Do Živanic odešlo již před startem jarní části ČFL sedm mladých hráčů Slavie, kteří by v ideálním případě měli pomoci Živanice zachránit. Ty se totiž po osmnácti kolech nacházejí na předposledním místě ČFL B, přičemž poslední dva týmy ze soutěže sestupují. Ve zbývajících dvanácti kolech tak budou Živanice bojovat o udržení se v ČFL, na nesestupovou příčku nyní ztrácejí tři body. Pokud by se udržení se v soutěži Živanicím nepodařilo, začne Slavia U20 svou existenci v jedné z divizí. Je na místě také dodat, že Živanice neplánovaly přihlášku týmu do dospělé soutěže pro příští sezónu, chtějí se věnovat především výchově mládeže a dospělý tým mít na úrovni okresních soutěží.
„Tento krok je výsledkem dlouhodobých interních diskuzí ve sportovním úseku klubu. Jeho cílem je urychlit přechod hráčů z mládežnických do dospělých soutěží v souladu s celoevropským trendem, kdy průměrný věk debutujících hráčů v profesionálním fotbale kontinuálně klesá. Podporu tomuto záměru vyjádřili i zástupci FIFA při návštěvě naší akademie v minulém týdnu. Je na místě poděkovat členům VV FAČR za schválení naší žádosti a de facto vyjádření důvěry v práci naší akademie, což, jak věříme, bude znamenat přínos i pro reprezentační týmy,“ řekl pro slavia.cz k tomuto rozhodnutí první místopředseda představenstva Slavie Martin Říha.
Plánem Slavie je, aby v tomto "C týmu" nastupovali hráči dorosteneckého věku, či maximálně o rok starší. Počet slávistických týmů tímto krokem nicméně nevzroste, Slavia totiž od léta zruší dorostenecký tým U18 hrající druhou nejvyšší soutěž staršího dorostu. Zrušením účasti U18 v této soutěži zanikne právo příslušného týmu mladšího dorostu (tedy U16) na start ve stejné soutěži mladšího dorostu. Slavia ovšem tým U16 zachová s tím, že bude hrát výhradně přípravné zápasy, turnaje a mezinárodní utkání. Stejně se svými týmy U18 a U16 už nakládají Slovácko a Sparta.
„Tým U19 bude v následujícím soutěžním ročníku opět velmi mladý. Hráči, kteří výkonnostně přesáhnou dorosteneckou soutěž, ale první nebo druhá liga pro ně ještě bude obtížná, budou moci zkušenosti s dospělým fotbalem sbírat právě v nově vzniklé kategorii U20," doplnil pro oficiální web klubu ředitel akademie Petr Hurych.
Komentáře (18)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Vzniká tým Slavia U20
slaviator před měsícem 11.03.2025 23:07 |Proč se ruší U 16 a U 18? Není pak problém, že je tam meziskok?
Re: Vzniká tým Slavia U20
záplata před měsícem 11.03.2025 23:22 |U 16 se neruší, akorát nebudou hrát žádnou soutěž, jenom přípravné přáteláky, je to nějak přiblble navázaný na U 18 a ta se ruší, FAČR má toto pravidlo přehodnotit ale neví se kdy. Slovácko a bubeneč už to takhle nějakou dobu prý mají, já nevím jestli je to dobře.
Suplujeme FAČR
mis3 před měsícem 12.03.2025 07:09 |Tak - mrtvá organizace jménem Fotbalová Asociace České Republiky - si udělala projekt akademií, který je tradičně k ničemu - v podstatě jen skryté dotace por některé kluby. Co z něho vzešlo? V zásadě nic, talenty vychovávají jenom tradiční kluby jako Ostrava, Olomouc. Chudé regiony, kde může být fotbal cesta k budoucnosti. Jsem rád, že Slavia ukázala, že když není funkce v akademii pouze příživou, ale je nějaký jasný plán spojený s praxí, tak že to funguje: Slavia je aktuálně hlavní zásobitel všech reprezentací. 7 let po znovuzrození je schopna produkovat každou sezónu několik prvoligových hráčů a řada z nich nakukuje do A-týmu. To, že poslední krok je nejtěžší už jasně pojmenovala a nyní se ho snaží zefektivnit je ukázkou, že se přemýšlí.
Komentář byl uživatelem upraven (12.03.2025 11:27) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Tak - mrtvá organizace jménem Fotblová Asociace České Republiky - si udělal projekt akademií, který je tradičně k ničemu - v podstatě jen skryté dotace por některé kluby. Co z něho vzešlo? V zásadě nic, talenty vychovávají jenom tradiční kluby jako Ostrava, Olomouc. Chudé regiony, kde může být fotbal cesta k budoucnosti. Jsem rád, že Slavia ukázala, že když není funkce v akademii pouze příživou, ale je nějaký jasný plán spojený s praxí, tak že to funguje: Slavia je aktuálně hlavní zásobitel všech reprezentací. 7 let po znovuzrození je schopna produkovat každou sezónu několik prvoligových hráčů a řada z nich nakukuje do A-týmu. To, že poslední krok je nejtěžší už jasně pojmenovala a nyní se ho snaží zefektivnit je ukázkou, že se přemýšlí. .
Skrýt původní komentář
Re: Suplujeme FAČR
Barlblog před měsícem 12.03.2025 09:35 |Absolutně bez výsledků to není, ono třeba Olomoucká i Ostravská mládež z dotací žije. Vždy je u RFA partnerský klub. Nicméně souhlasím, že pro Slavii to nemůže být cesta. Pomyslné "Céčko" je zásadní jednak pro zrychlení konfrontace s dospělým fotbalem a sekundárně z důvodu změny pravidel hostování. Strašně důležitá zpráva. Teď je třeba dotáhnout akademii + racionalizovat a zlepšit zázemí.
Re: Suplujeme FAČR
mis3 před měsícem 12.03.2025 11:16 |Však jsem to psal, že je to pro ně forma dotací, jinak v Ostravě a Olmouci byli talenti i před zavedením těch slavných regionálních akademií. Metodicky, či strategicky to nepřineslo vůbec nic.
Komentář byl uživatelem upraven (12.03.2025 11:17) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Však jsem to psal, že je to pro ně forma dotací, jinak v Ostravě a Olmouci byli talenti i před zavedením těch slavných regionálích akademiíé. Metodicky, či strategicky to nepřineslo vůbec nic. .
Skrýt původní komentář
Re: Vzniká tým Slavia U20
miradusin před měsícem 12.03.2025 09:34 |toto je fajn, ale hlavně, aby se někdo dostal do áčka. .... zatím ta bilance je podivná ... šanci dostal D. Pech ale taky to není hitparáda. A předtím škoda slov. Nakonec červ by mohl vykládat.
Re: Vzniká tým Slavia U20
Alanor (admin) před měsícem 12.03.2025 09:43 |Teprve teď začíná akademie chrlit ty hráče, kteří už celkově prošli jejím systémem od začátku. A na kvalitě je to jasně vidět, viz B-tým. Dřív to byli spíš jen jednotlivci, byť Červa a Riga jsme se zbavili až zbytečně lehce dle mého názoru.
Jinak bych ale stejně nečekal velký příliv hráčů, kteří rovnou budou hrát za áčko. Jeho kvalita je opravdu vysoko. Ale budeme si moci stáhnout hráče, až se ohrají, případně na nich vyděláme peníze, pokud to bude na ligu a ne na Slavii.
Pro akademii je založení céčka super zpráva!
Re: Vzniká tým Slavia U20
miradusin před měsícem 12.03.2025 14:46 |riga lituji nejvíce
Re: Vzniká tým Slavia U20
Barlblog před měsícem 12.03.2025 09:48 |Pokud bude klub držet takovou výkonnost, pak je jeden až dva hráči za rok velký úspěch. Teď je to Konečný s Pechem. Byl tu Jurásek. Je tu delší dobu Vlček. Uvidíme co Kričfaluši, atd.
Re: Vzniká tým Slavia U20
mis3 před měsícem 12.03.2025 11:23 |Nemáte úplně pravdu, jenom z paměti: Jurásek, Vlček, Prebsl, Samek, Kinský pokud půjdu dál tak i Souček, Král a Kuchta. To všechno ve chvíli, kdy se vlastně mládež budovala od 0. V současné době máme těch talentů ůzně několik desítek a je to jen na nich, jak se prosadí.
Re: Vzniká tým Slavia U20
miradusin před měsícem 12.03.2025 14:52 |no to asi nebyla ta volba ... jurásek na sks neměl, prebsl nemá při vší úctě, samek je ztracená pohádka, suk ok. výjimka - král ok .. ale kuchta ?? to jméno snad nechci slyšet...
Re: Vzniká tým Slavia U20
mis3 před měsícem 12.03.2025 16:05 |co nebyla volba, píšete, že v a-týmu nikdo nebyl/není - já píšu, že odchovanci dostali a dostávají šanci a odchází i za slušné peníze ven, to jak dopadne jejich kariéra dál není už problém Slavie, ta je dostala do zahraničí, je to nan nich jak si povedou, byl tu třeba i takový talent Aligajič.... bohužel to mentálně nezvládl, pokud někdo sám nastavený není, tak je to především jeho chyba. Ale těch odchovaců tu v nedávné době prošlo dost a je jich čím dál víc, i když se třeba nakonec neuplatní u nás
Re: Vzniká tým Slavia U20
PetCC před měsícem 13.03.2025 11:18 |Ne, že se třeba neuplatní u nás, ono se jich většina neuplatní. To je prostá logika.
Ale může být běžné, že mimo Slavii bude hrát ligu 50 jejich odchovanců a někteří se do ní ještě vrátí.
Re: Vzniká tým Slavia U20
mis3 před měsícem 13.03.2025 13:25 |s tím naprostou souhlasím, za prvné každý může mít výkonostní peak v jiném věku a samozřejmě je lehčí přesvědčit k návratu odchovance, než lovit někoho kdo vyrostl ve spartě. Za druhé, pokud budou všude slávisti, tak se hůře uplatní sparťani.
Tak zajisté se inspirovali a informovali
Slávista 51 před měsícem 12.03.2025 10:18 |v zahraničí, před zaváděním tohoto postupného systému.
Jo, alespoň 1odchovanec do Atýmu každoročně, by potvrzoval správnou cestu, že !
Re: Vzniká tým Slavia U20
Taky před měsícem 14.03.2025 08:33 |Možná jsem tu informaci přehlídnul, ale zápasy se budou hrát v Praze nebo Živanicích?
Re: Vzniká tým Slavia U20
lukas6novak před měsícem 14.03.2025 08:45 |Místo ještě oznámeno nebylo. Ale na X někdo ze slavie psal že jsou dvě varianty a definitivní rozhodnutí ještě nepadlo
Re: Vzniká tým Slavia U20
Ados před měsícem 14.03.2025 09:10 |Nejspíš Xaverov