Názory

K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

Fanouškovský zážitek z fotbalových zápasů stejně jako sounáležitost se svým milovaným týmem umocňuje zpěv klubových chorálů. Kdo zažil atmosféru zápasů ve Španělsku nebo v Anglii, jistě pociťoval při zpěvu desetitisícových davů mrazení v zádech.

V tuzemsku máme v tomto ohledu stále co dohánět, i když patrně nikdy nemůžeme vzhledem k nižší kapacitě stadionů dosáhnout takového efektu. V posledních letech se však i v České republice objevily první chorálové vlaštovky. Příznivci Baníku v mistrovské sezoně proslavili nápěv klasika Jaromíra Nohavici.

Snaží se i náš klub, jak o tom ostatně referoval článek na tomto serveru. V něm jsme si mohli přehrát i dvě ukázky působivých chorálů známých klubů, které hodlají naši fans předělat do české verze. Zaujal mě však názor v diskusi k článku, který se, podle mého názoru zcela správně, odvolával na potřebu tradičního českého chorálu a současně poukázal na skutečnost, že jeden jeho krásný exemplář leží nevyužívaný "na skladě". Ano, jedná se o husitský bojový song "Ktož sú boží bojovníci". Další názor v diskusi vtipně připomněl, že když se této písně lekli po zuby ozbrojení křižáci, proč by nemohl zapůsobit podobně i na naše rivaly na trávníku? Přitom příbuznost bojového chorálu s naší Slavií je nabíledni. Slavné období českých dějin a velkolepá tradice českého fotbalového klubu vzniklého jako reakce na zahraniční útlak, spojení se přímo nabízí! Navíc, jeden z prvních fotbalistů Slavie, československý prezident Edvard Beneš, se k husitství programově hlásil. Nehledě na to, že v první republice, pro níž toho tolik vykonal, zažila Slavia svou nejslavnější éru!

Samozřejmě, původní text husitského chorálu by bylo třeba adaptovat na fotbalové prostředí a maximálně zohlednit slávistické reality. Snažil jsem se proto tohoto úkolu chopit. Nejsem profesionální básník nebo textař, i když mám za sebou řadu pokusů ještě ze školních let. K případné diskusi a kritice vám předkládám následující výtvor.

Kdož jste, Slavie bojovníci

Kdož jste, Slavie bojovníci, za červenobílou; všichni vám chceme pomoci stát se velkou sílou, díky níž nade všemi zvítězíte.

Liga mistrů za škody stojí, stokrát víc slibuje, kdo vyhraje český titul, ten ji hráti bude. Blaze každému, kdo na Eden přijde. Jen tam může vidět tolik mačů nádherných a taky řady dresů krásně sešívaných.

Proto gólmane i obránče, týmu slávistického, záložníku, útočníku, týmu nám drahého, hrajte i za fanouška vám vždy věrného.

Sparťani dlouho říkali a k tomu se smáli, že Slavie pořád brečí a je věčně druhá.

Zlých řečí se nelekejte, na intriky nehleďte, hvězdu Slavie v srdci mějte, pro ní a s ní bojujte, a bez boje ze hřiště neodcházejte.

My budeme vždycky s tebou, ty pražská Slavie, ve chvílích slávy, ale taky když se prohraje.

Všichni Slávisti pamatujte, jaké naše jméno, proto hurá do hlediště, ať je vyprodáno. Pomoz každý z nás silou hlasu svého.

Pane Bicane i Pláničko, shora se dívejte, Že Slavie někdy zemře, o to strach nemějte, A svou přízeň nám navěky zachovejte.

Komentáře (107)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    Raz     před 17 lety 14.09.2007 08:33 |  
    0 0

    Vážím si tvojí snahy, ale tohle je vážně šílený a alespoň z mého pohledu nepoužitelný. Zpívat se to podle mě nedá a textově to je příliš anachroní. I tak, každý pokus se cení.

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 08:40 |  
      0 0

      No nápad je to úplně perfektní. Některé části jsou povedené. Ale třeba hned ten začátek. A takovou tu jednolitost textu by to také chtělo. A určitě vynechat to ošklivé slovo(sparta).

      • Moje troška do mlýna

        (host)     před 17 lety 14.09.2007 08:58 |  
        0 0

        Kdož sú naši bojovníci, sešívaní
        Pojďme slávii pomoci, milovaní
        Že zas jednou s námi v zádech zvítězíte.

        Fanoušci za vámi stojí, nikdy neodejdou
        Kdo svůj život slávce svěří jeho oči prahnou
        Štěstím vždy když s námi v zádech zvítězíte.

        Slávista ten kdo pro svou lásku žije
        Chorál vám teď zazpíváme naše Slavie



        komentujte opravujte vylepšujte.. dík BUFT

        • Re: Moje troška do mlýna

          (host)     před 17 lety 14.09.2007 10:50 |  
          0 0

          Tahle verze je MNOHEM lepsi. Autor BUFT myslel hlavne na to, ze to bude zpivat tisice lidi proto musi byt text CO NEJJEDNODUSSI A ZAPAMATOVATELNY. Teprve potom vyzni ta melodie a dostavi se ono mrazeni v zadech-protoze se chyti vetsina. Tento text je idealni do ctvrteho radku. Potom bych dal spis neco jako:

          Fanousci za vami stoji, nikdy neodejdou
          do kazde bitvy sily spoji a spolecnou virou
          neohrozene k vitezstvi dovedou

          Musim se priznat, ze neznam melodii, tak je to mozna dost od veci...mozna by to ale pasovalo.

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 10:03 |  
      0 0

      Souhlas, za snahu 1* ale tudy cesta asi fakt nevede... To už bych se radši připojil ke skupině klubů (Celtic, St.Pauli), které převzaly "You'll Never Walk Alone"...
      CART.

  2. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 08:39 |  
    0 0

    chi chi, nevím jak by to znělo z několika tisíc hrdel, ale na papíře to vypadá tak, jak to vypadá :D
    BUFT

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 08:40 |  
      0 0

      Tos řek dobře:-D A to je důležitý. A pak jsou ještě jiný věci, který jsou důležitý, a to je podstatný. Jestli mi teda rozumíš...

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 15.09.2007 10:40 |  
        0 0

        Já myslim, že BUFTova verze je mnohem použitelnější halvně z toho důvodu, že vynechává **artu a je taková svižnější... Myslím, že tohle je ale jedinečná šance něco na KSBB ztvořit, protože tam bude stejně nejsilnější(ostatně jako před 600 lety) ta síla a melodie, ani ne tak text... ten by se mel drzet relativne pri zdi...

        Prahabrno

  3. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 08:39 |  
    0 0

    Pokus oceňuju, chválím za snahu, ale použitelný to není. Už proto, že tohle by se nikdy nikdo nenaučil.

    • Tohle asi ne!

      MichalMMac     před 17 lety 14.09.2007 17:49 |  
      0 0

      Souhlas. Tohle se vážně nehodí. Vždyť v přechozím článku bylo 5 pokřiků.. to se nedá učit všechno najednou.

  4. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 08:46 |  
    0 0

    No pěkný to je, ale myslim, že je to dost těźký. Hlavně po pěvecké stránce je to obrovsky náročná věc i pro profesionální sboristy a my jsme vlastně jen na začátku naší chorálové epochy:-)). Nemyslim si že je to něco , čim by se mohlo zaćínat.
    Ale samozřejmě obrovská pochvala za snahu něco vymejšlet a prezentovat.
    LE

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 08:59 |  
      0 0

      Profesionální sboristy? Mám pocit, že husiti nebyli taky zrovna sboristi, ale když to řvali, tak nepřítel bral nohy na ramena!
      dalislavista

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 14.09.2007 09:12 |  
        0 0

        Otázka je, jak to vůbec s tou písní bylo a třeba s tim měli taky problémy:-)) . Ony pohádky o tom, že se někdo podělal jen při poslechu písničky se nemusej vůbec zakládat na pravdě....A tehdejší " media " mohla býto podobně objektivní , jako Saiver:-)))LE

        • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

          (host)     před 17 lety 14.09.2007 09:18 |  
          0 0

          Ale na druhou stranu, když třeba začnu zpívat já, tak odcházejí nepřátelé i přátelé :-((nevím však, jestli se to dá taky považovat za vítězství:-)))... LE

  5. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 09:10 |  
    0 0

    wtf? Debilita ...smazat!

  6. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 09:27 |  
    0 0

    no, snaha ce cení, ale má to jeden zásadní problém, text je příliš složitej.

  7. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 09:27 |  
    0 0

    Nemůžeme spívat jenom umíráčky... To je hrozně pomalý. Už ta princezna ze mlejna, co se všem tak líbí, je strašně pomalá. Něco rychlýho a svižnýho by to chtělo...

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      PetCC     před 17 lety 14.09.2007 10:56 |  
      0 0

      To nepochopíš, že na vzdálenost diváků i přes 100 metrů nic rychlýho celej stadion nezazpívá? Zvlášť při neschopnosti většiny udržet nějaký rytmus?

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 15.09.2007 15:03 |  
        0 0

        Melodii "You'll Never Walk Alone" bych prirovnal k "Ktoz Jsu Bozi Bojovnici" a to z tohoto duvodu:

        Ani jedna z techto pisni neni RYCHLA, a vyjadruje "neco jineho" nezli bojovy pokrik ktery, muze byt kratsi a sviznejsi... Tak nemam nic proti. Ale podstata celeho clanku (pokud sem to spravne pochopil) neni jednoduse ve fandeni, ale v tom, ze TRADICNI KLUB JAKYM SLAVIE BEZESPORU V CESKYCH PODMINKACH JE, SI ZASLOUZI "neco" NAVIC!!!
        Cili, ve vhodny moment (na to musi kazdy v hledisti prijit sam ;) ale jde vetsinou uz o zacatek utkani, nebo pri uz exhibicnim tempu..., apod.) zacit zpivat tuto ceskou nejtradicnejsi pisen s pozmenenym fotbalovym textem, a opravdu budme radi, ze NECO TAK KRASNEHO A zaroven STRASIDELNEHO (pro soupere;) mame!!! :-)))

        Autorovi TIMTO blahopreji, a vyjadruju mu plnou podporu!!!

        P.S. S textem se da delat vzdy, tak nekritizujte prosim.., ale premyslejte... ;o)

        Urs

  8. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 10:12 |  
    0 0

    Dobrý den Vám všem,
    prosím Vás všechny a vím, že máte určitě snahu přijít každý s nápadem o chorálu, nechme teď stále nových a nových textů a snažme se naučit alespoň tech prvních pět tak, jak je dali dohromady kluci na těch demosnímkách ať máme zatím nějaký základ. Na ten se potom může dát něco dalšího. Nezapomínejme, že v sobotu nás čeká Baník a jeho fanouškové a Ti budou mít také svou sílu, tak ať se nenecháme zahanbit. Vím, že se teď dopouštím i možné spekulace, ale mám zprávu o tom, že se na Baník chystá skupinka sparťanských (Ti co mávaj tou rukou ve stylu velkého vůdce) a chtějí na stadionu vyprovokovat bitku s Ostravákama s cílem napáchat nějaké škody a tím zadělat na problém naší Slávii před utkáním ligy mistrů. Vím, že Policie ČR už se připravuje a tak se nenechme strhnout k nějaké blbé provokaci, uvítejme fandy Baníku slušně a v duchu tradice fair play tak, jak se na Slavii a její jméno sluší. Po tom, co po utkání s Ajaxem byli fandové na ploše hned po skončení zápasu, by se to teď mohlo vymstít. Že nám to sparťani nepřejou to víme, tak buďme ve střehu a fanděme s našimi chorály, ať naši kluci ví, že nás mají v zádech a že nás bude pořádně slyšet. Prosím, nenapadejte mně, nechci šířit poplašné zprávy, ale na druhé straně takové riziko tu opravdu je. Tak zítra na Strahově a šálu s sebou. Sokrates

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 10:42 |  
      0 0

      tak na plešky choděj na chachary, at hrajou v praze kdykoliv. Na stadionu se nic dít nebude, ale anděl, hradčanská, kavalírka tam se to bude mydlit. chachary řadím k největším dobytkům u nás, vloni rvali šálu z 13lety holky, 60letýho strejdy..jsou to dobytkové a já bych je řezal, bohužel jsou dobře organizovaný a je jich hodně. A proto každý budte v sobotu opatrný.

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        Python     před 17 lety 14.09.2007 16:00 |  
        0 0

        Ale to víš, že jo. A rvát se to ještě bude v Počernicích a Měcholupech. Jakou pohádku nám ještě povíš?

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 10:47 |  
      0 0

      Vyjimecne a to zcela s Vami Sokrate souhlasim, sam jsem s tim mel vcera problem, je treba radeji se zatim omezit na 2-3- pokriky a naucit jej treba cely Strahov, tj abyzitra rtim zila cela Slavie hraci , my i hlavni tribuna, ale hlavne dik za perfektni clanky , ktery musely zasahnout kazdou dusi, kazdyho z nas, to je videt i podle ctenosti, treba muj synovec Spartan , dneska chodo na tento web a sleduje vsechno , ale ty choraly nebo choreo ho proste chytily, k Baniku nemam problem s jeho fanusky, jako nemam info o Spartanech v nasich radach, ale pozor, existuje skupina universalu , ktery radi delaj binec a to muze bejt problem, zatim i predprodej na toto utkani neni nic extra, takze prijdte budete potreba a chlapci z tvrdeho jadra , Vy i Polaci se bijte nekde daleko od stadaku nezadelejte na dalsi pokutu. Budeme zrejme hrat bez 3-4 hracu zakladni sestavy, problem prijde zrejme i s delegaci sudiho, nebude to zadne priznive jmeno, ale verme klukum, verme nasim a hlavne doufejme, ze 2-3 tisice uvazovanych Ostravskych fans nebude hrat na Strahove presilovku, zaverem male info k utkani s Bohemkou, vcera odpoledne byla uvolnena do prodeje tribuna pro hosty, ktera uz je ale prakticky vyprodana, bohuzel kluby se nedohodly na prodeji listku pro nase fanousky ci majitele permic na Strahove i kdyz to Bohemka nabizela, proto shanet listky uz je temer zbytecne. Jiri

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 14.09.2007 11:09 |  
        0 0

        snad už se nemusíme bát, kdo nám bude pískat. Doufám, že už žádný cinknutý mače neexistujou a nikdy nebudou..v sobotu večer bude slušná návštěva, pekelná atmosféra a výborný fotbal. baník byl odjakživa jeden z mála mančaftů, co k nám nejeli jen bránit..snad není týmu, s kterým máme lepší bilanci, ikdyž vloni to zachránil necid na poslední chvíli

        • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

          (host)     před 17 lety 15.09.2007 10:48 |  
          0 0

          Souhlas, myslím že jsou to fakt dobytci, a kdyby nešlo o to, že to budou dělat i na staďáku spřípadnejma rudejma, tak bych jim přál povětšině aspoň pár týdnů v chládku. Vloni mě a kámoše, co měl trochu vidět šálu pronásledovalo 30 největších napůlpolskejch prasat jen kvůli tý šále přes cely nástupiště Anděl a pak po eskalátorech nahoru... pak jsem řikal lidem an zastávce, at si radsi schovaj SKS veci, ale blahove si mysleli"ze proc jako..." a pak chachari udelali ve 30ti prubeh a vsechny co meli neco ČervenoBílýho srážely za plnýho běhu loktama, kopancema atd... takže nejlepší scénář--ať se chachaři a rudý pobijou komplet navzájem někde mimo (nejlépe zavřený v kleci...
          Prahabrno

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 14:02 |  
      0 0

      Ostraváci si zalouží jen to nejhorší. Jsou to největší dobytci v lize. S fair play mi na Baník nelez. Ty ať dostanou od kohokoliv, tak jenom dobře.

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      Python     před 17 lety 14.09.2007 15:59 |  
      0 0

      Nešiř tady nesmyslné zprávy. Jsi vůbec normální, psát takové hovadiny? Jasně, oni se tam sparťani nechaj zbít od chacharů, slávistů a nakonec i od primitivních fízlů, co, ty chytráku:(?!

      ALL: přestaňtě už konečně brečet s tím, že nám chce někdo škodit, vy ubožáci ubrečení! Děláte Slavii jenom ostudu!

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        Python     před 17 lety 14.09.2007 16:03 |  
        0 0

        To bylo pro Sokratese.

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 14.09.2007 16:13 |  
        0 0

        ubrečenost, je něco jiného než nadávání a stěžování si. Tak už to nepleť, ty popleto. mudrc

        • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

          Python     před 17 lety 14.09.2007 18:13 |  
          0 0

          A my snad máme si na co stěžovat???
          Já si akorát stěžuji nad chováním našeho vedení, ale to je ohraná písnička.

  9. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 10:48 |  
    0 0

    Dnes v pořadu - Uvolněte se prosím - vystoupí náš kapitán Standa Vlček, psali to ve Sportu

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 11:18 |  
      0 0

      škoda, že neumíš pořádně číst

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 14.09.2007 12:28 |  
        0 0

        no jo, to sem si taky už všimnulo :o( já to ještě pořádně nečetl, jen sem to rtak očíma prolít ráno , sorry

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 12:09 |  
      0 0

      příští tejden bude...

  10. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 11:15 |  
    0 0

    Je to dobrý nápad! Ale chtělo by to znát melodii.

  11. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 11:49 |  
    0 0

    Každá snaha se cení, ale spojovat jakkoli Slavii a husitsví je imho blbost. Husitství nebyl ani národně-osvobozenecký boj, jak to prezentovali obrozenci, ani boj dělníků a rolníků za sociální jistoty, jak nám to předkládali komáři. Proto nemohu s autorem článku souhlasit.
    Nicméně, žijeme ve svobodný zemi a nechť každej činí, jak myslí. Proto přikládám odkaz na chorál Ktož sú boží bojovníci nazpívanej mužskym sborem - ZDE [www.husitstvi.cz].

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 12:06 |  
      0 0

      Teda text je trochu anachronismus, ale jinak nápad skvělej. . Sám chorál má geniální melodii a úžasnou působivost i po 500 letech. Ale chce to s textem pracovat. . Rozhodně bych to nekopíroval doslova ( rozumě. . všechno to ..brankáři, obránče, tužte se:) a podstatně krátil..řekněme 2 sloky. . první a poslední. . Nicméně to spojení se Slávii je perfektní. Tak se snažme rychle ho uvést do praxe ať nám ho někdo nevyfoukne!

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 15.09.2007 10:54 |  
        0 0

        jo a taky si po novém poslechu myslím, že , kdyby to vyšlo, tak by k tomu ale byly potřeba aspoň pro jednou noty----jako třeba v Poločase, pač tu melodii neni nikdo jen tak napoprvy schopnej dat...
        Prahabrno

  12. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    cyco     před 17 lety 14.09.2007 12:10 |  
    0 0

    ROFL! Hosi neblaznete, je super, ze se snazite prijit s necim novym, ale tohle je fakt smesny. Nic ve zlym, ale me osobne by takovej pokrik asi dost prudil.

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 15.09.2007 15:12 |  
      0 0

      To prece neni pokrik!!!!

      TO JE HYMNA woe :(((

      a je sqela...

      CHAPES TO???

  13. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 12:29 |  
    0 0

    Chlapi neblázněte, ta melodie prostě nemá šťávu aby se zpívala na stadioně. Takhle by se nám akorát každej vysmál:)

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 13:28 |  
      0 0

      Nezbláznil ses? Nemá šťávu, aby se zpívala na stadioně? Nenech se vysmát. . Když to zpívali husiti za kopcem, tak to stačilo, aby se celá armáda rozprchla:))) Tehle chorál má sílu neskutečnou, podpořenou staletí tradovanou legendou a KAŽDEJ hned ví, které bije. Najít dobrej text a je hotovo.

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        cyco     před 17 lety 14.09.2007 13:39 |  
        0 0

        jen technicka otazka. jakou legendu mas na mysli? :-)))

        • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

          (host)     před 17 lety 14.09.2007 14:52 |  
          0 0

          No hádej.. Baník uteče bez klobouku bos:)))

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        (host)     před 17 lety 15.09.2007 15:13 |  
        0 0

        Pod to se podepisu :-)
        Naprostej souhlas...
        Urs

  14. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 12:30 |  
    0 0

    Velmi dojemné, ale proč ne, když se to trochu jazykově učeše.
    Čeněk

  15. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    Jachym     před 17 lety 14.09.2007 12:57 |  
    0 0

    Ahoj, všichni Slávisti
    děkuji za vaše kritické reakce. Uznávám, že by bylo složité se naučit celý text (lepší by asi byla zkrácená verze) a samozřejmě už vůbec si nečiním nárok na jeho genialitu. Přesto, kdo třeba sledoval včera večer hudební provedení "Ktož sú boží bojovníci" při výročí úmrtí TGM, dá mi za pravdu, že se jedná o mimořádně působivou skladbu. Někteří z nás možná znají pouze moderní verzi Daniela Landy ( http://www.husitstvi.cz/husite-v-pisnich.php). Myslím si, že právě pomalé chorály by měly svůj účinek (viz anglické kluby). A o vhodnost právě českého chorálu pro tradiční český klub bych se hádal…:-) V současné době jsme teprve na začátku a na "husitské bojovníky" třeba jednou taky dojde. Do té doby si velmi rád zazpívám skvělou "princeznu ze mlejna", nejlépe hned zítra na Strahově. Snad se nás o to pokusí dostatek lidí, ať to má nějaký efekt. Z naší Slavie mám v poslední době jen radost, a to snad ve všech směrech.

  16. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 13:10 |  
    0 0

    Podle mě výborný nápad. Ale neupěchat ho. Ještě si pohrát s textem a pořádně ho vyladit. Vyzkoušet jak to bude znít. Třeba říct klukum z ultras aby to zkusili zase nahrát v tý tělocvičně. Lepší pomalu a kvalitně než dělat nějaký rychlokvašky. Tenhle chorál si to fakt zaslouží.

    Ted bych vyzkoušel hlavně těch 5 novej i ikdyž myslim že se chytnou tak 2-3.

    Prostě neni kam pospíchat. Bubu

  17. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 13:18 |  
    0 0

    Obávám se, že vznik chorálů ve jmenovaných zemích byl spontánní a dlouhodobý. Těžko může chorál vzniknout tímto způsobem, tedy že ho někdo vymyslí a ostatní se to naučí.

  18. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 14:00 |  
    0 0

    legrace :-)) ale snaha dobrá! mudrc

  19. Můj nápad! :-(

    jarmik     před 17 lety 14.09.2007 14:59 |  
    0 0

    Tak dík Jáchyme, žes mi vzal nápad :-) Ale beru to, alespoň jsi na to převzetí upozornil. Je to ale moc dlouhý. Zjistil jsem, že to nemá smysl, protože Češi (bez urážky milí slávisté) jsou líní a nechce se jim učit nic víc než "smrt spartě" nebo "kdo neskáče...". Být Angličan, tak se našemu národu musím smát. Jen co Letná lehla popelem, to se naučí každý, je to přeci proti Spartě. Ale podpořit Slavii a mít alespoň 1 pořádný chorál, ze kterýho by šel mráz po zádech, to se s úspěchem neshledá. Proto ti radím, kašli na to nebo počkej na příští století. Třeba bude příští generace ochotnější.

    PS: jak může nějakej trotl nahoře napsal, že se to nedá zpívat? Ktož sů boží bojovníci snad nikdo nezpíval? Já se z vás už po*eru.

    • Re: Můj nápad! :-(

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 22:09 |  
      0 0

      Snad ti starsi to spivat umej a libi se jim to. Ale nas to desi a jeste ten dlouhej text, no hnus velebnosti :p

    • Re: Můj nápad! :-(

      (host)     před 17 lety 15.09.2007 00:15 |  
      0 0

      co to proboha zase placas prosimte? je tomu asi tri dny co se uverejnily novy choraly,ktery se musej zapracovat.v nich neni ani slovo o sparte, ted jen nezbyva nez doufat, ze vsichni pristoupi k tomu aby se je naucili a stalo to za neco. tak si laskave nech ty svoje kecy o linejch slavistech, ochotnejch generacich a podobne. choral vymyslenej v clanku je naprostej nesmysl kvuli melodicke i textove narocnosti. troubi

  20. pěkný to je...:))

    Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 15:07 |  
    0 0

    Jako zamlouvá se mi to, vypilovat to a bude to fajn... A co třeba popěvek na melodii české hymny? Třeba by to mohlo začínat Kde domoov muuuj, kdeee domov muuuj? Normálně, jako v hymně... A pak pokračovat: Vee Vršooovicích, stadááák roooste (až bude hotovej, stadáák vyrost), atd atd... A zakončit to třeba Taam, kde Vlček stříílííí góool, domov muuj...

    • Re: pěkný to je...:))

      eomer (přítel SN)     před 17 lety 14.09.2007 15:13 |  
      0 0

      Nejsem si jistý, ale myslím, že se to ani nesmi-podobně jako psát nápisy na vlajku ČR.

      • Re: pěkný to je...:))

        Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 15:35 |  
        0 0

        Mno... Nevím. To, že se nesmí psát na vlajku ČR vím - a potrestá svaz nebo soud ty fanoušky? Myslím - ale třeba se mýlím - že pokud bys využil popěvek Tylovo písničky, nemělo by to být trestné... Ale musely by se využít obě dvě sloky :)

    • Re: pěkný to je...:))

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 16:21 |  
      0 0

      Hymnu bych nechal být kde je. Navíc česká hymna narozdíl od většiny jiných vůbec není bojová píseň. . ale spíš melancholická záležitost. Ale Ktož sú boží bojovníci, to je iné kafe:)

      • Re: pěkný to je...:))

        Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 16:27 |  
        0 0

        Jasný, no... Němci - a Angláni - maj že jo trochu jinou, ale třeba španělská, francouzská... To jsou hymny..:) Ale naše taky není špatná...:) A podle mě - lepší podle hymny než podle Princezny.. :)

        • Re: pěkný to je...:))

          Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 14.09.2007 17:13 |  
          0 0

          No zrovna Anglání maj naší lidovku : U panského dvora, náš Vitoušek orá, strakaté volečky má ♫♫♪ :)))))))

          • Re: pěkný to je...:))

            Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 19:14 |  
            0 0

            pěkný :)))

  21. Chorály Baníku

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 15:10 |  
    0 0

    Příznivci Baníku se proslavili popěvky Jarka Nohavici????????
    Jaké popěvky Jarka Nohavici, ty chorály vznikly už několik let před mistrovskou sezonou a Jarek Nohavica s nima nic společného!!!!!!!!!!!!!!!! (vyjma, že je nazpíval s fanoušky)
    Kdy už to konečně pochopíte???????

  22. Úprava mého původního (prvního) návrhu

    jarmik     před 17 lety 14.09.2007 15:19 |  
    0 0

    Sešívaní bojovníci

    Z Vršovic my pocházíme, náš domov je Eden.
    Hvězdu na srdci nosíme a všichni jsme jeden!

    Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

    Naše srdce je červené, naše mysl bílá.
    Hvězda a dres sešívaný, to je naše síla!

    Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

    Soupeřů se nelekejte, na množství nehleďte.
    Slavii vždy v srdci mějte a pro ni bojujte!

    Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

    • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

      Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 15:38 |  
      0 0

      Tak tohle je dost dobrý! Úplně mi to zní v uších... Vždy po té sloce jedno tlestknutí... a po refrénu Se Slavií my vždycky zvítězíme!!! dvě tlesknutí... Zkusil jsem si to zazpívat a je to fakt síla!

      • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

        Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 15:39 |  
        0 0

        Akorát bych místo nehleďte dal nekoukejte... :)

    • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 16:06 |  
      0 0

      Tahle verze vypada opravdu dobre, davam ji pomyslny hlas! A stejne tak napadu vyuzit "Ktož sú boží bojovníci" jako choral, ta pisen ma obrovskou silu.. a to rikam jak clovek co si o husitech nedela zadne iluze.

      Luckyduck

      • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

        (host)     před 17 lety 14.09.2007 16:35 |  
        0 0

        Tenhle text je jednodušší než ty předchozí a zároveň vyjadřuje to, co by chorál vyjadřovat měl, takže bych taky hlasoval pro tenhle.

        Sir Joda

    • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

      dspsn     před 17 lety 14.09.2007 16:26 |  
      0 0

      abych se přiznal,tak z původních návrhů mě opravdu mrazilo v zádech....ale tenhle je opravdu dobrej a možná by se opravdu ujal......teda pokud to lidi zvládnou zaspívat.

    • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 16:35 |  
      0 0

      Rozhodně lepší. Možná bych trochu upravil slovosled, ale jinak dobrý. Víte síla jakýkoliv písně a hlavně široce oblíbený se kterou se každej ztotožní..( a to chorál je) je samozřejmě hudební stránka( tu máme vyřešenou:) a potom jednoduchej a přesnej text a taky nekonkrétnost . . resp nadčasovost. Chcete příklad? Hymna vítězů od Queenů ! Proč ji ještě nikdo nenahradil a asi nenahradí? Protože přesně tohle splňuje. "Jednoduše"- geniální.

      • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

        jarmik     před 17 lety 14.09.2007 16:46 |  
        0 0

        A co přesně máš na mysli tím upravením slovosledu? Jediné co mě napadá je, že jsem tam místo "je červené" mohl dát "červené je", pro zvýšení efektu, ale to je detail ;-)

        • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

          (host)     před 17 lety 14.09.2007 17:08 |  
          0 0

          No když jsem to prvně četl, tak mi to přišlo, že by si to mohlo nechat trochu tý starodávný formy..pasivní tvary a pod. Lidi dneska mluvěj jako prasata a třeba by se jim to nelíbilo:) Zkoušel jsem něco plodit sám a tak bych to s dovolením spatlal:)
          Třeba takhle- 1 sloka :
          Z Vršovic my pocházíme, náš domov je Eden
          Dědicové Bicanovi a všichni jak jeden!

          Naše srdce červené je, mysl naše bílá( Ale ta myšlenka se ti mooc povedla:) Hvězda a dres sešívaný, to je naše síla!
          Myslim, že by to možná i líp sedlo na tóny.

          Soupeřů se nelekejte, na jména nehleďte
          Slavii vždy v srdci mějte a proň a s ní bojujte!

          No a pak mam vlastní, která se mi prostě líbí:)
          Na hřišti i na ochozu jedno srdce bije,
          roztrháno, podupáno, ale stále žije
          a společně vždycky s ním, zvítězíme.
          ( Tady by mohl bejt i ten tvůj refrén zase.. )

          • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

            Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 14.09.2007 17:13 |  
            0 0

            BTW Sem nebyl přihlášen, takž sig. Bulldock :)

          • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

            (host)     před 17 lety 14.09.2007 17:14 |  
            0 0

            Tohle se mi taky libi. Mohl by to dohromady dat dobrou kombinaci..
            Jen tak dal!

          • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

            jarmik     před 17 lety 14.09.2007 17:20 |  
            0 0

            Ale právě "mysl naše bílá" je archaičtější (chceš-li starodávnější), než moje "naše mysl bílá". Takže si to nepleť. Jinak ta tvoje 3. sloka je dobrá, ale ta moje se mi líbí stejně :-) Napsal jsem článek, takže počkám, jestli to richi nebo někdo vydá. Tady v diskusi to moc neprosadím. Už to mám nazpívaný, jestli to ty nebo někdo jinej chcete slyšet, tak ICQ: 280-335-405

            • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

              Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 14.09.2007 17:35 |  
              0 0

              Jo já právě chci tu archaickou formu.. Vypadlo mi tam ve větě slůvko ale.. mělo to bejt takhle : Ale lidi dneska mluvěj jako prasata a třeba by se jim to nelíbilo:)
              K tý třetí sloce.. Já tam vidim jako zásadní dilema, jestli to má dávat smysl vzhledem k fotbalu nebo k původnímu chorálu. . Čili buď bych dal pův. Nepřátel ( i když nepřítel ve sportu..že:) se nelekejte, na množství nehleďte nebo Soupeřů se nelekejte, na (jméno, sílu) nehleďte, protože ve fotbale je množství trochu mimo mísu:) A a ntý verzi proň a sní bojujte trvám:))) Navíc se to dá interpretovat do více významů. . jak pro hráče, tak fandy.. (pro ni bojujte mi přijde určeno hráčům, ale to už je hnidopišství:)) A jestli seš teda tak dobrej zpěvák, tak mi to kdyžtak pošli na brocco@email.cz . Přs ICQ mi nefunguje posílání:( Dík..

              • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

                jarmik     před 17 lety 14.09.2007 18:19 |  
                0 0

                Proň a s ní bojujte tam být nemůže, protože pak to není rytmické, bohužel. Stačí si to zkusit zazpívat, že :-) No a nepřítel a jeho množství , že nemá ve fotbale zastoupení? Já taky neříkám, že to vyjadřuje jen soupeře (Spartu), ale taky opravdové nepřátele jako Koštál, Horváth, Sivok atd.

                • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

                  Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 14.09.2007 20:45 |  
                  0 0

                  Děláš si srandu?? :) Pána svého v srdci mějte, proň a sním bojujte. . to je původní text. Zdá se ti taky nerytmický? Zkus si to zazpívat, že:-))) A jestli narážíš na to, že sem v tom přepisu zapomněl smazat A . . tak jedině tak:) Tzn. Slavii vždy v srdci mějte proň a s ní bojujte!

                  • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

                    jarmik     před 17 lety 14.09.2007 21:23 |  
                    0 0

                    No jistě, že jsem to napsal proto, že jsi tam měl navíc "a". Proč asi jinak? :-)

    • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

      (host)     před 17 lety 15.09.2007 00:20 |  
      0 0

      ackoliv si odepru veskere nesympatie k osobe vystupujici pod nickem jarmik, ten choral je proste spatnej a ani relativni textove zjednoduseni ho neudela lepsim. troubi

      • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

        Bulldock (přítel SN)     před 17 lety 15.09.2007 00:51 |  
        0 0

        Co to co to? Plzeň už zase rebeluje proti husitům? :)) Ani onehdá jim to dlouho nevydrželo:) Hymnu strýčka Sama zpívat nebudu, na to zapomeň :)

        • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

          (host)     před 17 lety 15.09.2007 11:20 |  
          0 0

          nerebeluju,rikam,ze tento choral ne a naucit se ty co jsme nahrali.

          • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

            (host)     před 17 lety 15.09.2007 11:21 |  
            0 0

            troubi

      • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

        jarmik     před 17 lety 15.09.2007 07:56 |  
        0 0

        Nesympatie? Vysvětli pls :-) Rád bych věděl o svých chybách. A taky mi vysvětli, co je na tom chorálu špatného. To umí napsat každý, že je špatný, ale argumenty ti chybí. Tak, čekám...

        • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

          (host)     před 17 lety 15.09.2007 11:27 |  
          0 0

          argumety nechybi,jen musi clovek cist vsechny prispevky. tenhle choral NEJDE zpivat.je kvuli melodii i kvuli textu tezky. navic proste misto toho aby se lidi ucili,to co se vymyslelo a dohodlo,tak se objevi padesat tisic prispevku s novejma choralama na motivy stredoveky pisne,cesky hymny a podobnejch kravin. troubi

          • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

            jarmik     před 17 lety 15.09.2007 11:44 |  
            0 0

            Co se vymyslelo a dohodlo? Mně se všechny současné pokřiky Slavie líbí. Nicméně jsou to pořád jen pokřiky a ne chorály. Copak tobě není líto, že Slavia nemá žádný melodický, táhlý chorál, který by mohl zpívat každý?

    • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

      (host)     před 17 lety 15.09.2007 15:18 |  
      0 0

      Z Vršovic my pocházíme, náš domov je Eden.
      Hvězdu na srdci nosíme a všichni jsme jeden!

      Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

      Naše srdce je červené, bílá naše mysl.
      Hvězda a dres sešívaný, to je naše síla!

      Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

      Soupeřů se nelekejme, a na množství nehleďme.
      Slavii vždy v srdci mějme, pro ni také bojujme!

      Se Slavií my vždycky zvítězíme!!!

      Trosku sem to pretvoril, snad se autor nebude zlobit... ;-)
      Tomáš Marný

      • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

        jarmik     před 17 lety 15.09.2007 16:35 |  
        0 0

        Promiň, ale po tvém "přetvoření" se to zaprvé v druhé sloce nerýmuje a zadruhé to není rytmické po přidání těch zbytečných předložek.

        • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

          (host)     před 17 lety 15.09.2007 16:44 |  
          0 0

          oukej dyt ja nic nerikam :-p jen prispivam do diskuse :-p
          Tomáš Marný

          • Re: Úprava mého původního (prvního) návrhu

            jarmik     před 17 lety 15.09.2007 17:00 |  
            0 0

            Vždyť já taky. Jen reaguju ;-)

  23. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    Python     před 17 lety 14.09.2007 16:01 |  
    0 0

    Chorál je strašný a jako příklad bych rozhodně nedával Anglii nebo Španělsko. Už jenom proto, že jsme Češi...

  24. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 16:05 |  
    0 0

    No tak tohle je absolutně hrozný... slova sice celkem dobrý ale kdyby to mělo zpívat několik tisíc lidí tak je to absolutní blbost.... ale nápad se cení

  25. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    honzah (přítel SN)     před 17 lety 14.09.2007 16:43 |  
    0 0

    Ktož sú Boží bojovníci je nádherný chorál, ale s tou historickou glorifikací bych se s tebou asi dost hádal, pro mě je to něco jako Marseillaisa nebo Internacionála :-)) Nevím, mohlo by to být zajímavé, ale taky možná směšné, neumím takhle posoudit. Což třeba zkusit něco na melodii italské "Giovinezzy"?
    Asi nejpůsobivější chorál, kterej na fotbale je, je britská hymna. Ale strašně dobře zní třeba hymna kanadská, což zkusit něco na její melodii? Ale možná by to bylo hodně trapný, spekuluju...

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 18:17 |  
      0 0

      britská hymna by nebyla špatná..:)) A co třeba zkusit trochu pozměnit hymnu Juventusu, Unno Officialo?:) Při té mě vždy mrazí po zádech, když tam řvou JUVE!:) Nebo super hymnu má Fiorentina... Ale to by bylo moc zpěvavý..:)))

      • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

        Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 18:25 |  
        0 0

        Teda, samozřejmě Inno Ufficiale ! :))))

        • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

          Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 18:28 |  
          0 0

          doporučuju si to prohlídnout..:) http://youtube.com/watch?v=N6mk0lqCEcA


          Jinak proč nezkusit Zelená je tráva? Chelsea ji má coby Blue Is The Colour a taky, když to zpívá celej stadak, je to dechberoucí..:) A ten nápěv zná snad každej Čech..:)

          • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

            honzah (přítel SN)     před 17 lety 15.09.2007 14:15 |  
            0 0

            Jo, ta je krásná a optimistická. Ale na Ringa tím před celou Evropou praskne jeho "vykradačství" :-DDD
            Mimochodem, mě v hlavě napadaj zajímavý slova na "Život je jen náhoda" (Každý titul vyhraje, někdo dříve a někdo později. Kdo stadión buduje, ať neztrácí naději! ... Až uvidíš robinzonády (resp. zazděné tutovky), které jenom Martin (resp. Standa) umí...).
            Případně na majora Gagarina ("Vyřiďte, trenére Jarolíme, třeba i kdesi v Seville, že favority překvapíme, a to docela nemile!!!")

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 15.09.2007 15:25 |  
      0 0

      Italove maji svou Giovinezzu...
      Anglicane "Nikdy nepujdes sam"
      a Cesi??? (sry ale Kde domov muj nemuzem s pochopitelnych "usmevnych" duvodu...;o)
      CESI maji KTOZ JSU BOZI BOJOVNICI prde :-)

      Kevlar

  26. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 17:14 |  
    0 0

    Uživatel zná pouze text chorálu, ne jeho melodii. Kdyby ji znal, věděl by, že jeho text do ní nesedí, že používá jiné slabiky a tak se nedá zazpívat.
    Ale samozřejmě pokus se cení ...

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      jarmik     před 17 lety 14.09.2007 17:22 |  
      0 0

      Napsal jsem už o tom článek, kde jsem uvedl svoji verzi a taky kritiku na "nerytmus" tohoto pokusu. Asi to fakt nikdy neslyšel. Ať se snažím jakkoliv, ty jeho slabiky tam naskládat nejde ;-)

  27. MIKI

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 18:58 |  
    0 0

    No tak chlapci proč tu sakra stále vymýšlíte nové chorály když nám leží ve skladu stará slávistická hymna která je jak krásná tak se i dobře zpívá a mnoho lidí jí ještě umí já si osobně myslím že by to byla pecka jak pro fanoušky tak pro hráče a vedení kdybychom si jí zase tímto připomněly ctělo by se nad tím zamyslet a třeba to i zkusit .

    Slavie do toho, Slavie do toho,
    Slavie do toho, Slavie do toho,
    Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    a ty na to máš, ty na to máš.
    Slavie, dej dej gól Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    jsi favorit náš.

    Červená a bílá hlásí nástup,
    vlajka stoupá k výšinám,
    hleďte chlapci vzhůru co je nás tu,
    my věříme vám vy nám.
    Tak do toho šlápnem útok střílí,
    v obraně co hráč to dříč,
    ať se soupeř žílí jak se čílí,
    my mu nepujčíme míč.

    Hej, hej, Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    a ty na to máš, ty na to máš.
    Slavie, dej dej gól Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    jsi favorit náš.

    Sešívanej útok ať se řítí
    od vlastního vápna dál,
    nejlepší je míč co skončí v síti,
    zvítězí kdo skóroval.
    Zase bude zpívat celý Eden
    na hřišti i v zámezí,
    jeden gól je málo
    JEŠTĚ JEDEN,
    Slavie ta zvítězí.

    hej hej, Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    a ty na to máš, ty na to máš.
    Slavie, dej dej gól Slavie,
    dej dej gól Slavie,
    hop, Slavie do toho,
    Slavie do toho... .

    • Re: MIKI

      Luke (host)     před 17 lety 14.09.2007 19:11 |  
      0 0

      Mě to taky napadlo už, ale... Nevím. Podle mě nemůžeš mít dvě tři, pokud chceš fandit a zpívat chorály celej zápas, musíš jich mít víc.... :) Tohle je dobrý třeba při nástupu si myslím, když hráči přijdou na hřiště a třeba se čeká na výkop... Ale zpívat tohle během zápasu je imho nemožný...

    • Re: MIKI

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 22:32 |  
      0 0

      navíc je to hudebně klasická rychlokvaška ála Michal David a jeho spartakiádní song. A ani ten text neni zrovna nicmoc. Tohle bych už asi nechal historii. Warlock

  28. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 20:05 |  
    0 0

    nemusime to delat slozity. Staci se naucit text prvni sloky a melodii.

    Kdož jsú boží bojovníci a zákona jeho,
    prostež od boha pomoci a doufejtež v něho.
    Že konečně vždycky s ním zvítězíte!


    a pak uz Slavia Praha

    Mr. Rock and Mr. Roll

  29. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 14.09.2007 22:43 |  
    0 0

    Co se týče melodie, tak song "Ktož sú Boží bojovníci" je opravdu síla. Vždycky, když sem to slyšel zpívat sborově, tak mi běhal mráz po zádech. A to jak malýmu parchantovi, tak i teď. A křižákům se nedivim, že zdrhali. Když si představim němčoura daleko od domova v cizí zemi, jak se plahočí někam hlubokym lesem a ví, že jde do předem prohraný bitvy.... A najednou z dálky takovej chorál nadšenejch protivníků :)))
    Text by se musel udělat vlastní, stačily by 2 sloky. Ale nápad udělat chorál na tuhle melodii je luxusní.
    A nebyly by špatný ani další melodie, který všichni dobře znaj. Konkrétně mě napadla třeba česká klasika "Škoda lásky" nebo kdysi dávno hymna českýho fotbalu "Zelená je tráva". Slušný, známý melodie, na který by chtělo vymyslet jednoduchej "údernej" text.

    • Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

      (host)     před 17 lety 14.09.2007 22:48 |  
      0 0

      Jo a když už sem tu začal o těch jinejch melodiích, tak sem narychlo "upatlal" jednu sloku, která by šla zrovna na tu melodii "Zelená je tráva":

      Červená a bílá,
      to je Slávie,
      vždycky tady byla,
      pořád tady je,
      kdo jí zná, tak ten dobře ví,
      že Slávie vždycky zvítězí.

  30. Zelená je tráva

    Tommy     před 17 lety 15.09.2007 13:23 |  
    0 0

    (na Zelená je tráva)
    Červená a bílá, SLAVIE PRAHA!!!
    dnes tři body získá, body jen tak nedává,
    tak hoši červeno-bílí vpřed, vítěztví je, je už nadohled!!!
    Hej!!!
    Červená a bílá, SLAVIE PRAHA!!!
    dnes tři body získá, body jen tak nedává,
    tak hoši červeno-bílí vpřed, vítěztví je, je už nadohled!!!
    SLAVIE PRAHA!!! ...... SLAVIE PRAHA!!!

  31. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    FujikGOS     před 17 lety 16.09.2007 11:02 |  
    0 0

    Jako sorry ale to je strašný.. za 1. strasne dlouhy, za 2. tohle se nikdo nenaučí a za 3. kdyz uz nejakou hymnu nebo chorál, tak něco moderního nebo tak... oceňuju snahu ale tohle fakt ne...

  32. Re: K tradičnímu českému klubu tradiční český chorál!

    (host)     před 17 lety 16.09.2007 13:27 |  
    0 0

    Perfektní nápad, při tomhle chorálu by fakt mrazilo, druhá verze je sice lepší, ale ten prvotní nápad je výbornej, a zase tak složitý by to nebylo se naučit. Podle mě nejlepší ze všech navrhovaných chorálů!!!!