Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 23/24 #14

Na začátku jediné jarní reprezentační přestávky se vrací podcast SN Mezi námi fanoušky. V něm quelhar, Leoneigg a Vlajkonoš probírají vypadnutí z EL s AC Milán, ligové výhry nad Teplicemi a Libercem a další aktuální témata.

Zápasy s AC Milán nepřinesly fanouškům Slavie příliš radosti především proto, že po nadějných startech v obou případech přišla vyloučení, která znemožnila Slavii hrát se slavnějším soupeřem jako rovný s rovným. Na co tak budeme z tohoto osmifinále vzpomínat, to byla první otázka, na kterou jsme se pokusili najít odpověď. Nemohli jsme se vyhnout samotným červeným kartám, dotkli jsme se Vlajkonošovy funkce SLO při zápasu v Miláně a také možným nepříjemným důsledkům házení kelímků na hřiště v domácí odvetě. V druhé části podcastu jsme se věnovali ligovému dění, porovnali si názory na přestup Jindřicha Staňka a okomentovali odstavení Igoha Ogbua po pohárovém derby. Dostalo se také na Mojmíra Chytila a otázku útočníků pro příští sezónu, kde bychom všichni uvítali změny oproti stávajícímu kádru. V závěrečné části podcastu jsme se dostali k reprezentační nominaci, programu Slavie do konce sezóny, šancím na titul a možným scénářům letních předkol evropských pohárů.

Obsah:

Podcast Slávistických novin Mezi námi fanoušky č. 13 v sezóně 2023/24, 4. března 2024. quelhar, Oja a Honza Vetyška diskutují o dvou derby, stavu kádru a dalších aktualitách.

(00:00) Osmifinále EL s AC Milán
(46:40) Ligové zápasy s Teplicemi a Libercem
(1:41:45) Program do konce ligy

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (10)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #14

    Peťánek826     před 9 měsíci 20.03.2024 14:48 |  
    9 4

    Řekl bych velmi dobrý poslech, kde jsem často souhlasil.
    Nyní k jednotlivým věcem:
    - pískot v tom našem zápase - s tím souhlasím. Bohužel styl hry "házenkář" (od boční lajny k boční lajně) se mi nelíbí, a útočení stylem "přechod od soupeřova vápna k našemu gólmanovi" mě vytáčí.

    - hráč Ševčík - uznávám jeho nadstandartní věci i skleněnku. Přidám ještě postřeh ze zápasu ve Zlíně. Potřebovali jsme dát gól, a míč měl Ševčík. Asi tak 5 metrů od velkého vápna soupeře přesně na středu hřiště . Já jsem prohlásil - "Doufám, že s tím balonem nepůjde k boční lajně". Asi po půl minutě se tam v poklidu s balonem dostal, a na metr a půl přihrál obránci stojícímu na lajně. V tu chvíli jsem vybuchl "Kurva, no richtig!" Vedle mě sedící Červenci (blízká rodina majitele a trenéra) se smáli, až se za břicha popadali. Náš uzavřený hráč (asi Tomič) mohl hrát jen na stopery stojící na půlce, kteří to zase otáčeli na druhou stranu. Tím jsme se po dvou minutách zase dostali na to samé místo k velkému vápnu.

    - pozor na Slovácko - nyní hrají tak, protože jako mančaft dávají jasně a důrazně najevo svůj nesouhlas s určitou věcí. Až ta věc bude vyřešena, bude to zase ten nepříjemný soupeř. V této situaci to měla Sparta nyní velmi usnadněné.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #14

      Taky     před 9 měsíci 21.03.2024 12:23 |  
      0 0

      Výplaty?

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #14

        Peťánek826     před 9 měsíci 21.03.2024 12:27 |  
        1 4

        Omlouvám se, ale nemůžu/nechci říct nic bližšího. Jen dodám, že je to z první/druhé ruky.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #14

      knl66 (přítel SN)     před 9 měsíci 21.03.2024 17:10 |  
      1 0

      Když zmiňuješ Ševčíka a jeho hru, musel jsem si vzpomenout na Ericha Brabce... Pod KJVCD, remíza v Edenu, dvě tři minuty do konce a Erich dává od obléhaného soupeřova vápna "malou" velkou domů Vaniakovi... A potom, že se historie neopakuje! :)

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #14

        PetCC     před 8 měsíci 27.03.2024 21:17 |  
        0 0

        Já si pamatuju, jak někde u půlky dal přihrávku zpátky tak, že přihrál do brejku soupeři.
        Přitom, když někdo udělá chybu, tak to v televizi komentuje, že to nechápe, jak to může někdo udělat.

  2. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #14

    Sokrates55 (přítel SN)     před 9 měsíci 21.03.2024 08:44 |  
    12 8

    Dobré ráno u dobré vonící kávy, kterou přeji i Vám všem, kdo ji máte rádi:-)).
    Tento podcast jsem si poslechl a musím říci, že s velkou chutí. Moc se mi zamlouval a díky za něj.
    Quelhar, Leoneigg i Vlajkonoš mě zaujali a v mnoha věcech musím jen a jen souhlasit.
    Vlajkonošovi navíc chci speciálně poděkovat za zajímavé informace ohledně práce s fanoušky na pohárových výjezdech a i za jeho práci s TS. Vím, že to není nic jednoduchého a tak držím Vlajkonošovi palce.
    A při zápase s Libercem, kdy byla TS celá bílá, to bylo pohlazení na mé duši.
    Velmi zajímavá část byla ohledně přínosu či stagnace některých našich hráčů a také očekávám, že po této sezóně zřejmě přijde rozloučení s některými hráči (Mick Van Buren, Tecl) a přijdou doufám Rigo a uvažoval bych i nad Danem Filou.
    Souhlasím s tím, že Fila v této formě je určitě lepší, než např. Tijany, kterého bych asi poslal právě do Teplic.
    Prostě se mi tento podcast moc líbil.
    Tak asi tak, abych nezdržoval:-)).
    S úctou
    Sokrates55


    Komentář byl uživatelem upraven (21.03.2024 14:05) . Zobrazit původní komentář

  3. ad Quelhar- kvalifikace Ligy mistrů

    Mike     před 9 měsíci 22.03.2024 13:21 |  
    2 1

    Ohledně varianty kvalifikace Ligy mistrů a varianty, že vítěz Ligy mistrů si zajistí do ní postup i z vlastní soutěže /skoro jisté, na hraně by to bylo pouze v případě Dortmundu a Atlética/ Quelhar v podcastu říká, že pokud by nastala výše zmíněná varianta, tak by došlo k přesunu jednoho týmu z 2 .předkola do 4. předkola /pokud do toho ještě zahrneme variantu přímého postupu do Ligy mistrů Šachtaru Doněck jako mistra s nejvyšším koeficientem, letos novinka v postupu díky rozšíření ze 32 týmů na 36 týmů/. Zmiňuje, že pokud by to byla Sparta jako mistr, tak by zůstala ve 4. předkole a do 4. předkola ze 2. předkola by šel mistr s nejvyšším koeficientem- t. č. varianta Maccabi tel Aviv /, kdežto kdyby byla mistrem Slavia, tak by šla do 4. předkola ona, protože by měla jako mistr nejvyšší koeficient. Podle mě ale UEFA ještě nerozhodla, zda v rámci tzv. ,,vyvážení" by ze 2. předkola do 4. předkola šel nějaký tým podle klubového koeficientu, nebo národního koeficientu. Klubový koeficient je upřednostněn v rámci přímého postupu do Ligy mistrů /nejde tam tým na 11. místě národního pořadí, ale již výše zmíněný Šachtar, i když Ukrajina je na 13. místě národních koeficientů/. Buď jsem to přehlédl, a celý tento komentář je zbytečný , nebo ještě nebylo rozhodnuto, zda klubový koeficient je upřednostněn před národním i ve VŠECH PŘEDKOLECH. A to jsem nikde nenašel.
    To samé se týká tzv. nemistrovské části kvalifikace Ligy mistrů. Zase by šlo o přesunutí tentokrát 2 týmů ze 2. předkola do 3 .předkola /varianta Vítěz Evropské ligy si zajistí postup do Ligy mistrů ze své soutěže- pravděpodobné- Liverpool, AC Milán, Leverkusen/. Rozdíl mezi 2. předkolem a 3. předkolem je obrovský. Z 2. předkola nemusíte hrát Evropu vůbec, ze 3. předkola jistota základní skupiny Evropské ligy. Takže se jedná o přesun po variantě- vítěz Evropské ligy si zajistí postup do Ligy mistrů ze své soutěže- ze 2. předkola do 3. předkola. A opět nevím, zda se bude jednat o přesun dle klubového koeficientu- pokud bychom skončili na 2. místě v lize- týká se nás- nejvyšší koeficient a ještě další tým s druhým nejvyšším koeficientem /tady by došlo v rámci tzv. vyvážení k přesunu 2 týmů/, nebo o přesun dle národního koeficientu, tady by se přesunuly ze 2. předkola do 3. předkola týmy z 10. a 11.místa národních koeficientů- vicemistři Rakouska a Srbska.
    Pokud máte někdo jiné informace, tak je sem napište.
    Nejlepší by bylo samozřejmě vyhrát titul a na Ukrajině aby ho vyhrál někdo jiný, než Šachtar. Pak je Liga mistrů jistá /pokud nás UEFA MAFIA nevyloučí z Evropy za házení kelímků- ha,ha,ha./

    • Re: ad Quelhar- kvalifikace Ligy mistrů

      Mike     před 9 měsíci 22.03.2024 19:54 |  
      3 0

      Odpovím si sám. Je potvrzeno, že bude rozhodovat klubový koeficient, takže máme velkou šanci, pokud skončíme do 2.místa v lize, mít jistotu Evropské ligy v příštím ročníku evropských pohárů.

    • Re: ad Quelhar- kvalifikace Ligy mistrů

      lukas6novak     před 9 měsíci 23.03.2024 07:36 |  
      3 0

      Zjednodušeně pokud LM a EL vyhrajou týmy co si zajistí skupinu (ligovou fázi) LM ze své ligy tak budeme mít jistotu že v případě titulu budeme hrát rovnou 4 předkolo (v případě netitulu Šachtaru rovnou skupinu) a z druhého místa by se šlo do 3 předkola (v případě vypadnutí jistota skupiny EL).

      V LM to je jednodušší. Tam krom Atletica Madrid a Dortmundu je 99% jistota že ostatní týmy to místo uhrají a i tyto týmy jsou relativně blízko. Atletico ztrácí 1 bod na přímý postup do LM a Dortmund má náskok 1 bod na tomto místě

      V EL už je to trochu horší. Jistotu LM z ligy bude mít AC Milán, Leverkusen, Liverpool

      Na hraně je AS Řím (na 4 místo ztráta 3 body ale teoreticky může stačit i 5 místo), Benfica (musí udělat titul na který ztrácí bod ale má o zápas míň), Atalanta (je 4 body za AS Řím ale má zápas k dobru)

      Kdo to na 90% nezvládne je Marseille a West Ham

      • Re: ad Quelhar- kvalifikace Ligy mistrů

        Mike     před 9 měsíci 23.03.2024 12:49 |  
        4 0

        Dodatek k vyčerpávajícímu Tvému skvělému a srozumitelnému textu. Bída i přes zisk titulu nebude mít podle mě jistotu evropských pohárů, protože z pozice mistra i vicemistra bude vždy začínat ve 2.předkole v kvalifikaci Ligy mistrů. Navíc termíny jsou 23. a 30.cervence. My bychom 3.předkolo hráli 6. a 13.srpna, a 4. předkolo 20.a 27.srpna, takže o 2 týdny později, než bída.