O Slavii

Slavia dluží hráčům peníze!

Slávistická veřejnost byla dnes šokována nepříjemnou zprávou. Podle internetového serveru iDnes Slavia i nadále dluží hráčům peníze, přestože mělo být vše splaceno v polovině listopadu. Hráči hrozí výpovědí smluv, vedení slibuje vše vyřešit.

Tento článek je připravován ve spolupráci dvou největších slávistických fanouškovských webů, Slávistických novin a Superslavia.com, jako reakce na článek na iDnes – zde. Požádali jsme našeho tiskového mluvčího Alexandra Klimenta, aby nám odpověděl na několik otázek.

Je skutečně pravda, že Slavia nedodržela poslední dohodnutý termín vyplacení dlužných částek?
Na začátku podzimu jsme říkali, že nejsme v komfortní situaci. S hráči komunikujeme průběžně, dohodli jsme nějaké termíny. Je pravda, že tu poslední termín byl, který se nepodařilo dodržet z několika důvodů. Fotbal je oblast podnikání, kde se nedá přesně naplánovat, co bude příští den. Termíny vycházely z nějakých reálných předpokladů, které se pak bohužel nepotvrdily. Vycházelo to za a) z návštěvy majitelů v Praze, dále tomu nepomohlo, že se datum dostalo na veřejnost. Nicméně se tu situaci snažíme řešit, dostát svých závazků. V tuto chvíli hledáme partnera pro stadion s tím, že by pomohl Slavii jako celku. Jsem přesvědčen, že se situace vyřeší.

A jaký je důvod, proč se to nestihlo?
Jeden z faktorů, který tomu nepomohl bylo to, že se termín dostal na veřejnost. Pak je tam několik dalších obchodních důvodů, které se týkají obchodní stránky věci vstupu dalšího partnera a to bych v tuto chvíli nechtěl více rozvádět. Nicméně to vycházelo z reálných základů, že se to nepovedlo, to je prostě byznys a s hráči se jedná dál.

Jaký byl tento termín, píše se o polovině listopadu...?
Je to běh termínů a je to interní záležitost, která však prosákla na veřejnost. Je to věc mezi hráči a Slavií. Více bych to nechtěl rozebírat.

Kteří hráči zastupují tým při jednáních vedením klubu?
Nemá cenu konkretizovat, tým má své zástupce, kteří jednají s klubem. Jde o to, aby se situace zklidnila, nedestabilizovala se. Protože jestli hráči tu situaci budou destabilizovat, tak tím se může narušit plno věcí, což je škoda zvláš? v době, kdy se blíží ke zdárnému konci financování stadionu.

Jaký je (alespoň řádově) objem dlužných částek vůči hráčům?
Stejná odpověď. Dlužné částky vůči jednotlivým hráčům závisí od jednotlivých smluv. A opět je to věc mezi hráči a Slavií.

Nejde tedy říci něco konkrétně?
Ne, situace není pro nikoho příjemná, závazky nejsou nicméně všechny uhrazeny, ale v celém českém a evropském fotbale jsou problémy. Nemáme lehkou situaci, ale popereme se s ní, stejně jako se s ní poprala spousta jiných klubů. Takže v něčem extra mimořádná není.

Máte informace o tom, že by skutečně hrozilo vypovězení smluv ze strany některých hráčů z těchto důvodů?
Hráči mohou využít všech svých možností, pokud cítí, že klub nedělá maximum, tak se mohou obrátit na arbitráž, vypovědět smlouvu, ale jak jsem řekl, destabilizace by ničemu neprospěla.

Pokud by někdo vypověděl smlouvu, jak bude vedení řešit složení kádru prvního týmu, je v krajní nouzi možné povolání hráčů z nižších mužstev či hledání levnějších posil zvenčí?
To je pouze čistě spekulativní otázka. Zatím všichni hráči mají platné smlouvy, nikdo jí doposud nevypověděl. Nemá cenu se tím zabývat, ale znova opakuji, nemělo by být ničím zájem tuto situaci destabilizovat tímto způsobem, protože se tím nic nevyřeší.

Jak hodlá vedení situaci řešit, plánuje se prodej některých hráčů, ze kterého by se získaly dodatečné prostředky?
Možností, jak tuto situaci zlepšit, stabilizovat, uklidnit, je více. řekl jsem, že se blíži zdárně konec o financování. Jak už jsem naznačil, projekt má určitou hodnotu, který může generovat prostředky již v tuto chvíli. Vyřešení současné situace může znamenat vstup dalšího partnera a pak stejně jako každý klub si nemůžeme dovolit neobchodovat s hráči, takže výnos z transferní politiky. Nikdo nechce rozprodávat a oslabovat konkurenceschopnost, ale pokud přijde zajímavá nabídka, která by byla dobrá pro klub i hráče, tak o tom můžeme jednat.

Jak se k celé věci staví ENIC?
ENIC jsme informovali, konzultujeme to, ale je to příliš čerstvé. Platí však to, že má zájem stabilizovat klub, protože jestli plánuje vstup dalšího partnera, tak situace musí být stabilní. Slavia se nemůže nechat dostat pod tlak z jakéhokoliv důvodu.

Kdy budou probíhat další jednání a s čím do nich půjdou zástupci vedení klubu?
Jednání probíhají neustále, zástupci klubu do toho půjdou s tím, aby se situace uklidnila, aby se vyřešila ve prospěch Slavie jako klubu, ne vedení. 


Spekulativní názor Richiho:
Situace ve Slavii není jednoduchá. To jsme věděli již dávno. Jenže po návštěvě pana Levyho z ENICu byli hráči ujištěni, že dlužné částky budou uhrazeny. Navíc chtěl stabilizovat klub, což je potřeba i pro hledání dalšího partnera, jak sám prozradil Kliment. Proč se tak však nestalo? Že by někdo nezaplatil? Možností je více. Je ale pravda, že Slavia je hodně vázána na to, aby ostatní platili včas, protože hotových peněz není dostatek, spíše velmi málo.

Jak to ale řešit? Nový partner asi nepřijde v brzké době, takže se peníze budou hledat z prodeje hráčů. Nikdo to sice neřekne otevřeně, ale je to asi nejjednodušší varianta. A probíhat by to mohlo třeba následovně. Malá část dluhů bude uhrazena do půlky prosince z peněz, které Slavia někde získá. Na zbytek částky dostanou hráči slib, že jim bude uhrazena v průběhu ledna, kdy je možnost prodat hráče. A koho bychom tedy mohli prodat? Nabízejí se tři hráči – Radek černý, Patrik Gedeon a Karel Piták. I kvůli nutnosti prodeje jejich cena nebude příliš velká, takže třeba Gedeon by mohl být prodejný za cca 15 miliónů, Karel Piták za cca 20 miliónů a Radek černý za cca 10-15 miliónů.

Předpokládám, že jeden z těch hráčů odejde. Bude asi taky záležet, jak velké závazky klub má. Možná by to mohlo být v řádech miliónů, takže po prodeji jednoho hráče by dluhy byly vyřešeny, ale předpokládám, že Slavia potřebuje i další finanční prostředky, takže by se poroučel i druhý hráč. A nějaká náhrada? Nemůžeme očekávat gigantické nákupy, pokud by někdo přišel, tak pouze levně či třeba na hostování. Jak se vše vyvine uvidíme v budoucnu. Na začátku února bude jasnější naše šance v boji o Ligu mistrů.

Na závěr říkám, že musíme i nadále zůstat při Slavii. Věřit, že vše bude vyřešeno jak nejlépe to bude možné. A třeba naše vedení vyřeší tuto situaci tak, že žádný hráč neodejde. A všichni budou spokojeni. Nesmíme zapomenout, že nejhlavnější je stadion a tomu se věnuje veškerá síla a finance. I proto takové problémy. Zůstaňte věrni a podpořte Slavii již v sobotním utkání v Liberce, abychom získali tři body!

Komentáře (20)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slavia dluží hráčům peníze!

    bojler     před 20 lety 01.12.2004 00:14 |  
    0 0

    20 mil. za Pitáka je málo, odejde za víc. Nejlepší by byl odhod Radka (Kozáčik je výbornej), případně Gedeona (za něho je koupenej původně Latka, kterej až se uzdraví Venca bude muset jinam, máme na to místo i Bejbla) ,Piták až nakonec, napravo nic nemáme.

    • Re: Slavia dluží hráčům peníze!

      jacko (přítel SN)     před 20 lety 01.12.2004 09:59 |  
      0 0

      Kozacik je jiste kvalitni golman, ukazal se nam v dobrem svetle za trenera Beranka, ale je otazkou, jak je na tom tedka. Za becko udelal nekolik obrovskych chyb, to se Radkovi nestava, na nej je spolehnuti a stale patri k nejlepsim golmanum ve hre jeden na jednoho. Komentar trenera becka Travnika k Matusovi - "Nevyšly mu dva zápasy proti Strakonicím a Semilám, kdy na jeho vrub jdou dva góly. Poprvé neudržel míč a podruhé si ho sám srazil do prázdné brány.".

      • Re: Slavia dluží hráčům peníze!

        (host)     před 20 lety 01.12.2004 12:22 |  
        0 0

        O Kozacikovi nepochybuj, Cerny udelal minel uz radu. Ale nemyslete si, ze se Cerny proda za nejake miliony. Slavia bude moc dekovat panu bohu, kdyz se zbavi jeho platu. Jen sotva za nej inkasuje vic nez bura, mozna ani to ne.

      • Re: Slavia dluží hráčům peníze!

        Kopcem     před 20 lety 01.12.2004 13:55 |  
        0 0

        Domnívám se, že Radek je v podstatě neprodejný a nebo těžko prodejný. Je mu už přes 30, v reprezentaci není a Slavia v poslední době v pohárech díru do světa zrovna neudělala. Myslím, že použitelná možnost jak prodat jednoho brankáře, by byla právě naopak. Na nějaký čas udělat jedničku z Kozáčika a zkusit pak prodat jeho. Asi není lepší než Radek, ale je alespoň mladý a může mít budoucnost.

  2. Re: Slavia dluží hráčům peníze!

    slaviaman     před 20 lety 01.12.2004 02:18 |  
    0 0

    prodej hráčů - zrovna když se zdá, že má tým stoupající tendenci... nejmenší bolestí by byl asi opravdu odchod Radka černého, za Slavii odchytal mnoho, tak by si i zasloužil nějaký aspoň trochu slušný zahraniční (ruský?) klub. Piták by byl v tuhle chvíli moc moc finančně nedoceněn, jenže na druhou stranu asi o něj bude největší zájem. a Gedeon by byl taky příliš pod cenou, zatím se nedostal do správné formy. pane jo, to jsou starosti. lepší nedomýšlet... Slavii zdar

  3. Re: Slavia dluží hráčům peníze!

    (host)     před 20 lety 01.12.2004 07:00 |  
    0 0

    Jinak,vcera pry udajne Miroslav Beranek vysoudil u arbitraze dalsi 2 miliony korun...Boo

  4. Re: Slavia dluží hráčům peníze!

    postovni (přítel SN)     před 20 lety 01.12.2004 09:47 |  
    0 0

    do hajzlu. to se nemuze clovek ani chvili radovat, ze se nam dari ? hned musi prijit nejaka jobovka. kdyz jsem si precet to mlzeni klimenta (zajimalo by me jak muze zpozdeni vyplaty ovlivnit to, ze se to dostalo na verejnost) tak je mi jasny, ze nas ceka vyprodej. bojim se, ze prijdem jiste o pitaka a gedyho. nejmin by me bolel radek, protoze ho , jak uz bylo receno, muze nahradit kozacik.

  5. Dost kecy od pana Klimenta

    (host)     před 20 lety 01.12.2004 10:03 |  
    0 0

    Nevím co způsobilo problém, ale určitě ne to, že se již několikrát odložený "konečný" termín úhrady dluhů dostal na veřejnost (takové plky včetně omílání nutnosti stabiliozovat situaci bez přiznání důvodů, příčin a reálného řešení mohlo psát tak akorát Rudé právo za bolševika!!). Spíše měl pan Kliment přiznat, že rozpočet sestavený slavným vedením na tento rok je ubohost nad ubohost a byl základem nejen těchto problémů, ale možná ještě dalších!! A vlastně závisel na prodeji hráčů!! Tedy "díru" ve výši 40-60 mil.Kč musí pokrýt prodej hráčů!! To úplně rozhodí tým a na jaře se bude začínat znovu!! A ceny za hráče?? Pěkná nuzota, když letos nehráli ani UEFu!! Hrůza. Ale Ležkovi to vyhovuje - provize za prodej se hodí :o)))) - takhle vysmátej. A hlavně je podle mě hodně důležitý termín a vůbec realizace kapitalizace pohledávek ENICu. Tedy zajímalo by mne, kdy bude valná hromada s tímto bodem programu (nebo případným kapitálovým vstupem nového inveastora)!!! Na tohle by mohl pan Kliment odpovědět!! Vlastně to vidím jako nejdůležitější bod pro další osud stadionu a vlastně Slávie jako klubu. Za současné rozvahy (bilance aktiv a pasiv) bych stadion v žádném případě coby investor nefinancoval!!!

  6. Re: Slavia dluží hráčům peníze!

    (host)     před 20 lety 01.12.2004 10:44 |  
    0 0

    plne souhlasim s nazorem,ze odejit by mel Cerny. Prestup si za dlouholete sluzby slavii zaslouzi,navic Kozacik uz by mel zacit chytat..ten ho pomerne dobre nahradi..zaroven stitovych zalozniku mame take pomerne dost,takze prestup gedeona by take nebyl takovou ztratou..odchod Pitaka by byla katastrofa,hraje ted ve vynikajici forme..bohuzel o nej take bude nejvetsi zajem..jinak co se tyka dluzne castky hracum,tak jsem na podzim nekde zachytil informaci o castce okolo 8 mil..opravdu by me zajimalo k cemu tedy byla navsteva pana Levyho..jen se prislo na to,ze Slavie potrebuje nekoho dalsiho kdo do ni vrazi penize,protoze Enic uz do nas nic asi vrazet nebude,kdyz ani neni schopen pokryt zavazky klubu vuci hracum..zaujala me take informace na iDNES,ze hraci chtej odvolani Lesky..

    • Re: Slavia dluží hráčům peníze!

      Kopcem     před 20 lety 01.12.2004 14:28 |  
      0 0

      Kde jsi viděl, že hráči chtějí odvolání Lešky. Já to nikde nenašel.
      Ke spekulacím, že odejít by měl černý. To je moc pěkný, ale Slavia zřejmě potřebuje peníze a za třicetiletého brankáře, který nehraje v reprezentaci a jehož mužstvo nehraje v evropských pohárech, toho asi moc nedostane. Takže tahle teorie podle mě moc fungovat nebude.

  7. Re: Slavia dluží hráčům peníze!

    Kopcem     před 20 lety 01.12.2004 14:03 |  
    0 0

    Musím říct Richi, že článek se jako reakce na informaci na IDnes moc nepovedl. Ne Tvojí vinou. Ale trapné mlžení pana Klimenta asi nikoho příliš nepřesvědčilo ani neuklidnilo.
    K Tvé spekulaci. Rozhodně nesouhlasím s názorem, že nejdůležitější je stadion. Mít stadion je důležité, ale pokud k němu máš i mužstvo, které na něm bude hrát. Dobré mužstvo může dobře fungovat i na pronajatém stadionu - viz hokejová Slavia a Sazka Aréna. Naopak to ale nefunguje. Pokud ovšem není základním záměrem majitele provozovat sportovně komerčně obytný areál se ziskem a ne pro zajištění chodu fotbalového mužstva.

  8. Ach jo.

    Mac     před 20 lety 01.12.2004 14:40 |  
    0 0

    To je prostě úděl slávistického fanouška - jen začne mít konečně po 4 výhrách v řadě důvod k radosti, hned přijde taková jobovka. Prodej Gedeona bych snesl, na jeho místě může hrát 5 hráčů - Švec, Latka, Stibůrek v případě nouze i Holeňák nebo Bejbl. Navíc Švec potřebuje hrát. Co se týče Radka, souhlas s výše uvedenými názory - Kozáčik chytal za Beránka skvěle, ale jak je na tom teď? :-( A kdo jako dvojka? Slavík, Samoel? Je Skácel pořád náš, nebo už ne? Piták MUSÍ zůstat. Bez něho si naši ofenzivu těžko představím.

    Ovšem na druhou stranu - proč se vlastně divíme. Rozpočet, který byl v létě zveřejněn, mluvil jasně - náklady vyšší než výnosy, chybí cca. 50 milionů. A po propadáku v UEFě....

    • Re: Ach jo.

      Richi (admin)     před 20 lety 01.12.2004 17:14 |  
      0 0

      Skácel - ten už není náš, pokud se nepletu, tak po dohodě se ukončila smlouva a on odešel do Brazílie, kde měl i přítelkyni.

      Rozpočet - jojo, kdybychom postoupili do základních skupin Poháru UEFA, tak by současné problémy s nedoplatky nebyly, protože se v rozpočtu počítalo se slušným příjmem z této soutěže. Jenže hráči moc nezabojovali, nepodpořili klub v těžkých chvílích. Takže i k tomuto ohledu by se při jednáních mělo přihlédnout, chce to pochopení obou stran.

      • Re: Ach jo.

        Kopcem     před 20 lety 01.12.2004 17:23 |  
        0 0

        Nezabojovali? Tehdy jsem se bál, že spíš o klidný střed budeme hrát o sestup. Tak špatná Slavia, jako na začátku letošní sezony, byla snad jen koncem loňského podzimu. Fiasko v poháru UEFA nebylo problémem hráčů, ale vedení. Jako obvykle začalo požár hasit až když už vzniknul. Až potom přišli Zbončák s Vlček, jehož střelecké procitnutí je jedním z hlavních důvodů naší současné radosti. Takže ne že hráči nepodpořili mužstvo, ale vedení jako obvykle zklamalo.

        • Re: Ach jo.

          Hypik     před 20 lety 01.12.2004 19:01 |  
          0 0

          Ale jiste ze je to na hracich. Nerikej mi, ze kdyz doma vyhrali 3:1 tak venku nemeli na to si tento nadejny vysledek udrzet?

        • Re: Ach jo.

          Richi (admin)     před 20 lety 01.12.2004 19:58 |  
          0 0

          Kdybys to utkani v Tbilisi videl, mluvil jsi jinak. Ja to nevidel, ale stacilo mi nekolik nazoru zasvecenych, co tam byli. Ti hraci fakt hrali hrozne, ani zkuseni nepodrzeli.

          • Re: Ach jo.

            (host)     před 20 lety 01.12.2004 21:11 |  
            0 0

            no nepodrzeli..Pitak jo, ale s obranou si gruzijci delali co chteli.

      • Re: Ach jo.

        Mac     před 20 lety 01.12.2004 20:29 |  
        0 0

        2Skácel - Díky. Tušil jsem to. V tom případě je za Kozáčikem už jen dvojice Slavík+Samoel, což mě moc neuklidňuje. :-(

    • Re: Ach jo.

      Jacobs     před 20 lety 01.12.2004 19:33 |  
      0 0

      Naprostý souhlas, člověk si myslí, že horší už to být nemůže, a naopak už se začínáme zvedat a ona přijde takováhle zpráva ( ale na druhou stranu bychom už na to měli být zvyklí- tohle se děje každý rok). Jenom doufám, že neprodají Pitáka

  9. Re: Slavia dluží hráčům peníze!

    Hypik     před 20 lety 01.12.2004 20:04 |  
    0 0

    No tak to bylo uz v televizi:) ale nechapu ze v BBV to nebylo a na "spartansky" NOVE to bylo. No nic no :)
    No a podle dalsi reportaze me teda zrovna neprislo ze by ENIC nemel prachy :(