Rozhovory

K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

S novým sportovním ředitelem Karolem Kiselem jsme se sešli u rozhovoru, jehož hlavními tématy byly jeho vize, jak by měla vypadat hra Slavie, co je třeba zlepšit ve výchově mládeže, funkčnost Admiry jako farmy Slavie a další. První část rozhovoru si můžete nyní přečíst.

Do funkce sportovního ředitele Slavie jste byl oficiálně jmenován v prosinci, probíhalo už v průběhu podzimu předání celé agendy od minulého sportovního ředitele Miroslava Držmíška?

Naběhl jsem do funkce plynule, v podstatě jsem jeden den svléknul dres a druhý den už jsem pracoval zběsilým tempem, i když ještě ne oficiálně. Různé myšlenky už jsem samozřejmě měl během podzimu. Nicméně hodně věcí vyplynulo i z toho, že jsem byl kapitán, nedá se mluvit o předávání funkcí.

Říkáte, že jste měl nějaké nápady už během podzimu, to je třeba případ Karla Pitáka, kterého jste oslovil už v září?

Samozřejmě, s Karlem se známe, v průběhu podzimu se řešily starosti, které jsme měli a které už nechceme zažít. Jedním z mých úkolů bylo poptat se jako hráč a co si o příchodu do Slavie myslí, spíš sondování, co lze a co ne.

Nyní tedy pracujete sám?

Mám velice šikovnou asistentku, která mi moc pomáhá zejména s administrativou, Lucii Medalovou, nešlo by vše zvládnout sám. I pan Držmíšek je nápomocen, práce je hodně, z minulosti má hodně kontaktů na svazu i s různými funkcionáři v nižších ligách, kde si za ta léta získal hodně známostí, takže se ho snažíme v tomto směru využít. Každopádně zodpovědnost za práci sportovního ředitele padá výhradně na mou hlavu.

Jaké máte vize, co se týče sportovní koncepce, ať už mládeže nebo A týmu?

Jako manažer mládeže jsem působil rok a třičtvrtě, koncepce je nastavená, byla by škoda na ni nenavázat a dělat něco úplně jinak. Jsem rád za všechny zainteresované a šikovné lidi, kteří v mládeži působí. Vize samozřejmě mám, jednou z nich je i zapracování ve správný čas hráče a odchovance do A týmu, což se v minulosti ne vždy dařilo. To je dlouhodobý cíl, krátkodobý a nejdůležitější je teď záchrana. Pokud se nám podaří dostat z příček, které jsou nepříjemné pro všechny v klubu i pro fanoušky, tak další cíl je herní zlepšení, více jistoty na míči, více ofenzivní pojetí hry, schopnost přehrávat soupeře a vítězit. Myslím, že každý fanoušek Slavie je na toto zvyklý a v posledních letech se mu to nedostávalo. Fanoušek Slavie je velice náročný, na druhou stranu i trpělivý, dokáže rozeznat kvalitu hry a kvalitní hráče. Z našich hráčů bychom chtěli dostat to nejlepší, co lze, prezentovat se ofenzivním fotbalem, fanoušek to rád vidí a pak je někdy i ochoten skousnout remízu nebo porážku.

Předpokládám, že podobným stylem by měla hrát i mládež?

U mládeže jsme v tomto ohledu dál, než je áčko, je to škoda, ale je to tak. Chtěli bychom se takto prezentovat i u áčka. Je to odvislé od výsledků a ty teď nejsou, nemůžeme vyhlašovat, že budeme hrát ofenzivně a totální útok, když jsme v pásmu sestupu. Když se zachráníme a budeme hrát pěkně ofenzívně, tím lépe, ale nemůžeme to čekat hned.

Jedním z vašich nápadů byla školička pro děti kolem čtyř, pěti let, jak to s ní momentálně vypadá?

Myslím, že funguje skvěle, jsem nadšený, že nám tento projekt vyšel, že se nám ho podařilo realizovat zejména díky lidem, které máme ve Slavii u přípravek. Kluci jsou absolutně skvělí, dávají tomu svůj čas, svoje knowhow, funguje skvěle i nábor, další bude v březnu. Rodiče jsou nadšení, slávistická obec je široká, spoustu lidí hledá pro děti kroužky a toto je jedna z možností. Není to úplně fotbalový projekt, je zaměřen spíše na celkovou pohybovou průpravu, a kdyby se v budoucnu chtěli děti věnovat jinému sportu než fotbalu, tak jim pomůže.

Kolik je momentálně ve školičce dětí?

První náborem prošlo nad třicet dětí, pak byl zájem ještě větší, takže jsme udělali tréninky dvou skupin jednou týdně. Zájem stále trvá, pak uvidíme, zda ještě nezřídíme jednu skupinu, aby vše mělo požadovanou kvalitu.

Máte další nápady podobné školičce?

Samozřejmě máme, ale dokud nejsou zrealizované, nechci o tom mluvit. Myslím, že když se nám jednou za půl roku něco podobného povede, tak to bude dobře. Snažím se využít nápady trenérů, když jsou součástí naší filozofie, jsem rád za jejich kreativitu. Teď chceme zavést novinku, vyhodnocovat hráče měsíce v mládeži, od přípravky až po dorost. Hráči pak umožnit vstup do kabiny áčka, seznámit se s hráči, podporovat pocit sounáležitosti, že všichni slávisti patří k sobě. Pro hráče to bude odměna, můžeme s ním udělat rozhovor na web.

Chcete nastavit od mládeže až po áčko jednotný herní styl?

Bylo to nastavené tak, že to bylo od devatenáctky níže, teď se to rozšířilo i na áčko a na juniorku. U áčka je třeba počítat, že taktika se musí měnit, u dorostu a juniorky ne, až dolů jdeme s naší filozofií hrát ofenzívně, být silní s míčem, nepodléhat tomu, že nějaký soupeř hraje jinak a my se mu budeme přizpůsobovat. Lze samozřejmě změnit taktiku, když prohráváme o gól, když remizujeme a chceme vyhrát. Chceme jít cestou podpory individuálních vlastností hráčů, jejich tvořivosti, kreativity. Myslím si, že jsme to hodně dobře nastavili u přípravek, teď se pracuje u žáků na tom, abychom touto cestou šli. Kreativita v dospělém věku chybí nejen Slavii, ale i celému českému fotbalu. Chci navázat na to, čím už Slavia byla, ale ještě víc se zaměřit na detaily. To je můj nejdůležitější úkol.

Slavia dlouhodobě produkuje velké množství výborných záložníků, mládežnických reprezentantů, ale u útočníků a zejména krajních obránců už je to horší. Uvědomujete si to a dá se s tím něco dělat?

Víme o tom, už jsme se o tom několikrát s trenéry bavili, že v každém ročníku máme skvělé střední záložníky. Je to samozřejmě tím, jak Slavia hraje dopředu. Hodně hráčů vymýšlí kreativní věci a obránci chybí. Zaměřili jsme se na to, u žáků ještě ani tolik ne, ale v dorostu jsme hráčům začali vštěpovat taktické zásady, jak se chovat, jak si někdy ustoupit, jak napadat, bránit...Tím, jak někdy nebráníme, tak pak v této činnosti zaostávají. I proto jsme domlouvali o mnoho více mezinárodních utkání, o víkendu hrajeme se Salcburkem, předtím jsme hráli s Norimberkem. To jsou právě zápasy, které hráčům pomůžou pochopit, že musí bránit jinak.

Krajních obránců je málo, někdy hráče, který hraje v dorostu záloze, ale vidíme, že má předpoklady na krajního beka, budeme muset stáhnout dozadu a zkoušet ho na tomto postu, protože budeme vědět, že se v áčku v záloze neprosadí. Máme pravidelné mítinky s trenéry, když panuje většinový názor, že by hráč mohl změnit post, tak hráče pak zkoušíme. Myslím, že útočníky produkujeme, máme tady Tomáše Necida, Pavla Vyhnala. Samozřejmě nejde, aby každý rok vzešel útočník pro áčko. Dorůstají nám noví hráči, Jirka Sodoma, Oskar Fotr, skvělí střelci. Lukáš Batka se každou chvíli zlepšuje, i u žáků máme mladšího Sodomu, mladšího Veselého, oba dávají góly. I u obránců vidím talenty, kteří by se mohli prosadit, ale samozřejmě je to dlouhá cesta. Síto hráčů, kteří vypadnou, je velké. Pokud by se z každého ročníku povedlo dostat dva nebo tři hráče do ligy a do Slavie, tak by to bylo fantastické. To je náš cíl a myslím, že Slavia je v tomto ohledu úspěšná, ještě to chceme vylepšit.

Na druhou stranu mám dlouhodobě pocit, že v dorosteneckém věku se mluví o spoustě talentovaných hráčů a při přechodu mezi dorosteneckým a dospělým fotbalem řada z těchto hráčů zapadne.

Souhlasím, je to zlomový věk, je potřeba se na to zaměřit a je to jeden z úkolů, které jsem si dal. Ukázat jim ten správný směr, to, že je hráč reprezentant v sedmnáctce neznamená tolik, co si hráči někdy myslí, že už mají nalajnovanou kariéru. Když naopak někdo v reprezentaci není, tak má často větší vůli a je schopen je předběhnout. Na druhou stranu je třeba hráče usměrňovat a poznat, kdy mají ještě zůstat ve Slavii v juniorce, kdy mají jít na hostování do třetí ligy, kdy do druhé... To všechno je potřeba řešit individuálně, o to se od svého nástupu do funkce snažím. Budu chtít, aby se tohle zlepšilo, aby se chyby, co se stávaly v minulosti, už nestávaly. Hráče samozřejmě chceme pouštět hrát jinam, ale mít je zároveň pod kontrolou s tím, že se nám můžou vrátit jako kvalitní ligoví hráči. To je třeba případ Josefa Bazala, který by měl hrát na Žižkově. Jejich vývoj samozřejmě chceme hlídat, aby byli někde, kde jim to něco dá a kde budou mít pravidelnou herní praxi.

Nicméně u hráčů ve věku kolem dvaceti se někdy špatně odhaduje, zda prokážou talent nebo zapadnou, opustí klub a pak si trháte vlasy...

Já bych si vlasy nerad trhal... (smích). Myslím, že tohle bychom měli umět odhadnout, stalo se, že se to nezvládlo. Někdy se to stane, je tady spousta faktorů, které mohou hráčův vývoj ovlivnit, ale při pozorném sledování hráče se může úspěšnost zvýšit. Ve věku kolem dvaceti let by měla být už hodně vysoká, okolo sedmnácti osmnácti let může být nižší, ale i tam bychom ji měli zvednout.

Jakou mají chuť kluby druhé a třetí ligy brát si hráče Slavie na hostování?

To je individuální. Vždy záleží na tom klukovi, jaký je hráč, jaké má charakterové vlastnosti a co potřebuje ten klub. To je potřeba řešit individuálně, abychom vybrali ten správný klub, aby nešel někam, kde ho vlastně ani nechtějí a my ho tam jen natlačíme. Chceme i podstatně vylepšit spolupráci s farmářským týmem, s Admirou, aby tam naši mladší hráči hráli. Je to třetí liga, pro ně to je dobrá soutěž. Chtěl bych, aby se tam zapojilo daleko více i mladších hráčů ze Slavie, než to bylo na podzim. Je potřeba vždy zvážit, zda ten hráč má jít hrát někam druhou nebo dokonce první ligu, anebo zůstat tady, mít tu kvalitní tréninkový proces a chodit hrát třeba za Admiru.

Chtějí ostatní kluby mít opce na hráče Slavie, kteří k nim přijdou na hostování?

My do smluv nebudeme dávat opce. Když se jednou rozhodneme, že je pro nás hráč perspektivní a chceme s ním podepsat smlouvu, tak samozřejmě chceme, aby byl opravdu hráč Slavie. Kdyby nějaký klub nesouhlasil, tak bychom ho tam prostě nedávali. To by musel být naprosto výjimečný případ, kdy my naopak chceme někoho z toho klubu, ale určitě to není cesta, kterou bychom chtěli jít.

Jak jste spokojen s tím, jak Admira jako farma fungovala na podzim?

Určitě bych chtěl, aby to bylo na jaře jiné, i proto jsme měli schůzky s vedením Admiry a s trenérem, nastavili jsme nějaká pravidla a těch bychom se chtěli držet. Mělo by to vypadat úplně jinak. Nechci, aby tam chodili jen hráči áčka, chceme tam využít i hráče z juniorky, někdy i z dorostu, a vyzkoušet si je v dospělém fotbale, ať vidíme, jak si dokážou poradit.

Máte nastavené i nějaké kvóty?

Máme, ale nechci je zveřejňovat. Je to interní pravidlo, ne vždy to musí vyjít.

Co z té spolupráce má Admira?

Hlavně spolupracují s dobrým ligovým klubem. Jejich vedení je celkem slávistické. S našimi hráči by měli být o hodně silnější. Hráči Slavie mají svou kvalitu a asi těžko by hráli za Admiru, kdyby nebyli ve Slavii. Jak hráči z A týmu tak z juniorky by pořád měli být lepší než hráči Admiry. Jim to může pomoci jak sportovně, tak komerčně. Je to první rok spolupráce, podzim moc nevyšel, tak chceme hodně věcí změnit a pak si to vyhodnotíme, zda to funguje a zda u toho zůstaneme.

Zvažujete opětovné zřízení B týmu?

Nemyslím si, že by to bylo na pořadu dne, béčko se zrušilo, muselo by začínat od nejnižší soutěže, což postrádá smysl, nebo bychom museli od někoho odkoupit licenci. Když se to dobře nastaví, tak lze vystačit s možnostmi juniorky (víme o pozitivních i negativních stránkách juniorské ligy), farmy a hostováními.

Budete se snažit na jaře vyjít vstříc fanouškům a zveřejňovat třeba den předem, jací hráči Slavie půjdou hrát za Admiru?

To je dobrý nápad, to můžeme zrealizovat, už jsme se o tom bavili. Ne vždy je ale jasné dopředu, kdo tam půjde. Den předtím už to víme, ale delší dobu předem je to problematické, nechceme fanouškům říci, že tam půjde nějaký hráč, a pak jej muset odvolat, protože jiný hráč nám onemocní. Když to budeme vědět napevno, určitě jsem pro, my nemáme co skrývat. Já budu jen rád, když tam přijde víc lidí a uvidí ty hráče.

Jaký je podle vás ideální model přechodu z dorostu přes juniorku do dospělého fotbalu? Měli by hráči být v juniorce jen rok a pak už se posunout dál?

Ideální je jít z dorostu rovnou do áčka a hrát (smích). Výjimečný talent to dokáže, ale je to nejtěžší přechod, který fotbalistu v kariéře čeká. Určitě mám názor, že by hráči neměli být v juniorce příliš dlouho. Když je tam někdo dva roky, tak by tam už být neměl. Samozřejmě se může stát, že tam někdo je z důvodu kvalitního tréninkového procesu. I teď tam máme hráče vyřazené z kádru A týmu, jsou to kvalitní ligoví hráči a těm mladým pomáhá, že s nimi mohou trénovat. Ale určitě by nemělo nastat, že na úkor těch mladých budou hrát v soutěži.

Nechcete posunout do juniorky více mladších hráčů, ročníky 95 a 96?

Uvažovali jsme o tom, je potřeba to pečlivě vyhodnotit, abychom se zase neunáhlili. Je tam Honza Prosek, na chvíli tam byli Jirka Sodoma nebo Marek Kodr, počítáme i s dalšími, že se zapojí. Ale vždy je potřeba, aby to bylo tak, že když už tam ten mladší hráč je, aby měl své místo a své uplatnění, abychom ho neposouvali za měsíc zase zpět. Určitě během jara nejlepší hráči z ročníků 95 a 96 v juniorce šanci dostanou, abychom je viděli. Například podle toho, jak si Honza Prosek v juniorce poradil, jsme se rozhodli, že jej tam už necháme.

Jiné kluby mají kádry svých juniorek složený z velké části právě z hráčů ročníku 95.

Různé kluby k tomu přistupují různě, my nechceme dělat pravidlo, aby všichni z ročníku 95 šli do juniorky, to podle mě není účelné. Myslím si, že náš přístup je lepší. Když na to ten hráč má, tak proč ne? Podívejte se na Tomáše Součka, já jsem ho sledoval od doby, co jsem přišel, ještě v sedmnáctce hrál záložníka, ten talent tam byl jasně vidět. Nastoupil do juniorky, byl tam týden, působil velice dobře, jistě, fotbalově, takže jsme se pak shodli, aby letěl s námi na Tenerife, abychom viděli, jak si poradí v áčku. Poradil si skvěle a teď je platným členem kádru A týmu. Samozřejmě to neznamená, že bude hrát hned v základu o záchranu v lize, to by asi taky nebylo dobře, ale má v kádru své místo a já věřím, že jeho čas přijde.

Neberete fakt, že juniorka i U19 vedou své soutěže jako signál, že ty soutěže nejlepším hráčům těch týmů už nic nedávají?

S tím úplně nesouhlasím. Ke Slavii patří, že se hraje pod tlakem. Je potřeba být úspěšný, být osobnost. I když jste nejlepší, musíte přijít na hřiště, ukázat to a vyhrát. Zápasy, které jsem v dorostenecké lize viděl, byly velice kvalitní. Těm hráčům podle mě dá hodně, když jsou stále pod tlakem, že chodí každý týden na hřiště vyhrát. Určitě to nevidím tak, že když jsme první, že chceme najednou být s jinými hráči čtvrtí. Proč? Chceme být první, není to sice pro nás prvořadé, to vůbec ne, ale vnímám jako pozitivní, že ti kluci jdou za nějakým cílem, chtějí soutěž vyhrát, chtějí porazit Spartu, Olomouc. Ty zápasy nejsou lehké ani v dorostu. I tam jim dá hodně, když se naučí vyhrávat. V áčku je pak obrovský tlak ve srovnání s jinými týmy a ti hráči na to musí být připraveni. Samozřejmě to nejde udělat tak, že budeme hrát v juniorce tři roky se stejným týmem a vše vyhrajeme, to je nesmysl.

Je zájem z jiných klubů o nejlepší hráče naší juniorky, když vede juniorskou ligu?

Zájem je, ale ne každý se prosadí. Je tu předpoklad, že by se ti hráči měli prosadit, ale není to pravidlo. Ve druhé lize se hraje o dost jiný fotbal než v juniorské lize. Proto některé kluby neupřednostní naše technické hráče, chtějí spíše bojovat, hrají jiný systém. To se stává a je potřeba s tím počítat. Ale to neznamená, že ten hráč je špatný.

Na testech ve Vlašimi byl Viktor Šimeček, ale po 35 minutách prvního zápasu ho trenér Petržela stáhl ze hry a pak se na jeho adresu vyjádřil poměrně nevybíravě.

To je příklad toho, co jsem říkal. Je to kvalitní konstruktivní hráč. Samozřejmě nějaké výtky k němu máme, proto není v A týmu. Měl jít do Vlašimi, tam se trenérovi Petrželovi nelíbil, to se stává. To patří k vývoji. Je důležité, aby hrál, může se stát, že zůstane u nás, bude trénovat s juniorkou a bude chodit hrát za Admiru. Nemá cenu, aby někam šel jen proto, aby tam byl, a pak seděl na lavici a nehrál.

Zůstane Martin Hurka na Žižkově? A jaká je situace kolem dalších mladých hráčů?

Martin Hurka už na Žižkově není, vypadá to, že půjde na hostování do Českých Budějovic, ale není to ještě dotažené. K dalším hráčům: Viktor Šimeček zůstane tady, abychom jej již nestresovali, bude kombinovaně trénovat s juniorkou a s Admirou a měl by chodit hrát za Admiru. Může se stát, že někdy nastoupí za juniorku, ale mělo by to být jen výjimečně. Chceme, aby hrál tu třetí ligu. Hostování Pepy Bazala taky není ještě úplně dotažené, ale jsme se Žižkovem ústně dohodnuti. Luboš Tusjak je členem kádru A týmu. Na hostování už byl, něco tam ukázal, proto jsme jej taky stáhli zpátky, víme, co umí. Na druhou stranu nešel do přípravy tak připravený, jak by měl, tím si svou pozici trochu zhoršil. Uvidíme, přestupní období ještě neskončilo, stát se může, že odejde, ale zatím je členem A týmu.

Denis Duga je v Myjavě, je potřeba aby hrál. Pokud by se tam prosadil do základní sestavy a hrál v jeho věku slovenskou ligu, tak by nám to mohlo leccos ukázat a jemu hodně pomoci. To byl jeden z hráčů, které jsme chtěli vidět i v jiné pozici a když přišla tato šance, tak jsme neváhali, myslím, že jemu to může jen prospět. U Ondry Herce jsme vyhodnotili po konzultacích, že tam není takový progres, aby se podepisovala smlouva. Je to ale velice poctivý kluk, uvidíme, jak to s ním dopadne, nyní je v Admiře. Jsou tu i další hráči, kteří ve Slavii nemají smlouvu, ale jsou stále kmenoví hráči Slavie, protože pravidla v ČR jsou trochu jiná než jinde v Evropě. Všechno řešíme podle zájmu jiných klubů, aby měli herní praxi.

Sledujete, jak se daří Mikulovi v Jihlavě a počítáte s ním pro příští sezónu?

Samozřejmě sledujeme to pečlivě, mám to pod kontrolou osobně, jak Mikulu, tak Berkovce. Právě při sledování hráčů v těch nižších soutěžích hodně pomáhá pan Držmíšek, abychom i o hráčích, kteří nejsou pod smlouvu, věděli, jak jsou na tom. První liga je ale určitě moje role.

Zapojují se nejlepší hráči juniorky a dorostu do tréninku A týmu?

Trenér Koubek docela rád využívá tréninkové zápasy, takže už i během podzimu jsme jako áčko hráli s dorostem nebo tréninkový zápas v rámci A týmu a abychom měli dostatek hráčů, vzali jsme si hráče z juniorky nebo z dorostu. Je to dobře, i díky tomu lépe vidíme, na co ti kluci mají.

Jaká je finanční situace mládeže? Zaznamenali jsme v diskuzích, že na rodiče hráčů údajně přešly nějaké další náklady.

To je trošku překroucené, zvýšily se členské příspěvky. Ale na druhou stranu se mnohem víc zlepšil servis, pro týmy ve vyšších kategoriích chceme poskytovat nadstandardní servis. Je hodně zahraničních výjezdů, soustředění v Korni. Nabízíme velmi kvalitní trenéry. Každý tým dostává příspěvek na pronájem hal v zimě. Financování je úplně průhledné, jasné, na ničem tu nevyděláváme. Směřujeme vše k tomu, aby všechny detaily byly takové, ať se hráči mohou zlepšovat. Udělali jsme individuální tréninky nejlepších hráčů v žácích i v dorostu. Na konci roku se podařilo získat grant, tak se všem pak odpustil jeden měsíční příspěvek. Ve srovnání s ostatními sporty si myslím, že pořád v těch nákladech nejsme nijak vysoko. Samozřejmě bychom se vůbec nebránili dalším sponzorům pro mládež, vítáme každou pomoc, můžu ze své pozice garantovat, že bychom vše využili pro mládež, umíme vyúčtovat konkrétně, na co se peníze využijí. I kdyby měl někdo zájem sponzorovat jen jeden konkrétní ročník, tak to taky umíme udělat. Ideální by bylo platit vše ze zdrojů Slavie, ale to nyní bohužel nejde.

Z mládeže odešli trenéři Titěra a Boev, což vyvolalo určité negativní reakce, můžete jejich odchod ještě dodatečně okomentovat?

Vždy jsou negativní a pozitivní reakce. Někdo jejich odchod hodnotí negativně, jiní lidé si tu zase na ně stěžovali. Já můžu garantovat, že ty výměny děláme v rámci filozofie, kterou tu máme nastavenou. Byl jsem vysvětlit situaci rodičům hráčů těch ročníků, žádné další negativní reakce pak už nebyly. Nástup trenéra Kohoutka si naopak mnoho lidí chválí. Chceme tím podpořit větší kreativitu těch kluků. Místo trenéra Titěry přišel Martin Hyský, bývalý hráč Slavie, který by měl zase přinést něco jiného, má velkou vášeň pro fotbal, je zkušený, je to bývalý obránce a bavili jsme se o tom před chvílí, měl by tam přinést zase jiný pohled směrem k vývoji defenzivních hráčů. U pana Titěry jsme viděli jisté nedostatky v organizaci, na druhou stranu je třeba mu poděkovat, odvedl tu spoustu práce a pomohl se spoustou projektů. Situace u jeho týmu se ale vyhrotila tak, že jsme usoudili, že bude lepší, když se rozloučíme.

Do jaké míry můžou rodiče ovlivnit, kdo trénuje mládežnické týmy ve Slavii?

Rodiče samozřejmě mají právo na to, aby vyjádřili svůj názor, ale rozhodně se nerozhodujeme podle nich. Je potřeba mít trochu nadhled. Někteří si stěžovali na Titěru a Boeva, po jejich odchodu si zase jiní stěžují na to, že odešli. Já můžu garantovat, že se nerozhodujeme jen podle rodičů. Nemůžeme je však ani úplně ignorovat. V té šestnáctce by se nástupem Martina Hyského měla zlepšit morálka hráčů a disciplína týmu, což na podzim velice pokulhávalo a moc se to neshodovalo s naším etickým kodexem. Tam nás ještě nějaká práce čeká, nejde nám jen o to, ať vychováváme fotbalisty. Chceme hráče vychovávat jako lidi, aby z nich nebyli jen spratci, co jednou hráli za Slavii.

Jak je to s Michalem Petroušem, o kterém se po jeho konci u A týmu psalo, že by mohl zůstat ve Slavii na jiné pozici?

Nyní Michal Petrouš ve Slavii nepůsobí. Všechny změny, které jsme chtěli udělat, jsme udělali v prosinci, takže nějaké jeho angažmá nyní ani neplánujeme.

Jste spokojeni, kolik má Slavia reprezentantů v mládežnických kategoriích a jaká je spolupráce s trenéry mládežnických reprezentací?

Myslím, že se tam udělala spousta práce v komunikaci hlavně za poslední půlrok. Našli jsme k sobě cestu, což v minulosti občas nebylo. Ale nemyslím si, že měřítkem úspěchu je, kolik má klub reprezentantů, u reprezentace může být trenér, který má na nějaké hráče jiný názor, než máme my. Ten hráč pak může hrát za reprezentační áčko, i když si neprošel reprezentacemi v mládeži. Hlavní cíl je vychovat co nejvíce hráčů pro A tým, případně pro českou ligu.  Jsme rádi, když máme v reprezentaci hráče, ale určitě to není tak, že bychom tlačili na to, abychom tam měli co nejvíce hráčů. Sám jsem prošel všemi reprezentačními týmy a spousta mých tehdejších spoluhráčů z reprezentace pak už ve dvaceti letech fotbal nehrála, některým to dokonce uškodilo.

Snaží se FAČR prostřednictvím reprezentačních trenérů ovlivňovat, jak se ve Slavii trénuje?

To ne, to bychom ani nedopustili. Máme svůj směr, kterým chceme jít. Ale musím říct, že v poslední době se začínáme docela shodovat s trenéry reprezentací, jak by to mělo vypadat.

Komentáře (68)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    sasky     před 11 lety 19.02.2014 17:34 |  
    0 0

    Výborný rozhovor. Doufám, že Karolovi vydrží jeho zápal a že bude mít dostatek dobrých nápadů a dokáže si je prosadit. Slavia není jenom A-tým, ale zejména ty desítky kluků v sešívané mládeži.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      PetCC     před 11 lety 19.02.2014 17:59 |  
      0 0

      Tak zápal Karol má a mít bude, jenom aby to s ním příliš nepřeháněl :-)

  2. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    Kornovo     před 11 lety 19.02.2014 17:39 |  
    0 0

    Dobra prace,take dekuji.Ale zajimala by me reakce lidi co o tom neco vi,na odpoved ohledne toho ze trener titera mel nedostatky v organizaci hry,jestli to dobre chapu?

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      Alanor (admin)     před 11 lety 19.02.2014 17:44 |  
      0 0

      Myslím, že tím byl myšlen problém v organizaci chodu samotného týmu, ne hry.

  3. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    carfi-sks (přítel SN)     před 11 lety 19.02.2014 17:51 |  
    0 0

    Teď mě ještě napadla otázka(možná ne přímo pro Kisela) jako náhodou je většina zápasů Slavie vybírána do televize a v určený domácí výkop v Neděli od 17:00(pokud se nepletu) pak skoro vůbec není. Asi z televizních přenosů plyne do kasy víc peněz, ale proč furt vybíraj Slavii, vždyť o titul , bohužel, nehrajem !?

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      Alanor (admin)     před 11 lety 19.02.2014 17:53 |  
      0 0

      A co máš za tu otázku? Proč do tv vybírají Slavii? Protože je atraktivní a lidi ji chtějí vidět.

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        PetCC     před 11 lety 19.02.2014 18:07 |  
        0 0

        Ono i když je Slavia skoro poslední, tak když si vybírají přenos, tak je pro ně zkrátka Slavia lepší volba, než další polovička ligy. Halvně tedy kvůli svému jménu.
        Mimochodem, napadlo mě to kvůli změnám tv práv na ligu, docela by se mi líbilo, kdyby permanentkáři měli možnost přes web Slavie sledovat videopřenosy ligových zápasů jak naživo, tak ze záznamu.

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          carfi-sks (přítel SN)     před 11 lety 19.02.2014 20:13 |  
          0 0

          Právě, že teď má ve Slavii největší zvuk právě jméno a asi logo, proto jsou zápasy v televizi . Je jasný, že radši vyberou Slavii než Příbram, ale pro nějaký fanoušky to nemusí bejt nejvhodnější a různé šoupání termínu v průběhu tomu taky nepomůže, kdyby to bylo aspoň daný najednou, dejme tomu na pár měsíců dopředu

          • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

            Alanor (admin)     před 11 lety 19.02.2014 20:19 |  
            0 0

            Televizím jde o sledovanost, ne o fanoušky na stadionu.

            • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

              carfi-sks (přítel SN)     před 11 lety 19.02.2014 20:47 |  
              0 0

              To je mi jasný :(

  4. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    klimi     před 11 lety 19.02.2014 18:23 |  
    0 0

    Tak ta část o Ondrovi Hercovi mě pobavila. Tak jestli on neměl takový progres, tak proč tu zůstává Zákostelský a další, to opravdu nechápu.
    Ale co už, jdeme dál, když tam bude hrát Prosek, tak to je jedině dobře :)

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      klimi     před 11 lety 19.02.2014 18:33 |  
      0 0

      Jinak samozřejmě rozhovor nadějný, Karol to myslí vše moc dobře, hlavně ty části o mládeži zní pěkně, snad mu to i trenéři v Áčku konečně trochu zjednoduší a nebudou se jen vymlouvat,... :))

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        edenian     před 11 lety 19.02.2014 19:05 |  
        0 0

        Ja si zase neumim nic moc predstavit pod pojmem " nenastoupil do pripravy tak pripraveny jak by mel" Znamena to ze Tusjak je tlustej, nebo linej :-). No, v kazdem pripade to vypada na prodej. To se mi nejak nezda.

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          Ferguss     před 11 lety 20.02.2014 08:56 |  
          0 0

          Na za začátku každé zimní přípravy se dělají kondiční testy na FTVS, třeba jeho výsledky nebyly úplně na úrovni.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      subHuman     před 11 lety 19.02.2014 20:36 |  
      0 0

      Chapu, kazdy mame nektere vice ci mene oblibene hrace, ja treba Bazala, Hrubeho a z tech mladsich Batku, Valentu a Kocourka..

      Ondru Herce jsem za posledni cca 1,5 roku videl v zapase odhaduji tak 20x a prestoze na podzim se o neco zlepsil, myslim si, ze jeho strop je maximalne 2. liga - ostatne jaro na Admire, kterou jsem na podzim take nekolikrat videl, ukaze.

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        subHuman     před 11 lety 19.02.2014 20:38 |  
        0 0

        Pro doplneni - o Davidu Smolakovi si myslim to same. O Cervenkovi ze se bude tezko prosazovat i v CFL.
        Ale ono jak rekl Kisel, asi neni mozne postavit do jiniorky celou U19...

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          ortevor     před 11 lety 19.02.2014 21:52 |  
          0 0

          souhlas s klimim, jeste pred cca rokama jsem na Herce na juniorce nadaval, ze je to druhy Dostal...ale prave Herc udelal za ty dva roky neskutecny pokrok, a pokud bych mel nekoho z juniorky jmenovat, kdo se nekam vykonnostne a kvalitativne posunul, tak bych jmenoval prave jeho (i kdyz to neni samosebou nejvetsi talent, ale oproti Dostalovi nejaky talent ma :))
          takze podle mne je to vysvetleni k smichu, ptze kdyz zustal Smolak, Zakostelsky nebo nekteri dalsi...
          ale tak kdyz byl odstaven Herc, snad se sance chopi Prosek a rozhodne verim, ze se po sezone vrati z jihlavy i vyhranej Mikula, kdyz ted tam ted bude na 90% mit jistej zaklad..

          jak to bude dal s Cervenkou sem zvedavej, podle mne je to velmi zajimavej hrac s potencialem byt uzitecnym hracem pro acko...

          a oboji hodnoceni je samozrejme ovlivneno tim, ze jsou to my oblibenci, ale nemuzu si pomoct

          take by mne zajimala dalsi budoucnost Veseleho, az se vrati z Mostu, mne se vzdycky libil a v tech par zapasech v lize mne nikdy nezklamal...

          • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

            quelhar (admin)     před 11 lety 19.02.2014 22:07 |  
            0 0

            Uprimne receno moc neverim, ze se Vesely z Mostu vubec do Slavie vrati.

          • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

            subHuman     před 11 lety 19.02.2014 23:24 |  
            0 0

            A ja tvrdim, ze Herc se nemuze rovnat ani Nitrianskemu a ani Dostalovi.

            A Cervenka nikdy v 1. lize pravidelne nastupovat nebude a velmi bych se divil, pokud ve druhe.

            Souhlas s Quelharem, pokud nejakeho z rodu Veselych uvidime oblekat jiny sesivany dres nez dres stare gardy, bude to leda Lukas z U17.

            • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

              slaviator     před 11 lety 20.02.2014 02:27 |  
              0 0

              Červenka, Paprčiak, Gulajev... takových útočníků bylo, je a bude... Na druhou stranu - Necida chtěl KJVCD v 17 nechat odejít do Jablonce.

            • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

              klimi     před 11 lety 20.02.2014 08:26 |  
              0 0

              Zajímavá odlišnost názorů :)

              Jak jsem řekl, pokud bude hrát Prosek a ne Smolák, pak mi je odchod Herce úplně volný, ale pokud bude hrát Smolák, který je ročník 92 a totální nekopa, tak mi to přijde divné.

          • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

            jane (admin)     před 11 lety 20.02.2014 08:10 |  
            0 0

            Zakostelskemu skoncila smlouva, takze taky ve Slavii nezustane.

  5. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    slaviator     před 11 lety 19.02.2014 19:11 |  
    0 0

    "V té šestnáctce by se nástupem Martina Hyského měla zlepšit morálka hráčů a disciplína týmu, což na podzim velice pokulhávalo a moc se to neshodovalo s naším etickým kodexem."

    Něco jako juniorka hokejového Klášterce...?

    "Tam nás ještě nějaká práce čeká, nejde nám jen o to, ať vychováváme fotbalisty. Chceme hráče vychovávat jako lidi, aby z nich nebyli jen spratci, co jednou hráli za Slavii."

    Tohle je myslím důležité a jsem rád, že si toho je Kisel vědom. Jestliže z cca 20 hráčů každé věkové kategorie se dostanou 3 do ligy, tak 17 z nich má mít tu výchovu...

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      mechanik     před 11 lety 20.02.2014 22:04 |  
      0 0

      Ohledně U16 a trenéra Titěry je to trošku jinak. Celý problém vznikl ve chvíli kdy jeho asistent Roule si do týmu přivedl syna svého kamaráda o rok mladšího kluka, kterého nejdřív nabízel v U15 kam věkově patří ale tam ho odmítli s tím, že na to nemá ani herně a ani fyzicky. Prosadil si ho tedy do U16 proti čemuž se postavili kluci a později se přidali i rodiče, protože klučina hraje střed zálohy a nutno říct, že je to průšvih a ostuda. Bohužel od kmenových hráčů slávie to eskalovalo až k bojkotu tréninku údajně i zápasu atd atd. Asistent Roule to cele hodil na trenéra Titěru, kterého to stálo místo a byl po asi 4 měsících vyhozen přestože za problém nemohl. Vyšel jen vstříc svému asistentovi, který to pak celé hodil na něho.
      K týmu přišel nový trenér Hyský a asistent Roule zůstal i ten o rok mladší hráč takže situace v týmu se nijak neuklidnila problém trvá a neustále se stupňuje. Na jedné straně stojí trenér Hyský s asistentem Roulem a tím o rok mladším klukem a na druhé straně stojí celý tým a rodiče. Pro výstrahu byl exemplárně z týmu vhozen jejich nejlepší útočník Dan Turyna
      odkaz: http://www.allstarscup.cz/svc/preview.asp?uri=/shared/best/20116.jpg&body=Nejlep%C5%A1%C3%AD+%C3%BAto%C4%8Dn%C3%ADk%3A+Daniel+Turyna+(SK+Slavia+Praha)
      a údajně i záložník Alex Král. Vznikla patová situace kdy kluci nechtějí pod novým trenérem trénovat a asistenta bojkotují úplně. Celkově je z toho velká ostuda, kterou se snaží nějak ututlat v rámci kabiny. Atmosféra a nálada v tom týmu je otřesná a vyhození těch hráčů tomu nepřidalo spíš naopak. Na závěr jedna věc. Ti kluci v loňském roce vyhráli mistra republiky a stali se nejlepším týmem v ČR. Je až s podivem, že vedení dorostu to nechalo dojít tak daleko.

  6. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    petrjir     před 11 lety 19.02.2014 19:37 |  
    0 0

    Tak Čonka do Ružomberku. Jsem zvědav, kde skončí Škutka, Bortel, Frejlach.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      MVSKSVCFIM (přítel SN)     před 11 lety 19.02.2014 19:41 |  
      0 0

      Asi hostování co jsem tak našel.

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        petrjir     před 11 lety 19.02.2014 19:56 |  
        0 0

        To z něj asi moc peněz nebude. Hostování a pak odejde zadarmo...

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          Alanor (admin)     před 11 lety 19.02.2014 19:59 |  
          0 0

          Asi není moc z čeho vybírat. Sám hráč chtěl nadále působit v zahraničí...

          • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

            quelhar (admin)     před 11 lety 19.02.2014 20:00 |  
            0 0

            Z hlediska Slavie je alespoň fajn, že jej nebude muset dále platit.

            • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

              JS (přítel SN)     před 11 lety 19.02.2014 21:12 |  
              0 0

              Chudák Čonka, mohl teď vesele kopat Ligue 1 někde v St.Etienne nebo jinde a místo toho se zahrabal v klopýtající Slavii. To samý Škutka. Dle mého, kdyby tito hráči přišli do rozjetého týmu, tak by se výkonnostně pohybovali také někde úplně jinde.

              • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                quelhar (admin)     před 11 lety 19.02.2014 21:31 |  
                0 0

                No nevim, Conku by s jeho mirne receno flegmatickym pristupem k braneni asi z te Ligue 1 rychle hnali. Dopredu to z jeho strany celkem slo, ale ta neduslednost pri braneni byla strasliva i v celkem pomalem ceskem fotbale. Jinde, kde se hraje daleko rychleji, by se projevila jeste vice.

                • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                  klimi     před 11 lety 19.02.2014 21:59 |  
                  0 0

                  Stejně jako Nitrianský, ten se zatím však ve Slavii drží.

                  • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                    quelhar (admin)     před 11 lety 19.02.2014 22:05 |  
                    0 0

                    Ja z nej taky nejsem kdovijak nadseny. Ale preci jen je Nitriansky alespon produktivnejsi smerem vpred, kdyz uz to casto byla dozadu stejna nezodpovednost jako Conka.

                • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                  Pepino44     před 11 lety 20.02.2014 09:56 |  
                  0 0

                  Tak když jsem viděl Čonku zahrát ve druhém poločase za juniorku proti Nové Pace podhrota,tak jsem byl docela překvapen jeho chutí do hry. Najednou ho bylo plné hřiště a makal jako o život. Bránit se mu ale asi opravdu nechce.

  7. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    Tomis68 (přítel SN)     před 11 lety 20.02.2014 00:03 |  
    0 0

    Díky za rozhovor. Je fajn, že se někdo zeptá na to, co nás zajímá... a na druhou stranu Kajo taky odpovídal tak, že se člověk něco dozví na rozdíl od velké části rozhovorů (např. teď během OH) :-).

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      PetCC     před 11 lety 20.02.2014 10:46 |  
      0 0

      Na rozumnou otázku rozumná odpověď.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      carfi-sks (přítel SN)     před 11 lety 20.02.2014 09:20 |  
      0 0

      Tak jestli to bude smlouva do léta na zkoušku , jako výpomoc za zraněnýho Dobrotku, tak proč ne ? Snad ho nebudou muset hledat policajti :)

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        petrjir     před 11 lety 20.02.2014 09:27 |  
        0 0

        Jo, pokud by to bylo do léta, pak taky nevidím v tom problém. Jakákoliv delší smlouva než půl roku by se mně už zdála divná...

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          carfi-sks (přítel SN)     před 11 lety 20.02.2014 10:55 |  
          0 0

          Zas ale pochybuju, že by s tak krátkou smlouvou souhlasil hráč, když podle hledání má ve Slovácku smlouvu do léta 2015 !

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      klimi     před 11 lety 20.02.2014 09:51 |  
      0 0

      Jako varianta číslo čtyři za pár šupů na měsíc, proč ne.

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        petrjir     před 11 lety 20.02.2014 09:54 |  
        0 0

        Varianta číslo 4? Nepředpokládám, že při zranění Škody či Nevese by tam Koubek dal Součka. Takže spíš Souček bude varianta číslo čtyři.

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          klimi     před 11 lety 20.02.2014 10:58 |  
          0 0

          Tak to ať raději hraje 18letý Souček než 37letý Trousil, o tolik horší Souček nebude...

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      subHuman     před 11 lety 20.02.2014 10:02 |  
      0 0

      Tak pokud to není výmysl, tak má ve Slavii zřejmě někdo pocit, že vysokých a pomalých stoperů je ve Slavii nedostatek...

      Koncepce...

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        martyni (přítel SN)     před 11 lety 20.02.2014 16:02 |  
        0 0

        myslim, ze je to ve slavii porad dokola.. mluvi se o koncepci, vychove hracu pro acko, o rychlych hracich, o utocnem fotbalu, ale pak se vzdycky nakonec dostanou prednost neperspektivni staticti hraci a pomala defenzivni hra..

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      slaviator     před 11 lety 20.02.2014 10:41 |  
      0 0

      Trousil se mi nikdy nelíbil... To bych 100× radši Švejdíka ze Sparty, v létě mu končí smlouva, nechce prodloužit a nehraje...

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        travel (přítel SN)     před 11 lety 20.02.2014 11:10 |  
        0 0

        Mám obavu,že dokud se nedotáhne do zdárného konce (doufám v to) vstup nového (spolu)majitele,tak si ,bohužel, nemůžeme moc vybírat.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      Nosorozec     před 11 lety 20.02.2014 11:30 |  
      0 0

      Přivádět Trousila je naprostej nesmysl. Nejen, že je starej, ale nepřijde mi ani jako nějak kvalitní stoper. To už bych radši zkusil postavit nadějnýho Součka, nebo vzal ze Zlína na hostování na půl roku Huba.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      slavoj71 (přítel SN)     před 11 lety 20.02.2014 13:11 |  
      0 0

      WTF?? To se někomu zdál Neves zbytečně rychlej??? Tahle trojice stoperů (mladého Součka nepočítám), než se otočí, tak je poločas pryč... :-/

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        slavoj71 (přítel SN)     před 11 lety 20.02.2014 13:16 |  
        0 0

        Jo tak pardon, on už to tu psal subHuman... A quelharovi děkuji za pozitivní informaci, neviděl bych v tomto kroku velkou logiku.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      quelhar (admin)     před 11 lety 20.02.2014 13:13 |  
      0 0

      Dle novinare Petra Sediveho z idnesu Trousil zustane ve Slovacku, psal to na Twitter.

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        petrjir     před 11 lety 20.02.2014 13:22 |  
        0 0

        Jako ideál bych viděl toho Kúdelu. Může hrát stopera a def. záložníka. Ale v poslední přípravě Boleslavi hrál stopera v základu, Johana jim odešel, tak nevím, zda by ho pustili. Sice dokážu říct, koho ne (např. ten Trousil, Brabec), ale nevím, jak jsme na tom finančně, koho jo (např. ten Pernica či Frydrych z Ostravy).

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          quelhar (admin)     před 11 lety 20.02.2014 13:35 |  
          0 0

          No, tezko asi hledame stopera do zakladni sestavy. Spis to vidim tak, ze hledame stopera na par tydnu, nez se uzdravi Dobrotka, pokud by nahodou vypadl Skoda nebo Neves, at v zapasech, nez budeme trosku odrazeni ode dna, nemusi hrat nezkuseny Soucek. Tu roli by dle meho klidne mohl hrat i Trousil na pulrocnim hostovani. Tezko nam uvolni konkurenti hrace, ktereho maji pro zakladni sestavu a ostatne my ani stopera do zakladni sestavy nechceme. Takze nakonec to muze byt skoro kdokoli...

          • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

            Kornovo     před 11 lety 20.02.2014 17:32 |  
            0 0

            jestli nechteji aby ten hrac nastupoval,tak ja se klidne obetuju a par mesicu s klukama zatrenuju

  8. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    PetCC     před 11 lety 20.02.2014 12:30 |  
    0 0

    Tak Bazala aHurka jsou potvrzeni. Já myslím, že pro oba je to správný hostování.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      Emes     před 11 lety 20.02.2014 14:33 |  
      0 0

      Nevíte někdo jak to má ten Veselý? Patří už Mostu nebo jenom hostuje?

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        slaviator     před 11 lety 20.02.2014 14:41 |  
        0 0

        hostování

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          Emes     před 11 lety 20.02.2014 15:29 |  
          0 0

          Díky :)

  9. Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

    rradick     před 11 lety 20.02.2014 18:04 |  
    0 0

    Pan Kisel asi nechodí koukat na A-dorost.Tam bych se teda rád podíval na ty,,kreativní ´"hráče.Ti hrají přesně tak, jak mluvil o fotbale v druhé lize-žádná technika, jenom boj, boj a boj.Doporučil bych mu, aby si někdy přečetl komentáře soupeřových trenérů.Ti i když třeba s námi prohráli, tak byli spokojeni, protože fotbalově byli lepší než my.No a ohledně financování mládeže.Stručně řečeno:vše si platí rodiče sami.Ty příspěvky od Slavie dostávají z peněz, o které se jim navýšily příspěvky.

    • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

      quelhar (admin)     před 11 lety 20.02.2014 18:23 |  
      0 0

      V roce 2013 jsem U19 neviděl, tak hodnotit nemůžu, ale o rok předtím jsem byl na jeho zápasech několikrát a vždy jsme byli kreativnější než soupeř - a to i v případě, kdy jsme hráli třeba s Olomoucí plnou Csaplárových reprezentantů.

      • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

        rradick     před 11 lety 20.02.2014 19:00 |  
        0 0

        Možná to bude tím, že tam hráli hráči ročníku 94, byl tam jiný trenér, a nehrálo se jen na výsledky.

        • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

          quelhar (admin)     před 11 lety 20.02.2014 19:25 |  
          0 0

          Neverim, ze rocnik 94 byl plny technickych fotbalistu a rocniky 95 a 96 jsou plni drevaku, co musi zapasy rozhodovat bojovnosti a ne fotbalovosti (ostatne 74 golu v 23 zapasech mluvi samo za sebe). A ze se hraje na vysledky? No, jestli se ma hrat nekde v mladezi na vysledky, tak prave v U19, kde je jedina celostatni mladeznicka soutez a hraci jsou tesne pred dospelym fotbalem. Ostatne o tom Kisel v tom rozhovoru mluvi - ze chce mit hrace v te soutezi pod tlakem na to, aby vyhravali, at si zvykaji do budoucna.

          • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

            rradick     před 11 lety 20.02.2014 20:16 |  
            0 0

            To nikdo netvrdí. Já jen, že by se měli vychovávat individuality-fotbalisti.A to tady není.Jen se podívej, kolik se u nás vychovalo talentů v porovnání s jinými našimi kluby.Teď nemyslím ty, co hrají u nás v lize.Myslím ty, o které je zájem venku(ale ne v Turecku atd.)To, že vyhrajeme soutéž je sice hezký, ale to není to o co tu jde.

            • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

              quelhar (admin)     před 11 lety 20.02.2014 20:24 |  
              0 0

              Jasne, ja to chapu. Jen si myslim, ze v U19 uz to neni o vychove, tam jsou uz temer hotovi fotbaliste a pokud maji technicke nedostatky, tak to dozenou uz jen velmi ztezi.

              Ja do mladeze ve Slavii nevidim, takze muzu maximalne verit Kiselovi, kdyz tvrdi, ze se zasadil o zmenu pristupu v pripravkach a v zacich, aby se kladl daleko vetsi duraz na individualni techniku s micem. Protoze vsichni odbornici tvrdi, ze v tom cesky fotbal za svetovym zaostava nejvice. Takze kdyz budu velky optimista, tak si ted reknu, ze to je fajn, sportovni reditel si uvedomuje byvale problemy a zasadil se o jejich vyreseni, nebo se o jejich vyreseni aspon snazi. Mezitim budeme radi, kdyz v kazdem rocniku najdeme dva, tri pouzitelne hrace pro A tym Slavie a kdyz budou uz v dorostenecke lize hrat pod vysledkovym tlakem a ne jen proto, aby meli radost ze hry, tak nejsem vylozene proti (i kdyz si stale myslim, ze bychom mohli hrat v juniorce i v U19 s o trochu mladsim kadrem). Protoze fotbalista-individualita musi umet nejen hrat fotbal, ale hrat jej pod tlakem, ktery proste v acku Slavie je nezanedbatelny.

              • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                rradick     před 11 lety 20.02.2014 20:39 |  
                0 0

                Máš pravdu.Ten tlak je potřeba.Ale je potřeba si uvědomit, že jsme měli asi věkově nejstarší A dorost v soutěži.A to je k zamyšlení, jestli to je anebo není profesionální.Jinak o té koncepci:jednou na podzim jsem viděl náhodou na sraltě zápas nějaké naší přípravky s rudochama a musím říct, že fotbalově jsme na ně neměli ani náhodou.Bylo to strašidelný.Naši odolávali jen bojovností-bohužel.Takže si nejsem úplně jistý, jestli je vše nastaveno tak, jak by mělo.Ale samozřejmě nechci házet všechny do jednoho pytle.

                • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                  Pepino44     před 11 lety 20.02.2014 20:59 |  
                  0 0

                  Tak nevím jakou přípravku (ročník) jsi viděl. Já jsem dost obeznámen se situací kolem mužstev U8, a tento ročník pravidelně sleduji. Mohu Tě ubezpečit,že v tomto ročníku je Slávia o dost lepší než Sparta,která pro ni není soupeřem. To spíš Xaverov. O tom,že ve Slávii opravdu dbají na fotbalovost,jsem se přesvědčil několikrát,třeba tím,že trestné kopy musí rozehrávat a nesmějí střlet na branku-tedy o goly jim opravdu nejde,protože každá střela na branku z útočné poloviny do výšky končí golem,takže alespoň u tohoto ročníku to platí.

                • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                  quelhar (admin)     před 11 lety 20.02.2014 21:25 |  
                  0 0

                  S tim vekem s tebou souhlasim, je to k zamysleni a proto jsem se taky na to Kisela ptal, taky bych rad videl vice hracu 95 v juniorce a v U19 hlavne hrace 96 a nejlepsi z 97. Ale Kisel zrovna tento aspekt vidi jinak.

                • Re: K. Kisel: Chceme vyznávat jednotný herní styl

                  Lachim     před 11 lety 21.02.2014 11:40 |  
                  0 0

                  Můžete být v tomto konkrétní? Nechci Váš příspěvek devalvovat, ale i sám p. Kisel řekl, že přípravky zatím fungují nejlépe v celém klubu. Pokud Vám jde o výsledky, tak není těžké dohledat na webech malých prcků např. toto:
                  15.2.2014, 11:00 PU Strahov, Sparta U8 - Slavia U8 19:59
                  15.2.2014, 16:00 PU Strahov, Sparta U10 - Slavia U10 12:40
                  U obou zápasů je poznámka slávistických trenérů, že hráli všichni zdraví kluci, tzn. nejen ti nejlepší.

                  Vím, že výsledky jsou v tomto věku zcela nepodstatné, ale zároveň bych byl překvapen, kdyby takového výsledku dosáhli naše přípravky pouze bojovností.