Můj příběh

Výjezd do Norimberku na fotbal

V Edenu už nebyl pěkný fotbal vidět hodně dlouho, takže když se mě kamarád zeptal, zda s ním nechci zajet na bundesligu, moc jsem neváhal. Volba padla na zápas pátého kola mezi Norimberkem a Stuttgartem. Vybrali jsme si lístky do rohu jižní tribuny, měli jsme tak tedy pěkný výhled na oba početné kotle. Prohlédněte si 20 fotografií.

Vzhledem k tomu, že jsme si objednané lístky museli vyzvednout na pokladnách stadionu nejpozději hodinu a půl před začátkem zápasu a netušili jsme, jak to bude vypadat s dopravou, vyjeli jsme z Plzně necelé čtyři hodiny před výkopem, který byl stanoven na osmou hodinu večerní. Cesta však probíhala nad očekávání, nikde na dálnici nebylo jediné omezení a i počet aut, které jsme na skoro dvě stě kilometrů dlouhé trase minuli, by se snad dal spočítat na prstech jedné ruky. V Norimberku jsme tak byli ani ne za hodinku a půl plynulé jízdy. Naváděni navigací jsme chtěli zaparkovat blízko stadionu, u příjezdu však stál policista a odkláněl dopravu zpět, takže jsme nakonec zaparkovali cca kilometr od stadionu v lesíku na malém parkovišti u August-Meier Helm. Došli jsme si vyzvednout lístky a šli jsme si obhlédnout okolí stadionu. Ten je dobře situován na kraji města v klidné zóně, naproti němu se nachází hokejová hala, ve které se hrálo před lety hokejové mistrovství světa. Překvapeni příznivou cenou jsme si koupili občerstvení, klobásky chutnaly skutečně jako klobásky a pivo plzeňského typu značky Kulmbacher bylo nejenže alkoholické (obsah alkoholu byl vyšší než u českých "dvanáctek"), ale k mému údivu prodávané pěkně vychlazené v lahváčích. 

Půl hodiny před zápasem jsme šli na svá místa. Hned za vstupní bránou na tribuně Jih provozuje občerstvení slávistům ne neznámá firma Aramark, stejně tak všude možně byla reklama na Hochtief. Spolu s vlajícími klubovými vlajkami v barvách bílé a červené na stožárech před stadionem téměř po celém obvodu si slávista připadá jako ve známém prostředí.

Jako známé slávistům musí připadat i počínání kotle norimberských, kteří byli ve svém severovýchodním rohu stadionu na sebe namačkáni tělo na tělo a celý zápas fandili jak o život, mávali nad hlavami vlajkami a některé jejich chorály měly nápěv stejný nebo přinejmenším podobné jako mají chorály slávistické. Těžko odhadovat, kolik fanoušků se v kotli domácího týmu sešlo, na stadionu s kapacitou 48.000 diváků však zápasu shlíželo necelých 37 000 lidí, v domácím kotli mohlo být ale odhadem možná i sedm osm tisícovek lidí, naproti tomu v kotli hostujícího Stuttgartu bylo maximálně "jenom" dva tisíce fandů.

Když nastupovali hráči na hrací plochu, hrála chytlavá norimberská hymna, všichni fanoušci na stadionu povstali a tleskali. Fanoušci fandili jak o život nejen v obou kotlích, ale i v našem jihozápadním rohu stadionu, celý zápas a nadšeně se radovali i z každé nepovedené přihrávky hostí. Ti však měli po většinu zápasu více ze hry, což však bylo ovlivněno i tím, že domácí Schieber vstřelil po chybě stoperů (tedy situaci, kterou slávisté moc dobře znají) již ve třetí minutě branku a Norimberk se tak nemusel hnát dopředu, zatímco Stuttgart (který mimochodem za dvě předešlá utkání měl impozatní skóre 10:0) se musel snažit, aby vyrovnal. To se mu povedlo už v prvním poločase, ale branka nebyla uznána, pravděpodobně kvůli faulu na brankáře. Poté některý z hostujících hráčů napálil zpoza vápna břevno. Po změně stran vsítil znovu branku, tentokráte však nebyla uznána pro ofsajd. Konečně třetí vstřelaná branka Stuttgartu Cacauem byla rozhodčími shledána jako regulerní a skóre tedy bylo 1:1. To už Norimberk hrál v deseti hráčích, přesto po strhujícím závěru dokázal vsítit vítěznou branku, když čtyři domácí hráči postupovali v rychlém brejku proti dvěma obráncům a díky skvěle načasované přihrávce nakonec šel Pinola sám na brankáře a proměnil, na stadionu naplno propukly převážně radostné emoce a rozhodčí minutu poté zápas ukončil.

Po zápase jsme si ještě koupili na památku šálu Norimberku a po půlnoci jsme byli zpět v Plzni. Mohu všem slávistům doporučit vydat se na některý další zápas Norimberku, neboť není příliš daleko od Prahy (necelých 300 km, ovšem 99 % trasy leží na dálnici a na německé straně je až na pár kilometrů s omezením rychlosti na "stodvacet" neomezená rychlost, takže se trasa dá ujet z Prahy za dvě a půl hodiny); ceny nejsou přemrštěné (lístek na místa s hodně dobrým výhledem nás vyšel na 23 euro, zápasový bulletin o osmdesáti stránkách (!) s vyčerpávajícíma informacema nás vyšel na jedno euro, klobásky stojí od dvou do tří euro, alkoholické pivo dvě eura - ceny tedy opravdu podobné Edenu...) a narozdíl od (alespoň nejbližších) zápasů v Edenu se dá očekávat pohledná ofenzivní podívaná. Vůči Slavii se tak v aktuální situaci neznámých majitelů, podivných machinací s desítkami miliony korun jedná o možnou alternativu.

Komentáře (41)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

    coolair     před 14 lety 07.10.2010 09:59 |  
    0 0

    Tou ,,alternativou" na konci jsi to zabil. To snad není ani možný :-/ Tohle by slávista nikdy nenapsal.

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      slaviator     před 14 lety 07.10.2010 10:59 |  
      0 0

      Ty umíš říkat i něco jiného než "Jasně Jani!"? Já zírám. Už jen proto to bylo dobrý ;) Jinak ten zápas byl v době, kdy tu ještě tvrdnul KJ, oba kluby toho mají celkem dost společného, atmosféru na stadionu, firmu která postavila stadiony, klubové vlajky jsou téměř totožné. Akorát škoda, že v Norimberku už dneska není Míša Tavares...

      • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

        Jakubisko     před 14 lety 07.10.2010 17:34 |  
        0 0

        Já bych vnímal jako dobrou alternativu Spartu - sídlí ve stejném městě, hraje tam bývalý kapitán Slavie, stadiony jsou stejně velké a máme i skoro stejný rok založení!

        • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

          Troubi     před 14 lety 07.10.2010 17:50 |  
          0 0

          nebo Bohemku. A muzem chodit na stejnej stadion:)

        • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

          slaviator     před 14 lety 07.10.2010 18:16 |  
          0 0

          Sparta je alternativa k Žižkovu, tak bohužel :(

          • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

            Jakubisko     před 14 lety 07.10.2010 18:36 |  
            0 0

            No vidíš, Žižkov je taky výborná alternativa, maj stejný barvy jako my. On vlastně každej klub bude nakonec vhodnější než Slavie, hlavně že známe majitele!

            • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

              slaviator     před 14 lety 07.10.2010 18:48 |  
              0 0

              ono primárně nejde o to, že neznáme majitele, ale o to, že majitelé očividně tunelujou (nebo tunelovali a teď nejsou prachy...) klub

              • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                Jakubisko     před 14 lety 07.10.2010 21:18 |  
                0 0

                já měl vždycky za to, že se fandí klubu a ne majitelům...

                • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                  bongor     před 14 lety 08.10.2010 08:37 |  
                  0 0

                  Když je někdo od malička slávista,tak se nemůže změnit na fandu jinýho klubu i kdyby se dělo nevím co.Chodit ale může kamkoliv,když
                  je tedy v Česku kam.Což není,takže radši budu koukat na zahraniční
                  ligy v televizi.
                  Co se týká zacházení s penězi ,tak to asi není tunelování,když peníze zašantročí přímo majitelé klubu.Je to důkaz,že na nějakou Slavii,potažmo její fandy z vysoka se.ou.Takže každej ať se zařídí podle toho.

                  • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                    Steve2924 (přítel SN)     před 14 lety 08.10.2010 16:11 |  
                    0 0

                    Tunelovat jde i vlastní firmu. Buď ve prospěch svůj, nebo spíše jiné své firmy ;) Samozřejmě to samo o sobě trestné není. Ovšem pokud někdo svou firmu tuneluje obvykle proto, že jí nějak zadlužil a nechce se mu to splácet, takže se ta firma, kterou tuneluješ stává dlužnou svým partnerům, zaměstnancům a věřitelům, kteří ovšem svoje peníze nikdy neuvidí. Ovšem majitel je v poho, jelikož už má firmu jinou, kam odvede zbylé peníze a majetek. Jistá podobnost se současnou Slavií by se našla.

  2. Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

    Troubi     před 14 lety 07.10.2010 10:18 |  
    0 0

    Jako clanek mozna dobry, ale nechapu, proc je vydan zde na SLAVISTICKYCH NOVINACH. Jakoby nemel pan Slaviator dost mista na jinejch webech k prezentaci svych del. A ackoliv poprve v zivote musim souhlasit s coolairem, tak ta zminovana alternativa je fakt na facku.

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      polivka     před 14 lety 07.10.2010 10:44 |  
      0 0

      Máš pravdu, to spíš vydat na stránkách fans Norimberku!

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      jane (admin)     před 14 lety 07.10.2010 13:06 |  
      0 0

      Clanek je zde vydan stejne jako clanky jinych lidi o vyjezdech na fotbal do zahranici, je v rubrice Muj pribeh a neni to tedy rozhodne poprve.

      • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

        Troubi     před 14 lety 07.10.2010 15:14 |  
        0 0

        Ja taky netvrdim, ze by tu mely byt i ty jiny. Jeste bych pochopil, kdyby to byl vylet za napriklad souperem v dalsim kole evropskeho poharu, ci za hracem, jenz nekdy hral za nas. Ale publikovat na slavistickych strankach reportaze z vyletu na fotbaly, ktere nemaji se Slavii nic spolecneho, mi prijde nesmysl....

        • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

          jane (admin)     před 14 lety 07.10.2010 15:46 |  
          0 0

          Tak my v tom smysl vidime. Ja jsem tu sama treba psala o dvou nebo trech zapasech, proste aby treba ostatni videli, jak se jezdi na fotbal za hranice, kdyby se taky chteli vypravit. Nekdo si to rad precte.

          • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

            Troubi     před 14 lety 07.10.2010 17:44 |  
            0 0

            fajn, rad nekdy napisu clanek o vyletu slavistu na zapas Gorniku Walbrzych :D

            • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

              DrFe1     před 14 lety 07.10.2010 22:23 |  
              0 0

              Na tvoje výkřiky břich není nikdo zvědavej. Krom toho mluvíme o evropském fotbale a ne o tvých primitivních mongolsko-polských kamarádech ze šachty.

              • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                Gordon (host)     před 14 lety 07.10.2010 23:26 |  
                0 0

                Mno ac jsem te mel obcas za inteligentiho timhle ses ukazal jako naprostej blbec. Uz chapu nektere proc te tu nemaji radi, nasel se dalsi do fanklubu... zacni fandit plzni a uz tu slavii nech byt

                • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                  DrFe1     před 14 lety 07.10.2010 23:33 |  
                  0 0

                  To jsem podle tebe "naprostej blbec" Kvůli tomu, že mi vadí, že někteří slávisti tahají na stadion svoje primitivní polské kamarády, kteří mimo jiné idiotsky narušili i oslavy našeho titulu ? Vadí mi to že se část slávistů druží s idioty proslulými svojí agresivní hloupostí po celé Evropě a pak jejich způsoby přenáší i k nám (viz ta dlažební kostka na hlavě plzeňského fanouška). Já nevím, mě tohle tedy vadí. Slávia se vždycky snažila mít fanoušky trochu inteligentnější než proletářské kluby a k tomu nám družba s polskými pologramotnými horníky věru nepřispívá.

                  • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                    Gordon (host)     před 14 lety 07.10.2010 23:58 |  
                    0 0

                    Ano jsi. Takze tedko budeme rozlisovat kdo smi chodit na fotbal, a kdo ne, jake je narodnosti, kolik ma let, jeslti ma titul pred jmenem, protoze to prece jasne mluvi pro jeho inteligenci.
                    O oslavach titulu nemluv nevis jak to presne bylo, je mi jasny ze si videl lidi v cernych budnach a kazdej byl pro tebe nacek a polak. Ale o tom se uz napovidalo dost.
                    Nevim z jake si doby, dlazebnima kostkama se hazelo na fotbale jetse kdyz te tata nosil v pytliku, navic to hodil cech ale urcite za to muzou polaci, stejne jako za hladomor,povodne a lehke mozkove disfunkce.

                    K poslendi vete, neprospivaji slavii lide, kteri si mylsi ze kdyz maji nejakou skolu tak ze jsou neco vic, ze jsou inteligentnejsi ci maji nejake pravo urazet druhe proto ze delaji neco pro tebe podradnejsiho. a nejsem si jist zda to tak je, ale jeslti ano potes panbu, neprospivaji lide co si davaji do nicku svoje tituly ci se enchavaji tak oslovoat aniz by meli k tomu opravneni......

                    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                      martyni (přítel SN)     před 14 lety 08.10.2010 10:17 |  
                      0 0

                      Zrejme by tedy ta reportaz z navstevy gorniku byla prinosna, at vsichni vedi, o co tedy ve skutecnosti jde, ne?

                      Jinak at uz byli lide v cernych bundach jakokoli narodnosti ci smysleni, zjevne se jim to tehdy moc nepovedlo a lide na ne byli pravem nastvani.

            • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

              TKutnik (přítel SN)     před 14 lety 07.10.2010 22:32 |  
              0 0

              No, pokud si myslíš, že si to někdo přečte, tak klidně můžeš

          • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

            martyni (přítel SN)     před 14 lety 07.10.2010 17:55 |  
            0 0

            presne tak.. me treba zajima, jak vypada kultura fotbalu v zahranicnich klubech, jaky jsou stadiony, co kluby nabizeji behem zapasu.. muzem si to pak srovnat se slavii.

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      coolair     před 14 lety 07.10.2010 16:45 |  
      0 0

      Jasně, Jani!

      • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

        Nemo     před 14 lety 07.10.2010 17:31 |  
        0 0

        Souhlasim s Jane a jestli se to někomu nepozdává, může si založit vlastní stránky a tam publikovat jen články který mu budou vyhovovat.

      • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

        Troubi     před 14 lety 07.10.2010 17:45 |  
        0 0

        :-*

        • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

          coolair     před 14 lety 07.10.2010 21:48 |  
          0 0

          Konečně :-)

  3. Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

    chosejn     před 14 lety 07.10.2010 12:13 |  
    0 0

    Osobně bych autorovi doporučil zajet na fotbal do Dortmundu. Je to sice dál (z Prahy cca 700 km), ale troufnu si říct, že podívaná i atmosféra bude nezapomenutelná. Sice už tam není žádný Čech, ale letos jedou pěkně .....nicméně neberu to jako alternativu ke Slavii (nad tu nikdy nebude), ale jako alternativu k Norimberku :)

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      slaviator     před 14 lety 07.10.2010 12:29 |  
      0 0

      díky za tip ;)

  4. Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

    Pedro08     před 14 lety 07.10.2010 18:54 |  
    0 0

    Osobně jsem před necelými dvěma týdny navštívil utkání AS Roma - Inter Milán a byl to obrovsky silný zážitek.
    Ačkoli jsem fanoušek Interu, musím smeknout před fanoušky AS Řím, něco podobného jsem nezažil ani na Bayernu, Schalke, Herthě, Norimberku, Hoffenheimu, Tottenhamu, Arsenalu, Lyonu a Štrasburku, kde jsem dosud na fotbale byl. Srovnatelné to bylo s Interem a AC Milánem. Přijde mi, že Italové jsou fantastičtí fanoušci.
    Utkání a jeho atmosféra nelze popsat, musí se to zažít, zvlášť, když domácí dali gól v 93. minutě a zvlášť, když hrál milovaný Totti. Hymna Říma je neskutečně silný zážitek, lze pustit na youtube, což doporučuji.
    Narozdíl od Slaviatora nemohu říci, že by to bylo nějak levné, velké zápasy jsou drahé a to ještě Řím je proti severu drahý. Na druhou stranu dostanete například v Římě, ale i v Miláně, komfort v podobě toho, že nestojíte fronty, v pohodě zaparkujete (Řím 400 metrů od stadionu 0,5 eur na hodinu), nebudete stát na párek frontu a nebudou na stadionu ožralové jako u nás.
    Každému doporučuji navštívit nějaký zápas v Itálii top týmů, je to fakt super, pokud máte k nějakému klubu vztah, tak je to naprosto srovnatelné s asi dvěma nejhezčími zápasy, kde byla super atmosféra: Slavia Sparty 4:1 a Slavia Ajax 2:1, které podle mě patří k vrcholům porevoluční Slavie z pohledu fanouška.
    Ještě větší bomba musí být zápasy v Turecku, ale tam bych se asi bál a autem je to daleko. Miláno je za 8 hodin dosažitelné a občas to za to stojí.

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      marcocruz (přítel SN)     před 14 lety 07.10.2010 19:18 |  
      0 0

      Můžu jen souhlasit, zápasy Interu, to je nádhera!

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      slaviator     před 14 lety 07.10.2010 19:33 |  
      0 0

      Inter - AC, to bude v listopadu, hmm... Do Turecka to asi je o hubu, ale ještě víc o hubu je to do třeba Groznyj nebo Machačkaly, když tam hraje moskevskej klub... :)

      • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

        slaviator     před 14 lety 07.10.2010 19:35 |  
        0 0

        ... i když mě teda více láká zápas Juventusu s Interem, než milánské derby

        • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

          marcocruz (přítel SN)     před 14 lety 07.10.2010 21:16 |  
          0 0

          Ten byl minulý týden (0:0)

          • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

            mirchos     před 14 lety 07.10.2010 21:35 |  
            0 0

            V Římě jsem byl v roce 1996 na čtvrtfinále poháru UEFA ,když tam hrála Slavia a byl to nezapomenutelnej zážitek.Hlavně ten gooooool Jirky Vávry.Atmosféra super,ale stadion nic moc,prostě je tam atletickej ovál.

          • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

            slaviator     před 14 lety 07.10.2010 21:57 |  
            0 0

            jo no, Juventusu to letos nějak moc nejde, viz zápas s Lechem, kterej i ta Sparta porazila... Ale pořád na tom není tak tragicky jako třeba Liverpool, že.

            • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

              marcocruz (přítel SN)     před 14 lety 07.10.2010 23:55 |  
              0 0

              Juventus předělal celej tým včetně vedení a novýmu trenérovi bude chvíli trvat, než si to sedne, proto hrajou stylem že jedne zápas vyhrajou 4:0 a další prohrajou 0:2. Podle mě Juventus bude ještě hodně dobrej. Ale titul obhájí doufám opět Inter. A myslim že ne jen Slavia na tom je tak špatně - dál jak jsi říkal Liverpool, Schalke nebo zrovna třeba AS Řím.

              • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

                slaviator     před 14 lety 08.10.2010 11:03 |  
                0 0

                podle mě taky Stará dáma bude ještě dobrá, ale ta úplná špička to dlouho nebude, v Itálii možná jo, třeba už příští rok, ale v Evropě jako za časů Nedvěda ne... prostě Buffon stárne (a teď si i marodí, zmetek jeden :-)), Del Piero už je starej dědek a ti ostatní hráči už prostě nejsou světová špička, jako byl třeba Nedvěd, Del Piero, jako byl Ibrahomovic apod. A třeba Liverpool je na tom špatně jako Slavie, ale má vlastní stadion a jedná se o prodeji, ne? My nemáme ani vlastní stadion, bůhví kdo ho vlastní. A my radši nacpem nějakejch 100-130 milionů do zaplacení pronájmu na x let dopředu místo toho, abychom třeba do stadionu vstoupili majetkově nějakým podílem...

    • Re: Výjezd do Norimberku na fotbal

      quelhar (admin)     před 14 lety 07.10.2010 20:05 |  
      0 0

      Na domacim zapase AS Rim jsem byl pred dvema roky a prestoze to byl jen zapas s Regginou, musim naprosto souhlasit, ze hymna klubu primo na stadionu je naprosto uzasny zazitek.