení. My si třeba v týmu říkáme téměř jen přezdívkama a to i mimo hřiště. No nechme to být. Tvé příspěvky jinak svědčí o tom že jsi inteligentní kluk. Takže jsi zcela nepochybně pochopil, že k našim klukům neúctu nemám, ba naopak. A tím bych už tohle téma uzavřel. Hlavně ať zítra přivezeme tři bodíky z Mechova! :-)
Re: zimní přestupové okno
Boss82 před 8 lety 14.10.2016 22:47 |Hele v pohodě, nejde o život, je to spíš takový detail.
Jak jsem řekl - pro mě je přezdívka zkomolenina jména. Sám mám dodnes radši, když mě spoluhráči na hřišti osloví křestním jménem než přezdívkou.
Ale abys mi rozuměl - obecně, když na sebe spoluhráči volají přezdívkami, tak je to samozřejmě normální a není v tom nic neuctivého. Co mi ale připadá divné je, když zde píšeme my o našich hráčích a jmenujeme je přezdívkami a ne jmény - právě jako to děláš často Ty. Protože málokdo z nás zde s nimi má tak blízký vztah, aby si to mohl dovolit.
Ale neboj, nemyslím si, že nemáš k našim hráčům úctu. Myslíš to dobře, ale vyznívá to trochu divně.
Zítřejší 3 body jsou priorita, o tom žádná.
Re: zimní přestupové okno
Boo_SKS před 8 lety 14.10.2016 13:22 |Měl jsem úplně stejné myšlenky. Jak se ve většině věcí musím s Borrisem souhlasit, protože jeho reporty "den poté" jsou obsahově i formou vždy na úrovni, tak to používání přezdívek hráčů mi tam, hlavně když jde o nějaký delší text, kde je těch přízvisek použito hodně, mně docela bije do očí. Jasně, je to úplná prkotina, beru, že všichni máme ke Slavii srdečný vztah, a tak vnímáme ty hráče jako "naše", proto k nim máme blízko a chápu tu tendenci je oslovovat neformálně, nicméně můj názor je takový, že přezdívkami by se měli oslovovat převážně lidi, kteří se znají a jsou spolu v osobním kontaktu (ať už sportovní či, jak napsal Borris, třeba pracovní kolektiv). Jasně, tohle je jen anonymní diskuze, ale beru to tak, že kdybych třeba potkal Bílka a chtěl ho poprosit o podpis, tak určitě bude lepší varianta oslovit ho neformálně Jirko, než ryze kamarádsky Bílčusi. Pavlenku bych taky v diskuzi spíš nazval Jirkou než Pavlisem, Vlčka Standou než Vlčákem či Železníka třeba Lukyho než Železa. Ale znova říkám, že to je úplná prkotina, tak snad se nikdo neurazí :-)
Re: zimní přestupové okno
Boss82 před 8 lety 14.10.2016 14:14 |Ano, přesně nějak takhle jsem to myslel.
Re: zimní přestupové okno
bububu (přítel SN) před 8 lety 14.10.2016 14:50 |Boha jeho, už aby byla sobota. Ta repre pauza vám očividně leze na mozek, když tu řešíte s prominutím takový kraviny...
Re: zimní přestupové okno
Boss82 před 8 lety 14.10.2016 16:31 |Když myslíš...
Re: zimní přestupové okno
zeleznik2 před 8 lety 14.10.2016 14:34 |Papírově to vypadá na skvělou sestavu, jen bych malinko upravil. Golman bohužel jen jeden Pavlenka, 24 let, velký potenciál, Berky bohužel není adekvátní náhradou, jak chytal v Bohemce klobouk dolů, ale po návratu, věčně zraněný anebo výkony nic moc, viz na jaře derby anebo podzimní zápas v Plzni. Stoperská dvojice Bílek Deli snad konečně jede, poslední tři zápasy bez inkasovaného gólů. Ngadeu a Frydrych velmi dobrá náhrada. Frydrycha však raději na pravého beka, nalevo pak Bořila, v případě zranění Dušana. Dále Jablonský a Mikula. Střed se zdravým Ščukem a před ním Hušby s Barákem. Alternativa Ngadeu a zdravý Kenia. Kraje Zmrhal a Mihalík, ikdyž Jarda preferuje Mingazova v útoku Murise. Škoda zatím lavička a zkusit Van Burena, já si myslím, že je to gólový hráč. Uvidíme co GVK, ale upřímně nevěřím, že se zvedne natolik, aby byl oporou., věřím spíše Železu. A jak stále píši, zkusit hrát také na dva útočníky, jasně dnes se hraje systém 4-5-1 anebo 4-3-3 či 3-4-3, což třeba zkoušela Sparta, ale proti Hradci či Karviné mi to příjde zbytečné, Van Buren by mohl na Hradec platit. Ano přetahovat mladé hráče a vychovávat mládež je správným krokem do budoucna, nemůžeme jen spoléhat na drahé nákupy. Bazal asi spíš ne, jsou zde lepší, podobně jako u Hrubého.
Re: zimní přestupové okno
Boss82 před 8 lety 14.10.2016 14:50 |Už jenom tím, že si napsal, že Škoda patří na lavičku, si celý svůj příspěvek totálně znehodnotil.
A rovněž si nemyslím, že by Berkovec neměl kvality na to, aby nemohl plnit roli dvojky. Otázka spíš je, jestli se mu bude chtít tuto roli dlouhodobě plnit.
Re: Statistické okénko - 9. kolo
zeleznik2 před 8 lety 14.10.2016 14:12 |Díky za článek, stručně popsáno vše podstatné. 5.místo s minimální ztrátou na Spartu. Na třetí Zlín ztrácíme 6 a na první dva týmy 7 bodů. S trenérem Šilhavým jasný progres, 4 zápasy, bilance 3-1-0 (6:2) 10 bodů a tři vychytané nuly, hovoří za vše, k tomu postup přes Chrudim v poháru. Trochu mrzí ztráta v Teplicích, ale byl to první zápas, pod novým koučem. S DU bilance 4z. 1-2-1 (7:4) a 5 bodů a jedna vychytaná nula, v Plzni se mělo bodovat a vyhrát v Jihlavě a dnes bychom měli tak 18 bodů. Doufejme, že se zadaří v Hradci a následně v Brně a budeme před Spartou, ta hraje doma s Jihlavou, takže asi neklopýtne. Trochu dochází dech Zlínu, v Teplicích by mohl ztratit. Bolka dnes na Bohemce taky nemusí uspět, ale Plzeň na Slovácku asi vyhraje. Tak vysokou jsem Bohemku s Duklou nečekal.
jinak jsem připojil los našich soupeřů, příští kolo šlágr Plzně se Spartou, pro nás zajímavé 15 kolo, kdy budeme hostit Boleslav a následně končíme ve Zlíně. Sparta má asi nejlehčí los, papírově slabé soupeře má doma, ale v Plzni a v Liberci by mohla prohrát.
Plzeň - Slovácko v, Sparta d, Dukla v, Jablonec d, Boleslav v, Brno d, Bohemians d.
Boleslav - Bohemians v, Brno d, Zlín d, Jihlava v, Plzeň d, Slavia v, Příbram d.
Zlín - Teplice v, Bohemians d, Boleslav v, Brno d, Jihlava v, Dukla d, Slavia d.
Sparta - Jihlava d, Plzeň v, Příbram d, Liberec v, Karviná d, Hradec v, Teplice d.