Názory

Nový kotel

Uvažuji o založení nového kotle, kde by se nenadávalo žádnému slávistovi. Na fotbal jsem chodil celkem pravidelně začátkem 90. let. Nepamatuji se, že by se nadávalo na naše hráče (nepočítám důchodce), tak jako dnes.

Fanoušci měli větší úroveň, byli nápaditější. Chodil jsem nejen do Edenu, ale i na Bohemku a Julisku, kde Slávia také hrála. Dnes už se dostanu na fotbal méně, protože jsem ženatý, mám dvě děti a na víkendy jezdím pryč. Uvažuji však, že bych na Teplice přijel, vzal s sebou staršího syna a popřípadě pár sousedů (jen známé). Napadlo mne však, co založit nový kotel, pro opravdové fanoušky Slávie, pro fanoušky kteří se chtějí bavit fotbalem, ne pro "takyfanoušky", kteří jen nadávají. Chtělo by to však kotel, který bude jinde než na jižní tribuně, aby se jednoznačně odlišil. Třeba naproti hlavní tribuny, nebo na severní tribuně, neznám tak Strahov, tak nevím, kde je nejlepší místo. Uvítal bych, kdyby se skládal z lidí, kteří již jako skoro dospělí a dospělí zažili Korbelovskou dobu. Moje představa je, aby to byl kotel, kde se jen fandí a žene Slavie k vítězství, bez pískání na vlastní hráče, bez urážek. Co udělat transparent "Došku věříme Ti - Slávisti", nebo něco podobného. Chci kotel, kam by se nemuseli bát jít rodiče s dětmi, takže raději bez petard. Uvítal bych bubny, trumpety, zpěv apod. Na první pohled to je téměř nereálné, ale zkuste mi napsat na jipeslav@quick.cz a když dostanu víc jak 50 mailů, kteří tuto akci podpoří tak do toho půjdu. Zkuste mi napsat vaše návrhy. Nechci zničit starý kotel, ale vzhledem ke svému věku (31 let) se necítím, abych do současného kotle vlezl. Možná nás je takových víc, co nechtějí tiše sedět mezi důchodci a mezi 15leté v kotli by taky nevlezli, a přesto chtějí fandit. Je možný udělat kotel inteligentních fanoušků? Chci se na fotbale hlavně bavit. Co vy na to? Slávie - bíločervený...

Komentáře (42)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Nový kotel

    Moskyta     před 21 lety 08.04.2004 15:55 |  
    0 0

    Je to dobrý nápad. Plně s ním souhlasím, rád bych se připojil, jenže v Praze jen studuji a na víkendy jezdím domů. Takže na domácí zápasy chodím jen v pondělí, nebo sváteční (derby, poháry).

    Když už ale na zápas vyrazím mám stejný problém, jít fandit což představuje do kotle pube?áků, kteří někdy ani nevědí co křičí, jen když křičí. Nebo jinam (většinou hlavní nekrytá) a pak se skoro bát fandit abych nebyl umlčen okolo sedícími důchodci. Pokud jdu sám volím kotel, postávám bokem a při fandění se pak účastním jen inteligentních pokřiků. Pokud jde i tatík, tak jdu s ním na hlavní, kde ale je na můj vkus příliš ticho.

    Takže bych taky uvítal něco mezi, tedy hlasité fandění (hlasivky, hudební nástroje...) ale ve vší slušnosti. Co se týče umístění nového kotle, tak bych volil stejně jako ve fandění, tedy mezi. čili mezi tichou hlavní tribunou (kde sedávají nejvěrnější - tedy dnes bohužel povětšinou důchodci) a kotlem. Tedy přibližně pravý roh hlavní tribuny, nebo levý roh jižní tribuny.

    Možná že kdyby nový kotel vznikl, tak by třeba časem spojil oba tábory, hlavní tribuna by začala fandit více a starý kotel by zase opustil vulgarity fandění. To by byla asi ta nejlelepší věc, která by se mohlá stát.

    • Re: Nový kotel

      (host)     před 21 lety 09.04.2004 14:26 |  
      0 0

      No moc se mi to nezamlouvá. Fandím každému nápadu, ale myslím, že tenhle není š?astný! Je to zase o tom, že se rozdělí už tak řídký kotel. Naše snaha (teda zrovna teď ta tvoje) by měla jít spíš do nápadu jak kotel sjednotit abychom vytvořili pořádnou atmosféru. To jestli budeš sedět dole nebo nahoře na tribuně je jedno, hlavní přece je, aby to bylo slyšet! Tábory vždycky budou rozděleny na tvrdší část a jednodužší část. Nesnažme se do toho vrážet klín, ale berme to jako Fakt. Bez našich HOOLS (snaha o nějaké to choreo, hlavně pyrotechnika), ale ani oni bez Zbylích fanoušků (vyjma důchodců a miminek) by stálo každé domácí utkání za prd. Proto dělat další kotel je nesmysl, měli bychom se začit scházet a domlouvat nějaké akce apod...hodne si slibuji od funclubu - možné domluvy na stránkách funclubu (teda jestli je rozjedou) by byli nejlepší. Pokud někdo znáte třebas nějakou doprou hospůdku, kde se můžem scházet (ive více lidech) navrhněte! Dáme si vždycky termín, třebas 18:00 každou středu a bude to! (samozřejmě, že se nemusí jednat o hospůdku, ale třebas o hřiště, kde si můžem zahrát fotbálek apod..). Budu mít i stránky, pokud je nerozjede funklub, tak bych tam rád organizoval i tyto srazy.....Náměty a nápady rád přijmu na adresu: hellbell@atlas.cz

      • Re: Nový kotel

        jipeslav (přítel SN)     před 21 lety 09.04.2004 14:37 |  
        0 0

        Můj cíl není rozdělit kotel. Ale kdybych napsal něco ve smyslu "Pojďte do kotle, nebojte se fandit", tak se moc lidí nepřidá. Takhle mohou začít fandit i ti, kteří mlčky seděli mezi ubručenými důchodci. Když se to chytne, nikde není psáno, že se oba kotle nemohou spojit. V komentářích ke hlasování jsem popsal podrobněji, proč hledám jiný kotel. Nejraději bych byl, kdyby fandil celý stadion, po celou dobu zápasu, pak opravdu bude jedno, kde ten kotel bude.

    • Re: Nový kotel

      KING25     před 21 lety 09.04.2004 15:18 |  
      0 0

      Zdravím. Už mě pomalu dochází trpělivost!!!!! Nějaký třicátníci trpí mindráky a kůli tomu napadají kotel!!!. přitom organizátoři ani jednou nebyli v kotli a chodí naa fotbal jednou za uherský rok!!!.

      • Re: Nový kotel

        jipeslav (přítel SN)     před 21 lety 09.04.2004 15:26 |  
        0 0

        Klídek, já si nemyslím, že by byl kotel špatný, jen hledám něco jinýho. Zkusím Ti to podrobněji vysvětlit proč:
        Ještě jednou chci zdůraznit, že můj cíl není zlikvidovat to dobré ze starého kotle, chci však něco nového zejména pro lidi kolem 30 let. Pro lidi, kteří chtějí jít na fotbal třeba i s dětmi, nebo i s manželkou. Pro lidi, kteří chtějí aktivně fandit a přesto se nebát, že budou překřičeni nadávklama, sprostými slovy apod. Chci kotel, kde se Slávia inteligentně podpoří, nechci mít před sebou dýmovnici a na 15 minut nic nevidět. Nechci, abych byl mezi někým, kdo ničí stadion. Na druhou stranu si nemyslím, že by každý v současném kotli byl špatný, naopak z kotle vzešlo i mnoho dobrého, například hymna. Myslím si však, že může vzniknout nový kotel, pro nás doposavad mlčící třicátníky s dětmi. Kdo chce házet dýmovnice, dělbuchy a být trochu drsnější - a? chodí na jižní tribunu. Nemyslím si o nich nic špatného, pokud zrovna neuráží, na druhou stranu si však myslím, že do starého kotle z oprávněných obav noví lidé podobně smýšlející jako já nepůjdou. Pro ně je nový kotel šance, jak slušně fandit. Pro lidi ze starého kotle ještě jedna poznámka. My z nového kotle chceme stejně jako vy podpořit Slávii, chceme vítězství fotbalu a Slávie. Tak nám to prosím nekažte, když to vyjde, tak to bude jedině dobře pro Slávii. První sraz v sobotu ve 20:00 na východní tribuně nahoře v sektoru "C". Jinak, když mi bylo 15, nevynechal jsem skoro ani jeden zápas, fotbal jsem hrál i trénoval žáky. To co jsem začal, není proti Slávii, ani proti kotli. Zkus to pochopit. Možná se začne víc fandit.

      • Re: Nový kotel

        Richi (admin)     před 21 lety 09.04.2004 16:26 |  
        0 0

        Nechapu, co ti je. Me treba neni tricet a jsem pro. Kazdej by mel byt pro, aby vzniklo neco dalsiho, kde se lidi shromazdi a budou podporovat Slavii! Je plno lidi, kteri proste uz z principu veci do kotle nepujdou, nekterym to tam nevyhovuje, nekteri chteji mit lepsi vyhled. A tak je dobry, ze by mohlo pro ne vzniknout misto, kde by vsichni spolecne fandili, nejen na jizni tribune. Spis by se tyto skupiny meli podporovat. Navic stejne jizni tribuna bude vzdy ta hlavni, co se tyce choreo apod.

        Nema cenu tedy odsuzovat ostatni, ze chteji jakoby dalsi kotel, kde se sejdou a budou fandit. Mozna vam irituje, ze se to nazyva novy kotel, ale lze tomu tez rikat shromazdeni fandu.

        • Re: Nový kotel

          (host)     před 21 lety 09.04.2004 16:53 |  
          0 0

          V Ostravě je například kotel a ještě jeden sektor už né tak radikálních fandů, kteří ale taky hlasitě fandí. A tyto dva sektory spolu spolupracují. Většina lidí zná pokřiky: kotel:Druhá strana odpovídá!...kotel: Kdo vyhraje ligu?... druhý sektor Baník!!! Něco podobného bych nebylo špatné ani na Strahově.

          • Re: Nový kotel

            (host)     před 21 lety 10.04.2004 02:02 |  
            0 0

            S tim se podle me da souhlasit, cesta neni ve vzajemnych urazkach a navadeni, proste spojit sily. Ale neverim, ze se soucasnym poctem fanousku se neco jako 2 kotle povede...snad si jen pozvat ty placeny fanousky z nemecka :)

  2. Re: Nový kotel

    Poctar     před 21 lety 08.04.2004 16:55 |  
    0 0

    Nízký věkový průměr mají všude - od Ostravy po Brno. To není jen náš "problém". Jinak člověk, co chodí na Slavii od 90. let a nepamatuje si, že se nadávalo na hráče vlastního týmu je asi hluchý. Posledně příklad je třeba zrádce Petrouš. Fanoušci byli nápaditější - ha, ha, ha:)! Tu dobu vám nevadilo, že skoro každé derby či pohár byl v Edenu (ale i ve vypůjčených Bohemians) plot dole a kotel plný dýmovnic? Jinak mě rozesmívá, jak tu chce někdo založit kotel:). Krom nás se nikdo na žádných větších aktivitách nikdo nikdy nepodílel a najednou díky jednomu článku vznikne nový KOTEL bez petard a možná i vlajek a šál, ale trumpety povoleny:). Je vidět, že čR stále patří mezi naprosté trpaslíky ve fans scéně:(. Vy nedokážete NIC! My kdyby jsme chtěli, tak teď v sobotu už máme 20ti metrový transparent "Doškové, už táhněte!", ale stačí na to pár uvědomilých hlasivkami:). Snad vám nebudou vadit ohně, tolik v Evropě vyspělé používané. Když jsme třeba jeli do Jablonce (60, jak říkáte "hools"), tak náš věkový rozptyl byl 16-40 let. Drtivá většina z nás hrála fotbal nebo hraje a myslím, že podle toho i fotbalu rozumí a je zajímavé, že všichni máme stejný názor... DOŠEK VEN!

    • Re: Nový kotel

      Serf     před 21 lety 08.04.2004 17:42 |  
      0 0

      Kvuli takovejm jako jste vy nechodim na fotbal. Tak co, jste na sebe hrdej? "Ty jo ja mam reakci na Internetu, koukej vole, to je neco..."

      • Re: Nový kotel

        Poctar     před 21 lety 08.04.2004 17:48 |  
        0 0

        Ne, akorát vidím, že trapná výmluva ti není cizí, jelikož tím pádem si nemohl nikdy chodit na fotbal. V Itálii nebo v Anglii, kde mají nejvíce hools, by jsi také nechodil na fotbal?

        • Re: Nový kotel

          Moskyta     před 21 lety 08.04.2004 18:19 |  
          0 0

          Jenže ti hools se umějí chovat. Neházejí dýmovnice, neprovokují policii a už vůbec neníčí stadion, tedy konkrétně nekopou do sedaček a nerozmlacují je, případně neházejí na policajty!!!
          Až tohle všechno přestanoou čeští hools dělat (a to ze všech klubů nejen Slavie), tak řeknu, jo to jste vy jediní co vytváříte supr atmosféru.

          Jinak zatím jstě pro m jen tupý hovada.

          • Re: Nový kotel

            Poctar     před 21 lety 08.04.2004 20:27 |  
            0 0

            Moskyto:
            Za 1.: co je špatného na dýmovnicích? Všude možně po Evropě se hojně používají, vytváří super efekt a pěkně rozhýbou atmosféru. Vyjma Anglie, kde na to opravdu nemají stadiony, ale to myslím v čR také ne:).
            2.: fakt nekopu do sedaček a i kdybych to udělal, tak bych se pak hrozně styděl, že jsem spáchal tak darebný čin:). Navíc, pokuď se nepletu, tak tohle tam akorát dělají ty 14ti letý děti ze zhora.
            3.: neprovokují policii? Policie pokud možno si nevšímat, to ví snad každej rozumnej ultra, jelikož pro ně je to hned dobrá záminka někoho seřezat. Budeš odporovat? Tak pak můžeš skončit u soudu, kde se dávají fanouškům takové pálky, že o tom ty ani média nemáte představu!
            4.: tohle, že dělají čeští hools? Hochu, česká hooligans/fans/ultras scéna je v Evropě prakticky na nejslabší úrovni. Nauč se nějaký světový jazyk (jelikož ani ten národní, koukám, moc neumíš) a vyraž do světa!
            5.: to, co ty řekneš je mi naprosto *. Tupé hovado si ledatak ty. Chtěl bych porovnávat vzdělání některých "hools" s nejmenovanými přispěvovateli do této diskuze:). Baví mě, jak se mě tu někteří snaží poučovat o "fanouškování" a podobně, když o tom nevíte vůbec nic. Jindě ve světě to i neangažovaní vědí a proto jsou tam, kde jsou a to nemluvím jen o plných stadionech. Trošku touto mentalitou načichli lidé v Ostravě, kde se to hned promítlo ve všech směrech (plný stadion, choreo, početné výjezdy, pohled na policii...), ale i oni mají stále co zlepšovat. Kdy začnete vy? Kritizovat umí každý.

            • Re: Nový kotel

              (host)     před 21 lety 08.04.2004 22:22 |  
              0 0

              Já jsem byl v Ostravě, když tam hrála Slavia. Seděl jsem v normálním sektoru, atmosféra byla úžasná, přesto jsem jí unešený nebyl. Nevím, jestli považuješ za vyšší fotbalovou úroveň, když 17 tisíc lidí řve slogany, kde je to samá kurva, piča atd. Viděl jsem kolem sebe malé (opravdu malé, tak kolem 12 let) kluky jak se nechali unést atmosférou a křičeli odneste tu černou kurvu či ukopni tomu zmrdovi hlavu atd. Pokud tomuto říkáš úroveň fandění, na kterou bychom se měli dostat, tak se toho opravdu nechci dožít.

              • Re: Nový kotel

                (host)     před 21 lety 08.04.2004 22:24 |  
                0 0

                Zjistil jsem, že nejsem nalogovaný a protože nerad píšu anonymně, připojuju nick:
                Sešívaný

            • Re: Nový kotel

              uku (přítel SN)     před 21 lety 09.04.2004 14:19 |  
              0 0

              ad 1) jestli tomu rozumim, tak u nas na hazeni dymovnic nemame stadiony (jako v Anglii) ... a tak je hazime... BRAVOOOOOOOOOOOOO. Za rozhybani atmosfery nepocitam to, ze nevidim na pulku hriste...
              ad 4) to, že je naše "hooligans/fans/ultras scena nejslabsi je nejake meritko v tom jak fandit? Muzu se zeptat kolik reci a jak umis ty, ze poucujes o "narodnim" (ja znam matersky...) jazyku a kdes vsude byl? Pravdepodobne jsi polyglot a tak me pouc jestli a jak se rve ve svete na vlastni hrace, kdyz se jim nedari...
              ad 5) nevim, jestli pamatujes dobu, kdy "pravda byla urcena predem" - to jsme tu meli taky jednu neomylnou stranu, ktera nas vedla podle jeste vetsi strany, ktera byla nas velky vzor...
              Jinak by mne zajimalo, jaka je tvoje predstava idealni cinnosti fans behem zapasu.

              • Re: Nový kotel

                Poctar     před 21 lety 10.04.2004 17:01 |  
                0 0

                Můžeš - jakž takž se domluvím dvěma jazyky. Nepočítám slovenštinu a češtinu:). Dále jsem se v minulosti učil další dva jazyky, ale v dnešní době z nich umím minimum. Jinak já na fotbal i přes dýmovnice a ohně vidím. Tím pádem třeba v Itálii by už museli být slepý:).

                • Re: Nový kotel

                  (host)     před 21 lety 10.04.2004 18:12 |  
                  0 0

                  Neber to nijak špatně, ale češtinu jsi nepočítal zřejmě úmyslně:-))..."Tím pádem třeba v Itálii by už museli být slepý:)." => museli být slepí...:-)...

                  Tomáš

          • Re: Nový kotel

            Poctar     před 21 lety 08.04.2004 20:32 |  
            0 0

            A jen ještě menší dodatek - díky těm tupým hovadům (tudíž nám) se dá s nadsázkou říci, že vznikla nová hymna Slavie, která se vám tak líbí! Zkuste totiž hádat, které hlavy vymyslely pokřik "Slaviéé, bílo-červený"!? Stejně tak jako většinu ostatních pokřiků, které za něco stojí. Tím nemyslím hloupé vulgarity, v tom vedou piknici z Moravy.

        • Re: Nový kotel

          Serf     před 21 lety 10.04.2004 15:26 |  
          0 0

          Staci pocitat - tim, ze nevstoupim do kotle si automaticky odmazavam polovinu zapasu v sezone a to tech venku.

          Predstava, ze bych sedel s cizimi fandy na "hlavni" je opravdu mimo.

          Pokud se chcete srovnavat s hooligans v cizine dobre vam tak, ja se zase radeji budu srovnavat s normalnimi fandy, kteri tam sleduji fotbal.

    • Re: Nový kotel

      Mihajlovic     před 21 lety 09.04.2004 12:51 |  
      0 0

      S tím Doškem je to podobné, jako s tim současnym kotlem.
      Komu není z hůry dáno v apatice nekoupí.

      Kotel se taky snaží, nedá se mu upřít i špetka nadání, ale špičkovej kotel to není.

      A teď se prostě našlo pár fanoušků, kteří vidějí jenom ty "zpackané šance" a tak křičej "KOTEL VEN!"

      Já říkám: "SEŠÍVKY, SEŠIJTE SE". Kurňa držme spolu a neútočme do svých řad!
      Sestavu bych nechal na trenérovi!

  3. Re: Nový kotel

    (host)     před 21 lety 08.04.2004 18:48 |  
    0 0

    Moc Ti fandím. Teď jsem sice dočasně většinu roku v zahraničí, ale když jsem doma, Slávii si ujít nenechám. Potom by pro mě byl podobný kotel ideálním řešením. Jsem ještě o nějaký ten pátek starší než Ty, takže jako kluk pamatuji i třicetitisícové návštěvy v Edenu v 70. letech. Mezi nadávajícími důchodci se ale dobře necítím a současné kotle pro mě tedy také opravdu nejsou. Mám také podobný problém jako Ty, jsem ženatý a mám 2 malé syny, což také cestu na fotbal komplikuje. Letos jsem vzal svého staršího pětiletého kluka na fotbal 2x. Na derby s Viktorkou a na derby na Spartě. Musím bohužel říct, že jsem měl hodně smíšené pocity a na Spartě jsem se o něj i docela bál. Bylo mi z toho smutno. Mě táta také na Slávii brával už od 5 let a já jsem zase před mnoha lety v tomto věku brával svého o 14 let mladšího bráchu. Strach jsme nikdy mít nemuseli. Dnes je to bohužel drsnější. Nejde jen o nějaké to ostřejší slovo, to k fotbalu asi patří. I když skandování "soudce je mrkev" nebo "soudce je ošklivé kačátko" je stejně vypovídající jako "černý kurvy" a řekl bych, že vtipnější. V poslední době se také naštěstí díky Adautovi na Slávii skončilo s tupými rasistickými výkřiky, které mě iritovaly snad ze všeho nejvíc (i když se člověk může na fotbale i něco dozvědět a poučit - výkřik dvou spar?anských géniů (kteří mě chtěli mj. i s klukem kvůli slávistické čepici "vypráskat jako svini") na Adauta "Ty židovskej mestici" by se měl někam zaznamenat). Ale aby se člověk musel bát, to už je snad trochu moc. Proto Ti moc fandím. Třeba zase na fotbal budou moci začít chodit i tátové s dětmi (jako je to ve většině fotbalových zemí) a ne jenom řvoucí zvěř.

    • Re: Nový kotel

      Poctar     před 21 lety 08.04.2004 20:40 |  
      0 0

      Sparta (Letná), Ostrava (Bazaly) a Brno (Královo pole) jsou teď jednoznačně nejbezpečnější stadiony v této zemi. Nechápu tedy, jak se tam někdo může bát!? Kdo tam byl víc, než jednou, dá mi jistě za pravdu. To dříve to bylo jiné kafe... Do Ostravy, kde byl stadion plný bojechtivých horníků, se bál kde kdo jezdit. Jednou tam dostal výprask i celý kotel z Kyjeva včetně vojáků. Na Spartě dříve nebyli jakékoliv zábrany, vše bylo k stání, soupeři si k sobě klidně mohli najít cestu. Jednou tam takhle byli pražskými chuligány vyhnáni fanoušci Fenerbache až na hřiště! V Brně byl velký betonový kolos, kam chodili největší návštěvy. Také v Edenu to velmi žilo. Slávisté tam jednou vyhnali celý kotel Brna, který si "spletl" sektor. Podobná utkání měli minimální účast policie, přesto chodilo na zápasy 3x více lidí, než na současné velice bezpečné stadiony. A člověk si tu pak přečte, jak to dříve bylo růžové a jaké je teď na stadionech peklo. :D

      • Re: Nový kotel

        Mihajlovic     před 21 lety 09.04.2004 12:41 |  
        0 0

        To je demagogie!
        Problematika návštěvnosti je komplexní.
        To je jako kdyby se napsalo: Když budete všichni vyhánět soupeřovi fanoušky ze sektorů , mlátit je železnejma trubkama, vytrhávat ploty, nadávat vlastním hráčům, a ničit sedačky zahaleni v dýmu, tak zas bude chodit 3X více lidí na fotbal...

        K horšímu se změnilo se plno věcí.

        Já mám hlavně strach aby hnutí "Nový kotel" "NEROZEŠILO" i ten zbytek fanoušků. N adruhou stranu to beru jako pozitivní aktivitu, protože atmosféra na Strahově není ideální. A přitom je tam výborná akustika a stačí 4 000 lidí aby se dalo slušně fandit.

        • Re: Nový kotel

          Poctar     před 21 lety 10.04.2004 17:10 |  
          0 0

          Tak jsem to nemyslel. Chtěl jsem jen poukázat, že dříve podobné kousky byly na denním pořádku a lidí chodilo dost, tak bude problém asi někde jinde.

      • Re: Nový kotel

        (host)     před 21 lety 09.04.2004 14:38 |  
        0 0

        Hlavní problém bude asi v tom, že každý z nás čeká od fotbalového zápasu něco jiného. Já se prostě nechtěl na fotbale s nikým utkávat ani když mi bylo 18, tím méně dnes ve 40. A když mi 5 "opravdových fandů" před pětiletým synem nabízí, že dostanu přes držku apod. jen proto, že máme oba na hlavě slávistické čepice, dobře se tam necítím. A to jsem nebyl v žádném kotli. Chtěl bych opravdu najít alespoň u nás na stadionu místo, kde se fandí, ale kde můj kluk nebude muset neustále poslouchat výrazy, které zatím prostě poslouchat nemusí. A to by mohl být právě nový "kotel", nebo to nazývejme nějak jinak. Nikdo nepopírá, že když zazní "Slaviéé, bílo-červený", tak je to paráda. Ovšem většinou bohužel slyšíme věci poněkud horšího formátu. Naštěstí máme alespoň Adauta a tak jsme přenechali minimálně rasistické tuposti fanouškům jiných mužstev. Když ještě před 2 rokama z našeho kotle zaznívalo při pohárových utkáních Bu-bu-bu, hanbou bych se propadnul.

  4. Re: Nový kotel

    (host)     před 21 lety 08.04.2004 22:26 |  
    0 0

    Nemá cenu plýtvat slovy, je to prostě výborný nápad. Pokud by se to podařilo realizovat, tak by to vyřešilo problém mnoha fandů.
    Sešívaný

  5. Re: Nový kotel

    (host)     před 21 lety 08.04.2004 23:38 |  
    0 0

    Koukám,že nový kotel chtějí zakládat hlavně ty,kteří nechodí na fotbal;o)A jedno jakou máte výmluvu.Nejvíc se nasměju,že někdo nechodí na fotbal díky ultras nebo chuligánům,každý týden ve fotbalově vyspělích zemích se něco semele a nejenom v první lize(zrovna minulej tejden se ve Francii střílelo,před asi dvěma tejdnama v římě přerušenej zápas a "peklo v ulicích"....)
    Jestli je někdo línej chodit na fotbal tak a? to neomlouvá takovejma hloupostma.Nicméně jsem zvědavej kolik se vás dá dohromady;o))))

    • Re: Nový kotel

      (host)     před 21 lety 09.04.2004 09:01 |  
      0 0

      Jsem autor tohoto článku, a ještě jednou chci upozornit, že v žádném případě nechci zničit starý kotel, dokonce si vážím dobrých nápadů ze starého kotle (hymna apod.) Tento nápad je pouze alternativa pro jiné slávisty, a podle reakcí vidím, že nejsem sám, kdo by takový kotel uvítal. Podle první dohody se sejdem v sobotu na východní tribuně nahoře v sektoru (C,D,E). Upřednostňuji C.
      Mimochodem, fotbal jsem hrál od 6 let do 26 let a trénoval žáky 10 let a mohu potvrdit, že ten komu se nadává, nebo nevěří, tak hraje polovičně, nebo ještě hůř. Opravdový slávista i ze starého kotle takový nápad podpoří, účelem není zničit starý kotel, účelem je začít fandit i jinde a víc. Nebo se snad smí fandit jen na jižní tribuně?

  6. Re: Nový kotel

    (host)     před 21 lety 09.04.2004 09:23 |  
    0 0

    No trochu chápu pisatele. V některých věcech má pravdu. Stejně jako je nutné přiznat, že v mnoha věcech má pravdu zase Počtář.

    Co mě ale dost zaráží je to, že o novém kotli a vůbec atmosféře na stadionech tady píšou zasvěcené komentáře lidi typu: ... chodím jen občas. ... byl jsem párkrát. ... už nechodím moc často. apod. Prostě na netu jsou všichni silní, ale aby přišli a něco skutečně udělali pro zlepšení atmosféry na stadionu, to jaksi ...

    V tomhle opravdu velmi sympatizuji s Počtářem (i dkyž třeba s řváním na Došky moc ne), že ten (a jemu podobní) jen nehlásí do světa milón zlepšováků a milión chytrých rad, ale opravdu něco dělají. Mě je 26 a do kotel chodím. Je pravda, že spousta mladých kluků jsou typičtí puber?áci a podle toho část kotle vypadá - ta levá část (což ale rozhodně nejsou hooligans), ale já stojím spíše vpravo a tam jsou právě ti starší fans a tam je to o trochu něčem jiném. Navíc myslím, že tito starší mají docela respekt a když začnou fandit, tak se podle nich přidávají i ti mladí. Takže místo nového kotle, trochu snahy o pomoc tomu stávajícímu.

  7. Re: Nový kotel

    cindy     před 21 lety 09.04.2004 12:20 |  
    0 0

    Ac nepatrim mezi nejmladsi,jdu do toho.
    Chci mit klid kdyz pujde kluk na fotbal beze mne a toto je sance...zitra jsem na vychodnim C i se synem.Pokud mne bude chtit nekdo kontaktovat,muj mail je k dispozici v seznamu uzivatelu...ahoj zitra na Strahove.Slavia goooo!!!

  8. Re: Nový kotel

    uku (přítel SN)     před 21 lety 09.04.2004 14:46 |  
    0 0

    Zdravim,
    jsem rad, ze jsem svym zpusobem rozjel diskusi na tema fanousci. Je videt, ze ne vsem je lhostejne "fandeni a chovani" casti fanousku
    Preposlu ti mailem nazory, ktere mi prisly k tematu Fanousci, napis dotycnym a mozna se novy "kotlik" podari snaz...
    Pro Poctare apod.: Tady nejde o rozbijeni stavajiciho kotle, ale o vyjadreni nazoru, ze to nekdo chce zkusit jinak (t.j. slusne)
    Bohuzel je pro mne Praha trosku z ruky, takze jsem rad kdyz uvidim nase v Brne a na Synotu.
    Slavia do toho!!!

    • Re: Nový kotel

      Poctar     před 21 lety 10.04.2004 17:13 |  
      0 0

      Vždy? vím. Sám nejsem vlastně součástí kotle z horní galerie.

  9. Re: Nový kotel

    Zizu     před 21 lety 09.04.2004 14:55 |  
    0 0

    Na fotbal to nechodí, ale chce to zakládat kotel, ovšem na jižní tribunu se to bojí.....a ve finále podle něj ještě ve finále nejsme na jižní tribuně normální.....no....tak tomu řikám mazec......

    • Re: Nový kotel

      jipeslav (přítel SN)     před 21 lety 09.04.2004 15:08 |  
      0 0

      Nikdy jsem netvrdil, že jste nenormální. Takže se Ti pokusím ještě jednou vysvětlit, co mně k tomu vede:
      Ještě jednou chci zdůraznit, že můj cíl není zlikvidovat to dobré ze starého kotle, chci však něco nového zejména pro lidi kolem 30 let. Pro lidi, kteří chtějí jít na fotbal třeba i s dětmi, nebo i s manželkou. Pro lidi, kteří chtějí aktivně fandit a přesto se nebát, že budou překřičeni nadávklama, sprostými slovy apod. Chci kotel, kde se Slávia inteligentně podpoří, nechci mít před sebou dýmovnici a na 15 minut nic nevidět. Nechci, abych byl mezi někým, kdo ničí stadion. Na druhou stranu si nemyslím, že by každý v současném kotli byl špatný, naopak z kotle vzešlo i mnoho dobrého, například hymna. Myslím si však, že může vzniknout nový kotel, pro nás doposavad mlčící třicátníky s dětmi. Kdo chce házet dýmovnice, dělbuchy a být trochu drsnější - a? chodí na jižní tribunu. Nemyslím si o nich nic špatného, pokud zrovna neuráží, na druhou stranu si však myslím, že do starého kotle z oprávněných obav noví lidé podobně smýšlející jako já nepůjdou. Pro ně je nový kotel šance, jak slušně fandit. Pro lidi ze starého kotle ještě jedna poznámka. My z nového kotle chceme stejně jako vy podpořit Slávii, chceme vítězství fotbalu a Slávie. Tak nám to prosím nekažte, když to vyjde, tak to bude jedině dobře pro Slávii. První sraz v sobotu ve 20:00 na východní tribuně nahoře v sektoru "C". A jinak se měj fajn, snad tvé ego moc neutrpí, když se bude fandit i jinde.

      • Re: Nový kotel

        (host)     před 21 lety 09.04.2004 15:55 |  
        0 0

        Přesně tak! Nikdo se tady nenaváží do starého kotle. Myslím, že stadion je dost velký na to, aby tam existovalo několik fandících skupin, důležitý je přece cíl - podpora Slavie - a ten je pro všechny fanoušky stejný.
        Sešívaný

      • Re: Nový kotel

        Zizu     před 21 lety 09.04.2004 20:16 |  
        0 0

        Na jižní tribunu chodim už docela dlouho, (Počtáři neozývej se, tebe v docházce nepřekonám :-) ).
        A co se týče dělobuchů, ty se převážně používají v dolní části tribuny (počtář ví své). Ale Dýmovnice a ohně, to k fotbalu patří. Zajed se podívat do Polska, nebo do jiné "fanouškovsky vyspělé země" a pochopíš že to neni o tom že na Jižní Tribunu choděj radikálové a že se tam každej bojí.
        Je to o tom, že právě ty radikálové a hrstka neradikálních fandí, a zbytek tam sedí a čumí.
        Potvrzuje se mi to už delší dobu. Pokud chcete založit kotel, založte. Nicméně se mi to zdá zbytečný. Když by se sešla parta na Cčku jako na derby, myslim že potom by to byl kotel jak má bejt.
        Nikomu nebránim zakládat novej kotel, nicméně se mi zdá divný, zákládat kotel novej, když kotel starej potřebuje nový lidi, protože aby nás tam nahoře fandilo + - 40 a ostatní na nás čuměli jak na debily když u plotu odpálíme 5 ohňů.
        To je kotel na hovno.
        Lidi co odpalujou ohně nemaj v umyslu někoho zranit. Chtěji dělat atmosféru, ale je nás málo.
        Pokud chcete skutečně fandit, přijďte nahoru na Cčku a podpořte nás.
        My vás neukousnem.

    • Re: Nový kotel

      Richi (admin)     před 21 lety 09.04.2004 16:31 |  
      0 0

      Na fotbal chodim, na jizni tribunu se mi nechce uz z principu. Na jizni nekteri jsou nenormalni, vetsina je fajn a drzim palce pri dalsich choreo akci apod. Mel bys tyto fandy taky podporit, bude pak aspon fandit vetsi cast stadionu!

    • Re: Nový kotel

      (host)     před 21 lety 09.04.2004 17:42 |  
      0 0

      Nápad se mi líbí, i když se vlastně nemůžu připojit - máme s mým mužem permici na západ. Když mají čas, chodí s námi na Slavii obě dospělé dcery, příp. i s kamarádkami. Potvrzuju tamní výskyt neustále kritizujících důchodců a jen doufám, že se mezi ně s přibývajícím věkem nezařadíme. Zatím si jejich okřikování (taky potvrzuju) nevšímáme, ale nehádáme se s nimi. Fandíme po svém, ale samozřejmě nás není moc slyšet - snad je vidět aspoň vlajku, kterou máváme po každém slávistickém gólu. Na zápas s Celtou jsme přinesli velkou maskáčovou celtu s černým pruhem přes roh a rozdali jsme 100 červených a bílých balonků, koupených za vlastní peníze. V hledišti jich pak bylo vidět asi šest (!) To jenom pro dokreslení, že se k nápadu nového kotle nepřidávají jenom ti, co na Strahov nechodí a se Slavií nevyjíždějí (byli jsme na všech zápasech v čechách a taky v Brně, v Olomouci a v Jihlavě). Takže na š?astnou shledanou se slušnými fandy!

      • Re: Nový kotel

        Zizu     před 21 lety 09.04.2004 20:18 |  
        0 0

        Na západní tribunu a balónky ? Nezlob se na mně ale to je vyhazování peněz.... Přece nebudeš čekat od důchodce kterej přišel na fotbal zkritizovat hráče, že položí pivo a guláš a zvedne balonek ?!?!?!?!?. Leda ve snu....

        • Re: Nový kotel

          (host)     před 21 lety 10.04.2004 00:22 |  
          0 0

          Jsou tam různé sympatické skupinky, ale v podstatě máš pravdu.Však já už to víckrát neudělám....

          • Re: Nový kotel

            Zizu     před 21 lety 10.04.2004 00:23 |  
            0 0

            Přines balónky na jih a něco s tim provedem :-)