Názory

Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

Poprvé jsem se rozhodl něco napsat pro náš web, ač jsem tu zaregistrován přes dva roky. Musím předeslat, že si vážím všech, co sem píší své poznatky a názory, protože v nich často projevují mnohem větší fundovanost, než mám v současné chvíli já. Možná také napíšu něco, co se už v různé obměně na něm objevilo. Dnes jsem ale neměl čas diskuze sledovat, tak můj text rozhodně neberte jako vykrádání cizích myšlenek. Přesto se chci s vámi podělit o své obavy z dalšího vývoje ve Slavii.

"Milostpane, milostpane… Tak nám zabili Dušana… Kterýho paní Müllerová? Já znám dva..."
Přiznám se, že jsem si na tento památný dialog vzpomněl v okamžiku, kdy jsem se dočetl, že Dušan Uhrin i Josef Jinoch skončili ve svých pozicích. A vybavil jsem si také nedělní večer, kdy jsem si říkal, že tenhle propadák už nelze přežít. Zároveň jsem si připomněl, jak jsem reagoval na slova Steve2924, který měl dle mého velkou pravdu, když řekl, že změna nesmí u Dušana Uhrina skončit. A našel i několik dobrých argumentů pro svůj názor, proto vřele doporučuji si jej přečíst v diskuzi po zápase v Plzni.

Slova, kterými počíná můj příspěvek, vedla k jedné z největších tragédií v historii lidstva. To nám, a to si přiznejme, opravdu nehrozí. Pořád diskutujeme jen o sportu, o zábavě, která většinu z nás primárně neživí. Ale stejně jako ostatní i já bych si velmi přál, aby naše Slavia byla dlouhodobě úspěšná. Už proto, že je součástí našich srdcí, probouzí v nás velké emoce.

Proto bych se s vámi chtěl podělit o obavu, kterou mám z dní následujících. A možná započal trochu jinou diskuzi, která se momentálně (dle médií a mého pocitu) hlavně točí jen kolem postavy nového trenéra. Rozhodně si nechci hrát na nejchytřejšího, který všechno ví, a může ze své pozice mistrovat ostatní. Ale Slavia mi v současné chvíli připomíná rozhašený trabant, z jehož motoru se kouří, a my se dohadujeme, zda ho bude řídit Rosberg nebo Hamilton.
Proto je třeba postupovat s chladnou hlavou. A o to bych se velice rád pokusil.

Nemá asi cenu diskutovat o příčinách současného stavu. Bylo by také velmi snadné a laciné dnes říkat oblíbené: "Já jsem to říkal už po zápase v Olomouci." Z mého pohledu je problémem absence koncepce hry a skladby A-týmu. Pokud takový dokument existuje, pak byl před slávistickou veřejností skryt. Chápu, že každá firma si chrání své know how, ale vzhledem k některým krokům na jaře a zejména v létě, mi připadá, že taková analýza neexistuje. Příklad za všechny je Gino van Kessel. Hráč, který přišel do Slavie s velkou pompou za cenu přesahující 30 milionů a na hřišti působí, že mu mnohdy míč překáží. Na jaký post jsme jej přivedli? Pravého záložníka? Útočníka? Jak nám zapadá do koncepce hry, která se mnohdy omezuje na "hrrr na Škodu"? Umíme využít jeho největších předností? A hlavně – proč jsme za něj tedy ty peníze dali (vedení Slavie)?

Dalo by se pokračovat – jak je možné, že týmu se začalo dařit až cca 5 zápasů před koncem jarní sezony? Proč jsme tragicky odehráli zápasy v Mladé Boleslavi, na Spartě (tedy zápasy "o všechno"), ale také v Olomouci i doma se Zlínem? Jak je možné, že v posledním zápase naopak vypráskáme Plzeň? Byť hrající v mistrovské kocovině.

Nejsem vrcholový manager, ale i z mých pracovních zkušeností a v podstatě selského rozumu vyplývá, že abych si mohl ověřit výsledek své práce, nejdříve musím stanovit cíl a cestu k němu. To musí být naprosto základním úkolem sportovního úseku. Jeho neexistence tak má své jasné viníky. A vzhledem k tomu, že krom Dušana Uhrina skončil i Josef Jinoch, zdá se, že nejsem sám, kdo tento názor sdílí.

Proto mi dovolte vyjádřit názor, co by se v dalších dnech ve Slavii mělo dít:

1) Vedení SK Slavia Praha by mělo vybrat nového sportovního ředitele (místo odvolaného Josefa Jinocha). Toto vidím jako mnohem podstatnější krok než angažmá nového trenéra!
Zároveň mu stanovit první úkol – společně s Jiřím Plíškem se seznámit se základní strategií klubu od mládeže po první mužstvo (a to není jen líbivé prohlášení o zařazování vlastních odchovanců, ale jejich výchova pro konkrétní posty v A-týmu a pro styl hry, který mužstvo hodlá praktikovat).

V předchozích větách už předjímám další úkoly, které musí řešit souběžně:
a) Seznámit se se složením A-týmu, se všemi hráči a jejich posty.
b) Vytvořit jasnou koncepci hry prvního mužstva (ideálně bez ohledu na současný stav, v přechodné době může být stanovena koncepce na základě současného kádru).
c) Vytipovat posily a posty, které je třeba posílit. Stejně jako určit hráče, kteří na Slavii bohužel nemají.
d) Na základě těchto úkonů pak vytipovat trenéra, který bude schopen naplnit tyto cíle a také nepodlehnout tlaku, který ve Slavii v každém případě je.

Z logiky věci vyplývá, že na tyto úkoly je třeba hodně času – myslím si optimisticky, že minimálně 1-2 měsíce. Realisticky spíše celý podzim. Naštěstí si myslím, že je po nedobrém vstupu do ligové sezony slavistická veřejnost schopná trpělivosti.

2) Po shodě s vedením Slavie bude na pozici kouče dosazen trenér působící v současné chvíli v klubu (napadá mě např. Pavel Řehák - hecíř a slávista, který by mohl tým probudit). Jeho pozice bude od počátku jasně určena jako svého druhu krizový management do konce podzimu.
3) Na základě bodu č 1. bude po skončení podzimu vybrán trenér, který dostane možnost poznat tým během zimní přestávky (včetně hráčů na hostování). A na základě vytvořené analýzy a případně jeho požadavků a postřehů bude kádr pozměněn a doplněn.

Vzhledem ke zkušenostem např. z Liberce v předloňské sezoně se dá říci, že i případná ztráta z podzimu se dá na jaře dohnat. Proto bych tento podzim bral jako dobu překlenovací.

Na závěr - možná bych se nebál ani kroku, který je v českém prostředí neobvyklý, ale např. v Anglii běžný, a to sjednocení pozice managera a trenéra. V současné chvíli si však nedokážu představit osobnost, která by měla schopnosti tuto pozici zastávat.

Komentáře (60)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    Jachym     před 8 lety 30.08.2016 10:06 |  
    3 0

    Celkem hezky napsáno. S výrokem Švejka jsem se také musel vypořádávat, když mi ho připomněla manželka poté, co jsem jí sdělil, že nám odvolali trenéra...:-) Ano, to, co píšeš, by bylo ideální. Ale, aby se vše naplnilo, museli bychom být špičkový tým anglické, italské, německé nebo španělské ligy, a to ve všech ohledech. A tou trpělivostí se sice oháníme všichni (je to takový kolorit), ale když po třech zápasech na sehrání nepřehráváme a neporážíme soupeře rozdílem třídy, posíláme trenéry do Pelhřimova. Souhlasím s tím, že by měla být koncepce práce A-týmu stejně jako koncepce pro práci mládežnických týmů. Předpokládám, že něco takového existuje. Ale nevím o případech, že by takové dokumenty byly zveřejňovány, natož dávány v rámci přípravy k připomínkování "odborné" veřenosti na diskusních fórech:-)) Jinak žádné překlenovací období, natož s Řehákem... Kádr máme na ligu nadstandardní, další posily neočekáváme, takže nový trenér se musí projevit jako dobrý psycholog a tým nastartovat. Hráči jsou dobří, ale asi také kvůli psychickému bloku nerozvinuli svůj potenciál. Náš cíl musí i po odchodu Uhrina zůstat, tedy skončit na pohárových příčkách, nejlépe do 3. místa. Nic ještě není ztraceno.

  2. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    VanDel     před 8 lety 30.08.2016 10:15 |  
    7 1

    Jenom ve stručnosti - Nechápu proč vybírat trenéra 1-2 měsice ? Je tu momentálně okamžitě k dispozici několik velmi kvalitních trenérů - např. Kozel, Látal, Ševela (samozřejmě pokud budou mít zájem). Někteří z nich sice pod smlouvou, ale jak Kozel tak i Ševela s výstupní klauzulí. Případný zahraniční trenér, nad kterým někteří uvažují, je hloupost, Už jenom kvůli jazykové bariéře, momentálně na něco takového naši hráči nejsou vůbec připraveni. V tomhle případě by trvala adaptace minimálně celou sezonu. Za další - na co proboha zase posilovat ?? Na jaké posty ?? Hráčů máme hromadu a to velmi kvalitních, takže jediný problém je v tom, že doteď z nich nikdo nedokázal udělat tým !

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Dazbof     před 8 lety 30.08.2016 10:33 |  
      2 2

      Nevím mě zahraniční trenér nepřijde jako hloupost, máme na soupisce spoustu cizinců a není-li kvalita tady tak se.musi za kopečky. Jinde ve světě to funguje bez problémů, jen tady se toho furt bojíme

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        VanDel     před 8 lety 30.08.2016 10:42 |  
        0 1

        Ale tady česko-slovenská trenérská kvalita je. Viz. ty mnou výše zmínění trenéři. Nebo ty myslíš že není ?

        • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

          Dazbof     před 8 lety 30.08.2016 10:48 |  
          0 0

          Tak jistá kvalita ano, ale právě ta Česko-Slovenská. Pokud se však chceme posunout dal a mít úspěchy i v Evropě ( nečekám že vyhrajeme LM) tak mi to přijde furt málo.

          • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

            Jachym     před 8 lety 30.08.2016 10:55 |  
            1 0

            Já bych na naše trenéry neplival. Zase taková hrůza to určitě není, když i z té bídné úrovně ligy strádající navíc financemi jsme schopni být podle národního koeficientu ligových klubů na 12.-13. místě v Evropě. A brát každého pastýře hráčských oveček jen proto, že je třeba z Nizozemska a ne třeba z okolí Vsetína, není cestou vpřed.

            • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

              Dazbof     před 8 lety 30.08.2016 11:12 |  
              0 0

              Já na ně neplivu, třeba Kozel se mi líbí, jen si myslím že angažování kvalitního trenera ze zahraničí je správná cesta

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Citrus (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 10:57 |  
      8 0

      Radoslav Látal. Když se podívám na jeho CV, vidím, že s jednou výjimkou vydržel všude maximálně rok. Ze šesti angažmá má jeden neoddiskutovatelný úspěch loni v Polsku. Za sebe oceňuji i 3. místo se Sokolovem. Naopak vítězství poháru na Slovensku beru s rezervou. Všichni víme, jak se v našich končinách k poháru přistupuje.

      Nevím, já zápasy jeho týmů neviděl, to klidně přiznám. Troufnu si ale tvrdit, že to ani 90 % jeho navrhovatelů. A proto nevycházím z úžasu, jak se tak asi zrodí názor, že je Látal "velmi kvalitní trenér", když si vypůjčím tvá slova. Jinak to ale není mířeno jen na tebe. Pro mě nepochopitelně se zde, i v médiích, tohle jméno totiž objevuje abnormálně často. Nezbývá mi než doufat, že než tohle jméno začali všichni papouškovat, tak ten, kdo ho vypustil, tak to skutečně učinil na základě znalostí herního projevu Látalových mužstev. Protože čistě z pohledu statistik tohle prostě pro mě ani náhodou není trenér, který by měl být považován za kandidáta na vedení Slavie.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      dubas     před 8 lety 30.08.2016 12:41 |  
      0 1

      Jazyková bariera? Vždy když tohle čtu tak mám pocit, že naši hráči musí být snad mentálně retardovaní a jak se teda domlouvají s Michaelem, který neumí česky, možná by někdo z redakce mohl zjistit jak je to s jazykovou vybaveností hráčů.

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        Malvin     před 8 lety 30.08.2016 17:07 |  
        0 0

        Musím souhlasit s Dubasem. Copak česi neuměj anglicky? Nebo se nemůžou naučit? Pokud chtěj hrát v zahraničí, stejně by se naučit museli. Tohle je alibistický argument a neberu ho. Toť vše k názoru Dubase, dále mluvím za sebe

        Kozla mám moc rád, měl jsem ho rád už jako hráče. A i když si myslím , že v českých luzích a hájích patří k tomu nejlepšímu, tak bych chtěl něco víc. Trenéra, který dokáže ze Slávie udělat dominantní tým v rámci české ligy a konkurence schopný tým v Evropě. Nejsem přesvědčen, že nějaký český trenér na to má (možná Zeman, ale ten je již hodně za zenitem) . Pokud by na to měli, pak se o ně budou prát týmy ze západních lig.
        Psal jsem to již jednou, napíšu znovu. Již jednou Slávie angažovala zahraničního trenéra (Pastora nemyslím), skotského trenéra Celticu Galsgow, Johna Williama Maddena. Ten jí přivedl i k největšímu úspěchu v roce 1938 , když zvítězila ve Středoevropském poháru.
        A proto prosím vedení. Nesnažte se zalepit díru hned , někým kdo je zrovna volný a ochotný k nám jít. Přiveďte kapacitu ze zahraničí, který dá jasný směr nejen A-týmu , ale celé fotbalové Slávii, ve všech směrech.

        • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

          knl66 (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 19:11 |  
          0 0

          Budu reagovat až na tu druhou část příspěvku, ohledně trenéra. A neber to, pls, ve zlém.
          Podle tebe je sice Kozel v Česku mezi nejlepšími, ale stejně ho nechceš... Je fakt, že na svojí první štaci jako hlavní trenér pěkně pohořel a že Dukla občas také hrála pěknou bramboračku, na kterou se nedalo koukat. A že by systém krátkých přihrávek á la Španělsko byl nějak líbivý - no, nevím. :/
          Jinak je u nás skupina trenérů, kteří se točí mezi různými týmy: Pulpit, Tobiáš, Bokša, Kotrba, Chovanec, Straka, atd atd.... Pokud zrovna někoho netrénují, pak si přivydělávají jako experti v T)V studiu.
          Do téhle skupiny jsem řadil i Šilhavého. Jenže najednou je šedivý, průměrný, v ničem nevybočující Šilhavý angažován jako trenér Liberce a je z toho nádherný fotbal a další titul pro Liberec...
          Pak jsou trenéři, kteří najednou vylétnou jakoby z ničeho nic... kdysi Koubek (útočný herní projev s Čáslaví, administrativně zaražený postup) nebo třeba Trpišovský (kde se vzal, tu se najednou vzal z Viktorky Žižkov) - a je z toho celkem podařená sezona pro Slovan, a to i v Evropě. Tady na SN jsme řvali jak protržení, že by měl přijít i s Horníkem. Přesto je v Liberci Trpišovský bez Horníka a uznej, nezávidíš jim občas trochu? ;) Trpišovský mohl být u nás! Lákali jsme ho! :) Páník... se Zlínem zatím válcuje kde koho, ale podle nás je nezralý na "velkoklub" Slavia. Přestože má noname hráče a hraje krásný fotbal.
          Zidane začal trénovat Real bez sebemenších zkušeností a jak mu to jde. Mourinho (přes ohromné trenérské zkušenosti) občas vyhoří a pakuje si kufry v předstihu.
          Zkrátka a dobře: máme velmi dobrý, ba až výborný kádr. Měli bysme hrát mezi prvními třemi. Ale co s ním jaký trenér dokáže, to je... ve hvězdách. A nezáleží, odkud trenér je. Jen ty ingredience, povahy, charaktery, dovednosti, vlastnosti musí umět správně namíchat.
          Osobně bych ASI hlasoval pro Luboše Kozla. Naštěstí nemám žádnou zodpovědnost. Sám nevím a tak budu držet pěsti šéfům, ať je intuice nezklame!

          • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

            Malvin     před 8 lety 30.08.2016 19:56 |  
            0 0

            S Trpišovským souhlasím, závidím, ale on je rudej a k nám nepůjde. Podle mě čeká na laso od Sparty, proto odmítl Plzeň. Před zápasem Spa:Lib psal, jak se na ten zápas těší, že Letná je fotbalový svatostánek, kde si od dětství přál hrát, neboť ho tam jako kluka táta bral na fotbal. Navíc ve Spartě i začínal jako trenér mládeže.
            Nad Páníkem jsem taky přemýšlel, ale já mám obavy z trenérů, kteří mají úspěchy se slabými týmy. Raději bych viděl někoho, kdo trénoval mužstvo, který byl favorit soutěže a taky podle toho hrál. Nemyslím ani tak výsledky, jako spíš předvedenou hru.

            • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

              knl66 (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 21:39 |  
              0 0

              Zkrátka a dobře: těm, co budou vybírat nového trenéra, vůbec (ale fakt vůbec) nezávidím.
              Můžou sáhnout kamkoliv, vytáhnout žolíka a všech deset si můžou oblíznout.
              Můžou sáhnout kamkoliv, můžou hrát betla a my se tady vztekneme.
              Můžou sáhnout do zdánlivě jistých trenérských vod a ono to za pár týdnů zase fungovat nemusí.
              Pánové, držím vám pěsti! Nechtěl bych být ve vaší kůži!

  3. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    helmajstr     před 8 lety 30.08.2016 10:16 |  
    0 0

    Líbí se mi tvůj názor a takto by to v reálu mělo vypadat...jenže neočekávám, že bude Jarda ochoten "obětovat" podzim a trenéra by přivedl až na zimní přestávku...Jarda chce výsledky ihned a tudíž i tomu podřídí výběr trenéra a ona analýza z rukou sportovního ředitele půjde opět do pozadí

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      racha     před 8 lety 30.08.2016 11:02 |  
      0 0

      Já mám hlavně obavu, aby číňan neutáhnul finanční kohoutek a aby tu nezůstalo 100 hráčů s luxusní smlouvou na 3 roky. To by byl s námi ámen.

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        naplavnik     před 8 lety 30.08.2016 11:06 |  
        0 0

        Kohoutku bych se nebál tak, jako že se zcela stáhnou z ČR. Pokud si budou chtít stále budovat dobré PR, tak Slavie je pro ně ideální nástroj, musí být ale úspěšná, což nyní není.

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        paweza (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 11:42 |  
        0 0

        Pokud si dobře vzpomínám, tak když se říkalo, že CEFC dali peníze na posily, tak to bylo včetně prostředků na platy, takže bych čekal, že peníze na platy jsou nachystané do konce smluv těch hráčů a tebou popisované utahování kohoutků by na to nemělo mít vliv. Takhle jsem to tedy pochopil já, ale být to tak samozřejmě nemusí.

        • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

          Vici     před 8 lety 30.08.2016 11:45 |  
          0 0

          Ano tak to bylo podaný , že peníze na posily jsou včetne platů do konce platnosti smlouvy. Taky jsem to tak pochopil.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Merlinus (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 12:00 |  
      1 0

      Tak ja bych to nestavil, tak ze "Jarda" nebude ochoten obetovat podzim. Ja myslim, ze vetsina Slavistu, vcetne me, nechce obetovat dalsi podzim. Netvrdim, ze musime hned vsechny valcovat, ale s tim kadrem, co uz mame, bycom meli hrat nahore a mic neztracet na poharove pricky.

  4. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    marty9     před 8 lety 30.08.2016 10:37 |  
    7 0

    "Vzhledem ke zkušenostem např. z Liberce v předloňské sezoně se dá říci, že i případná ztráta z podzimu se dá na jaře dohnat. Proto bych tento podzim bral jako dobu překlenovací."

    S tímhle tedy nesouhlasím. S kádrem jaký Slavia má nemůžeme brát podzim jako "přípravu" na jaro. Už minulá sezóna nám ukázala, že podzimní ztrátu asi tři body na 4. místo jsme nebyli schopni smazat (i když pravda, díky naprosto neuvěřitelné bilanci Boleslavi i Liberce), nicméně myslím, že pokud nám na podzim ujede vlak na přední příčky, spoléhat se a doufat v to, že je na jaře doženeme by mohlo být fatální.
    Chápu, že první zápasy pod novým koučem, který přijde se svojí strategií a filozofií, nebudou asi úplně perfektní, ale z každého utkání musíme vytěžit maximum. Pokud se hráčům zápas nepovede, budiž, to se může stát, základ je ale v úplně jiném příštupu a chuti hrát. A to je zase na trenérovi, aby z hráčů tu psychickou deku a tu "připos*anost", které v nich teď je, odstranil.

  5. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    Chlupp (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 10:43 |  
    0 5

    Výborná zpráva a úleva, že oba pánové skončili, Slavii neměli co dát. Hlavně teď přivést skutečného trenéra, který měl výsledky a má přirozený respekt a autoritu, Látal by mohl být zajímavý, Hřebík, Kozel...necháme se překvapit, na post sportovního ředitele si myslím mohl být dobrý Pavel Kuka...

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Jachym     před 8 lety 30.08.2016 10:50 |  
      5 1

      Nevím, kde někteří berou tu víru a jistotu, že naše hráčské legendy Štístko a Kukačka budou úspěšné i na manažerském poli. Zvláště poté, co už tyto příležitosti dostali a výsledky byly, mírně řečeno, nevalné... Slávistické "srdíčko" je v tomto případě málo. Málokteří fotbalisté v této roli uspějí jako třeba Nezmar.

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        JS (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 11:01 |  
        3 2

        Přesně. Jak jsem psal už jinde, Kuka nikde nic v managementu neudělal.

  6. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    1rytir     před 8 lety 30.08.2016 10:45 |  
    6 0

    Popisovaný postup je dozajista správný. Sportovní ředitel by se měl podílet na výběru trenéra. V pořádku je i úvaha, že ten výběr by měl proběhnout na základě toho, jakou hrou se chce klub prezentovat a čím dosáhnout stanoveného cíle. A jsme u toho. Cíl je přeci všeobecně známý a slavistickou veřejností akceptovaný. Tedy návrat do ligové špičky, umístění do třetího místa v tabulce, zajišťujícím boj o poháry a to vše díky atraktivní hře, která by přitáhla diváky do ochozů. Znamená to, že cíl není třeba znovu hledat a ztrácen tím čas. Jiná otázka je, zda na naplnění tohoto cíle máme hráče. Troufám si tvrdit, že ano. Dokonce, po vypadnutí z pohárů jich máme až moc a některé budeme muset zřejmě pustit na hostování. I z důvodů, že přemíra konkurence v kabině vytváří zlé ovzduší. Není dobré, když na jeden post máme tři i více hráčů a na jiný (mám na mysli pozici konstruktivního záložníka) nám borci chybí.
    Netajím se názorem, že herní krize týmu úzce souvisí s tím, že v něm zůstal Milan Škoda! Celou letní přípravu se Slavia připravovala a v zápasech aplikovala úplně jiný herní koncept (mimochodem v něm vynikal Hrubý). Potom ale Škodovi nevyšlo zahraniční angažmá, zůstal a vše se vrátilo k systému "vše na Milana". Jenže nově přišedší hráči tento styl neumí a ani se mu nechtějí přizpůsobovat. Když k tomu připočtu, že mnoho z nich hraje na zcela jiných postech a přes vykazované výkony (je otázkou zda vinou nedostatečné formy, tím, že jsou nuceni k jiným, než zažitým herním činnostem nebo i zklamáním z toho, že jim nevyšla vytoužená cesta k zahraničnímu angažmá) mají svá místa v základu jasná, nelze se krizi divit!
    Myslím si ale, že až na pana Ševelu jsou tyto skutečnosti pánům Kozlovi i Látalovi velmi dobře známy. Tito pánové nežijí ve vzduchoprázdnu, ligové dění a hru určitě sledují a díky svých zkušenostem znají i recept, jak z toho ven co možná nejrychleji.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Eluin (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 11:32 |  
      0 0

      Také doufám, že recept někdo má. Nejreálněji se dle spekulací jeví v současnosti Kozel, pokud by to nezvládl on, tak pak už skutečně nevím.

  7. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    donford     před 8 lety 30.08.2016 10:48 |  
    15 0

    Každý má právo na názor, ale já s tímto článkem hrubě nesouhlasím. Připomínání Švejka mi přijde zde nepatřičné, nezdařilé. Koncepce hry a skladby A týmu, pro veřejnost, proč? Koncepce je teoreticky jasná. Že se jí nedaří zatím naplňovat, je věc druhá. Domnívám se, že prvotní je nový trenér. Překlenovací trenér jen v nejvyšší nouzi. Věřím, že k tomu nedojde. Body a) až d) jsou tak samozřejmé, že vracet se k nim mi přijde scestné. Kdo se má seznamovat se složením týmu A? Koncepce hry? Ta je jasná. Jen jí naplnit. To se DU nezdařilo. Posil máme hafo. Vzhledem k povoláváním do reprezentací, jsme léta neměli tak kvalitní team. Ne, prosím, podzim jako překlenovací! Skladba a kvalita teamu, podpora klubu, diváků a zázemí přímo předurčuje povinnost bojovat, dřít, zapalovat trávník. V každém zápase dělat vše pro 3 body. Teď, okamžitě! Ne opět jen překlenovat. Zase by se ztratil rok. A proč? Pro pohodlí hráčů, pro pohodlí vedení? Sakra, jsme přece Slavia! Tak proč pořád přešlapovat? Dělá to snad Pivarník v Plzni? Ne, honí hráče bičem! My potřebujeme trenéra, který důkladně vysvětlí hráčům svou vizi, pokud jim snad není jasná (jen nedělat z hráčů nechápjící pitomce), bude na ní trvat, důsledně jí naplňovat, pilovat vše na tréninku do úmoru, hráče připravit mentálně, fyzickya samozřejmě s těmi, kdo se nehodlá přizpůsobit, se nepárat a vyřadit. Ale s tím vším se musí začít ještě dnes, nejpozději zítra! Na co čekáme? Na co bychom měli čekat?

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      bongor     před 8 lety 30.08.2016 18:53 |  
      0 0

      Naprosto souhlasím s donfordem.Přirovnání k trabantu navíc ve mně budí dojem,že "součástky" jsou nevhodné,což není pravda.Součástky Slavie,tedy především hráči , ti nejsou podle mě o nic horší než hráči konkurence.Jenom musí pracovat tak,jak jim určí nový trenér a nějaké poflakování na hřišti by mělo být "trestné".Doufám,že v jejich smlouvách je tento prvek zastoupen a nový trenér se nebude bát s tímto prvkem nekompromisně zacházet.

  8. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    naplavnik     před 8 lety 30.08.2016 10:54 |  
    1 0

    Odvolání DU bylo prostě již logickým krokem, ke cti JT budiž relativní bezodkladnost tohoto kroku. Že odchází i Jinoch je pro mne překvapující, ale asi správný krok. Myslím, že klíčové je nyní obsazení právě sportovního ředitele, který by byl argumentační a odbornou protiváhou JT co se týče sportovního řízení klubu. Jméno konkrétní nemám, v těch bafících se moc neorientuju, chtělo by to ale silnou persónu. Trenéra bych si představoval někoho s atraktivním stylem v minulých působištích, jako Psotka, Svědík. A jedno jméno do pranice, co tak dát příležitost Petrželovi? :-)

  9. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    dexter07     před 8 lety 30.08.2016 10:54 |  
    2 0

    Dobře napsané, myslím, že na tohle myslí i vedení. Problém ale trošku bude v tom, že není moc lidí na výběr. Samozřejmě bych si přál trenéra či sportovního ředitele, který trénoval, asistoval v zahraničí a převezme tamní metody. Stačilo dneska číst rozhovor Schicka, že měli tréninky kdy se pohybovali po hřišti bez míče a trénovali jen postavení. Bylo vidět, že tohle nikde nezažil, stejně jako třikrát týdně taktické porady. Sice tréninky jsem nikdy neviděl, ale pochybuji, že se něco takového děje pravidelně.
    Další problém je, že děláme z hráčů někoho jiného než jsou. Z obránce děláme defenzivního záložníka, z útočníka křídlo.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      donford     před 8 lety 30.08.2016 11:19 |  
      2 0

      Trochu od tématu, ale zase ne tolik. Hezký rozhovor s Mikulandou na oficiálkách. O hráčích, o jejich vývoji, ale také o jejich celkové komplexnosti, tedy i mimo hřiště. Samozřejmě představované i z ideálního hlediska.

  10. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    Radek097 (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 11:18 |  
    4 1

    S většinou souhlasím...
    Na chatu už jsem se vyjadřoval k van Kesselovi, že mi přijde, že jsme ho koupili a až pak přemýšleli, na který post ho dosadíme. To opravdu nepochopím, když přišel za takové peníze. (když jde člověk koupit nějakou dražší věc, tak taky musí přemýšlet jestli se to vyplatí koupit či nikoliv a nekoupí to jen kvůli tomu, že to vypadá pěkně nebo že o tom píší na internetu jak je to dokonalé)
    Také souhlasím s bodem č. 1, že pozice Sportovní ředitele je pro náš klub asi důležitější než pozice trenéra, protože zase nastane ten den, kdy se bude vyhazovat následující trenér.
    Nesouhlas s bodem č. 2, protože máme odehrána jen 4 kola a do konce podzimu zbývá ještě 12 kol + Národní pohár, což znamená, že jsme ve 1/4 podzimu, proto bych nebral krizového trenéra na 12 kol (to je víc než 1/3 soutěže), kdyby teď scházely 2 nebo 3 zápasy, tak bych s tím i souhlasil, ale ne na tolik zápasů. Jedině v případě, že by k nám vytipováni trenéři k nám nechtěli.
    Když už jsi zmínil tu Anglii, tak já bych se třeba zaměřil na rozšíření realizačního týmu, aby se skládal z +/- 20 osob.

  11. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    Eluin (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 11:27 |  
    0 1

    Hezký text, v podstatě souhlasím, jen toho trenéra bych tu radši viděl dříve než za několik měsíců.

  12. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    Vici     před 8 lety 30.08.2016 11:38 |  
    1 0

    JÁ bych podzim neodepisoval. Ještě zbývá spoustu kol. Trenéra pořidit co nejdřive ,aby měl čas mužstvo poznat a v zime popřípadě lehce korigovat. A pak na celou přípravu mít kadr už podle svých představ. Myslím i že kádr máme dost širokej na to ,aby vybral 11 lidí. (V tuhle chvili primárně bojovníků co to odjezdi styl Muris ,Bořil atp) A tak kvalitních, aby se hrálo i o poháry. Jasně. Někdo se neuchyti a půjde v zimě. Ale 11 lidí prostě určitě máme. Souhlasím že sportovní ředitel je hodně důležitej. A měl by udávat ráz ,tvar a vizi klubu. A pak taky s tím že bych se nebál trenérovi přidat i manažerské povinnosti. (Odchody ,příchody atp)

  13. Trenér až v zimě?

    Travinho     před 8 lety 30.08.2016 11:39 |  
    5 1

    Napsáno je to zajímavě. Já ovšem nechápu, proč by se měl trenér hledat až od zimy. Je nutné si uvědomit, že nový trenér se sice může s mužstvem seznamovat v zimě a mít k dispozici spoustu přípravných zápasů. Jenže je to pořád jen příprava, kde nejste pod tlakem a mnohdy si víc dovolíte. Proto mi přijde jako neocenitelné to, že by se trenér s týmem seznamoval už v průběhu podzimu, kde by hráče viděl v úplně jiné situaci než v přípravě. Nehledě na to, že pokud hráči vidí, že je Řehák v zimě opustí a přijde opět nový trenér, tak je to poněkud demotivující. A to může být Pavel hecíř jaký chce. Záskok na pár zápasů ano, ale do konce podzimu určitě ne. A nejpozději do měsíce zde musí být nový trenér.

  14. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    stromovous (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 12:03 |  
    3 4

    Jako komentář pod jiným článkem by toto celkem šlo (i když nápad s obětováním podzimu po pár kolech by byl odměněn spíše mínusy než plusy), ale jako samostatný článek nic moc.

  15. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    dArtagnan     před 8 lety 30.08.2016 12:14 |  
    5 0

    Trenér přijde až v zimě, celou přestávku se bude seznamovat s kádrem, pak na poslední chvíli přijdou noví hráči, ti se asi budou přes jaro sehrávat... Takže my vypustíme celý ročník jen proto, že jsme po čtyřech kolech odvolali trenéra? To je ale pořádný nesmysl.
    Není nač čekat. Každý z adeptů na posty trenéra a SŘ zcela určitě podrobně ligu sleduje a moc dobře ví, do čeho půjde.

  16. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    wymaz     před 8 lety 30.08.2016 12:48 |  
    0 4

    Velice dobře napsáno, můžu podepsat a souhlasím na 100%.

  17. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    kerim1969     před 8 lety 30.08.2016 13:23 |  
    4 0

    Pěkně napsaný článek, ale fotbal zase není tak složitá hra, aby jsme se na ní museli půl roku připravovat.
    Často se tu zmiňuje příklad Liberce, každého půl roku prodají nejlepší hráče, další se vrátí do mateřských klubů
    z hostování a nemají žádný výrazný problém ( krom jedné sezóny). Základ je prostě makat a lidově řečeno žrát
    trávu, na hráče být náročný a netolerovat slabé nasazení jako předvádí GvK.

  18. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    Pepino44     před 8 lety 30.08.2016 14:24 |  
    1 0

    V mnoha příspěvcích zde padlo,že Uhrin nemá žádnou herní koncepci. Já si myslím, že to až tak docela pravda není. Jeho koncepce, kterou praktikoval na předešlém zimním soustředění, kdy jsme byli renomovaným mužstvům rovnocenným soupeřem, nebo je dokonce přehrávali, to byla prostě paráda. Hrálo se s nasazením, agresivní pressing, rychlé zakládání útoků i ty přihrávky docela šly, prostě paráda. Přišla liga a kde to vše zůstalo, hráči bez zájmu, hra na náhodné nákopy, nasazení minimální. Podle mého si před tím hráči hráli o smlouvy a potom byli uspokojeni, takže proč se honit. Neznám smlouvy hráčů ale i v tomto mohu vidět chybu, prostě odměny za výkon. On by si asi každý rozmyslel se na hřišti flákat. Proto vítám, že vedení si chce s hráči důrazně promluvit.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      smely (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 14:40 |  
      1 0

      uprimne, nemyslim si, ze je to pravda. v ostrych zapasech jsme hrali uplne jinou taktiku s branenim v bloku od pulky hriste, zadny aktivni presing tam nebyl. podle me od toho DU ustoupil v ramci strachu o vysledky a kladl vetsi duraz na jistotu braneni. To by , samozrejme nebylo uplne spatne, pokud bychom meli po zisku mice bleskovy prechod do utoku, coz jsme jaksi nemeli...

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Sapfa     před 8 lety 30.08.2016 14:42 |  
      1 0

      Z mého pohledu to bylo jedno velké zklamání a dodnes nechápu, kam se ten herní projev, který byl celou zimní přípravu pilovaný, najednou poděl s prvním jarním kolem...pamatuji se, že jsem z toho byl nadšený...to mi opravdu hlava nebrala a přikládal jsem to tomu, že od toho Uhrin ustoupil. Je otázka, z jakého důvodu?! Že by si takhle od hráčů nechal kálet na hlavu, že si jako řekli "máme smlouvu, tak už se nemusím dřít", tomu nevěřím a ani nevěřím tomu, že by jim to jen tak prošlo...

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        golgoloth     před 8 lety 30.08.2016 15:11 |  
        0 0

        Myslím, že problém je trochu jinde. Na podzim se hrálo bez tlaku - výsledky byly překvapivé atd. V novinách se psalo o tom, jak Slavia je štikou ligy. V zimní přípravě tlak také nebyl, tak se hrálo uvolněně. V jarních zápasech se vysoká očekávání nepotvrzovala, kdy absentovala variabilita hry a schopnost reagovat na změny situace - body se ztrácely, nervozita stoupala, hra se zhoršovala. K uvolnění a výsledkům tak došlo zase za situace, když již fakticky nebylo 4. místo reálně uhratelné. A velká očekávání vedla k totální křeči a zákopové válce. Hráčů se nechci zastávat, ale při absenci herního systému směrem dopředu to jednak "ježděním po zadku" nenahradíš, a současně tě to nesmírně otráví. A útočná hra založená na třech defenzivních záložnících a jednom útočníkovi je pekelná.

        • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

          Sapfa     před 8 lety 30.08.2016 15:21 |  
          0 0

          ano, tlak tu byl, ale co si tak pamatuju, tak se na ten presing a vše, na čem byla naše hra založená celou zimní přestávku, se rezignovalo hned po prvním jarním kole, od té doby naše hra byla bídná. Proč to teda celou zimu trénovali, když po prvním zápase si nakakáme do kalhot a radši se vrátíme k osvědčenému betonu bez vyšší míry rizika...to je to, co jsem nepochopil, tu změnu v myšlení...

          • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

            golgoloth     před 8 lety 30.08.2016 15:26 |  
            1 0

            Protože soupeři nespolupracovali...

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      1rytir     před 8 lety 30.08.2016 16:02 |  
      3 0

      Jak jsem psal výše, za vším je, že zůstal Milan Škoda. V zimní přípravě se hrálo bez něj, počítalo se, že odejde a hrálo se jinak. Ale on zůstal a narychlo jsme se vrátili ke stylu "vše na Škodu", což nově příchozí hráči zjevně neakceptují nebo akceptovat neumí, proto je to guláš!

  19. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    golgoloth     před 8 lety 30.08.2016 14:55 |  
    0 0

    Myslím, že obětovat podzim formou nějakého provizória je nesmysl. V zásadě by se tak jednalo o devalvaci celé sezóny. Navíc si myslím, že Slavia má velmi slušný hráčský potenciál z něhož může nový trenér bez problémů vycházet, byť samozřejmě může chtít "svého" hráče odněkud přivést. A myslím, že cíl je pořád stejný - hodně gólů dát, žádné nedostat a udělat hodně bodů.

  20. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    belmis (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 15:30 |  
    3 2

    Díky za článek, Kajulo.

    Chtěl bych jen říct nedočkavým diskutujícím, aby přehodnotili svůj názor na rychlost všeho a výsledky.

    Pokud se bude vybírat trenér měsíc nebo třeba dva, nechť se tak stane. Hlavně, ať si vedení dá záležet i na maličkostech, aby tady za rok netrénoval zase někdo jiný....

    Už se mi třeba minulou sezónu moc nelíbilo, že jsme si dali za cíl poháry. Chápu, že už tu dlouho nebyly, ale takhle se koncepčně nepracuje.

    Jestliže vyvineme tlak na trenéra a hráče, že potřebujeme okamžitě výsledky, tak je velice pravděpodobné, že budeme s jakýmkoliv trenérem za rok tam, kde jsme nyní. Co by mělo být hlavním cílem současné Slavie? Hlavně to, abychom začali hrát koukatelný fotbal, ne abychom sledovali utrápená vítězství s mužstvy s dolní poloviny tabulky.

    Jsem jeden z posledních, který by se chtěl zastávat Uhrina (jako trenér se mi nikdy nelíbil), ale co má dělat takový trenér ve Slavii, když si téměř všichni vysnili poháry a on musí koukat hlavně na výsledky a nějaká hra je až na druhém místě. Můžeme klidně ubetonovat výsledek s tím, že by se nám mohla podařit nějaká standardka nebo jeden rychlý brejk......Ale co z toho....budeme se pak s naší hrou potácet stále na hraně úspěchu a neúspěchu za cenu okamžitých výsledků. Co si pak Uhrin před zápasem asi říkal? Postavím radši osvědčenou sestavu ve středu s Hušbauerem a Součkem, to bychom ukopat měli. Proč by měl něco zkoušet, když naším hlavním cílem je tuto sezónu bojovat o titul (alespoň podle mnohých) a mohli bychom prohrát, kdyby to v zápase nevyšlo?

    Nevytvářejme prosím na nového trenéra vůbec žádný výsledkový tlak, ať si i v mistrácích tohoto podzimu vyzkouší různé varianty sestavy i za cenu nedobrých výsledků. Protože se nám to během půl roku, roku mnohokrát vrátí.

    Mým přáním této sezóny je, aby měla Slavia cíl jediný. A to je podstatně zlepšená hra, která po nějakém čase bude přinášet i ty nejlepší výsledky. Ne, abychom honili zase nějaký pohár a několik let hráli tužku. Potom si totiž i ty poháry budeme vychutnávat daleko líp než tomu bylo v tomto roce.

    A jestli se mi ještě jeden rok budou sparťani smát, že máme silného vlastníka a ani poháry nehrajeme, na to jim kašlu. Já to rok ještě v pohodě vydržím, když budu tušit, že za další rok se budu já smát jim.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Jachym     před 8 lety 30.08.2016 16:15 |  
      2 0

      Jenže my jsme Slavia (neříkám, že ostatní nejsou nic:-), takže nějaký tlak tady být musí. Jde o to, aby nebyl přehnaný, např. nereálným snění o titulu. Umístění do třetího místa, popř. zajištění místa v pohárech, je vzhledem ke kvalitě kádru, finančním možnostem, fanouškovskému zázemí, tradici atd. už cílem reálným. Chtít lepší umístění než loňský rok není vzhledem k významnému posílení kádru žádným nožem na krku. Řeči o hezkém a pohledném fotbalu jsou sice hezké, ale ono také záleží na soupeři, se kterým se utkáme. Já jsem přesvědčen, že když hráči znovu získají sebevědomí, třeba i po krátké šňůře ubojovaných zápasů, více si pak na hřišti dovolí a výsledkem bude poté kvalitní podívaná. Přece jenom se nejedná o žáčky, kde stačí říct, aby si zápas užili a snažili se hrát fotbal, přičemž výsledek je až druhořadý.

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        belmis (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 16:37 |  
        1 0

        Také věřím, že hráči začnou hrát lépe hned. Ale i kdyby to tak nebylo, neměli bychom chtít okamžité výsledky, ale hlavně lepšící se hru, po které zákonitě přijdou i výsledky.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Ados     před 8 lety 30.08.2016 16:15 |  
      0 0

      Něco na tom bude, ale nedovedu si představit, jak by to vzala CEFC. Obávám se, že za ty peníze, který investovali budou chtít výsledky už letos.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      kjandourek (admin)     před 8 lety 30.08.2016 16:19 |  
      7 0

      Já jsem tedy taky vždycky stál spíše za Uhrinem... Tedy na diskuzích, na stadionu jsem si držel hlavu v dlaních... Ale s tím sehráváním bych poukázal na jednu věc: V roce 1991, když se objevil Korbel, tak přivedl před prvním kolem do základní sestavy šest nových hráčů: Juraško, Suchopárek, Holota, Navrátil, Jarolím, Praženica... Výsledkem byla demolice Prešova po parádním výkonu 5:0. Před druhým kolem přišel Rusnák, potom Binič, Petrouš, naskočil i P.Berger... Když k tomu připočítáme i mladíka Pavla Novotného, tak je to celá jedenáctka... A okamžitě z fleku se hrál parádní fotbal... Jako ve čtvrtém kle jsme prohráli na Interu a vzápětí uhráli na Dukle jenom plichtu 2:2, ale dál? Trnava 6:0, v Chebu 5:0, Vítkovice 5:1, v Budějkách 4:0... prostě ten fungl novej tým pod tehdy totálně nezkušeným Petrželou od začátku šlapal a hrál perfektní fotbal... Samozřejmě výpadky přišli, někdy nás říznul sudí (na Slovanu a "doma v ďolíčku" s Bohemkou, kdy jsme hodinku hráli o devíti a vydřeli bod za plichtu), někdy byl prostě soupeř dobře připraven (Olomouc s Hapalem nás vymlaskla 2:0)... Ale týmy mimo top 5 jsme přehrávali a pokud jsme nevyhráli, tak jsme je alespoň herně mačkali... na ten fotbal se prostě dalo od začátku koukat! Tak ať mi nikdo netvrdí, že teď se doba o čtvrtstoletí pohnula a najednou si to musí dva roky sedat...

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        belmis (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 16:44 |  
        0 0

        Dva roky si to sedat určitě nemusí a doufám, že nebude. Ale trenér, který přijde, by si možná představoval pro svou hru jiné hráče. A prodat třeba šest hráčů a nakoupit šest jiných....To nevím, jestli by bylo možné a správné

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        Maeden (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 21:22 |  
        0 1

        Jojo, to byly časy...
        Dnes ale při vší úctě k hráčům dnes ve Slavii nekope nový Jarolím, Berger, Binič, Juraško, Bejbl, Suchopárek, Kuka... Všechno buď výborní hráči, hvězdy svých týmů a často reprezentanti nebo supertalenti. A vybíral je Ježek, ne Tvrdík.
        To byla fakt hodně výjimečná doba, létaly miliony, které už se nikdy v lize neopakovaly. Dnes prostě tolik peněz nemáme a výjimeční hráči jsou strašně drazí. To je jako kdyby najednou přišel třeba Suchý, Gebre, Šural, Schick, Bero a Chramosta. Místo toho jsme přivedli Šventa, Bořila, Hušbauera, Mešanoviče, Ngadea, a talenty Mihalíka a GvK. Kromě Mešanoviče, kdo z nich může říct, že má za sebou poslední 2 sezóny nějak výjimečné, když vynecháme slabou slovenskou ligu?

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      donford     před 8 lety 30.08.2016 17:07 |  
      1 0

      Belmisi, pokud byste takováta slova volil ve sparťanském táboře, zle by se vám vedlo. Tady jsme skromní, ba skromňoučcí, ale přesto si myslím, že naše cíle by měly být vyšší a rychleji naplňované, než vy zde uvádíte. Znovu: Tradice, zázemí,stadion, vynikající hráči, úžasní fandové, to vše k tomu nejen předurčuje, ale i zřetelně zavazuje. Zvykněme si všichni, tedy hráči a budoucí trenér především, že nároky musejí být ty nejvyšší. Vždyť ta kaprliga není zase tak z pohledu Evropy náročná. A 10 reprezentantů v našich řadách je 10 reprezentantů. To je nepopíratelný fakt. Jen je sladit. A to se dosud, tedy až do dnešního dne, nezdařilo.

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        belmis (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 18:30 |  
        0 0

        Zdravím, donforde. Zřejmě jste můj příspěvek vůbec nepochopil. Ale nepochopení je většinou chyba vysvětlujícího. Takže se to pokusím napravit.

        Nejde o to nemít cíle a už vůbec tu nejde o skromnost. Naopak patřím mezi ty, kterým se naše hra už dlouho nelíbila, a přiznávám, že mám na naši hru někdy nároky, které nejsou schopni naši hráči naplnit (jak poznamenal Boss82) Právě proto, že si přeju, abychom od příští sezóny válcovali ligu a pokud možno dlouhodobě, je zapotřebí nejdřív výrazně zkvalitnit hru. Ne trochu, ale výrazně. Bez toho to prostě dlouhodoběji nemůže jít. To by měla být alfa a omega tenéra, který sem přijde. Až potom by měly být v průběhu podzimu důležité výsledky.

        Mnohem radši budu tuhle sezónu třeba i bez pohárů, abych mohl další sezóny být nejlepší. A ne horko těžko uhrát třeba čtvrté místo, abychom další sezónu mohli třeba horko těžko uhrát třeba znovu čtvrté místo. I doteď jsme měli v kádru 10 reprezentantů, to není argument. Máme v kádru také možná největší počet gólových hráčů v lize. Bylo nám to dosud k něčemu? Jestliže ale trenér z těchto hráčů udělá fungující tým i za cenu sem tam nějaké zbytečné prohry, protože bude mít svou vizi hry a ta pro něj bude prvořadá, nebudu se vůbec zlobit, pokud poháry ještě v této sezóně nebudou, protože pak budou mnohem lepší zítřky.

        Nakonec se může stát, že obojí - jak hra i výsledky - se začnou zlepšovat ihned a to je pak stav ideální.

        • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

          donford     před 8 lety 30.08.2016 19:18 |  
          0 0

          Belmisi, rád si s vámi píši. V jednom se možná neshodneme. Pořád si myslím, že vzhledem ke kvalitě kádru v nenáročném prostředí, jež skýtá naše liga, při správném trenérovi s vizí a s okamžitým náročným až sveřepým tréninkem tuto vizi podtrhujícím, by se mělo zlepšení projevit již v příštím kole v Teplicích. (Vím, tréninku se zúčastní jen polovina teamu, další budou v reperezentaci). Ano, souhlasím, s vámi, ....máme možná největší počet gólových hráčů v lize ...., ale to je právě úkol trenéra určit takový systém, aby se ona gólovost projevila. Okamžitě, ihned. Navíc právě kvalita teamu dovoluje trenérovi úžasnou variabilitu. Samozřejmě, že prohrám se nevyhneme, ale trávník musí pod našimi hráči hořet. Jen ať z něj "lezou po čtyřech". Vždyť se perou za Slavii. Ale to se neděje, z toho pramení i naše zklamání, frustrace a hlava v dlaních.
          Ale nakonec i vy připouštíte (racionálně či velkomyslně?) poslední větou možnost, pro vás možná jen hypotetickou, pro mě, netrpělivého a náročného člověka, který rád dobývá celý život " nejvyšší patra v mrakodrapu", že může (musí) dojít ke zlepšení okamžitému. A v tom se zajísté již shodneme. :-) I tak vám děkuji za váš názor, o němž jsem přesvědčen, že jistě pramení z nekonečné touhy, vidět náš nejkrásnější červenobílý dres na prvním místě.
          Hezký večer.

          • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

            belmis (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 23:27 |  
            0 0

            Ono je to v naší lize hodně o tom, když jedno mužstvo hraje na sto procent a to druhé třeba jen na osmdesát. Už z toho důvodu si myslím, že začneme hrát o dost lépe hned. Ale i kdyby to ze začátku dřelo, budu nějaký čas trpělivý, pokud budu vidět odvahu a nasazení. Hezký večer.

    • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

      Vici     před 8 lety 30.08.2016 20:16 |  
      0 0

      Pokud tu chceme mít trenéra kterej nesnese tlak a začne hrát o titul bráněním , není to vhodnej kandidat. Promin. To není cesta to přeci každej lepší trenér musí vědět.
      Většina Slávistický obce chce atraktivní fotbal. To je to oč tu běží. Pak se i nějakej nepovedenej výsledek odpustí. Věřím tomu.
      Poslední věc. Taky bych chtěl zaměstnání s dobou hájení o který mluvíš. Ale takový asi neexistuje. Měsíc na rozkoukání je dostačující. Pak musí být vidět alespoň dílčí výsledky.

      • Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

        belmis (přítel SN)     před 8 lety 30.08.2016 23:21 |  
        1 0

        Asi jsem to asi napsal fakt špatně :-) Já jsem ten poslední, který by chtěl, abychom hráli defenzivní fotbal. Ten úplně nesnáším :-)

  21. Re: Odvolání Dušana Uhrina a Josefa Jinocha

    Grobar     před 8 lety 30.08.2016 16:28 |  
    4 1

    Kolikrát se v týmu po špatných výkonech vymění trenér a najednou se začne dařit. Myslím že se to stává celkem často. Nejde o to vyhrát příští rok ligu mistrů, ale musí být vidět progres. Momentálně jsme šli přes obrovské investice opačným směrem. Co se týče tolik opěvovaného Luboše Kozla, tak budu taky za něj rád, ale chtěl bych vypíchnout, že zatím nic nedokázal a jeho styl byl hlavně kombinační útočný fotbal, s krátkými přihrávkami a to se zrovna nenosí, viz národní tým Španělska. Tohle hraje už jen Barcelona a ta bude mít při jákekoliv taktice výsledky s hráči jaké má vždycky. Já bych zkusil nejříve oslovit Trpišovského, potom Zemana a třetí v řadě Luboše Kozla.