Názory

Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

Slávistická zeď nazvaná vedením klubu před letošní sezónou s velkou dávkou sebedůvěry Permanentní tituly začíná praskat. Vypadlo z ní pár cihel a je potřeba ji začít opravovat. S každou další vypadnutou cihlou se nebezpečí zřícení zvyšuje. Analýzu důvodů nyní určitě zpracovává sportovní úsek a také vedení - závěry zatím neznáme. Tento článek není hlubokou analýzou, je to pojmenování příčin, které z mého úhlu pohledu postupně způsobily současný stav.

Jak vypadávaly cihly:
1. Cihla "Cauza Brabec"
Kapitán Slavie Brabec nás nejprve vyzval z plakátů k nákupu permanentních vstupenek na novou sezonu a skoro současně byl ze Slavie na hodinu vyhozený. Stalo se tak na popud trenéra Jarolíma a se souhlasem vedení. Do dnešního dne nebyl pravý důvod vysvětlen, (oficiální "nezapadal do nové koncepce" to není ), k dispozici jsou pouze neověřené spekulace. Bylo to překvapení pro fanouška, ale hlavně šok pro kabinu týmu. A pro ni také určitý signál. Máš jiný názor než ten oficiální tj. ten co má trenér, tak pozor. Můžeme diskutovat o tom jestli Slavii chybí Brabec jako stoper, a jak ho dokázal nahradit Vomáčka. Ale je jasné, že Erich Brabec Slavii chybí jako vůdce týmu. Po zranění Šmicra nebyl v kabině nikdo kdo by ho dokázal nahradit a mužstvo vyburcovat. Standa Vlček ani Marek Suchý nejsou přirozené vůdčí typy.

2. "Cihla Cauza letní soustředění"
Do Slavie přichází v letním přestupovém termínu hodně nových hráčů kteří se musí zapracovat do týmu, a tak mužstvo vyjíždí na herní soustředění do Rakouska. Zde sehraje dva přátelské zápasy, každý v zcela jiné sestavě. Klíčový třetí zápas který má prověřit hráče a má z něho vzejít nová základní sestava z důvodu špatného počasí odpadá. Sehrajeme další přátelské utkání po návratu do Prahy oznamuje vedení klubu. Ale žádné se již nekoná, pouze v rámci tréninku hrají slávisté ve dvou týmech proti sobě. "Doladíme tým v prvních zápasech" zní hlas z vedení, vždyť vloni a předloni jsme to také tak udělali a jaká to byla sezóna. Letos to nevyšlo.

3. Cihla "Cauza brankáři"
Slavie má dva adepty na brankářskou jedničku, Martin Vaniak a Denis Romanovs. Nejprve to vypadá, že trenér určí Romanovse. Pak se zjistí, že nemůže z důvodu trestu od UEFA chytat v prvních pěti evropských zápasech. Upadá v nemilost a jedničkou je Vaniak. Martin ale udělá hrubou chybu v úvodním zápase s Mladou Boleslaví a tak upadá v nemilost i on. Jedničkou je mladíček Jan Hanuš. Odchytá ligový zápas a přichází klíčový dvojzápas sezóny předkolo LM. Honza neudělá nic zásadně špatně. Ale nesehraná stoperská dvojice a za ní nezkušený brankář podvědomě svazuje celý tým. Branky nedáváme, ale dostáváme.

4. Cihla "Cauza KJVCD"
Fanoušci Slavie vystavují v úvodu sezóny trenérovi Jarolímovi bianko šek s názvem KJVCD - Karel Jarolím Ví Co Dělá. Někdy totiž dělá kroky a tahy jejichž důvodům téměř nikdo nerozumí. "Proč to dělá, to je podle mě nějaký nesmysl. Nepřemýšlejme nad tím. Věřme trenérovi. KJVCD." Věřili jsme. Karel Jarolím vyznává dle svých slov metodu "bič a bič". Osvícený diktátor je výborná věc v době krize když teče do lodi, je nutné jednat rychle a není čas na debaty. Koncepční dlouhodobý trenér musí být ale nejen osvícený diktátor ( slovo osvícený je klíčové, jak zůstane jen diktátor je konec), ale také psycholog, taktik, stratég, a jako šachista být o tah napřed. K tomu ale potřebuje kvalitní oponenty (tím nemyslím zrovna z řad hráčů), kteří mu mohou a dokonce musí říct svůj třeba opačný názor bez obavy z toho, že upadnou u šéfa v nemilost.

5. Cihla "Cauza televizní práva"
Na dohady s vedením České televize o výši poplatků za televizní přenosy z předkol LM a EL není mezi fanoušky jednotný názor. Já se domnívám, že Slavii poškodily. Získaných sto tisíc Kč navíc pokud prodám televizní práva do zahraničí nemohou vyvážit skutečnost, že zatímco zápas Sparty v televizi byl, tak Slavie ne. Pokladna klubu si moc nepomohla, vedení si respekt svých televizních partnerů nezískalo, ale propagace jména Slavie hořce zaplakala.

6. Cihla "Cauza vypadnutí z předkola LM v poslední minutě"
Psychický balvan který Slavie těžko ze sebe odvaluje, známe již z minulosti. Teď je to horší o to, že tentokrát byl způsobený také vlastními chybami vedení a realizačního týmu (nesehranost, sestava, střídání). Slavie mohla zasadit protivníkům rozhodující úder, ale dostala ho sama.

7. Cihla "Cauza škatulata hýbejte se"
V každém zápase se mění základní sestava. Hráči nehrají na postech na kterých jim to nejvíc vyhovuje. Trenér nehledá hráče na pozice, ale pozice pro hráče. Z přetlaku množství hráčů jim pak trenér hledá místa velmi nestandardní metodou pokus-omyl. Zápas s vršovickými klokany - Adam Hloušek je vynikající ofenzivní hráč, může hrát v záloze i v útoku. Ale není to obránce, hráč na tomto postu musí mít úplně jiné návyky. Přitom po herní chybě hráč v příštím zápase zůstane na lavičce. Hráči se pak bojí, než dát nejistou přihrávku dopředu, raději na jistotu dozadu.

8. Cihla "Cauza špílmachr"
Zranil se Jarda i Milan Černý, Marek Jarolím pod tlakem fanoušků odchází. Belaid každý druhý zápas odchodí ( to ho nedokáže nikdo motivovat?). Vláďa Šmicer léčí zranění, Ruda Skácel přichází do mužstva pozdě. Kdo tvoří hru Slavie, kdo je tahounem když se týmu v průběhu zápasu přestává dařit? Nikdo. Vše vrcholí v zápase doma s Plzní. V záloze tvoří hru defenzivní Trapp a průrazný ale ne příliš technický Janda. V útoku jsou záložníci Šmicer a Hloušek. Na lavičce sedí útočníci Naumov, Šenkeřík, Vlček a Toleski !! Mezi zálohou a útokem je díra, jen se nakopávají vysoké míče a dlouhé centry. Tak se moderní ofenzivní fotbal hrát nedá.

9. Zatím jen prasklina kolem cihly "Cauza Marketing Eden"
Jak s přicházející zimou klesá teplota vzduchu a úroveň hry Slavie, pozvolna klesá i návštěva v Edenu. Jasným zklamáním je návštěva na zápasech Evropské ligy. Na zápasy Gambrinus ligy jsou návštěvy slušní hlavně díky majitelům permanentek. Když se podíváte před zápasem k pokladnám, kolik lidí kupuje jednorázové vstupenky, je tam skoro prázdno. Letos v létě byl o permice docela zájem, čekala se dobrá sezóna a předkupní právo na vstupenky na Ligu Mistrů také není k zahození. Co nabídne Slavie v létě 2010? Titul a tím i šance na Ligu mistrů už asi nehrozí. Eden se trochu okoukal a není tou nedobytnou baštou. Zůstává naštěstí vynikající atmosféra na stadionu (za ní touto cestou všem lidem z kotle skládám velkou poklonu). Kdo bude zvát v létě fanoušky z billboardů - Vláďa Šmicer to už bohužel nebude. Jaké budou nové ceny vstupenek - roční inflace je téměř nulová, elektřina zlevňuje - takže není důvod ceny navyšovat ( jako letos jednorázové vstupenky Z1 na sever a na jih o 50%). Práce marketingu Slavie je ze strany fanoušků předmětem oprávněné kritiky. Teď ale přichází její čas. Pokud Slavie na jaře nevstane z mrtvých, bude jen na marketingu jak "Produkt Slavia" prodá fanouškům pro příští sezónu. Co nabídne a za kolik. Jaký bude zájem? Zase budeme hrát většinu domácích zápasů v pondělí od 17,30?

Komentáře (31)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    slaviator     před 15 lety 14.11.2009 08:21 |  
    0 0

    Souhlas. Jenom mala technicka poznamka: Romanovs nemohl hrat "jen" 4 zapasy,nikoliv pet...

  2. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    Eluin (přítel SN)     před 15 lety 14.11.2009 09:20 |  
    0 0

    Zajímavý článek, už se těším na ty komentáře zde.

  3. JO!

    edenian     před 15 lety 14.11.2009 10:16 |  
    0 0

    fiki to je excelentni. Jiste bych diskutoval o nejakych vecech a jiste bych nejake cihly pridal ale nejak ani nechci. Nalada na palube je proste mizerna. Ale takhle poradne napsana vec tu jeste nikdy nebyla.
    Palec nahoru.

  4. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    quelhar (admin)     před 15 lety 14.11.2009 11:48 |  
    0 0

    Pekny clanek, diky za nej :o) Pokusim se na jednotlive cihly reagovat
    1) Brabec - O tomhle se da jen spekulovat. Pokud nevime, co za jeho odchodem stalo skutecne, nikdy nemuzeme rict, jestli jeho odchod byla chyba nebo nebyla. Pokud opravdu prodal zapas(y), bylo by spravne takoveho hrace drzet dal? Fakt je, ze nejaky hecir nam tu do prichodu Rudy chybel. Ruda Skacel zapasy na hristi proziva, ale nejhorsi vysledky prisly az s nim v sestave - 3 ligove zapasy, jeden bod. Proto si myslim, ze absence hecire neni a nebyl hlavni problem Slavie.

    2) Souhlas. Osobne bych taky radeji videl jiny prubeh cele letni pripravy a na soustredeni uz nezkousel nove hrace (Ivanovic, Vasiljevic).

    3) Souhlas. Je velka chyba, ze nikdo neprisel na Romanovsuv trest, stejne tak povazuju za chybu vyndat Hanuse z brany pred zapasem v Belehrade, kdyz jsme si privezli naskok 3:0. Kdyz uz se dostal Hanus do brany a nedelal chyby, mel tam zustat, aspon do doby, nez by mohl chytat Romanovs. Jakkoli mam Vanouse rad, tak jeho prvni zapas s Boleslavi byla tragedie a v Belehrade primo daroval souperi branku na 2:0, cimz rozhodne nepotvrdil, ze by si misto v brane zaslouzil. Nynejsi cachry s golmany, kdy se opakovane zrani Romanovs, s tim uz se nic delat neda.

    4) Nesouhlas. Z KJVCD se stava spis takovy mem, vetsinou brany spis s humorem. Vznika reakci na opakovane napadani trenera ze strany jeho odpurcu v komunite slavistickych priznivcu. Co se tyce trenerova osvicenectvi a diktatorstvi, mam spis pocit, ze trener ubral z narocnosti. V poslednich tydnech a mesicich se i do medii vyjadruje klidneji. V minulosti i po viteznych zapasech byl nespokojeny (napr. s malou produktivitou nebo inkasovanym golem), ted pusobi klidne i tehdy, kdyz se nevyhraje. Souhlasim, ze jako impuls by v prvni rade mohla prijit obmena jeho tymu asistentu.

    5) Nesouhlas, stojim jednoznacne za vedenim. Pokud se chceme snazit fotbal v Cesku nejakym zpusobem zkulturnit a posunout, jdou ruku v ruce s ostatnimi vecmi i naroky na televizni prava. Spis je mi sympaticky pristup naseho vedeni, ktere si nenecha srat od Oty na hlavu, nez pristup vsech ostatnich klubu, ktere se pripravuji o penize tim, ze pristoupi na to, ze se jejich produkt vysila zadarmo. Ale vim, ze s timto nazorem jsem ve velke mensine a neni tu nic noveho k diskuzi, uz se to probralo nekolikrat v dobe, kdy to bylo aktualni.

    6) Souhlas, tady nelze napsat nic jineho. Pres Tiraspol se melo postoupit. Pak uz by samozrejme zalezelo na dalsim souperi, ktereho bychom dostali.

    7) Castecny souhlas, castecny nesouhlas. V uvodu sezony postupne vykrystalizuje zaloha se jmeny J. Cerny, Ragued, Belaid, Volesak. Pak ovsem prijde zraneni Cerneho, Belaid ma formu neustale velmi kolisavou a nakonec i zraneni Volesaka. Do toho obcas hraje M. Cerny, ale zrani se. Obcas Janda, ale ma spatnou formu a nakonec se taky zrani. Tim chci naznacit, ze cachry se sestavou nema na svedomi pouze trener. S takovou marodkou, jaka nas ted na podzim potkala, se kolikrat nic jineho ani delat neda.

    8) Castecny souhlas, castecny nesouhlas. Odchod Jarolima povazuju za chybu, prestoze jeho vyroky do novin nebyly zrovna na miste. Ale klasickeho spilmachra nema vic tymu a hraji lepe. Jako problem tedy nevidim to, ze nemame typickeho kreativniho zaloznika typu Horvath. Dobry fotbal se da hrat i bez nej, problem je spis v tom, ze byl tym zvykly, ze se na hristi pohybovalo vic kreativnich typu (Jarolim, J. Cerny a/nebo Belaid) a ted tam nebyva ani jeden z nich a prestoze mame rychle hrace na krajich zalohy (Grajciar, Skacel, Hlousek), tak se na ten fotbal neda divat. Hraci nemaji zazite navyky na jiny styl hry nez ten, ktery se hral jeste pred rokem nebo pred pulrokem. Ani v lete nic nenasvedcovalo tomu, ze takto budeme muset hrat. Pokud se vydame touto cestou, pak je potreba takove navyky do hracu dostat a to nejakou dobu trva. Proto si myslim, ze po zimni priprave uz bude hra vypadat lepe, hraci budou lepe doplnovat utok, budou ve vetsim poctu chodit na spravna mista do vapna, atd.

    9) Vecny problem Slavie, ktery ted asi nema smysl resit, protoze neni uplne aktualni. Jen jednu vec opakuju porad dokola - cena listku nema prilis velky vliv na navstevnost. Nase prazska konkurence kolikrat nabizi listky na ligu za 12 Kc, ktere stoji Sport, ve kterem je kupon na listek zdarma a presto ma ochozy zaplnene stejne jako Slavia, kde nejlevnejsi listek stoji 150. Na stadion lidi prilaka jedine - kvalitni fotbal. To je nejlepsi a nejlevnejsi marketing. Vsechno ostatni ma marginalni efekt. V lete tak pujde hlavne o to, jestli klub dokaze fanousky presvedcit, ze v Edenu opet muzou cekat pekny fotbal. Samozrejme vstricne gesto vuci stavajicim permanentkarum by bylo na miste. A nakonec - jestli budeme hrat vetsinu zapasu v pondeli, budu jen rad. Bude to znamenat, ze hrajeme ve ctvrtek Evropskou Ligu.

    • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

      DrFe1     před 15 lety 14.11.2009 14:18 |  
      0 0

      Pane quelhare, trochu soudnosti a kritického myšlení by to chtělo. Vaše reakce na bod 4) je úsměvná, všude vidíte nepřátelé Jarolíma a on je ve skutečnosti hodný strýček, prohry hodnotí s klidem a vůbec není diktátor. Reakce typu KJVCD byla přesně taková jak píše autor článku tj. že nezbývalo než věřit, že KJ ví co dělá, když dělal pro fanouškovskou veřejnost nepochopitelné kroky. Žádné protijarolímovské spiknutí za tím nebylo. To že je současná situace ve Slávii výsledkem především přehnaného Jarolímova diktátorství, to si myslím docházím většině slávistů, vy jste jeden z posledních který si to nechce připustit.

  5. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    coolair     před 15 lety 14.11.2009 13:54 |  
    0 0

    ,,Trenér nehledá hráče na pozice, ale pozice pro hráče" - výborně řečeno. V tom je hlavní problém, takhle to dál nejde.

  6. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    slaviafutsalcz     před 15 lety 14.11.2009 14:18 |  
    0 0

    Velmi trefné hodnocení. Gratuluji autorovi.

  7. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    harry     před 15 lety 14.11.2009 14:19 |  
    0 0

    Pomalu se kývá další cihlička s názvem-"kvalifikace do Evropských pohárů pro příští sezonu",protože nám před chvílí Karviná(!) vštřelila gol...

    • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

      DrFe1     před 15 lety 14.11.2009 14:24 |  
      0 0

      Tohle je problém Slávie číslo jedna, když krize tak pořádná. V neschopnosti čelit krizovým situacím jseme jedničky. Co všechno mse ještě musí stát, co všechno musíme vytrpět, aby vedení začalo jednat ? !

  8. Karviná

    Kmotr (přítel SN)     před 15 lety 14.11.2009 14:39 |  
    0 0

    Náš roh skončil protiútokem Karviné pět na dva :-D
    Úžasný!!!

    • Re: Karviná

      marcocruz (přítel SN)     před 15 lety 14.11.2009 15:31 |  
      0 0

      Jestli si někdo myslí, že nás může porazit, tak ať si to myslí, nakonec i to se samozřejmě ve fotbale může stát. Věřím ale, že se žádné nepříjemné překvapení pro nás ani pro naše fanoušky konat nebude,“ uvedl Matej Krajčík.

      • Re: Karviná

        Kmotr (přítel SN)     před 15 lety 14.11.2009 15:54 |  
        0 0

        a pak kopl balon na nohu protihráče.

      • Matej

        Eskaes     před 15 lety 14.11.2009 16:31 |  
        0 0

        Asi to bude znít jako útok zklamaného fandy, ale zdá se mi, že Matej nám nějak zprimadonovatěl. Když pominu jeho kolísavou formu, často ho vidím rozčileně a s gesty nadávat na rozhodčí, šarvátky s protihráči...
        Ale možná je to jen můj dojem. Tým je v krizi a asi chybí i hráči-osobnosti. Teď jde už jen o to, poztrácet do zimní přestávky co nejmíň bodů a napravit to jarem, které je podle mě nejdůležitější.

  9. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    Mike     před 15 lety 14.11.2009 19:33 |  
    0 0

    Zkusím také ze svého pohledu reagovat na tento článek-
    1/ Na ,,kauzu Brabec" nejde objektivně reagovat, pokud neznáme 100% důvod jeho vyhazovu- pokud by za tím byl prodej a sázení na vlastní zápasy, jednoznačně souhlas s vyhazovem. Pokud bylo důvodem to, že začal přerůstat Karlovi v kabině přes hlavu nebo důvod jiný než výše, vidím to nyní také jako chybu. Jde o to, jestli se někdy pravdu dozvíme.

    2/Letní soustředění- souhlas s autorem příspěvku. V soutěžních zápasech se nemá cokoliv dolaďovat, k tomu slouží právě soustředění.

    3/Brankáři- můj názor je, že i po chybě s Boleslaví měl v brance dále zůstat Vaniak. Můžeme nyní s úsměvem vzpomenout, zda za další naše trable s gólmany ,,nemůže" třeba Adrian Rolko, z jehož hodně nepovedeného voleje nakonec Mendy po hrubce Vaniaka skóroval. Kdyby to kopnul někam nad branku a nepovedla se mu ta svíce, bylo by to všechno asi jinak. Ale to je kdyby... LM s Tiraspolem měl chytat zkušený Vaniak. Hráči před ním vědí, že v brance je zkušenost a ne vyplašený zajíc a jak podotknul autor, více si dovolí i směrem dopředu.

    4/KJVCD- to považuji pouze za jakési ,,heslo" zdejšího fóra, s příčinou našich problémů to není podstatné.

    5/Nesouhlas- srát na hlavu od Oty si takto slavný klub dovolit nemůže, sojím jednoznačně za vedením.

    6/Jedna podle mě ze 3 nejdůležitějších příčin současné mizérie- vedle spousty zraněných hráčů a tím pádem neustálé rotace sestavou. Další příčinu vidím jako ,,nasycenost" úspěchy minulých 2 let.

    7/Odpoěděl jsem částečně výše a tady s autorem souhlasím- pěkně to rozebral a zhodnotil. Vina je jednoznačně na trenérovi.

    8/Nesouhlasím- co je v současné době špílmachr? Man.Utd.se bez něj obejde- v záloze Valencia, Fletcher, Carrick a Giggs klasickým špílmachrem není nikdo a přesto hrají dobře. Někdo se mnou může polemizovat, že Barcelona má hned 2 špičkové- Xavi a Iniesta a hraje také dobře. Hru v současné době musí ,,tvořit" a zároveň soupeřovu ,,bořit" celá záloha. Myslím, že systém, kdy každý míč se odevzdá špílmachrovi a ten ho někem distribuuje, je přežitý.

    9/Souhlasím s tím, že s klesající úrovní hry a propadem v tabulce úměrně ubývá návštěv, ale budu oponovat, že drahé vstupenky v porovnání s ostatními ligovými stadiony jsou také příčinou snížené návštěvnosti. Hypoteticky- pokud bychom hráli LM a přijel třeba Real, tak jsem přesvědčen, že by vstupenky v průměrné ceně 1500 Kč zmizely za 2 hodiny a pokud bychom v lize hráli o čelo, tak se návštěva i koncem listopadu bude pohybovat v průměru o 4 tisíce více.

    Přidal bych ještě 2 ,,cihly"- obě trochu ujeté, ale ne nemožné.
    1/ Co když KJ díky propíranému soukromí už prostě postavil trénování na vedlejší kolej a prostě na vzniklou situaci už nechce ani nedokáže reagovat a třeba paní agentka má prostě nyní přednost.

    2/ analogie s hokejovou Spartou- hráči ho prostě už nesnášejí jako hokejisté Sparty Hynka a současné ,,výkony" prostě dělají schválně, aby trenéra potopili. Ve Spartě po vyhazovu Hynka začali hrát o 200% lépe a Hynek si na to i ve Sportu postěžoval.
    Je skoro nepochopitelné, že nejsou schopni skórovat ve 3 po sobě jdoucích utkáních s mužstvy Příbrami, Plzně a Karviné.

    Ale to už jsou prostě schizofrenní bláznoviny, které jsem vypotil.
    Co když příčinou je jen to, že prostě krize přijde jednou za čas na každé mužstvo, ať je příčina jakákoliv. Za příklad můžeme uvést současný Bayern, 20 let čekající na titul Liverpool nebo i 2 roky tápající Sparta.
    Pokud jste to dočetli až sem, děkuji s vírou - Bude lépe.

    • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

      fanfaron     před 15 lety 14.11.2009 19:45 |  
      0 0

      osobně souhlasím s tou druhou přidanou cihlou. Jsem si tím téměř jistý.

    • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

      DrFe1     před 15 lety 14.11.2009 21:21 |  
      0 0

      Taky se přidávám k souhlasu s tou druhou přidanou cihlou. Podle mě z té situace jasně vyplývá, že hráči už nemůžou Jarolíma "ani cejtit" a on už nemá šanci s tímhle týmem něco udělat. Pro mě je to jasný důvod pro jeho odvolání i kdyby všechny ostatní důvody neplatily.

      • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

        fanfaron     před 15 lety 14.11.2009 22:05 |  
        0 0

        to zas nevím, ale vím, že bych to hráčům dal sežrat. Kde to jsme? To je jak u rumunů... Když hrajeme doma, tak aspoň dělaj jakože dělaj. Ale jak vyjedou ven, tak už nemaj žádný zábrany. Ale je správný v takový situaci vyhodit trenéra a dát tak hráčům najevo, že tento způsob nátlaku funguje? Mi to připadá, že akorát Hlouškovi v kabině nic neřekli, tak se chudák honí a jako na jedinýho se na něj dá koukat...

        • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

          DrFe1     před 15 lety 15.11.2009 10:59 |  
          0 0

          Já si nemyslím, že by to dělali hráči úmysleně (viz můj příspěvek v článku pod Karvinou). Prostě jim to nejde a trenér jim neumí a nemůže pomoct, protože oni mu už nevěří a mají ho dost

  10. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    wooodie     před 15 lety 15.11.2009 09:32 |  
    0 0

    Kluci se snažej, sou to moc hodný kluci, hrajou pro nás jejich věrné fanoušky. Vše je ok. Musíme kluky podporovat. Choděj pro naše potešení po práci trénovat, nemaj volný víkendy, místo aby se starali o rodinu nám dělaj radost na stadionu. Vždy makaj na plno. Trenér to taky dělá ze zájmu, na chleba si vydělává jinak. Takže aspoň trochu úcty. Slavia je na báječné cestě k věčné slávě. Vzpomeňme na skvělé zápasy s Lille, Vaslui, Hamburkem, Žilinou, Janovem, Valencií, Aston Villou, Arsenalem, Sevillou... Jakou radost nám hoši dělají. Vzpomeňme na báječné představení v poháru se Slováckem, Čáslaví. Nebuďme krátkozrací, hoši nám jak vidno radost dělali a dělat budou. A navíc to hrají za párek a pivo, tak nebuďme krtičtí.
    Dodnes s úsmevem vzpomínám jak zde Quelhar, Huzgi a další psali, jak je třeba srazit Necidovi hřebínek, že je to bažant a že jeho odeslání do Jablonce bylo ok. Pánové vidí dopředu a proto jim věřme: bude lépe, s Karvinou už zase dlouho neprohrajeme.

  11. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    whitesnake01     před 15 lety 15.11.2009 13:34 |  
    0 0

    Já bych to viděl jinak, hlavní chyby jsou:
    1. Standartky, hráči je bráni totálně blbě, neví co mají dělat, sme snad jediní kdo hraje zónu i při nich a těch gólů co dostáváme...útočné sou ještě horší, nedáváme z nich skoro žádné góly(až na pár vyjímek), hlavně rohy to je děs,... jasná chyba trenéra
    2. špatný útok, posílení Vlčkem a Naumove bylo špatné a nekoncepční, Naumov přišel zas na poslední chvíli, proč? v lize mají Sparta, Teplice, Liberec, Boleslav, Jablonec lepší útok než my, jak to asi dělají? Žádný vysoký hráč do vápna, žádný střelec, Toleski ani nehraje, Pekhart zraněný a stejne by asi odešel, Fořta sme pustily, Besta taky zasloužil další šanci
    3. nelogická taktika, centrované míče do vápna na malé hráče, to přece nejde, nefungující sřed pole, neustálená sestava....
    4. obrana je děravá jak cedník, když sme pustily Brabce měl zůstat aspon Latka, jak by se teď hodil, Kaufman nás trěba
    zachrání, Vomáčka obranu řídit neumí, nemá to prostě v sobě, a to se dostávám k poslednímu bodu
    5. Zranění, zranění..... to není možné, někde se prostě děje chyba, většinou navíc na tréninku nebo z ničeho nic(a většinou to samé), musím připomenount jak si Franta Drizdal zničil ruce kvůli běžkám a pak nemohl hrát, jací amatéřii tohle mohou dopustit?
    6. každoročne zpackaná připrava je již pravidlem, drahe lístky taky...
    já sem měl Karla rád, jenže on se ze svých chyb není schopný poučit a místo toho dělá další a další...

    • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

      whitesnake01     před 15 lety 15.11.2009 13:53 |  
      0 0

      ještě sem zapoměl posíleni a následné odepsání hráče : Toleski, Besta, Fort, na dlouhou dobu Grajcar, střídavě Volešák, Belaid, Dříždal, Brabec, Jarolim, Abraham, Trapp, Sourek atd.

      • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

        quelhar (admin)     před 15 lety 15.11.2009 15:17 |  
        0 0

        Jen pripomenu, ze Forta jsme nepustili a nikdo ho neodepsal. Mel tu pulrocni hostovani bez opce a zustavat tu nechtel, jednoznacne preferoval zahranicni nabidku, kterou taky dostal.

        • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

          whitesnake01     před 15 lety 15.11.2009 17:38 |  
          0 0

          ja sem cetl v nejakem rozhovoru, ze to tak uplne presne nebylo, on by i zustal, ale nikdo mu to nenabidl..... ovsem nemuzu to nikde najit, tak doufam ze se mi to nezdalo :)

          • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

            marcocruz (přítel SN)     před 15 lety 16.11.2009 12:55 |  
            0 0

            No jasně že mu to nikdo nenabídl, vždyť se ted i Doležal někde vyjádřil, že jeho odchodu lituje

  12. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    lados     před 15 lety 15.11.2009 19:24 |  
    0 0

    1. Cihla "Cauza Brabec"
    Jako fanoušek Slávie jsem doslova znechucen, že ani dnes neznáme pravý důvod vyhazovu Ericha Brabce z týmu. To, co se nám snaží vnutit oficiální verze, totiž že se nehodil do nové koncepce, to je jen ubohá výmluva....

    2. "Cihla Cauza letní soustředění"
    Případ naprostého amatérismu, který se navíc opakuje již druhý rok ! Za tohle bych tedy nevinil trenéra, protože předpokládám, že snad organizaci letního soustředění organizuje někdo jiný.

    3. Cihla "Cauza brankáři" Toto je naštěstí poměrně dobře řešitelný problém v nejbližším přestupním termínu. A doufám, že se také vyřeší.

    5. Cihla "Cauza televizní práva"
    V tomto mi zbývá jen "slepá víra", že se snad vedení samo dobrovolně nepřipravuje o peníze.

    7. Cihla "Cauza škatulata hýbejte se"
    V každém zápase se mění základní sestava. Toto je podle mého názoru zcela zásadní problém, protože pokud hráči musejí neustále improvizovat, případně se připravovat na zápas s pocitem "třeba nastoupím", není to určitě dobře. Tady nejde jen o osobní přístup každého hráče, ale také o souhru na jednotlivých postech.

    8. Cihla "Cauza špílmachr" - toto je dlouhodobý problém, navíc těžko řešitelný v podmínkách současné Gambrinus ligy, kdy většina týmů nemá klasického špílmachra a také podle toho vypadá úroveň hry.

    9. Zatím jen prasklina kolem cihly "Cauza Marketing Eden"
    Tady také nevěřícně sleduji pro mne nepochopitelné tahy mého milovaného klubu. Jako majitel permanentky si mohu stěžovat spíše na detaily, ale naprosto nechápu, že na pohárový zápas EL nakonec přijde nějakých dvanáct tisíc diváků. To je prostě neuvěřitelné! Kolikrát v životě bude mít český fotbalový fanoušek možnost vidět na vlastní oči jeden z nejlepších španělských klubů ? ! A přesto nepřijde téměř nikdo kromě stálých příznivců Slavie. Moc by mne zajímalo, co je toho příčinou. Možnost vidět utkání v pohodlí domova v televizi, špatně zvolený čas výkopu, vysoké ceny lístků ? Opravdu nevím, ale marketingové oddělení Slavie by to určitě vědět mělo !!

    • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

      fiki     před 15 lety 16.11.2009 10:01 |  
      0 0

      Ještě k odejití Brabce. Jak je tady v diskuzích často zmiňováno, pravý důvod odchodu se asi nikdy nedozvíme. Ale nejčastěji odhadované důvody jsou pouze dva. Buď sázel na vlastní zápasy ( a proto jeho občasné ale hrubé chyby ), nebo měl spor s Jarolímem který se patrně týkal Brabcovi vůdčí role v kabině Slavie nebo trenérových metod. Sázení na vlastní zápasy je neodpustitelné, a musí následovat okamžitý odchod. V tom se všichni shodneme, a určitě takto uvažuje i šéf Slavie Doležal. Takže když teď po půl roce Doležal přiznal, že odchod Brabce byla chyba, myslím že tento důvod vyhazovu můžeme vyloučit.

      • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

        whitesnake01     před 15 lety 16.11.2009 10:25 |  
        0 0

        já sem viděl důvod jinde, cele jaro totalne kazil, delal jeden kiks za druhym, obrana nebyla schopna ani rozehrat a davala si 10 prihravek mezi sebou, Jarolim mu neco rekl, Brabec si to nenechal libit a tak musel odejit.... tot muj nazor

  13. Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

    Bulldock (přítel SN)     před 15 lety 16.11.2009 10:38 |  
    0 0

    Zdravím tady všechny,
    Richi tady vcelku nestranně (jakože má o hodně víc informací než ostatní) shrnul, současné problémy ve Slavii. Přidal bych asi i některé další, například několikrát probíraný nevídaný počet marodů ve Slavii a další, ale to není až tak podstatné. Vcelku je to totiž celé o tom bodu 4. Já jsem KJ vždy hájil s tím, že ač se mi mohé věci nelíbily, tak on si svoje tahy ospravedlnil výsledky. To mu ale už tak rok chybí. Ano, uhrál titul za výtečný podzim, ale na mezinárodní scéně rychle ale jistě vyklízíme pole. . letos už to stojí za bačkoru i vlize a dokonce v poháru. To je naše slabina řadu let a je to o to horší, že Slavia ani neví, co vlastně s tím pohárem dělat. . buďto ho nemít jako prioritu a dávat v něm prostor širšímu kádru a juniorce a nebo ho brát vážně a hrát o vítězství. . výsledek mi připadá spíš jako něco mezi. . viz sestava s Karinou. Ale není náhodou, že se nám každý rok za pohár smějou, ať je to Líšeň, Čáslav, Karviná nebo Slovácko. KJVCD, ale letos se vydal na cestu po laně a podle mě nezadržitelně padá. Nesouhlasil bych s jeho odvoláním s úmyslem "aby to nebylo horší". Je třeba přívést zároveň kouče, který by mohl pracovat s koncepcí (protože za KJ se o ní sice mluvilo, ale překopání kádru každý půlrok hovoří o opaku) na několik let, zároveň by měl zkušenosti z velkého fotbalu a kvalitní tým. Proto si myslím, že je na čase KJ poděkovat za odvedenou práci a ukončit jeho angažmá, dokud ještě má nějaké renomé a sílu. Po ruce jsou i jiní trenéři, kteří by, myslím, mohli zvednout Slavii a vrátit ji do Evropy. Například Zeman jako protřelý člověk s mladým a uznávaným asistentem (Soukup, Kozel, Bejbl) nebo přimo nějaký ambiciózní a schopný trenér Hapal, Dovalil, Fitzel, ale i Levý. Nemusíme souhlasit se všemi, ale kvalitní kouč, který nebude stokrát vymýšlet to, co by mohlo fungovat, ale podívá se třeba vedle a přebere to, co už funguje, podle mě je k mání i v českých luzích a hájích.

    Jenom technická, možná mám stará pravidla, ale "cauza" mi připadá jako příšernej zmetek. . Buď napíšu causa nebo kauza, ale tohle mi fakt bije do oka:) Jinak je to ale velmi dobře napsané a já ten článek oceňuju a schvaluju! Díky.

    • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

      DrFe1     před 15 lety 16.11.2009 11:04 |  
      0 0

      Taky mám jednu technickou, ten článek nepsal Richi ale riki. Richi to pouze publikoval, což je pravda trochu matoucí, protože když se člověk podívá jenom zběžně, tak ho má za autora.

      Jinak s příspěvkem souhlasím, jenom bych dodal že KJ bych od týmu odstavil neprodleně, aby se na podzim zachránilo alespoň něco. Mám dojem že pod ním tenhle tým už nic neuhraje, všivchni ho mají dost. Takže na těch pár zápasů bych tam dal nějákýho "dočasňáka" (Cipro, Janů ...) a přes zimu v klidu vybral trenéra s dlouhodobou perspektivou.

      • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

        DrFe1     před 15 lety 16.11.2009 11:05 |  
        0 0

        Tak mám ještě jednu technickou sám na sebe :-) Ten článek nepsali riki ale fiki.

      • Re: Děvět cihel vypadlých ze Slávistické zdi - podzim 2009

        Bulldock (přítel SN)     před 15 lety 16.11.2009 11:23 |  
        0 0

        Ano, to by bylo řešení, třeba Cipro by to určitě nevedl hůř než KJ. V této otázce souhlasím, myslím, že včera bylo pozdě. . a to doslova.

        Díky za technickou, to jsem přehlédl.