Názory

Výsměch fanouškům

Původně jsem chtěl napsat článek o ostudné návštěvě na zápase s Mladou Boleslaví, ale vývoj korupční aféry (či spíše tragikomedie) a výkon rozhodčich v pondělní dohrávce mě přiměly změnit názor.

Jak již všichni určitě víte, Sparta dle předpokladů zůstane s největší pravděpodobností nepotrestána. I když jsem si celou dobu myslel, že to vše zrovna takto dopadne, pořád ve mně byla malá jiskřička naděje, že spravedlnost ještě existuje. Možná, že spravedlnost kdesi existuje, ale ne ve fotbale.

V tom jsem se ujistil mimo jiné při návštěvě fotbalové výstavy v Národním muzeu, kde jsou rozebrány i korupční aféry. Uvádějí tam, že někdy, tuším v 50. letech, bylo několik klubů potrestáno sestupem, když se zjistilo, že rozhodující utkání si koupily. Snad rok na to to samé udělala, rovněž sestupem ohrožená Sparta, ale místo toho, aby jí poslali nemilosrdně dolů, připsali jí jen tři zápasy, které kontumačně prohrála 3:0. Okolnosti, jak to vyřešili pak s těmi týmy, na jejichš střet s rudými se kontumace nevztahovala, mi není známa.

Každopádně to dokládá, že v historii bylo Peltů a Koš?álů více. Dnes se dozvídáme, že najednou, jakoby mávnutím kouzelného proutku, si policie přestává být jistá, i když do této chvíle si jistá pravděpodobně byla, že ten hlas v odposlouchávaném telefonu patřil panu Peltovi.

Možná, že přijdou na to, že to byl Vlastík Koš?álů, ovšem z Letné určitě opět bleskurychle připlave pár rybiček a jsme zase tam, kde jsme byli. Kdyby nebyl Svaz to, co je, tak by Spartě odebral body (symozřejmě ne až v tu chvíli, kdy bude jasné, kolik si k zisku titulu mohou dovolit ztratit), protože i kdyby v tom telefonu mluvil Hurvínek s Máničkou, zápasy byly ovlivněny, takže není co řešit. Ale to se nestane.

Výkon sudích v pondělním střetnutí s Boleslaví se v mých očich stal důkazem, že rozhodčí ruka zákona ani trochu nestraší a s radostí přijímají dále rovnou celé rybníky. Neříkám, že by za výsledek nemohli velkou měrou hráči, ale to, co muži v černém předváděli bylo do nebe volající. Na to, že pomezní neví, co je ofsajd jsem si už celkem zvykl, ale když pan hlavní posledních dvacet minut obrací všechny fauly v náš neprospěch, nařizuje trestné kopy za sebemenší dotyk a za tvrdé zákroky soupeře uděluje vždy mírnější trest, tak to je přímo drzost! Nevím, v kolikáté minutě nastavení padl vyrovnávací gól (vzniklý mj. také laxním přístupem červenobílých). Sice se mi zdálo, že ty tři avizované minutky trvají poněkud dlouho, ale mohlo to být jen zdání. Každopádně se zase jednou arbitři předvedli v plném světle. Zajímalo by mě, jakou známku asi pán s píš?alkou za svůj bezchybný výkon od delegáta obdržel (já bych typoval minimálně 6) ...

A kapříci si plavají dál a dál ...

Komentáře (22)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 08:13 |  
    0 0

    no ten závěr si moh vypustit, pak se nám nemaj posmívat, že sme ubrčený. Ano nějaký "divný" připísknutí Bolce tak trošičku v závěru bylo, ale to nic nemění na tom, že Slávie má mužstvo na to, aby Bole přejela a nemusela se strachovat o vítězství - to se bohužel v pondělí nestalo a slávka hrála naprosto tragicky, takže pro nás je ten bod za předvedenej výkon až až !!

    • Re: Výsměch fanouškům

      (host)     před 20 lety 17.03.2005 12:46 |  
      0 0

      Přesně s tebou souhlasím. Rozhodčích jsem si nějak ani nevšim, ale toho, že obrana hrála hlavně ze začátku opravdu šíleně a Vlček nabyl vidět jo!!! A jsem přesvědčen, že tah s Kolouškem tak brzo se dá brát jako zřejmá chyba trenéra!!! Nic proti hráčovi. K trenérovi ještě tolik, že z mého pohledu měl nechat Fořta, ale to jen tak na okraj.

    • Re: Výsměch fanouškům

      JT     před 20 lety 17.03.2005 15:58 |  
      0 0

      To,že si spar?anská lůza dělá,co chce,víme všichni už dávno.To,že rozhodčí v pondělí stál za houby,to není taky žádný překvápko...Ale naprosto nechápu,proč se tím zduvodňuje ten tragickej výkon s Bolkou.Co takhle se konečně starat sami o sebe?Taky mě štve,že Spartě všechno projde,ale když budu odcházet ze Strahova s pocitem,že kluci makali a nechali tam všechno a já mužu bejt pyšnej na to sešívaný triko,co na sobě mám,bude mě to těšit víc než zaplacenej titul.Probuh,řešte,proč nemáme stadion,proč odflákneme zápas,kterej bysme měli jinak jednoznačně vyhrát,proč chodí na zápasy 2000 lidí...Místo toho brečíme,jak nám všichni ubližujou,to je už ubohost...

    • Re: Výsměch fanouškům

      lucky-pilda     před 20 lety 18.03.2005 20:14 |  
      0 0

      Asi jsi dost dobře nepochopil, že vůbec nepopírám tragické představení Slavie viz. "Neříkám, že by za výsledek nemohli velkou měrou hráči ..." Omlouvám se, že jsem to nezdůraznil dosti viditelně. Samozřejmě souhlasim s tim, že kdyby nehráli jako blbečci, tak by Boleslavi k bodu nepomohli ani nechvalně proslulí Krula, Vidlák či Krondl. Účelem tohoto článku rozhodně nebylo vymlouvat se na rozhodčího, ale poukázat na jeho výkon, který si v mnohém nezadal s výkonem Slavie.

  2. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 08:30 |  
    0 0

    tak ta "analýza" na konci je vážně směšná. boleslav si podplatila rozhodčího na strahově. gratuluju!
    a já myslel, že jsme ty body ztratili vlastní liknavostí...

    • Re: Výsměch fanouškům

      lucky-pilda     před 20 lety 18.03.2005 20:15 |  
      0 0

      viz. předchozí odpověď výše

  3. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 09:06 |  
    0 0

    S tou spartou máš úplně pravdu každý soudný člověk který se dívá na fotbal ti dá za pravdu ,tedy kromě spar?anů a ta Boleslav tak to si myslím že to prokoučoval Csaplár

    • Re: Výsměch fanouškům

      Dobi     před 20 lety 17.03.2005 12:56 |  
      0 0

      Ono, nespojujme dvě roviny. V pondělí nám to neprohráli sudí, už jsem viděl horší (třeba v neděli na béčku). Prostě neumíme být favoritem do důsledků. Ale stane se!
      Něco jiného je korupční aféra a letenští soudruzi. A přiznejme si, že čistým je jen málokdo, od první ligy až po třídu ňfň... Ale jestliže Petr, pak i Pavel, jestliže Pavel, pak i Šavel či Havel! Kde to žijeme? V Aburdistánu zvaném česko! Co mají říkat chudáci z Vítkovic, Opavy či Liberce! Určitě jediné - za méně peněz více (pohřební) muziky.
      Těší mě jediné: blíží se jaro a s ní moje oblíbená jarní pochoutka - křehoučký hlávkový salát. Sním listy, ale koš?ál vyhazuji. Kéž by to tak mohlo fungovat všude!

  4. Re: Výsměch fanouškům

    Richi (admin)     před 20 lety 17.03.2005 09:35 |  
    0 0

    S tim zaverem taky nesouhlasim, rozhodci nebyl zas tak spatnej, kdo vse zavinil byli hraci, kteri absolutne ten zaver nezvladli. Boleslav bod ziskala zaslouzene, my muzeme byt ti stastni, ze vubec bod mame.

    • Re: Výsměch fanouškům

      vlada     před 20 lety 18.03.2005 09:54 |  
      0 0

      Souhlasím s Richim. Hráči si to pokazili sami a nebylo to poprvé, jak to takhle v závěru utkání hráli.

  5. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 10:22 |  
    0 0

    Ano ten článek je slušný, ten závěr bych vynechal a otiskl bych to do nějakých novin, a? si všichni přečtou a uvědomí si co je na Svazu za " nechci říct co".

  6. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 12:10 |  
    0 0

    O Spartě si nedělám iluze, ale v pondělí si to slávisti projeli sami. Závěr mi nápadně připomínal zápas se Šach?orem Doněck

  7. Re: Výsměch fanouškům

    Serf     před 20 lety 17.03.2005 12:43 |  
    0 0

    Svadet nas hanebnej vykon ze zaveru zapasu na rozhodci je vrchol alibismu. Rozhodci v zadnem pripade neovlivnili ztratu nasich dvou bodu. Ani v zaveru ani v celem zapase.

  8. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 13:13 |  
    0 0

    Rozhodci signalizoval, ze nastavi 3 minuty a vyrovnavaci gol padl v case cca 92:58 - 93:02... aspon tak jsem to v tv myslim videl... Nicmene ze rozhodci pripiskaval MB - ano par zakroku pro MB otocil, ale nedelal bych z toho takovou tragedii, protoze uz jsem videl x-krat daleko vetsi ovlivneni zapasu...

  9. Re: Výsměch fanouškům

    brtas     před 20 lety 17.03.2005 13:17 |  
    0 0

    BOLŠEVICKÁ LůZA Z LETNÉ, SE VŽDYCKY ZE VŠEHO DOKÁŽE NěJAK PODIVNě VYKROUTIT! JE MI Z TOHO VŠEHO ZLE!

  10. Re: Výsměch fanouškům

    Galan     před 20 lety 17.03.2005 15:32 |  
    0 0

    Rozhodčí nás nemusejí pustit do šestnáctky, a my tak nedáme gól. To bych pochopil. Ale v obraně jsme si chyby tvořili sami. Asi jsme brzy zapoměli na zápas s Teplicemi. Kde byl ten Csaplárův rozsypaný kufřík ?

  11. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 20:38 |  
    0 0

    Tak sem viděl asi jinej zápas,žádnýho tlačení MB od rozhodčího sem si fakt nevšim,naopak se mi zdálo,že gedeon mohl klidně vyfasovat žlutou a ani by nemoch říct popel...ale to nic....druhá věc,omlouvat ubohou návštěvu korupční aférou je alibismus největšího řádu...na Strahov choděj takhlemizerný návštěvy už nějakej ten pátek a vubec na to nemaj vliv kapříci,Koštál a kdesi cosi ale lenost,pohodlnost většiny slávistickejch fans-bohužel:-/...
    harry

    • Re: Výsměch fanouškům

      lucky-pilda     před 20 lety 18.03.2005 20:24 |  
      0 0

      Co se týče diváků, naprosto s tebou souhlasim! Jen ti, co tam choděj jedině, když už se hodně nuděj', maji teď o důvod víc. A ten důvod je mnohem pochopitelnější než ty takzvané argumenty jako časová tíseň, "velká" vzdálenost, stadion etc. Až jednoho dne (doufám) bude stadion, všichni se zase budou bít do prsou, že sou strašný slávisti, i když většina z nich viděla Strahov tak možná v televizi ...

  12. Re: Výsměch fanouškům

    (host)     před 20 lety 17.03.2005 22:19 |  
    0 0

    Musím se přidat, nepřišlo mi, že by rozhodčí ovlivnil zápas a jestli jo, tak minimálně. Prohráli si to sami.

  13. Re: Výsměch fanouškům

    jane (admin)     před 20 lety 18.03.2005 23:55 |  
    0 0

    Pripojuju se k vetsine a musim ti taky vycist posledni odstavec. Zase breceni, mel ses trochu vic snazit a zkusit vymyslet, kdo toho rozhodciho podplatil a co tim chtel dosahnout, to by bylo zajimavejsi. Jak uz tu psal Dobi, nedelni zapas becka s Nachodem byl ze strany rozhodcich katastrofalni a vubec neverim, ze za jejich spatnym vykonem byl amaterismus. Jenze.. Slavisti hrali s druhym tymem tabuky, rozhodci je rezali, kde mohli, a stejne vyhrali 4:2. Kdyz mas snahu, tak se da vyhrat zapas i kdyz ti rozhodci nepreje, i kdyz to neplati vzdy.
    Ad Sparta. Jiste nikdo nepochybujeme, ze podplaci kde muzou. Nicmene pokud bude Sparta sprostena vsech obvineni, mela by podat zalobu za hanobenmi jmena a dobre povesti. Myslim, ze by se tak proti takovemu falesnemu a vaznemu obvineni branil kazdy, kdo ma ciste svedomi.

    • Re: Výsměch fanouškům

      (host)     před 20 lety 19.03.2005 09:49 |  
      0 0

      Kdy podá žalobu nejčistší Slavia na svého bývalého funkcionáře, že hanobí její jméno falešnými a vážnými obviněními?

    • Re: Výsměch fanouškům

      lucky-pilda     před 20 lety 19.03.2005 13:15 |  
      0 0

      To s tím vymýšlením, kdo ho mohl podplatit, případně co ho k tomu vedlo, je dobrý nápad, ovšem nechtělo se mi o tom spekulovat a nechat si každého vytvořit na to svůj názor, což se také stalo. Zápas béčka jsem neviděl, nicméně jak již jsem několikrát v komentáři (a v článku, čehož si, jak vidno, nikdo nevšimnul) uváděl, rozhodně neomlouvám hráče a už vůbec nesvaluji výsledek na rozhodčí, pouze poukazuji na, dle mého názoru, tragický výkon (v poslední asi půl hodině utkání). Třeba to z jiných tribun či televize vypadalo úplně jinak, ale z hlavní se zdálo, že je řídí Koš?al na dálkové ovládání.
      Ad. Sparta - kdo má čisté svědomí, a? hodí první kamenem ... Navíc Sparta to určitě vyřeší tak, aby jí to neuškodilo ...