Můj příběh

Poděkování hools a mladoboleslavské policii

Nevím z jakého důvodu, ale před tím, než jsem nasedl do vlaku na Mladou Boleslav, jsem měl trošku obavy ze slávistických hools. Možná to bylo tím, že v jednom sektoru s nimi jsem již relativně dlouho nebyl nebo mě také mohla zblbnout mediální masáž o nepříčetných chuligánech. Každopádně mé obavy byly plané a musím všem aktérům poděkovat.

Již od Hlavního nádraží v Praze nám dělal společnost policejní doprovod, který naproti mým předešlým zkušenostem nevystupoval jako aparát moci, či dokonce provokatérů, ale jako řadoví cestující, jenž se od ostatních odlišovali pouze uniformami. Také přítomní slávisté se chovali v přijatelných mezích, pouze sem tam něco pokřikovali. A policie? Ani nehnula brvou, takže zbytečně neprovokovala a vlaková souprava mohla v klidu dojet na mladoboleslavské nádraží.

Při nastupování do autobusu místní MHD tu byla jediná potyčka za celý den, a to ta, že někteří slávističtí hools odmítali za jízdu zaplatit pět nebo deset korun a příliš se jim nelíbilo, že nesmějí dovnitř vnášet lahve. To už řidič začal zavírat dveře, což mělo za příčinu pár kopanců do nevinného autobusu. Hools tedy nastoupili, ovšem s policejním dozorem a dvěma policejními auty za zády.

Na stadionu mě zklamala pouze pořadatelská služba se svými "kontrolami", které spočívaly pouze v tom, že do tašek a ba?ohů jen nakoukli. Žádné prohmatávání, nic. Každý by tam v klidu mohl pronést třeba samopal či pár kilo výbušnin. Zápas probíhal bez zbytečných incidentů a dýmovnic na straně hostů (ta jediná vypadla z kotle domácích). Po utkání za námi na nádraží přijelo snad celé policejní komando, které ovšem opět nijak neprovokovalo a chovalo se jako běžní občané na výletě. Nakonec nás strážci pořádku doprovodili, bez jakýchkoli incidentů z jejich strany či strany hooligans až do Prahy.

Svitla mi tak naděje, že z fotbalu se časem násilí vypaří jak pára nad hrncem a "muži v černém" budou dělat jen to, co mají...

Komentáře (20)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

    (host)     před 20 lety 13.09.2004 14:09 |  
    0 0

    Jen doplním osobní zkušenost ze vstupu na stadion:
    Mě osobně a všechny v mém okolí při vstupu do sektoru hostů poměrně velice důkladně prohledali. (kotníku,třísla atd.)
    P.

    • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

      (host)     před 20 lety 13.09.2004 17:58 |  
      0 0

      Nápodobně, mě tam projeli i koule!!!

  2. Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

    (host)     před 20 lety 13.09.2004 17:59 |  
    0 0

    me neprohledali,nechali mi plastikovou lahev a pak na me nabihal nakej idiot,ze tu vodu musim urychlene dopit jinak me asi vyvede ze stadionu.ale jinak vsechna cest vsem slavistum, hojny pocet a super fandeni.TROUBI

  3. Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

    FOSSA_DEI_LEONI     před 20 lety 13.09.2004 21:26 |  
    0 0

    Já nevím, jak vy, ale já jsem nějak nepochopil, proč bylo nasazeno tolik fízlů (asi 100). Na obyčejný ligový match, kde ani není - nějaký důvod na hools akce. Takže bych rád věděl - kolik to vlastně stojí, když jsou tam fízlovský auta nejen z Prahy a MB, ale i z Pardubic. (A.C.A.B.)
    A pokud jste viděli kotel domácích - tak to byli většinou náctiletý děti, co je poslala paní učitelka, aby fandili. Ostatní (MB fans) sledovali zápas v divadelním představení, jen jim chyběli kukátka. Co se týče pořadatelský služby - zajímavý bylo, když nějakej skinhead (pořadatel) začal honit fanouška SKS (s kšiltem ferari), poněvadž se mu nelíbilo, že chtěl nakopat prdel postranímu rozhodčímu, ale nepřeskočil plot a tak vše bylo v klidu. No a za zmínku stojí ještě asi deset až dvacet r.o.b.o.c.o.p fízlů v plné zbroji, kterým chyběl jen samopal, aby mohli do války. PS : fotbalu : 0, fandění : 1-

    • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

      Troubi     před 20 lety 14.09.2004 19:23 |  
      0 0

      svata pravda, ne ze bych nebyl nactiletej,ale ten jejich kotel vypadal fakt smesne.ten chlap(s ksiltovkou ferrari) byl hustej, fakt dokonale prudil ty fizly.

  4. Off topic

    (host)     před 20 lety 14.09.2004 12:55 |  
    0 0

    Sport: Kuka novým šéfem Slavie?!

  5. Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

    (host)     před 20 lety 14.09.2004 16:38 |  
    0 0

    Zasadne nemohu souhlasit s autorem prispevku, ktery pise clanek v tonu jako ze kdyz clovek narazi na sesivany chuligany tak mu jde skoro o zivot. A dekovat policii za nejakou ochranu pred vlastnimi fanousky to uz povazuji skoro za vysmech.
    V Boleslavi jsem sice nebyl, ale jiz jsem navstivil hodne utkani venku a nezaznamenal jsem zadny vyraznou "akci do vlastnich rad" ze strany nasich chuliganu. Naopak vzdy vytvorili velice slusnou kulisu utkani. Pri ceste zpet na nadrazi se rovnez clovek nepatrici k chuliganske skupine nemusi niceho bat, naopak mnohdy je tam docela sranda. Takze vyse psany clanek povazuji za nesmysl.Huml.

    • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

      lucky-pilda     před 20 lety 14.09.2004 22:56 |  
      0 0

      To jsi mě špatně pochopil, já neměl na mysli, že "kdyz clovek narazi na sesivany chuligany tak mu jde skoro o zivot", ale že naopak oceňuji, že nám nedělali žádnou ostudu (viz. opakované ničení vybavení autobusů na a ze Strahova nebo trhání sedaček apod.) a policie, která je mnohdy provokuje, zvládla celou akci na výbornou (alespoň to, co jsem viděl osobně). Já jsem bohužel "akci do vlastnícch řad" již zažil, a to například když měl přísedící námitky na to, že jedno přiblblo rozbilo sklo u dveří autobusu ze Strahova. Další "super" zážitek by ti moh' převyprávět např. puma-king, a ten je ještě z mnohem drsnějšího soudku. A je toho mnohem víc. A že hools vždy vytvořili slušnou kulisu utkání??? A kdy to bylo naposledy? Ty, co na jižní OPRAVDU fanděj, ty se přestěhovali do patra a hools nechávaj' pod sebou (jejich fandění se poslední dobou pohybuje většinou ve skandování "Leška ven!", dříve "Došek ven", "A.C.A.B" a podobně. Tim nechci říct, že by normálně nefandili, ale takzvaně normálně fanději na výjezdech a doma velice poskrovnu). Věřim, že mezi nima je někdy i sranda, proč by nemohla být? Ale občas se chovaj jako primitivové. Také kvůli tomu jsem mimo jiné napsal tento článek, protože podle mě by to tak mělo být, takže jim za fandění v MB děkuji.

      • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

        (host)     před 20 lety 15.09.2004 00:27 |  
        0 0

        Ano, možná jsem to špatně pochopil. A vytvorenim "dobre kulisy" jsem myslel vyhradne podporu na hristich souperu. Presto bych pri velmi mame pocetnosti sesivane obce nerozdeloval na nejake my a oni. Meli bychom byt trochu jednotnejsi (na hristi, ve vedení ,i v hledisti).Huml.

        • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

          lucky-pilda     před 20 lety 17.09.2004 19:19 |  
          0 0

          Naprosto souhlasím, ale to by nesměli někteří jedinci z nás být tak trochu tvrdohlaví a uvědomit si, že když budou spolupracovat, jen tím přispějí celé Slavii a v novinách by nesměli psát polopravdy a lži o fanoušcích - zvířatech a lidi by tomu neměli věřit.

  6. Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

    (host)     před 20 lety 14.09.2004 23:05 |  
    0 0

    Co to má jako být? Ty si měl někdy problémy s SKS hools? Já jsem jel tím vlakem taky, nechápu proč se pozastavuješ nad faktem, že někteří sks neplatili autobus. Zajímalo by mě, jestli ty si byl mezi těmi, kteří platili. Mimochodem, popisuješ výjezd s huligány, ale v tom vlaku jelo jen asi 12 radikálních, zbytek byli normální fanoušci. (Což se projevilo na faktu, že část se snažila bus platit, i když jeden z sks zaměstnával "dostatečně" řidiče...)
    Jinak ochranka na stadioně odebírala i konfety...
    Co se týče zbytečných provokací policie, jistě si byl u toho když vyhrožovali zbitím fanouškovi který močil do květináče...nebo ne?
    Nicméně faktem je, že se na tomto výjezdu naprosto nic násilného nestalo.
    Eliman
    Red White Supporters
    Slavia Ultras

    • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

      lucky-pilda     před 20 lety 17.09.2004 19:23 |  
      0 0

      Jak jsem již zmiňoval v jedné odpovědi výše, já jeden problém s SKS hools už mělo - to když rozbíjeli skleněnou výplň dveří autobusu ze Strahova. Na další, a to mnohem horší zkušenost se můžeš zeptat třeba fanouška puma-king...

    • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

      lucky-pilda     před 20 lety 18.09.2004 11:34 |  
      0 0

      Jo, já byl mezi těmi, co platili. Ta důkladnější kontrola byla asi jen u těch, co šli přímo do sektoru vlajkonošů (my jsme šli druhou stranou, takže jsme se octli na druhý straně plotu), nám opravdu jen tak nakoukli do tašky, ani jí neprohmatávali, prostě nic. Z toho také vyplývá, že jsem fanouška močícího do květináče nezahlédl. Ne, že bych chtěl ospravedlňovat vyhrožování policisty, ale ví ten dotyčný, že se do květináče nemočí, že když nechce zrovna využít sociálního zařízení stadionu, je užití např. stromu či zdi mnohem lepší než ničení ubohé květeny?

      • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

        (host)     před 20 lety 18.09.2004 18:12 |  
        0 0

        Močící fanoušek byl ke zhlédnutí v momentě výstupu z toho busu :-) Jestliže si platil, tak potom klobouk dolů. Co se týče té demolice busu, u té jsem také byl:-( Nebylo to nic na co by měli být SKS fans hrdí, ale stalo se...(Navíc bus demolovali nějaké děti...asi 16 let, které jsem v kotli viděl jen párkrát...:-(
        O zkušenostech pumy nic nevím, stát se pochopitelně může všechno, ale domnívám se, že v poslední době je na našem stadionu vše v pořádku, a že se žádné třenice nevyskytují:-)
        Eliman
        Red White Supporters
        Jinak, nechci se hádat, jen mě NADZVIHNUL hned tvůj úvod k článku...bylo to jak z blesku..."Přežil jsem výlet s chuligány!!! Pár ran schytal i nevinný autobus":-)))

        • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

          (host)     před 20 lety 19.09.2004 20:54 |  
          0 0

          Naprostej souhlas, v busu kde "vypadlo" sklo jsem rovněž jel a byla to akce nějakejch mladejch smradu. Respektive su vybavuju lehce jen jednoho a toho sem např. nikdy neviděl na utkaní Slavie venku. Rovněž souhlasim, že na tribunach Slavie nevznikají "žádné třenice". Jako občasný návštevník utkání Baníku na Bazelech, kde jsem např. v předminulé sezoně viděl přímo v chacharskym kotli hramadnou bitku tak pasesáti lidí (už si přesně napamatuju, ale myslim že při utkáni s čB) mohu jen potvrdit, že sitace u nás je dobra. Huml.

          • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

            (host)     před 20 lety 20.09.2004 12:31 |  
            0 0

            Huml rád bych věděl kdo si:-) Dlouho jsem si myslel že to vím, ale moje teorie bohužel padla:-(
            Eliman
            Red white supporters

            • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

              (host)     před 20 lety 27.09.2004 15:28 |  
              0 0

              Eliman, kurva jak bych svuj vztah ke Slavii priblizil..... no treba takhle: Svoji expritelkyni jsem rekl, ze ji mam rad skoro stejne jako Slavii:-))) a uz se na me vysrala....
              Ne vazne, myslim ze se nezname, jsem sice srdcem skalni sesivka ale SKS utkani navstevuji dle meho velmi hanebne, ale studuju v Ostrave takze to je jak v prdeli. Obcas navstivim nase zapasy kde se da (Ostrava, Opava, Synot, Teplice) ale s nikym z mnohem "kvalitnejsich" priznivcu SKS nez sem ja se nestykam, krome s par jedinci si reknu tak cau, trochu poklabosime a jdem svou cestou. Takze asi me neznas, tudiz si tipoval zrejme spatne:-)))). Nicmene podle tvych nazoru mam pocit, ze bysme potebovali v hledisti vice Elimanu...:-)))).Huml.

              • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

                (host)     před 20 lety 29.09.2004 11:39 |  
                0 0

                Ok:-) Si určitě někdo jiný než jsem myslel, ale názory se příliš nelišíš od člověka s kterým jsem si tě spletl:-) Jsem rád že jsem ti dal 5 hvězdiček na fóru hooligans:-) Tak zdar, a snad se někdy zapojíš i aktivně do nějaké akcičky:-) čím víc schopnejch lidí tím víc.
                http://mujweb.cz/www/rws2001/

                • Re: Poděkování hools a mladoboleslavské policii

                  (host)     před 20 lety 30.09.2004 20:33 |  
                  0 0

                  dik:-)), shodou okolnosti i ja sem ti dal 5 hvezdicek (a jeste asi 2 nebo 3 sesivkam s dobrymi nazory) ale protoze sem mel malo prispevku (musis jich mit asi 10 nebo co) tak to moje hodnoceni se smazalo. Kurvy jedny...:-)).. Tak zdar a urcite se nekdy potkame na fotbale nebot na Slavii se nelze pri soucasnych navstevach prakticky minout. Smrt Sparte.Huml.

  7. Karlos

    (host)     před 20 lety 21.10.2004 22:50 |  
    0 0

    Jasný, lepší je prohmatat koule a pak dostat boxerem do palice. V tom případě by tě, ty hovado, asi nezklamala pořadatelská služba na Spartě..