Názory

Kdy máme hrát domácí zápasy?

Měsíc a půl zbývá do okamžiku, kdy vyrazíme opět na zápasy fotbalové ligy. Jaký je nejvhodnější termín pro domácí zápasy Slavie? Vyhovuje vůbec nějaký termín většině? Jaká jsou pravidla pro určování začátků zápasů? Na všechny otázky odpovídá tento článek.

Nejdříve se pojďme podívat na statistiky návštěvnosti podle oficiálního počtu diváků přítomných na stadionu. Slavia odehrála doma na podzim sedm ligových zápasů, čtyři v sobotu a tři v pondělí. 
 
15. kolo
Slavia – Ostrava
po 16,40
3572
4. kolo
Slavia – Brno
po 20,00
3021
8. kolo
Slavia – Slovácko
so 20,00
2817
6. kolo
Slavia – Drnovice
so 20,00
2622
2. kolo
Slavia – Liberec
po 16,40
2380
10. kolo
Slavia – Opava
so 20,00
2218
13. kolo
Slavia – Příbram
so 17,00
1982
 
Paradoxně dvě nejvyšší návštěvnosti byly dosaženy v pondělí, kdy se fotbal mnoha lidem nehodí, je ale pravda, že na zápas s Ostravou přijelo snad tisíc Ostraváků a tím návštěvnost zvedli, jinak by byla stejná jako proti Liberci a tedy nijak vybočující ze sobotního průměru. Nejsledovanějším zápasem by se tak stal se třemi tisícovkami mač s Brnem, který se hrál v pondělí až od 20 hodin.
 
V sobotu byly vyšší návštěvy když se hrálo od 20 hodin, od 17 hodin přišel nejmenší počet diváků přibližující se dvěma tisícovkám.
 
Nedá se samozřejmě tvrdit, že počty diváků jsou výrazně reprezentativní, když rozdíl mezi nejméně a nejvíce navštíveným zápasem činí tisíc diváků.
 
Jaká jsou pravidla pro určování začátků utkání? Zdá se, že zatím jediným pravidlem jsou požadavky televizních společností, které si přejí mít sestřihy ze zápasů ve svém hlavním večerním  zpravodajství ještě v den zápasu. Znamenalo by to tedy začátek utkání v 16 hodin, nejpozději v 16,30. Žádná další omezení nejsou poté, co svaz zareagoval na ubývající počet diváků v ochozech a povolil klubům, aby si zvolili samy začátky zápasů. Podle vyjádření tiskového mluvčího Slavie Alexandra Klimenta se bude tato záležitost řešit na ligovém shromáždění 19. ledna. Na oficiálním webu probíhá již druhé kolo hlasování o nejlepší termín pro domácí zápas Slavie, nyní si diváci mohou vybírat ze dvou možností – sobota od 17:00 a pondělí od 19:00. K tomu Kliment říká: „Je vidět, že je to zatím půl na půl, ještě vše není uzavřené. Při tvorbě termínů k tomu budeme přihlížet.“
 
Termíny utkání by měly co nejvíce vyhovovat divákům. Jde vůbec ale skloubit požadavky pražských a mimopražských diváků? S jakými těžkostmi se potkávají tyto dvě skupiny?
 
Pražané:
Většina Pražanů v pátek odpoledne opouští Prahu, vyjíždí na chaty a vrací se až v neděli odpoledne nebo večer. Nevhodné jsou i odpolední termíny v pondělí, kdy je většina lidí v práci minimálně do čtyř hodin a na Strahov se za 40 minut nedostane.
Mimopražští:
Mají většinou volno během víkendu, problémy jsou s pozdějšími večerními hodinami, kdy mají problémy dostat se veřejnou dopravou domů. Naprosto nevhodný je pro ně pondělní termín, kdy by si museli brát v práci volno, aby se na zápas dostali.
 
Pokud dáme tato fakta dohromady plus požadavek televizí, vyjde nám jako nejvhodnější termín neděle 16 nebo 16,30. Na zápas by měli možnost přijet všichni mimopražští, bez problémů by se dostala většina z nich domů (Občas mám navíc pocit, že mimopražských je na zápasech víc). Z Pražanů by se ti, co tráví víkendy mimo Prahu, mohli vracet o něco dříve, i když by to samozřejmě nebyli všichni. Problémy by neměla ani mládež, kterou rodiče třeba nechtějí pouštět na zápasy od 20 hodin.
 
Na jaře doma sehrajeme devět zápasů a už teď je pravděpodobné, že v několika případech bude Slavie muset ustoupit požadavkům přímých přenosů. Jasný je přímý přenos derby, ale na Strahov přijedou i další pro televizi atraktivní soupeři jako Olomouc nebo Teplice.
 
Co si o termínu neděle 16 nebo 16,30 myslíte vy, kteří na Strahov chodíte nebo byste rádi chodili?

Komentáře (27)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

    rudahvjezda     před 20 lety 12.01.2005 09:28 |  
    0 0

    díky za článek, ale coby sociologický rozbor je to velmi velmi zobecňující a zdá se mi, že z toho cítím, že autor není pondělním termínům sám nakloněn... naopak já jsem jejich zastánce.
    Tvoje argumenty, že by si v pondělí museli brát lidé dovolenou nebo by to nestihli z práce, myslím padá když má být výkop ve 20:00 - sám píšeš, že lidé pracují cca do 16 (což je tedy také hodně zobecňující) a ti by to asi stihli všichni.
    naopak návrat z "chaty" nebo prostě z víkendu, kdy jezdí pražáci mimo prahu, dřív bude u spousty chlapů v produktivním věku narážet na to, že jezdí ven s rodinou. a málokterá manželka či přítelkyně je natolik osvícená, aby neremcala při návratu na 16 hodinu...
    Takže díky za článek, ale podle mne je zcela mimo.
    Ros?a

    • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

      jane (admin)     před 20 lety 12.01.2005 11:03 |  
      0 0

      Tak 20 hodin v pondeli nevyhovuje televizim. Navic jsem se snazila brat i ohledy na mimoprazske, kteri se v tak pozdni hodinu domu verejnou dopravou nedostanou, a dalsi je mladez, kterou rodice tak pozde nepusti. A ohledne navartu z chat jsem napsala, ze by to bylo ne pro vsechny mozne. A co se tyce toho, ze jsem naklonena pondelnimu terminu - mne je to jedno uplne, protoze mam velmi nepravidelnou pracovni dobu, takze je mi to jedno, jestli streda, patek nebo pondeli.

      • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

        PetCC     před 20 lety 12.01.2005 11:54 |  
        0 0

        v pondělí je tam 19:00, ne 20:00

        • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

          jane (admin)     před 20 lety 12.01.2005 12:08 |  
          0 0

          chybka, no, diky, uz je to opraveny.

    • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

      (host)     před 20 lety 12.01.2005 21:15 |  
      0 0

      Jane má pravdu. Její argumenty, že by si lidé museli brát dovolenou je pravda. Ty jsi asi pražák, protože jinak bys takovou debilitu nenapsal. Já jsem z Pardubic a když bude výkop ve 20.00 jak píšeš tak se dostanu ze stadionu ve 22.00. Než dorazím na metro, než mi pojede vlak atd. tak bude ráno, a mám jít hned hákovat? Jsem mimopražský ale teď jsem byl v praze často, hrálo se v sobotu a to je super. Na to pondělí ti kašlu.

  2. Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

    (host)     před 20 lety 12.01.2005 09:36 |  
    0 0

    No já bych byl tedy v té skupině, která by zápasy v neděli 16-16,30 nestíhala. Z chalupy to mám dvě hodiny a těžko budu všechny přesvedčovat, že se mají po obědě zvednout a odjet se mnou do Prahy, abych mohl sledovat fotbal:-)) Když neděle, tak večer, např 19,00. Já hlasoval pro pondělí, protože to je obecně "hnusney" den a alespoň by se bylo nač těšit a hlavně bych to z práce v pohodě stíhal. Sobotní termín je vhodnej asi jen pro mimopražské a ač jim fandim a obdivuju je za to, že dokážou jet za Slávkou někdy i sto km, tak by se měli asi přizpůsobit většině.To? můj názor. LordEdmund

  3. Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

    PetCC     před 20 lety 12.01.2005 12:08 |  
    0 0

    Hlasovaný termíny v sobotu v 17:00 nebo v pondělí v 19:00 mi nevyhovujou z jedinýho důvodu, většinou se dívám na fotbal v tv a na Strahov to mám lehce přes hodinu, takže abych to stihnul tak nevidím polovinu 2. poločasu. Jinej problém mají ti, kteří sami aktivně hrajou fotbal, pro ty jsou vhodnější večerní termíny. Takže bych to viděl na So/Ne v 19:00 (možná 18:00).
    Mohli by mimopražský napsat kdy by musel zápas končit, aby neměli problémy s dopravou? Nemám o tom žádnou představu.

    • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

      (host)     před 20 lety 12.01.2005 12:59 |  
      0 0

      Ono dost záleží na tom, kdo od kud je... Dostat se z Prahy po "hlavních tazích" asi nebude problém, ale při pozdním konci zápasu (22hod) je pak problém s navazujícími spoji do menších měst a obcí. To jen tak pro info, že některým dojíždějícím asi nebudou vyhovovat začátky ve 20 hod.
      Thomas

      • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

        (host)     před 20 lety 12.01.2005 17:39 |  
        0 0

        k nam jede posledni vlak v sobotu v 17:17 :o)

  4. Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

    gary     před 20 lety 12.01.2005 15:29 |  
    0 0

    Doufám ,že hlasování o začátku domácích zápasů Slávie na ofiš.stránkách je jen takovým pokusem jak přilákat diváky na tyto stránky a že na výsledky hlasování nebude brán zřetel.
    Klub musí jednoznačně upřednostnit zájem pražských fanoušků. Díky tomu odpadají sobotní termíny a de fakto i termíny nedělní, které začínají před 18.hodinou. Proto nám zbývá jediný správný termín a ten je PONDěLÍ od 19hodin.
    Pro pražské fanoušky je tento termín asi nejvhodnější. Většina mimopražských organizovaných fanoušků se na zápas také dostane . Tak nevím, proč vybírat něco jiného.
    Jistě, už slyším že v Evropě se hraje převážně v sobotu a v neděli ,ale u nás je trochu jiná situace. Ano už slyším že pondělí od 19 hodin nebude vyhovovat TV. Ale já se ptám proč????
    Nač hledat nějaké nové cesty a proč se nepodívat na termíny ,které se osvědčily. Při volbě pondělního termínu vycházím ze zápasů hokejové Slávie. Dostat se na úroveň návštěvnosti v Sazka aréně by byl velký úspěch.
    Diváky nejméně vyhledávané jsou Nedělní termíny od 17 hodin ani přesunutí na 19 hodinu moc diváků nepřineslo. Velmi navštěvované jsou páteční termíny. Všechny začínají od 19 hodin. Nutno dodat, že tomuto prvenství v návštěvnosti pomohli divácky atraktivní soupeři.(Pardubice,Sparta) Proto se zdá pro diváky nejvhodnější bez ohledu na soupeře úterý od 19 hodin. Pokud čas od sedmi hodin nevadí TV stanicím při hokeji proč by měl vadit při fotbale ???

    • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

      bojler     před 20 lety 12.01.2005 19:19 |  
      0 0

      Proboha! jednoznačně upřednostnit zájem pražských fanoušků??

      Tys to asi myslel tak, ze by mel uprednostnit termin, kdy jich pride nejvic, ze jo? Nebo povazujes prazsky za neco vic a ty co se casto za Slavii plahoci 200-250km jsou horsi, blbejsi, meneceni? to smrdi to fasismem... a este necim.

      KDO NENI SCHOPENEJ (TY AC V PRAZE BYDLIS) PRIJIT SLAVII PODPORIT BY SE K TOMUTO TEMATU VUBEC NEMEL VYJADROVAT.

      Dekuji.

      • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

        Richi (admin)     před 20 lety 12.01.2005 21:15 |  
        0 0

        gary to myslel tak, že Slavia je pražský klub, tak proto ohled na pražáky. Stejně to vypadá tak, že se ty termíny budou kombinovat. Něco možná bude v pondělí, něco v sobotu a něco v TV.

        • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

          bojler     před 20 lety 13.01.2005 00:28 |  
          0 0

          takže pokud pride na hrad Cech, tak bude platit polovicku vstupnyho toho co cizinec, protoze ten hrad stoji v cechach...LOL

          i kdyby to tak myslel tak, to co rekl je blbost. slavia neni zadnej prazskej klub, slavia je spolu se spartou jedinej klub s pusobnosti cely republiky a pokud by se nekdy na strahove ukazal, videl by, ze prazaci nejsou zdaleka jedini, kdo na strahov chodi.

          je to furt dokola. i kdyby to myslel sebevic dobre - dokud nechodi, nechapu proc diskutuje, kdyz to bude v televizi, muze si to nahrat a web mu neutece, tak nevim vo co mu de... no mozna vim

          BTW. kdy se bude hrat je mne suma fuk,jenom kdyz pride vic lidi.

    • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

      Moskyta     před 20 lety 12.01.2005 23:05 |  
      0 0

      A proč tedy VY PRAŽSKÝ PEPÍCI tedy na zápasy Slavie nechodíte. Kolikrát jsi byl na podzim, že tolik pražáky hájíš?
      Já to mám domů 130km, cesta mi trvá 2hodiny, přesto jsem byl na 5 ze 6 domácích zápasů podzimu nepočítaje předkolo UEFy. A kde jste byli VY PRAŽSKÝ PEPÍCI? Je vás v Praze 1,5mil. a na zápasy vás příjde hrstka tak kde jste?!

      Píšeš, že by se měli upřednostňovat pražáci, nezdá se ti to blbý. To je jako kdyby si říkal, že Olomoucké sirečky mají jíst jen olomoučáci, nebo Plzeňský pivo mají pít jen plzeňáci!? zamysli se co píšeš. Slavie je sice pražský klub, ale má fandy po celé republice!!!

      P.S. Zřejmě patříš do té početné 80% skupiny obyvatel Prahy, pro kterou česká Republika končí za cedulí Praha-hlavní město!

      • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

        gary     před 20 lety 13.01.2005 11:49 |  
        0 0

        Moskyta tvoje inteligence je na úrovni houpacího koně. Tvoje příklady s pivem a tvarůžky to jen dokazují. To je stejné ,jako kdyby si Brněnské divadlo dělalo na netu průzkum, jaký začátek představení by se nejvíce hodil pražským divákům. Prostě realita je taková, že pražští fandové budou tvořit osmdesát procent diváků Slávie a na ty je třeba se zaměřit.
        Jak jsem již psal ,vycházel jsem z návštěvnosti hokejové Slávie .Tam je nejnavštěvovanější úterý od 19 hodin a mimopražským fandům to zdá se nevadí.

        • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

          bojler     před 20 lety 13.01.2005 15:50 |  
          0 0

          Nekteri lide mne nedavno rekli, ze moje argumenty degraduje ponekud ostre vyjadrovani. Myslim, ze tahle snuska urazek potvrdila, ze si nic, nez ostry jednani nezaslouzis.

          Misto abys na rozmnou polemiku s tvym vytvorem odpovedel, pripadne uznal, ze cos napsal je nehoraznost, nadavas. To umi kazdej.

          Jenom ukazujes, ze nedelas nic jinyho, nez kecas. Skutek utek. ZNOVA A DOKOLA: DOKUD SE NEUKAZES NA STRAHOVE, MLC!!! NEJSES SCHOPNEJ ZVEDNOUT ZADEK, HRAJES SI NA MYSLITELE, KEREJ SLAVII VYTRHNE.

          Spousta mimoprazskych obetuje hodne, aby na Slavii mohli. Ty na nu seres a este mas blby kecy, ze se na ne klub ma vysrat!!!

          I KDYZ TED ME NAPADA, ZE BYS NA TEN STRAHOV CHODIT RADSI NEMEL...

          • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

            gary     před 20 lety 13.01.2005 16:12 |  
            0 0

            Drahý bojlere.
            Nikdy jsem od tebe žádný argument neslyšel ,proto nemohou být tvým slovníkem virtuooza nijak degradovány.
            Jen pro pořádek .Napsal jsem článek , kde nikoho neurážím a pár venkovských fandů se mne snažilo urazit. Pro to jsem odpověděl ve stejném duchu.
            Jak už jsem řekl. Nejvhodnějším termínem je pondělí od 19 hodin. Pokud dokážou mimopražští fandové přijít v úterý od 19 hodin na hokejové zápasy Slávie ,nechápu proč by to nestihli v pondělí na fotbalové.
            A upřímně.Těch 200 mimopražských fandů co jezdí na Slávii a neustále o tom mluví ,jako kdyby přinášeli nepřekonatelnou obě?, už nás nevytrhne.

            • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

              Bejbl     před 20 lety 13.01.2005 16:38 |  
              0 0

              Gary,
              teď se musím Bojlera zastat, zbytečně urážíš mimopražské, ono to často není tak jednoduchý si jen sednout na metro, bus být za hoďku na Strahově. A hlavně při pohárech je znát účast mimopražských, to je jasná věc.

          • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

            Bejbl     před 20 lety 13.01.2005 16:28 |  
            0 0

            Diskuse se zbytečně hrotí, pánové! :o) Nevyhánějme se vzájemně ze Strahova, chodí nás tam pár... Ale s upřednostňováním Pražáků taky nesouhlasím! Sice teď v Praze bydlím, ale kořeny mám na venkově a znám situaci s dojížděním. Není prostě termín ten, aby se zavděčil lidem všem. Mě třeba vyhovuje pondělí večer, protože o víkendu hraju aktivně fotbal a často se mi kryjí termíny. Někdo zase v týdnu nemůže kvůli dojíždění... Ale asi to nebude tak aktuální, jak píše Richi. Stejně nás dají několikrát do TV přenosu, takže hrací termíny budou všehochu?... Ještě jedna pozn.: Srovnání se Sazka arénou je silně pokulhávající, ono to je hodně o KULTURNOSTI prostředí, to lidi láká, je to vidět i na Pardubicích v hokeji, nebo Slovácko, Boleslav, Liberec. Prostě nový stadión a kulturní prostředí přiláká nejen ty skalní.

            • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

              gary     před 20 lety 13.01.2005 17:19 |  
              0 0

              Najdi mi prosím v mém prvním článku nějakou urážku mimopražských fandů???
              Já prostě tvrdím ,že se Slávia musí zaměřit převážně na pražské fanoušky a vyjít jim všemožně vstříc ,protože ti budou tvořit hlavní jádro návštěvnosti.
              Mimopražských fanoušků si nesmírně vážím a obdivuji je ,že jsou ochotni investovat čas a jezdit na fotbal. Přiznám se ,že neznám uplně současnou situaci ,ale pamatuji si ,že například fanoušci z Loun vypravovali autobus. Myslím ,že pro ně nebude takový rozdíl jestli pojedou v pondělí nebo v neděli.To samé platí o drtivé většině fandů co jezdí auty. Bohužel těch pár socek co se kodrcají vlaky a autobusy a pěšky a na kole bude muset pár zápasů své milované Slávie oželet.

              • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

                Bejbl     před 20 lety 13.01.2005 17:31 |  
                0 0

                Reagoval jsem na:"Těch 200 mimopražských fandů co jezdí na Slávii a neustále o tom mluví ,jako kdyby přinášeli nepřekonatelnou obě?, už nás nevytrhne." To mi nepřišlo zrovna fér. Ale máš taky kus pravdy, ono to není jednoznačné. Jinak třeba z Rožďalovic jezdí kluci na ligu 2,3 auty, na poháry jezdíme busem, to jezdím s nimi, to jsou super zájezdy. Ty poháry jsou fakt specifické. Jinak vím, že pravidelně jezdí z Bělé, z české Třebové atd.


                • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

                  gary     před 20 lety 13.01.2005 17:44 |  
                  0 0

                  Jasně Bejbl ,ale já se v prvním článku snažil o maximální korektnost. Naopak si přečti první reakci na můj článek. Snůška sprostoty bez jediného argumentu.
                  Já jsem si prošel návštěvnost hokejové Slávie a překvapivě koukám ,že velmi navštěvované jsou úterky. Naopak nejméně lidí chodí v neděli. Je to náhoda ?? Proč by nemohlo fungovat pondělí ve fotbale ??
                  Jinak souhlasím ,že srovnávat Sazka arenu se Strahovem může být poněkud zavádějící. Ale pokud chceme přilákat diváky do ochozů ,nezbude nám nic jiného ,než se vydat podobnou cestou. Pak možná nebude hrát den zápasu velkou roli.
                  Jinak bych asi ukončil debatu o začátcích zápasů tím ,že pan Vrba stejně přijde s nedělí od 17:30 .Protože řada je přece na divácích :-)

      • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

        vlada     před 20 lety 13.01.2005 18:08 |  
        0 0

        přesně tak!!

  5. Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

    gary     před 20 lety 13.01.2005 17:08 |  
    0 0

    sice poněkud nepřehledné ,ale jistě zajímavé.Přehled návštěvnosti hokejové Slávie.
    Slávia –Sparta NE 17 10390
    Slávia- Třinec PÁ 19 4660
    Slávia- Kladno ÚT 19 15783
    Slávia- Liberec NE 17 5470
    Slávia –Zlín ÚT 19 7800
    Slávia - Litvínov PÁ 19 11200
    Slávia - Vítkovice PÁ 19 5500
    Slávia – Znojmo ÚT 19 9013
    Slávia- Sparta ÚT 19 15 500
    Slávia - K.V. PÁ 19 5224
    Slávia –Třinec NE 17 4483
    Slávia – Jihlava NE 19 4881
    Slávia –Znojmo ÚT 19 7710
    Slávia- Vsetín PÁ 19 4500
    Slávia – Liberec čT 19 6824
    Slávia -Plzeň ÚT 19 7235
    Slávia –Litvínov ÚT 19 6373
    Slávia –Pardubice PÁ 19 13500
    Slávia –K.V. NE 17 4267

    • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

      Bejbl     před 20 lety 13.01.2005 17:37 |  
      0 0

      Ono je to asi hodně dáno soupeři. Na Jihlavu či Třinec moc fandů nedorazí. Ale z Pardubek by dorazili davy, i kdyby se hrálo v pondělí v 10 dopoledne...Hodně je to taky tím, že spousta mimopražskejch ještě v nové hale nebyla a tak ráda vyrazí na zápas svých oblíbenců právě když hrají v Sazka aréně se Slávií.

      • Re: Kdy máme hrát domácí zápasy?

        Carlos     před 20 lety 14.01.2005 20:52 |  
        0 0

        Ale ten poměr, který jasně hovoří pro neděli a pracovní dny se nedá popřít.

  6. Ideální čas

    (host)     před 20 lety 13.01.2005 18:07 |  
    0 0

    Neděle 19:30