Přípravná utkání

Slavia - Írán 1:0

Fotbalisté Slavie sehráli poslední přípravné utkání před ligou s reprezentací Íránu a vyhráli 1:0, když jedinou branku vstřelil Jaroslav Černý.

Slávisté nastoupili v sestavě, která zřejmě vyběhne za týden v Liberci. Na pozici jedničky je dle očekávání Vaniak, dvojkou by měl být Diviš, i tentokrát zůstal Vorel na tribuně. Je jasné, že ze Suchého se minimálně na příští další zápasy stane pravým bekem a Švento útočníkem. Z Hubáčka je naopak alternativa na stopera.

Od začátku utkání jsme nehráli příliš dobře a nedokázali jsme si vytvořit šance. Írán hrál odhodlaně a zlobil naší obranu. Také se dostali do prvních velkých šancí, ve 23. minutě šel z úhlu Rezaei, ale brankář Vaniak vyrazil. O pět minut později si Midavoodi pohrál s Brabcem, ale dostal se do úhlu, přesto zakončil, ale Vaniak u tyče byl připraven. Slávisté se dostali hry až posledních deset minut, nejdříve nebezpečně střílel Toleski, o minutu později po jeho centru naopak pálil k tyči Latka, ale trefil obránce. A vydařená tříminutovku završil Latka hlavičkou, ale jen do brankáře. Skóre se změnilo až ve 43. minutě, kdy Černý dostal parádní přihrávku mezi obranu a ve vyložené šanci na dvakrát překonal íránského brankáře.

Ve druhém poločase sehráli slávisté lepší partii, hned ve 48. minutě pálil Černý po centru Šenkeříka k tyči, ale obránce z brankové čáry vykopl. Další šance jsme nedokázali efektivně zakončit, vždy tomu chyběla finální přihrávka. Írán se ozval v 65. minutě, kdy Khaladbari s Rezaeim rozebrali naší obranu, ale útočník Rezaei v jasné šanci střílel nad bránu. V 72. minutě po centru Krajčíka na zadní tyči hlavičkoval Janda, ale brankář vyrazil. Chvíli předtím byl Janda docela nešetrně faulován, rozhodčí ihned nařídil, aby hráče vystřídal, jinak by mu musel udělit červenou kartu. Posledních čtvrt hodiny už hra neměla potřebné tempo, spíše se hodně střídalo.

Na utkání dorazila početná skupina íránských fanoušků, ale fanoušků dorazilo 2885, i když opticky to vypadalo na více lidí. Přesto byl slávistický kotel hojně zaplněn a vytvořil slušnou atmosféru.

Slavia - Írán 1:0 (1:0)
Slavia:
Vaniak - Suchý (76. Necid), Latka (46. Hubáček), Brabec, Jablonský (66. Šiklič) - Gebre Selassie (66. Krajčík), Jarolím (66. Belaid), Tavares (66. Volešák), Černý (66. Janda) - Toleski (46. Šenkeřík), Švento (46. Ivana)
Branky: 43. Černý
Diváci: 2885

Komentáře (15)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slavia - Írán 1:0

    Eluin (přítel SN)     před 16 lety 27.07.2008 20:50 |  
    0 0

    Bohužel jsem se na zápas nedostal, tak jsem rád za report. Výsledek potěší, Íran nejsou žádná ořezávátka. Jen mě trochu straší ten Šventku, útočníků máme celkem dost, ale koneckonců aspoň se takto uvolní místo pro Jardu Černého na levém kraji zálohy.

    • Re: Slavia - Írán 1:0

      Ravik     před 16 lety 27.07.2008 22:28 |  
      0 0

      O nic jsi nepřišel. Hodně mdlý a unavený výkon. Pěkných akcích po skrovnu, minimum střel, obrana vcelku jistá... záloha se mi ve složení prvního poločasu vůbec nelíbí... Gebre hodně vodovej, žádný ostrý kraj to není... do obrany si odvede svoje, ale nic navíc, jakoby se bál jít jeden na jednoho.. na základ to snad proboha nebude... umocněno ještě definzivním pojetím Sucháče... pravá strana ofenzivně nulová tedy... M. Jarolím je baletka uprostřed hřiště, na to aby tvořil hru Slavie nemá... Černý se snažil tvořit, pár pěkných akcích, do obrany je ale laxní... Tavares celkem slušný, až na ty jeho finálovky... Zaloha v první půli nebyla schopna pro utok nic vymyslet.. Dušan se v něm vyložené trápí... Goce nedostal pořádnej míč. Ja bych nejraději viděl zálohu ve složení Švento - Belaid, Tavares - Janda a útok Necid - Toleski (Šenkeřík). Mám ale obavu že KJ bude stavět Gebreho i Jarolíma (což nechápu).

      • Re: Slavia - Írán 1:0

        bongor     před 16 lety 28.07.2008 10:07 |  
        0 0

        Jo já to vidím taky tak.Záloha Janda-Tavares-Belaid/Černý/-Švento
        úto Necid -Toleski

        • Re: Slavia - Írán 1:0

          zz     před 16 lety 28.07.2008 11:11 |  
          0 0

          Bongore, tak to vidí většina z nás.

  2. Re: Slavia - Írán 1:0

    coolair     před 16 lety 27.07.2008 22:31 |  
    0 0

    Já jsem na zápase byl, a nestálo to za to. Hráli jsme většinu času dost špatně, vázla kombinace, vzadu byly díry a vepředu to chudák Goce neměl šanci sám všechno uskákat. Hlavní postřeh z první půle - Latka rychlostně nestačil, naopak podstatně starší Brabec běhal jako srnec:-) Hlavní postřeh z druhé půle - Íránci hráli jako prasata. Nejhezčí moment - přivítání nejlepšího střelce ME U19 Tomáše Necida. Nejhorší moment - zaprvé faul na Jandu, zadruhé faul na Ivanu a zatřetí desítky našich zbytečně zkažených přihrávek. Nejlepší hráči - Vaniak, Černý, Tavares. Nejhorší hráči - Latka, Jarolím.

    • Re: Slavia - Írán 1:0

      Heretic (přítel SN)     před 16 lety 27.07.2008 22:58 |  
      0 0

      jj koukali jsme na stejný zápas:)))

  3. Re: Slavia - Írán 1:0

    Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 27.07.2008 22:46 |  
    0 0

    Dobrý večer přeji Vám všem.
    Na zápase jsem byl a cestou autem, jsem přemýšlel o všech možných i nemožných alternativách kam s kterým hráčem a kde nás tlačí bota. No ona nás asi tlačí všude, ale někde míň a někde víc. Asi nejnasží je to u golamnů. Vaniak je jen jeden. Marek Suchý hrál velmi dobře, včas přistupovak k hráči a po lajně posílal dobré příhry, pozičně dobrý a rychlý. Naši stopeři jsou špatní, oba. Latka je pomalý, navíc špatně jde do pozice a pozdě předvídá. I ve hře hlavou u vlastní brány bylo málo důrazu od něho a pak, ty fauly, to nás bude stát dost trestňáků. Brabec pozičně ještě jakž takž, ale pokud jde příhra po zemi mimo jeho dosah, tak už nestíhá. Měli tam oba několik velice špatných momentů. Jablonský je pořád spíš záložník než obránce a dneska nic extra, dokonce za něho musel Černý hasit pár úniků. Šiklič ve druhé půlce jasně lepší. V záloze Tavarez obejde tři hráče a pak to zazdí. Jarolím je bohužel "stále měkota, stále měkota", spousta nepřesných přihrávek, založení akce komplikované. Gebre je ještě takové "trdýlko". Tak nějak mi připadal jako "Butterfly z Edenu". Tenhle kluk bohužel na ligu dle mého nemá. J.Černý se snažil a je to "drbal", chce to dřív dát od nohy a přesněji. Jinak se mi z nich v záloze zdál asi nejpřijatelnější. Vepředu Švento nedostal pořádný balon, musel si pro ně chodit a pak se pouštět do sprintů a to je špatné. Dvakrát dostal balon do běhu a byl to ihned znát, je opravdu rychlík všechna čest. Toleski se snažil, ale obě šance docela zazdil. Ukazoval se sice, ale to by ho musel M.Jarolím vidět apřesně mu přihrát. U střídání, Krajčík spíš do zálohy (pokud půjde Mára na stopera k Brabcovi, tak Matěj na kraj obrany tam mu to půjde i s těmi centry), Hubáček ....... viděli jste sami, Šiklič velmi dobře, umí jít na balon, nenechá se odstrčit a dovede dát míč, umí házet dlouhé auty - toho je třeba využít. Volešák lepší Jarolíma stoprocentně, Belaid lepší Gebreho také stoprocentně, Ivana marnost nad marnost, Šenkeřík dobrý výběr místa a pořád běhal a nabízel se, z jeho centrů byli šance a Necid byl také znát, dovedl si udržet balon a snažil se zakládat a rozdělovat míč do křídel, se Šikličem a J.Cerným si to tam dobře parkrát strčili, Janda bude dobrý a taky šel do kombinace docela rychle. Možná jsem něco nepostřehl, na něco můžete mít jiný názor, takhle se mi to jevilo. Já vím, pořád je to příprava, ale mistrák je za dveřmi teď hledat už je pozdě. Tak pěkný večer přeje a dobrou noc také Sokrates55

    • Re: Slavia - Írán 1:0

      zz     před 16 lety 27.07.2008 23:39 |  
      0 0

      Zdravím Sokrate,
      popsal jste to přesně. Náš hlavní problém je, že už půl roku hledáme sestavu a nemůžeme ji najít. Nepovedlo se to v zimní přípravě, nepovedlo se to ani v letní přípravě. V tom máme velký handicap proti Ostravě, Brnu, Teplicím, kde jenom nahradili jednoho, dva hráče. Podobný problém má i Sparta. Sestava, kterou zvolil Karel jarolím v první půli, se rozbije při první překážce a pak nás čeká zase období nejistoty a experimentů. Trpí tím hra týmu, neprospívá to psychice hráčů. Nejen nohy, ale i hlava hraje u sportovce významnou roli. Bylo to vidět u Necida na ME, který měl důvěru trenéra.

      Pokud jde o dnešní zápas, ve hře byla spousta nepřesností, chyběl pohyb bez míče, vázla kombinace, přechod do útoku byl pomalý, soupeř byl rychlejší. Opět jsme špatně zahrávali standartky, nikam jsme se v nich neposunuli. Chybí nacvičené signály, chybí hráči, kteří by je dokázali zahrát. Jsou pouze tři hráči, kteří je umí zahrávat-
      Kovařík, který hostuje u Kmoch, Balaid a Volešák. Bohužel místo nich hraje Marek Jarolím. Dělali jsme chyby v defenzivě, nepřistupovali jsme těsně k hráčům soupeře, chyběla častější střelba ze střední vzdálenosti, hra musí být aktivnější, je třeba více vysunout pressink. Herní projev byl špatný. Pořád máme týden času na zlepšení.

      Musím Vám dát za pravdu, pokud jste tu psal o principu spravedlnosti, aby nikomu nebyla způsobena křivda. Proto mě zaráží, že někteří hráči dostávají nůše šancí, jiní nikoliv. Jak je možné, že Marek Jarolím dostává tolik prostoru, proč ho nedostane Volešák, dokonce třikrát po sobě nastoupí až kolem 60 minuty, nedostal ani stejný časový prostor jako Marek Jarolím. To samé Balaid. Někteří hráči nedostali vůbec šanci jako Vukovič, loni na podzim Vácha a Dočkal, Necid. Je třeba dát všem stejnou šanci. Pak se nelze divit Volešákovi, že je naštvaný a stěžuje si doma. To samé u Vukoviče, který odchází s pocitem křivdy.

      Pokud jde italského útočníka, měl by dostat šanci. Ale kdy? proč nepřišel před začátkem přípravy? Teď bude muset začít v juniorce a obávám se, aby měl motivaci. Loni byl v juniorce Balaid a jeho výkony nestály za nic. Snad tomu bude jinak. Navíc na něj nemáme opci, takže když se chytne, tak se v létě vrátí do Itálie za lepším. Není to příliš koncepční. Proto bych dal šanci Vukovičovi. Měl velkou motivaci, bohužel se tak nestalo.

      Pokud jde o Necida, obávám se, aby nepaběrkoval. Mohlo by ho to naštvat, že necítí důvěru a odejít. Navíc mu brzy končí smlouva, to by nebylo dobré. Nechápu, proč Karel Jarolím cpe Šventa do útoku. Chápu, že chce najít místo pro Černého, ale pro nás je platnější Necid a jeho góly. Zvláště když má teď sebevědomí po ME.

      Pokládám za důležité, aby trenér Jarolím zúžil kádr, stačí 20 hráčů a tři brankáři. Uvolnil bych marka Jarolíma na přestup, Abraháma taktéž a Gebreho na hostování. Na ligu zatím nemá, je na všech postech průměrný. Je ale mladý, má možnost se zlepšovat. Jeho přestup ale nemá moc logiku, nepřevyšuje naše odchovance.

      Pokud jde o sestavu, tak brankářskou jedničkou bude Vaniak, dvojkou Diviš. V obraně nemůžou hrát pomalí stopeři Latka a Brabec, proto jsem požadoval příchod rychlého, konstruktivního stopera. Zatím to vypadá na dvojici Suchý, Brabec, napravo Krajčík a Dřížďal, až se uzdraví. Nalevo musím uznat, že Šiklič je zkušenějším hráčem a hodí se více na tento post než Jablonský, který není tak důrazný a nemá úplně zažité návyky levého beka. Často se nestíhá vracet. V záloze do středu Balaida s Tavaresem, věřím, že nám pomůže Šmicer. Alternace Volešák, Cisse. Napravo Jandu, alternace Krajčík, Šenkeřík. Nalevo Švento, alternace Černý, Jablonský. V útoku Necid a Toeski, alternace Šenkeřík a Ivana, který mě zatím hodně zklamal. Chtělo by to rychlostní typ útočníka jako je Vlček, zatím takového nemáme.

      Každopádně věřím, že se herní projev mužstva zlepší a zvládneme zápas v Liberci. Je to důležitý zápas. Snad Karel Jarolím najde vítěznou sestavu, která vydrží delší období. Hlavně ať se neopakuje jarní tápání a trápení.

      • Re: Slavia - Írán 1:0

        Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 28.07.2008 07:11 |  
        0 0

        Zdravím Vás pane (zz) a slušnost mi velí Vám na Váš velmi dobře udělaný rozbor odpovědět.
        Víte psal jsem ten svůj dojem ze zápasu ještě včera večer, hned jak jsem dojel a tak to bylo ještě takové plné možná i emocí. Víte, možná jsem Gebteho "setřel až moc", ale stejně ho do základu vůbec nevidím, je prostě zatím nezkušený a nevyzrálý hráč (pokud porovnám s Necidem, tak je to rozdíl mezi "primou a sextou" při stupni jako na klasickém "gymnasiu"). Jak jste sám pojmenoval základ sestavy a možné alternativy a záskoky, plně souhlasím. Latka a Brabec, pokud budou spolu hrát , to je cesta do fotbalových pekel. Musí je hrát Brabec a Suchý, jinak ten Mára se mi moc líbil a Šiklič hrál podobným stylem po půli. Doufám, že se uzdraví Fr. Dřížďal. Může to být tak, že to bude Fr.Dřížďal - Suchý,Brabec - Šiklič. Alternace jste popsal dobře. Taky to tak vnímám. M.Jarolím - až nechápavě kroutím hlavou, kolik ten člověk dostane prostoru pro své místo a přitom se shodnou i opravdový odborníci a p.Cipro je snad odborník, že takový typ hráče je nepotřebný. Do středu zálohy, to musí být rychlý, velice technicky zdatný a fotbalovým myšlením vybavený hráč s prostorovým viděním a obrovskou invencí. To M.Jarolím nemá, a naopak jsem to viděl u Tijany Belaida a Volešáka (jen ta tvrdost musí být chytřejší). Janda a jeho schopnost jít s míčem dopředu měla pojivost s J.Černým, dobře si tam začínali rozumět na té straně Šiklič, Janda, Černý a Necid. No už toho nechám a konstatuji znovu, že M.Jarolím, Ivana, Gebre a Hubáček nejsou pro náš ligový tým, tečka. Tak pěkné pondělí. Čtu teď jedno filozofické dílko od Arhura Schopenhauera a tam je citace Juliana Tuwina - "I nejkrásnější nohy někde končí".
        Určitě mi prominete, když to doplním odpovědí hodnou našeho "Dobrého Josefa Švejka" - končí v prdeli, paní Mülerová-. Tak si myslím, že by měl trenér Jarolím vzít rozum do hrsti, abychom ty slávistické nohy neměli tamtéž. Sokrates55

        • Re: Slavia - Írán 1:0

          Eluin (přítel SN)     před 16 lety 28.07.2008 07:59 |  
          0 0

          Trenér těmito tahy s M. Jarolímem patrně sleduje touhu Marka se zbytkem týmu sehrát. Zatím se to však jeví jakožto touha velice marná..

        • Re: Slavia - Írán 1:0

          zz     před 16 lety 28.07.2008 09:19 |  
          0 0

          Dobrý den Sokrate,
          jsem rád, že máme podobný názor. Všem nám jde o úspěch Slávie, a proto je třeba, aby hráli hráči, kteří mají formu a typologicky se hodí do týmu, mají předpoklady prosadit se na mezinárodní scéně. Jak dneska připomíná Mgr. Doležal v rozhovoru na sport.cz, naše ekonomická situace je lepší než loni, ale ještě jsme se nevyléčili. Chtělo by to úspěch v evropských pohárech, nejlépe v předkole LM. Náš rozpočet je závislý na těchto příjmech, proto věřím, že se nakonec vše obrátí a zlepší se herní projev, stabilizuje se sestava, která uspěje v lize i pohárech. Už se nemohu dočkat pátečního losu. Snad nám bude paní štěstěna nakloněna. Jinak s Vámi souhlasím, že máme krásný stadión, co by za to dali jinde. Proto mě neuráží, že chybí ještě nějaké dodělávky, že vstupné je 200 Kč, že se účtuje manipulační poplatek. Pro mě je důležité, abychom hráli pohledný fotbal, který přitáhne lidi. To je totiž nejlepší marketink. Český fanoušek se rád identifikuje s úspěchem, a proto pokud se nám bude výsledkově dařit, budeme hrát atraktivní fotbal, tak se nebojím o návštěvy. Je to stejné jako se špatným filmem, i kdyby byl za 10 Kč, tak by na něj moc lidí nešlo. Já věřím, že ten náš fotbalový film bude mít velkou kvalitu. Správně jste poděkoval Strašákovi a jeho boys, i já se přidávám. Tam nemusíme nic měnit, ani posilovat. Jinak ten citát od Arthura Schopenhauera je nádherný, určitě si od něj nějakou knihu přečtu. Doufejme, že naše slávistické nohy budou rozdávat radost na hřišti a míče budou končit nikoli v prdeli, ale v síti soupeře. Přeji Vám hezký den.

          • Re: Slavia - Írán 1:0

            Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 28.07.2008 10:06 |  
            0 0

            Děkuji Vám a jsem za Vás moc rád. Sokrates55

    • Re: Slavia - Írán 1:0

      bongor     před 16 lety 28.07.2008 10:15 |  
      0 0

      Ahoj Sokrate,já tam bohužel nebyl,ale v podstatě Tvoje názory korespondují se vším co vidíme během sezony.Latka je fakt pomalý,to se nezmění.Gebre by potřeboval zesílit,jinak ho odfoukne Řepka na dvacet metrů.Necida nechci přechválit,ale tam je to spíš psychická zábrana.Když bude cítit podporu od KJ půjde o 50% nahoru,plno takových lidí existuje.Dělá to na mě dojem,že náš Karlík ho moc neuznává,což dělá chybu.Už když jdeš na plac a máš na sobě závaží
      nedůvěry,tak Ti to vadí-v každém oboru.A ve fotbale zvlášť.

      • Re: Slavia - Írán 1:0

        Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 28.07.2008 11:02 |  
        0 0

        Zdravím Vás Bongore,
        dneska je krásný den a jak říkávali staří mlynáři na Otavě, je třeba držet "modré pondělí". U Necida věřím tomu, že už má v sobě kus té správné, zdravé sebedůvěry. Ne toho blbého frajeření a klackovitého jednání, co měl občas v minulosti. On si teď uvědomuje už asi vážnost situace kolem jeho osoby a chce se dostat do sestavy. Včera si dle mého názoru o to řekl. Mě jeho vystoupení řeklo poměrně jasně, že na to má. Šenkeřík ani Toleski nebyli lepší a Ivana byl výrazně horší. Vzhledem ke krátkému časovému úseku, který dostal od Jarolíma, tím spíše to vyniklo.. Šventa tedy moc nepočítám, protože si myslím, že je platnější ze zálohy. Na pravo Janda a na levo Švento. To uprostřed nám to díky trenérovovi, který váhá a váhá, skřípe. Černý, Beilad, Tavarez a alternace Volešák, Jablonský, Cissé a i Šenkeřík. Třeba i Krajčík, když bude zdráv F.Dřížďal. Latka byl moc špatný, snad dokonce horší než Jarolím a Ivana s Hubáčkem taky. Já to nechci opakovat a nikomu vnucovat, takhle to vidím. Víte, já bych asi byl špatný trenér. Proto také zaplaťPánBůh nejsem. Všechno bych asi rozebíral filosoficky a z různých pohledů spravedlnosti, ale včera jsem to pozoroval a prostě jsem měl chuť tomu našemu trenérovi poradit.
        Sokrates55

  4. Re: Slavia - Írán 1:0

    Pedro08     před 16 lety 27.07.2008 22:46 |  
    0 0

    Na utkání mě zaujalo pouze to, že Jarolím již po 15 potvrdil, že je nejhorší hráč Slavie (poté co odešel Šourek). Ale pořád je místo Jandyse v základu.
    A zklamalo mě to, že nedostal větší šanci Tomáš Necid.