Stadion Eden

Otazníky nad Edenem

V poslední době se daly do pohybu události okolo stadionu v Edenu, kdy vyšlo najevo, že E Side začal jednat s městskou částí Praha 10 o vstupu do akciové společnosti, ve které by měla městská část podíl. Po uhrazení částky odpovídající podílu je velmi pravděpodobné, že by Praha 10 prosazovala, aby se z Edenu stal městský stadion, na kterém by vedle Slavie zároveň hráli i Bohemians 1905.

Naše redakce má k dispozici návrh usnesení zastupitelstva Prahy 10 ze dne 4. 12. 2008, ve kterém je mimo jiné uvedeno:

"Dne 25. 11. 2008 obdržela městská část Praha 10 Prohlášení o záměru společnosti E SIDE PROPERTY LIMITED organizační složka v ČR (dále jen ESP). Předmětným prohlášením deklaruje ESP svůj zájem vložit nemovitý majetek Stadionu Eden do nové akciové společnosti (dále jen "New Co."), jejímž prostřednictvím bude uskutečňovat svůj podnikatelský záměr a naplňovat svůj zájem na podpoře rozvoje sportu, kulturních, zájmových a jiných občanských aktivit, k čemuž je Stadion Eden předurčen jako multifunkční areál. Zároveň ESP deklaruje svůj zájem na bližší spolupráci s Městskou částí Praha 10 při zajišťování sportovních, kulturních a jiných aktivit občanů Prahy 10 a proto nabízí Městské části Praha 10 majetkovou účast v New Co. ve výši do 34 % (dále jen "Podíl"), aby tak ESP a Městská část Praha 10 mohli společně a tím i ve větší míře a efektivněji zajišťovat podporu a rozvoj sportu, kulturních, zájmových a jiných občanských aktivit. Předmětná nabídka platí do 20. 12. 2008.

Podmínky vstupu společnosti PRAHA 10 - Majetková, a.s. do nové akciové společnosti, do které bude ve smyslu Prohlášení o záměru společnosti ESP vložen nemovitý majetek Stadionu Eden navrhujeme následující:

1. Stadion Eden bude využíván rovněž klubem Bohemians 1905, za tímto účelem proběhnou jednání se zástupci ESP, SK Slavia - fotbal, a.s. a Bohemians 1905, a.s.

2. majetková účast městské části Praha 10 prostřednictvím PRAHA 10 - Majetková, a.s. v nové akciové společnosti bude činit 34 %, jedná se kontrolní podíl ve smyslu ustanovení §186 odst. 2 obchodního zákoníku (bez souhlasu zástupců městské části nelze rozhodnout zejm. o změně stanov, o zvýšení či snížení základního kapitálu a o převodu nebo nájmu podniku)

3. hodnota majetkové účasti městské části Praha 10 prostřednictvím PRAHA 10 - Majetková, a.s. v nové akciové společnosti ve výši 34% bude stanovena na základě znaleckého posudku, jehož objednatelem bude městská část Praha 10.

Z výše uvedených důvodů navrhujeme schválení Záměru na účast městské části Praha 10 při využití Multifunkčního areálu na Praze 10 - stadionu Eden dle důvodové zprávy a pověření RMČ k projednání podmínek účasti městské části Praha 10 při využití Multifunkčního areálu na Praze 10 - stadionu Eden prostřednictvím PRAHA 10 - Majetková, a.s. dle důvodové zprávy k tomuto materiálu. Při splnění podmínek dle důvodové zprávy bude RMČ pověřena k realizaci vstupu společnosti PRAHA 10 - Majetková, a.s. do nové akciové společnosti, do které bude vložen nemovitý majetek Stadionu Eden."


Podle všeho se tedy do 20. prosince rozhodne, jestli stadion zůstane ve vlastnictví E Side nebo do něj vstoupí městská část Prahy 10 a bude se snažit prosadit, aby v Edenu hráli Bohemians 1905. Vedení ani fanoušci Bohemky s touto variantou nesouhlasí. Vedení Slavie se k celé kauze nechtělo vyjádřit s tím, že aktivity městské části Praha 10 ani E Side nemůže nijak komentovat.

Můžeme se dohadovat, co vede Eside k zájmu o spolupráci s Prahou 10. Marketingová ředitelka Eside Kristýna Svobodová nám poskytla pouze následující vyjádření: "V roce 2006 bylo sepsáno memorandum o vzájemné spolupráci s Městskou částí Praha 10, SK Slavia Praha - fotbal a.s. a Bohemians 1905, a.s. Od té doby naší společnost v této záležitosti nikdo nekontaktoval."

Bohužel celá situace jen dokresluje to, že Slavia je v Edenu jen nájemníkem a těžko může ovlivňovat věci, které se se stadionem dějí.

Komentáře (58)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. za žádnou cenu

    slaviator     před 16 lety 05.12.2008 17:37 |  
    0 0

    Kontrolní podíl MČ by byl docela sviňárna. Dejme tomu, že by tam nastěhovali Bohemku. Jo, to bych překous ještě. Překous bych i to, že by se stadion nejmenoval po Bicanovi ani žádné jiné slávistické legendě, to se stejnak nejmenuje ani dnes. Ale co toto: po patnácti letech má stadion přejít na Slavii. Ale aby mohl přejít, musela by s tím souhlasit MČ. A myslí si snad někdo, že by s tím MČ souhlasila, kor kdyby tam psala Bohemka? NESOUHLASILA!

    A druhá věc: pokud se nepletu, memorandum bylo psané o výstavbě. Dokud se stadion stavěl. Takže nyní už mělo být vše pasé, aspoň dle toho co jsem našel na netu. Oficiálně, dle toho, co tehdy bylo řečeno. Pokud se ale dneska o tom stále na MČ jedná, tak tehdy to asi nebylo podepisované jen o výstavbě, ale i užívání - či mezitím s ESP museli jednat.

  2. Re: Otazníky nad Edenem

    hajda     před 16 lety 05.12.2008 18:16 |  
    0 0

    Pokud to ta paní Svobodová skutečně řekla, tak lže jak když (Rudý) Právo tiskne:


    Dne 25. 11. 2008 obdržela městská část Praha 10 Prohlášení o záměru společnosti E SIDE PROPERTY LIMITED organizační složka v ČR (dále jen ESP), které tvoří přílohu č. 1 tohoto materiálu. Předmětným prohlášením deklaruje ESP svůj zájem vložit nemovitý majetek Stadionu Eden do nové akciové společnosti (dále jen “New Co.”), jejímž prostřednictvím bude uskutečňovat svůj podnikatelský záměr a naplňovat svůj zájem na podpoře rozvoje sportu, kulturních, zájmových a jiných občanských aktivit, k čemuž je Stadion Eden předurčen jako multifunkční areál. Zároveň ESP deklaruje svůj zájem na bližší spolupráci s Městskou částí Praha 10 při zajišťování sportovních, kulturních a jiných aktivit občanů Prahy 10 a proto nabízí Městské části Praha 10 majetkovou účast v New Co. ve výši do 34 % (dále jen “Podíl”), aby tak ESP a Městská část Praha 10 mohli společně a tím i ve větší míře a efektivněji zajišťovat podporu a rozvoj sportu, kulturních, zájmových a jiných občanských aktivit. Předmětná nabídka platí do 20. 12. 2008.

    Důkaz najdete na http://mracek.blog.respekt.cz/c/59679/Navrh-Zameru%20-na-ucast-MCPraha-10-pri-stadionu-EDEN.html

    • Re: Otazníky nad Edenem

      hajda     před 16 lety 05.12.2008 18:24 |  
      0 0

      Ještě doplním, že ESP nabízí MČ Praha 10% podíl v nové a.s. ve výši 34% (tzv. blokační menšina). MČ Praha 10 by za těchto 34% zaplatila tolik peněz, nakolik by byl oceněn majoritní podíl ESP ve výši 66%. Podíl ESP bude tvořit stadion EDEN. Takže přijde znalec, ocení stadion EDEN, zjištěná částka se vydělí 66, vynásobí 34 a tolik dá MČ Praha 10.

      Takže pokud by měl např. stadion hodnotu 1 mld. Kč, tak MČ Praha 10 by musela dát 515 mil. Kč. Nebylo by tedy lepší, kdyby MČ Praha 10 dala tyto peníze nebo jejich část jako příspěvek Bohemce na přestavbu Ďolíčku ?!

      Dle mého jde MČ Praha 10 o pozemky pod Ďolíčkem, resp. jejím funkcionářům jde o to, jak se buď při jejich prodeji či při výstavbě na nich napakovat. Protože jinak to nechápu. Narozdíl od ESP, kterým jde o to, sehnat dalšího partnera na splácení Edenu.

      • Re: Otazníky nad Edenem

        slaviator     před 16 lety 05.12.2008 18:27 |  
        0 0

        Ocení to znalec, kterého si přizve MČ... tudíž tu cenu bude tlačit co nejníž... Ale samozřejmě by to bylo levnější, rekonstrukce Ďolíčku by mohla stát i "jen" 45 milionů... Problém částečně ale je, že po roce 2011 prý nebude vyhovovat bezpečnostním předpisům (malé únikové zony... prej, takhle to říkal někdo ze svazu).

      • Re: Otazníky nad Edenem

        GeorgK (přítel SN)     před 16 lety 05.12.2008 18:55 |  
        0 0

        Proč by mělo město dávat družstevníkům peníze na přestavbu? To ten stadion patří městu? Jinak, osobně by mě z přesvědčení vadil podíl města v Edenu. Léta na nás s prominutím sr**** tak aŤ jdou do pr***** :/

        • Re: Otazníky nad Edenem

          hajda     před 16 lety 05.12.2008 19:11 |  
          0 0

          Vysvětluj to lidem z ESP. Za 500 mega vlezou do p*dele oni městský části.

          • Re: Otazníky nad Edenem

            GeorgK (přítel SN)     před 16 lety 05.12.2008 20:01 |  
            0 0

            Tak ono to bude asi vzájemný, 500M město nemá a nedá. Zájem na tom bude mít i majitel Bohemky. Je však otázkou jak to vše skončí, vzhledem k právním problémům družstevníku. Třeba než se to vyřeší, zmizí z povrchu zemského:)

  3. Re: Otazníky nad Edenem

    lucky-pilda     před 16 lety 05.12.2008 19:41 |  
    0 0

    Neni mi jasne nekolik veci. Neustale nam bylo predkladano, ze "majetkova struktura E-Side prakticky kopiruje majetkovou strukturu SK Slavia Praka - fotbal a. s.", cili by z toho melo vyplyvat, ze Rosen s Dolezalem nutne museji mit rozhodujici vliv ve spolecnosti. Jak je tedy mozne, ze se jich podle vseho nikdo na nic neptal? Vzdyt preci museji mit, kdyz ne majoritu, tak alespon ten kontrolni podil!
    To si obcanske sdruzeni SK Slavia Praha (vlastnik pozemku) nedalo jako jednu z podminek pronajmu neco v tom smyslu, ze po splaceni se spolecnost prevede na SK Slavia Praha - fotbal a. s., pripadne ze ta bude mit zajisteno, ze bude za najem platit, v dobe trvani najemni smlouvy, vicemene symbolicky najem?
    Co mi ovsem je naprosto jasne je motiv radnich jen tak vytahnout z rozpoctu MC nejakych pul miliardy na nakup podilu v nemovitosti v dobe globalni financni krize. Rozhodne to neni ani sport, ani dobro Bohemky, ale par kapriku, aby si mohli nasetrit na horsi casy ...

    • Re: Otazníky nad Edenem

      (host)     před 16 lety 05.12.2008 19:51 |  
      0 0

      Jo, s tou majetkovou strukturou mi to taky neni jasny, buhvi komu to vlastne patri...

    • Re: Otazníky nad Edenem

      GeorgK (přítel SN)     před 16 lety 05.12.2008 19:54 |  
      0 0

      No tak naivní, že by eside po zaplacení nákladů převedl stadion na Slavii nejsem. Jinou věcí je tolikrát proklamovaná tajemná vlstnická struktura :/

      • Re: Otazníky nad Edenem

        lucky-pilda     před 16 lety 05.12.2008 20:49 |  
        0 0

        Ono by na druhou stranu bylo mozna i lepsi zanechat dva samostatne subjekty s totoznou strukturou, aby pripadne problemy stadionu nemohly ohrozit existenci samotne Slavie. Nicmene s tim symbolickym najmem Slavii na neomezenou dobu si to melo obcanske sdruzeni poresit. Vim, ze je po bitve kazdy generalem, ale stejne ...

    • Re: Otazníky nad Edenem

      slaviator     před 16 lety 05.12.2008 20:17 |  
      0 0

      Byla by to pro ně výhodná investice, no... Ale doufám, že si to nenechaj líbit ani občané z MČ-P10, protože by to šlo z jejich daní, že. A ať 500, nebo i "jen" 300 milionů je pak v rozpočtu znát. Prospěšnější by bylo postavit za ty peníze třeba hřiště pro děti nebo něco takového...

      • Re: Otazníky nad Edenem

        lucky-pilda     před 16 lety 05.12.2008 20:45 |  
        0 0

        Jenomzeobcanu MC-P10 se nikdo ptat na nic nebude. Ti si tak maximalne muzou zvolit v pristich volbach nekoho jineho, coz temhle spis poslouzi, protoze budou mit aspon vice casu na hospodareni ve svych preplnenych chovnych rybnicich ...

      • Re: Otazníky nad Edenem

        fanfaron     před 16 lety 05.12.2008 20:49 |  
        0 0

        to jsme jako takový borci, že jsme prošustrovali i ten pozemek? Vždyť ten je snad Slavie? To v Edenu bude hrát Bohemka a bude platit stejnej nájem jako my? Může někdo říct jestli ten stadion bude vůbec někdy zase náš? Pokud ano, kdy? Otázek je milion. Velmi dobře si vzpomínám, že bylo řečeno, že vlastnická struktura kopíruje to slávistickou. To si MČP10 koupí i podíl ve Slavii? Kdepak je konec p.Leškovi, že by nám to vysvětlil a zase pověsil na nos nějaký ty bulíky? Taky by mě zajímalo jak je možný, že se MČP10 teď probudili a angažujou se kvůli Bohemce. Proč je nenechají hrát 15 let na Strahově jako Slavii?

        • Re: Otazníky nad Edenem

          lucky-pilda     před 16 lety 05.12.2008 20:52 |  
          0 0

          Pozemek je OBCANSKEHO SDRUZENI SK Slavia Praha, ktere s fotbalovou Slavii nema nic spolecneho. My mame na nejakych minimalne 10 let zajisten jen symbolicky najem, takze Bohemka bude platit rozhodne vic ...

          • Re: Otazníky nad Edenem

            (host)     před 16 lety 05.12.2008 21:55 |  
            0 0

            Mno, pokud se nepletu, tak symbolicky najem ma Eside, ne Slavia. Jane

            • Re: Otazníky nad Edenem

              hajda     před 16 lety 05.12.2008 22:09 |  
              0 0

              No to je právě ono. Nájem platí ESP. A slyšel jsem, že smlouva je dobrá pro ESP a blbá pro občanské sdružení. Takže asi půjde převést na novou a.s. spolu se stadionem. Jediná cesta, jak by Bohemka platila víc, je to, že smlouva mezi Bohemkou a ESP by byla na větší peníze než smlouva mezi ESP a Slávií.

              Dále by mne zajímalo, jestli je ve smlouvě mezi Slávií a ESP sjednaná nějaká exkluzivita Slávie v tom smyslu, že Slávie bude jediným ligovým fotbalovým klubem, který bude Eden využívat. Ale asi ne ?!

              To jsem to dopadli, my a klokani. A všechno je to o tom, že ani my, ani klokani nemají vlastní stadion a jsme vydáni na milost a nemilost majitelům stadionů.

              Takže když se ESP, Bohemians Real (či jak se jmenuje majitel Ďolíčku) a MČ Praha 10 dohodnou, tak nám zbydou jen oči pro pláč.

              A pokud to tak dopadne, tak to bude logický důsledek toho, že Slavia (občanské sdružení) měla sice pozemek, ale jinak byla chudá jak kostelní myš.

              • Re: Otazníky nad Edenem

                fanfaron     před 16 lety 05.12.2008 22:22 |  
                0 0

                B) Budova Stadionu Eden stojí na pozemcích, které jsou ve vlastnictví SPORTOVNÍHO KLUBU SLAVIA PRAHA občanské sdružení, se sídlem Vladivostocká 1460/2, 100 05 Praha 10, IČ: 00548693 (dále jen “SK Slavia”).



                ESP je oprávněna užívat pozemky pod budovou Stadionu Eden na základě uzavřené nájemní smlouvy mezi ESP a SK Slavia za roční nájemné ve výši 1 000,- Kč, přičemž doba trvání nájmu je sjednána do 31. 12. 2045, když ESP současně svědčí právo na prodloužení za nezměněných podmínek o dalších 50 let. Dále bude ve prospěch ESP ze strany SK Slavia zřízeno věcné břemeno výstavby, umístění a následného provozu budovy Stadionu Eden, a to pod číslem vkladu v katastru nemovitostí V-18503/2008.

                Takže tam nevidím nic o výhodným nájmu pro Slavii...

                • Re: Otazníky nad Edenem

                  hajda     před 16 lety 05.12.2008 22:28 |  
                  0 0

                  Vždyť to píšu, že je smlouva blbá pro občanské sdružení, tedy pro původní Slavii. Takže souhlas s Tebou.

                • Re: Otazníky nad Edenem

                  fanfaron     před 16 lety 05.12.2008 22:30 |  
                  0 0

                  ...jinými slovy, když budeme mít na nájem, tak si to můžeme pronajímat dalších 100 let. To nezní špatně na to, že ESP vlastně nemá se Slavií nic společnýho (kromě Lešky). Ten pozemek má s takovouhle nájemní smlouvou nyní vlastně hodnotu nula. Rozhodování o způsobu fungování stadionu rovná se taky nula.

                  Ale třeba to vidím černě a Leška nebo ESP nám to vysvětlí, že se nám vlastně podařilo z MČP10 vytunelovat balík peněz a ještě nás bude Bohemka sponzorovat.

                  • Re: Otazníky nad Edenem

                    hajda     před 16 lety 05.12.2008 22:43 |  
                    0 0

                    Zajímavá by byla smlouva mezi ESP a Slavia a.s. Na jak je dlouho, kolik činí nájemné, jaké jsou možnosti výpovědi (odstoupení od smlouvy), jak se řeší termínové spory, je tam nějaká exkluzivita apod.? Ale je mi jasné, že se k ní asi někdo těžko dostane...

          • Re: Otazníky nad Edenem

            slaviator     před 16 lety 05.12.2008 22:45 |  
            0 0

            My symbolický nájem nemáme, u nás se jedná v řádu milionů, slyšel jsem i něco o patnácti za rok... zatímco ESP platí za pozemky sdružení plných tisíc korun ročně...

            • Re: Otazníky nad Edenem

              lucky-pilda     před 16 lety 06.12.2008 13:25 |  
              0 0

              Nevim, kdes to slysel ty, nicmene Dolezal nekolikrat opakoval, ze najemne je "vicemene symbolicke" a snad i rikal, ze je nizsi nez na Strahove, ale to si nejsem jist. Takze bych to videl na nejaky milion rocne.

  4. Re: Otazníky nad Edenem

    hajda     před 16 lety 05.12.2008 22:27 |  
    0 0

    Možná by nevadilo pro méně informované uvést kdo je kdo v této hře:
    E Side Property Ltd - investor a majitel stadionu Eden
    SK Slavia - fotbal a.s. - držitel ligové licence, vlastník hráčů
    SK Slavia - občanské sdružení - původní Slavia, majitel pozemků
    Bohemians Real a.s. - majitel stadionu a pozemků v Ďolíčku
    Bohemians 1905 a.s. - držitel (druho)ligové licence, vlastník hráčů
    MČ Praha 10 - obec, část Prahy, nemá své peníze, ale peníze daňových poplatníků, rozhodovací pravomoc má zastupitelstvo, které má 36 členů (23 ODS, 6 ČSSD, 4 SZ, 3 KSČM)
    Hlavní hráči jsou ESP (má stadion), MČ Praha 10 (má? peníze) a Bohemians Real (bude mít peníze, až Ďolíček prodá).
    Kibicové jsou Slavia, Bohemka a občanské sdružení.

    • Re: Otazníky nad Edenem

      slaviator     před 16 lety 05.12.2008 22:47 |  
      0 0

      A stálo by se za to zeptat... Soudruzi, kdo z toho bude nejvíce těžit?

    • Re: Otazníky nad Edenem

      fanfaron     před 16 lety 05.12.2008 22:47 |  
      0 0

      no takže to čtu takhle: ESP dostalo prakticky zadarmo lukrativní pozemky k využití pro svoje podnikatelské aktivity. Na 100 let !!!Předmětem podnikání je provozování multifunkčního stadionu za účelem vytváření zisku pro ESP. ESP přislíbilo, že stadion bude domácím stánkem Slavie, avšak hned na počátku z důvodu nenaplnění očekávání v oblasti příjmů a vyšších provozních nákladů je tento příslib jaksi upozaděn protože hlavním zájmem ESP není Slavie, ale vlastní zisk. Slavii ani sdružení tam nepatří ani klika u dveří - což je nepřekvapuje, ale že to tak bude dalších 50+50 let už je ale nepříjemná novinka. Původní očekávání, že ESP bude projekt 15 let splácet a po zaplacení to předá do majetku Slavie (jedno jaký) se ukázal jako dojemně naivní. A to zejména s ohledem na vyjádření p.Lešky, že ESP a Slavia jedno je.
      Samozřejmě je potřeba to všechno co nejvíce zamotat, aby jsme tomu my blbci nerozumněli a dávkovat nám to po kapkách.

      • Re: Otazníky nad Edenem

        slaviator     před 16 lety 05.12.2008 22:53 |  
        0 0

        Mno, a přitom majitelem Slavie a i ESP je strýček Vik.

        • Re: Otazníky nad Edenem

          GeorgK (přítel SN)     před 16 lety 06.12.2008 01:18 |  
          0 0

          Což by nemusel být až takový průšvych. Každopádně se poněkud ignoruje fakt, že tzv. Bohemians 1905 má problém s vlastní právní existencí. A to nezvnáším dotaz na jejich vlstnickou strukturu, ta není čitelná ani jako naše a v tom by se čert vyznal :/

          • Re: Otazníky nad Edenem

            Pedro08     před 16 lety 06.12.2008 07:57 |  
            0 0

            Těším se na s prominutím vemena, která tu zcela nesmylně píšou, že nemůžeme koupit Rajnocha, lístky musí být drahé, musíme prodat Necida a jako důvod uvádějí, že stadion se musí z něčeho splácet. Opravdu je tolik lidí tak dementních? Pokud Slavia splácí stadion na kterém je v pronájmu a ten opravdu, ale opravdu nestojí korunu, a miliony, tak je to světové unikum.
            Že Doležal nevlastní ve Slavii nic, Rosen trochu, Vik hodně a Gross také je jasné již rok a půl, jenom bláhoví snílci si myslí, že banka vezme miliardu a půjčí ji Doležalovi, aby na cizích pozemcích postavil stadion.
            Prohrálo především občanské sdružení, které přišlo o pozemek, kde mohly být dvě plochy pro mládež, či mohly být prodány developerům a OS by mělo zajištěnou velmi komfortní existenci.
            Místo toho tam stojí krásný stadion, kde je ovšem Slavia na druhé koleji, když kdejaký koncert dostane v den ligového utkání přednost, zvenčí není stadion nijak označen, nedodrželo se milion slibů, je nedosatek turniketů, kdy dvě nejobsazenější tribuny, kde je nejvíc permanentkářů mají pro sebe stejný vchod, jako sektor hostí s maximem 1 500 fanoušků....
            Navíc je tu majitel Bohemians, který tento klub koupil jen proto, aby mohl zbořit Ďolíček a postavit tam svůj projekt a Eden se krásně hodí na to, aby se zde Bohemians stala plnoprávným nájemníkem, se stejnými právy jako Slavia. To vše na pozemcích občanského sdružení. Děsivý koktejl nevýhodnosti pro Slavii. Slavia vložila sakra lukrativní pozemky, a.s. platí drahý nájem a zisky z toho všeho končí bůh ví kde. Laik se diví, odborník žasne, co je ještě v souvislti s SKS možné. Není nad transparentní kluby jako Liberec či Teplice. Mlha kolem všeho ve Slavii je až příliš hustá.

            • Re: Otazníky nad Edenem

              slaviator     před 16 lety 06.12.2008 09:26 |  
              0 0

              Zda Gross vlastní či nevlastní něco není jasné, ne?

              • Re: Otazníky nad Edenem

                Pedro08     před 16 lety 06.12.2008 12:23 |  
                0 0

                Je to jasné. Bylo třeba stopit peníze, které byly hodně špinavé. Žádná banka ti nepůjčí na stavbu něčeho na cizím pozemku pokud si člověk bez majetku, jakým Doležal je. Nepočítám li dům, auto, chalupu... Myslíš, že bych mohl stavět stadion za 1,46 miliardy korun, když mám dům, byt a dvě auta? Myslíš, že bych to mohl stavět na zapůjčeném pozemku, tudíž bych ho nemohl zastavit? Nemohl. Je to celé pavučina lží, stejně jako to, kde mizí zisky fotbalové Slavie. Obrovské příjmy v posledních dvou sezonách neumožnily adekvátní posílení kádru, ten se naopak rozpadá a přichází o své nejlepší hráče a největší talenty v českém fotbalu - Vlček, Švec, Necid, Dočkal. Prodat Dočkala, tahouna Liberce, za 13 a koupit o 10 let staršího Černého za 10 může jenom blázen, nebo ten, kdo z toho má něco pro sebe.

                • Re: Otazníky nad Edenem

                  Jakubisko     před 16 lety 06.12.2008 14:32 |  
                  0 0

                  Ježiši odkud ty si zase vylez...

            • Re: Otazníky nad Edenem

              Gino     před 16 lety 07.12.2008 10:59 |  
              0 0

              Budu se ptat jako hlupak, ale kdo je ten "pan Vik"?

          • Re: Otazníky nad Edenem

            slaviator     před 16 lety 06.12.2008 09:23 |  
            0 0

            to je taky pravda... Proto ten strýček Vik.. :)

  5. Re: Otazníky nad Edenem

    ElvisPresley     před 16 lety 06.12.2008 12:20 |  
    0 0

    Je bohužel si potřeba uvědomit několik věcí: 1) Největší chybou bylo jednání SK Slavia Praha, obč. sdružení, na jejichž pozemcích stojí Stadion Eden. Obč. sdružení je sdružení všech sportů ve Slavii působících, tedy i fotbalu. Po patách by měl dostat především předseda tohoto sdružení Huptych za jehož předsednictví se uzavírali veškeré dohody a smlouvy, jejichž výsledkem je, že E - side má pronajaty pozemky za 1000, - Kč/rok. 2) Existence E - side v době výstavby a změna v její struktuře. Důležité je připomenout, že z E -side postupem doby začali odcházet bývalí slávisté - Kliment, Jakubec a Leška. Ten jediný je stále v E-side, ale pouze jako bezvýznamný řadový zaměstnanec. E - side změnila personální obsazení, zřídila i např. funkci svého marketingové ředitele atd. a stala se v Edenu pánem z minimálními vazbami na proklamovanou shodnou vlastnickou strukturu s fotbalovou Slavií. Tedy současný stav je takový, že diktuje podmínky všem subjektům (nájemníkům) stadionu. Jelikož tato společnost financovala stavbu, upřednostnila po jejím dokončení působení subjektů na stadionu (hotel, Mc Donalds,banka, oděvní obchod..) Až jako poslední se řešilo postavení Slavie (umístění kanceláří) a zprovoznění Fanshopu. Toto byly nucené kroky, které E -side s nelibostí musela udělat. Situace je však taková, že Slavia má kanceláře v tristním stavu, hlavní vchod je označen jakousi A4 nalepenou lepenkou s názvem Slavia - kanceláře. Zvenku není stadion označen vůbec. Co je ale nejdůležitější je, že E -side účtuje Slavii nájemné ve výši 15 mil. Kč/rok...3) Otázkou zůstávají příjmy a způsob splácení stadionu. Kolik prostředků ze vstupného připadne klubu, kolik E -side atd? E- side není v současné době schopna díky své vyděračské filozofii zajistit akceschopnost a provozovatelnost stadionu, tedy začíná postupně kus po kusu nemovitost prodávat...4) Je na místě konstatovat hloupost všech činovníků jakékoli Slavie, že připustili tento stav...

    • Re: Otazníky nad Edenem

      Pedro08     před 16 lety 06.12.2008 12:29 |  
      0 0

      Ano, vystihl si to celkem přesně. Okradli všechny ostatní sportovní kluby z o.s. Slavia Praha. A nejvíce teď okrádají fotbalové a.s., která to ovšem s chutí přenáší na founoušky. Stačí koupit dva další MJ, klub začně být sportovně úspěšný a je po návštěvách. Kde byli všichni ti praví slávisté, když jsem mrznul na Strahově v utkáních proti Blšanům atp. Byli doma. A budou zase, stačí, aby si to na Spartě srovnali v hlavě.

    • Re: Otazníky nad Edenem

      hajda     před 16 lety 06.12.2008 12:36 |  
      0 0

      Jestli hovoříš o Ing. Jiří Huptychovi, r.č. 521010/072, tak ten za svoji "obhajobu" zájmů o.s. SK Slavia získal místo v dozorčí radě a.s.

      • Re: Otazníky nad Edenem

        ElvisPresley     před 16 lety 06.12.2008 14:17 |  
        0 0

        Ano, přesně tohoto Huptycha myslím! Jeho otec se za něj musí rovněž stydět, neboť býval daleko lepším předsedou než jeho syn! Otázkou zůstává, kolik dostal vážený pan inženýr Huptych za celou transakci do kapsy peněz- Že by rozdíl mezi nájemným E -side a Slavie fotbal?

    • Re: Otazníky nad Edenem

      Sesivany     před 16 lety 06.12.2008 16:56 |  
      0 0

      Nevím, jaká je smlouva mezi Slavií a Eside, ale Slavia tam normálně pořádá akce (fotbalová utkání). Pořadatelé koncertů taky těžko platí Eside podíl ze vstupného, ale platí fixní částku za nájem. Pokud by teda Slavia platila 15 milionů ročně fixní nájem, tak mi to přijde hodně v pohodě. Pokud jsou tam nějaké podíly ze vstupného, tak můžeme jen spekulovat, protože nikdo z nás neví, jak vysoké jsou. Na druhou stranu fotbal je hlavní činností stadionu a myslet si, že všechny ostatní vedlejší činnosti jako hotel, mekáč, komerčka atd. stadion splatí a Slavia tam může hrát zadarmo, jsou hodně bláhové. Ročně ten stadion musí vygenerovat zisk minimálně 100 milionů korun.

      • Re: Otazníky nad Edenem

        Pedro08     před 16 lety 07.12.2008 10:17 |  
        0 0

        Zisk? Ty ses dočista pomát. Ani náhodou, ani ty nejlepší budovy v Praze není schopna vygenerovat 100 milionů zisk. Prosím, zjisti si co je zisk, nebo aspoň napiš jaký zisk máš na mysli.

  6. Re: Otazníky nad Edenem

    hajda     před 16 lety 06.12.2008 12:36 |  
    0 0

    FAQ najdete na www.slavista-st.cz

    • Re: Otazníky nad Edenem

      Pedro08     před 16 lety 06.12.2008 13:07 |  
      0 0

      Vím 100%, že v roce 2007 vlastnil Gross minimálně měsíc podíl, který mu umožnil a možná umožňuje Slavii kontrolovat. Jak je to teď nevím.

      • Re: Otazníky nad Edenem

        Gino     před 16 lety 07.12.2008 11:04 |  
        0 0

        Pedro, ale kde by na to pan Gross vzal?

        • Re: Otazníky nad Edenem

          Pedro08     před 16 lety 07.12.2008 17:07 |  
          0 0

          Kdybych to věděl, tak bych měl ty peníze taky a Slavia by byla moje a nadávalo by se na mě, jak to dělám všechno špatně:)) Řekněme, že znám několik notářů, to je asi nejblíže pravdě. Znám i jejich spolužáky, třeba Aleše Hušáka a mezi těmihle ldimi se toho mnoho nepravdivého nakecá, ale něco z toho je vždy pravda.

  7. Re: Otazníky nad Edenem

    lucky-pilda     před 16 lety 07.12.2008 13:20 |  
    0 0

    A je jeste jedna vec, co mi vrta hlavou - E-Side se preci jentak nemuze sama o sobe rozhodnout, ze nekomu proda 34 %. Mel by to byt nejaky akcionar, ktery svuj podil prodava, a to by me prave zajimalo ktery konkretne ...

    • Re: Otazníky nad Edenem

      hajda     před 16 lety 07.12.2008 13:34 |  
      0 0

      Špatně to chápeš. Cílem není prodej akcií, ale založení nové a.s. ESP chce založit novou a.s., do které chce vložit jako svůj vklad stadion, získat za to 66% v nové a.s., Městské části Praha 10 nabízí zbylých 34% a požaduje za to ekvivalent v penězích. Tyto peníze budou zcela nepochybně použity na splacení (části) dluhu za stadion.

      • Re: Otazníky nad Edenem

        fanfaron     před 16 lety 07.12.2008 14:48 |  
        0 0

        jenže to je právě ta prasárna. Protože podmínkou toho obchodu je, že tam bude hrát Bohemka a Slavia ztratí i poslední zbytky vlivu na dění kolem stadionu. Proto má MČP10 koupit zrovna 34% (a ne třeba 33) protože tenhle balík umožňuje, že se žádná zásadní rozhodování neobejdnou bez souhlasu MČP10!
        Řeknu to takhle. Slavia měla pozemek. Bohemka stadion. Čáry máry fuk a Slavia najednou nemá ani pozemek, ani peníze, ani stadion - pouze může platit nájem a hrát tam domácí utkání. A Bohemka (nebo její tuneláři) dostane prachy za svůj stadion a hraje v Edenu stejně jako Slavia.

        • Re: Otazníky nad Edenem

          lucky-pilda     před 16 lety 07.12.2008 15:47 |  
          0 0

          Bohemians 1905 urcite za "svuj" stadion nedostanou ani korunu, protoze jim nepatri. Ti na tom "vydelaji" maximalne tak, ze dostanou (prikazem) povoleni platit si najem v Edenu ... Penize za pozemky dostane jen Bohemians Real, ktera s nimi ma spolecne jen jmeno ... To bych se ale nasmal, kdyby se nakonec Bohemka rozhodla hrat jinde. Jeste budou za Slavii moc radi ... Navic si nejsem vubec jist, jestli by meli na to platit najem v Edenu ...

      • Re: Otazníky nad Edenem

        lucky-pilda     před 16 lety 07.12.2008 14:50 |  
        0 0

        Aha. Nicmene ted v tom mam uz uplnej bordel. Bude tedy zalozena nejaka a.s., ESP do nej vlozi stadion, Pha 10 penize. Dobry. Ale to neznamena, ze by nejaky akcionar mel prodavat svoje akcie, takze na vlastnicke strukture stadionu se vlastne nic nemeni. Chapu to dobre? K cemu ale tedy ma vzniknout ta nova a.s.? Penize do stadionu, stejne tak jako zmenu jeho jmena a nastehovani Bohemky muzou udelat i bez toho, ne?

        • Re: Otazníky nad Edenem

          Mifer     před 16 lety 07.12.2008 16:49 |  
          0 0

          Nová as má vzniknout proto, že ESP nemá prachy na splácení staďáku, tak chce do tohodle procesu zapojit i městskou část. Ta by koupila podíl v nové as, které by patřil stadion, takže ESP by získala peníze ale její cena by klesla (přišla by o část podílu ve stadionu) akcionář by tedy přišel o 33 procent stadionu, ale získal by prachy na dluhy... ESP už má i další aktivity mimo eden (např. stadion v košicích, ale nevím, jak to s ním teď vypadá), proto asi chtějí tu novou společnost, aby město koupovalo vyloženě jen část stadionu...

          Městská část by na tuhle transakci vydělala prachy prodejem pozemků pod ďolíčkem, páč jim část z nich patří.

          Jestli sou rozumě postavený smlouvy mezi stavii as. a ESP, tak je slavia v pohodě. 15 milionů za sezonu a vstupný nám, jak to tuším funguje v současnosti je uplně v pohodě (máme luxusní stadion, jehož stavbu jsme nefinancovali a ješte nám zbydou miliony ze vstupnýho). Taky je snad domluvený, že až se stadion za 15 let splatí přestanem platit nájem úplně.

          Jedinej skutečně poraženej je bohemka, která by přišla o domácí prostředí prakticky navždy... Nevím, jestli by to jako klub vůbec dlouhodobě ustála.

          • Re: Otazníky nad Edenem

            lucky-pilda     před 16 lety 07.12.2008 20:27 |  
            0 0

            Diky za vysvetleni, ted je mi to o neco jasnejsi, ale stejne to porad uplne nechapu. Dobry, takze stadion by byl soucasti nejake nove a.s. (a to lze rozhodnout i bez souhlasu akcionaru ESD?), kde bud mit MC podil. Takze bude mit rozhodovaci pravo s vahou nejakych tech 34 % o vsem, co se ve spolecnosti deje. Tim si akcionari stadionu uchovaji svuj podil, ale v ramci nove a.s. se vlastne zmensi prave o tuto cast, zatimco treba v Kosicich jim to zustane ve stejne vysi. Chapu teda dobre, ze Praha 10 misto toho, aby koupila cast stadionu primo, coz by se ji asi v takoveto mire a za realnou cenu tezko povedlo, protoze by nepresvedcila akcionare, tak vytvori s ESD jakousi spolecnost, z cehoz akcionari nebudou mit naprimo ani korunu? Je vubec mozne, ze akcionar de facto ztrati cast sveho podilu (rovnomerne rozprostreny mezi vsechny ucastniky) aniz by s tim musel souhlasit?
            Taky by bylo fajn, kdyby SK Slavia Praha - fotbal a. s. zverejnila alespon nejdulezitejsi body smlouvy s ESD, abychom meli uz konecne jasno. Obzvlaste co se tyce toho, jestli po jejim vyprseni (je to na 10, nebo na 15 let?) existuje nejaka opce ze strany Slavie, pripadne nejaka klauzule o dalsim pokracovani. Pokud ano, tak na tom vicemene vydelame, jen nebudeme mit podil z pripadneho zisku z provozu stadionu, protoze jestli to pocitam dobre, tak i kdyby to bylo 15mio za rok po celou dobu, tak castky za stavbu stadionu dosahneme za necelych 100 let, kdy uz ovsem ceny budou uplne jinde a bude stat treba novy stadion.
            Jinak nevim, kde vsichni porad berou tech 15mio. Ja mam porad zato, ze Dolezal rikal, ze pronajem je za vicemene symbolickou castku a stoji min jak na Strahove, kde byl rozhodne pod milion na zapas ...

            • Re: Otazníky nad Edenem

              ElvisPresley     před 16 lety 07.12.2008 22:22 |  
              0 0

              Těch 15 milionů je bohužel pravda. Potvrdil mi to sám gen. řed. Doležal a nezávisle na něm i před. předst. Rosen..Částka odpovídá kalkulu cca. 30 zápasů v sezoně (15 liga + kvalifikace LM + pohár UEFA + pohár ČMFS), což ve výsledku znamená 500 000,- Kč za pořádání jednoho zápasu. Je v tom zahrnut servis pro hráče (šatna, regenerace + pořadatelská služba + služby ve VIP).

              • Re: Otazníky nad Edenem

                lucky-pilda     před 16 lety 08.12.2008 00:13 |  
                0 0

                Tak v tom pripade se mi to zda jako celkem rozumna castka. Ono kdyby to mela platit Slavia vse zvlast, tak by to ve vysledku dalo jen o neco min, obzvlaste kdyz si uvedomime, ze energie taky vyjde na "par" korun. Ja prave myslel, ze je to jen za 15 zapasu v lize + mozna nejake pohary, a to pouze pronajem. Kdyz je v tom vsechno zahrnuto, tak cena je dost podobna te na Strahove (tam se tusim spekulovalo o nejakych 300 - 500.000 za zapas) za nesrovnatelne vyssi kvalitu a prijem ze vstupneho. Tak to uz rozumim, co myslel Dolezal tou "vicemene symbolickou cenou". To treba na chatrajicim stadionu klubu o nemz se ve slusne spolecnosti nemluvi chteji za zapas kolem milionu ...

  8. Re: Otazníky nad Edenem

    Peltuvkufrik     před 16 lety 07.12.2008 16:58 |  
    0 0

    Tak budeme hrát zase na Strahově!!!!!!!

  9. Re: Otazníky nad Edenem

    Orlik66     před 16 lety 08.12.2008 22:56 |  
    0 0

    Z toho všeho je mi tak akorát smutno. Až se mi stýská po starém Edenu. Kdyby bylo možné se Ďolíčkářů nějak zastat - bylo by to přeci i ve slávistickém zájmu... Anebo že by nakonec to vše vedloke sloučení Ďolíčkářů a Střížova, po kterém se Střížkov ohlíží?

  10. Re: Otazníky nad Edenem

    Gino     před 16 lety 09.12.2008 11:51 |  
    0 0

    Vsimli jste si taky jak je desne zniceny travnik u branky? Bahinko, ze na nem brankar muze i uklouznot. Rekl bych, ze to celkem vyrazne omezuje rychlost pohybu v ten nejdulezitejsi moment. Pritom kdyz se koukam v TV na anglickou, italskou, spanelskou, ci nemeckou ligu, tak ten travnik byva (nerikam, ze vsude) v poradku. Sice treba zesedly, ale je tam - zadne bahno. Co s tim?