Úplným začátkem bych napsal krátký odstavec o tom, proč si myslím, že titul letos nevyšel. Respektive o tom, co je za mě nutné do příští sezóny změnit. Prvním faktorem je bezesporu to, že Plzeň dokázala celou sezónu vyhrávat zápasy, ve kterých nebyla lepší a ze kterých si tři body nezasloužila. A že takových zápasů bylo. Nicméně tohle je něco, s čím těžko můžeme jako Slavia něco dělat. Maximálně, že bychom Plzni vykoupili Beauguela… Faktorem, se kterým ale můžeme něco dělat, je naše neschopnost vyhrát zápasy proti týmům, které nehrají fotbal. Ferencváros, Karviná, Liberec, Plzeň… Všechna tato mužstva proti nám hrála beton a tužku a přesto uspěla. Můžeme si stěžovat na to, že soupeři proti nám jen betonují, můžeme si stěžovat, že soupeři proti nám akorát prasí a můžeme si stěžovat, že hřišti v Liberci připomínalo spíš beton než trávník. Ale stížnosti nám nepomůžou. Plzeň bude příští sezónu v Edenu opět betonovat. Baník a Sparta budou příští sezónu opět hrát jako smyslů zbavení a hřiště na severu Čech budou po zimní pauze opět vypadat tak, jak vypadala letos. Musíme vymyslet způsob, jak dokázat tyto zápasy přetavit ve tři body a ne v nich pravidelně ztrácet. Když ty zápasy budeme vyhrávat, tak soupeři proti nám přestanou takhle hrát. Protože proč tak hrají? No protože když přijede Slovácko, které chce hrát a taky hraje pěkný fotbal, tak prohrají 3:0 a nemají nic. Když přijedou betonáři, tak s nemalou pravděpodobností uspějí. Nejde se pak divit, že soupeřům, hrají na body a nikoliv na krásu.
Ok, tak odstavec o tom, co je nutné do příští sezóny změnit máme za sebou, tak teď pojďme k tomu, co pro Slavii znamená nezískání titulu. Nejdřív bych se na to kouknul z pohledu české ligy. Titul jsme získali třikrát v řadě a čtyřikrát za pět let. Samozřejmě, bylo by hezké tuto sérii prodloužit, ale upřímně, jako nějakou ultra tragédii bych to neviděl. Nemůže být každý rok posvícení. Favorit na příští sezónu budeme nejspíš stejně. Nejvíc lukrativní adresa pro hráče z ligy jsme pořád. Navíc naše liga ani nedává žádné zázračné prémie mistrovi, takže ani po této stránce se žádný problém neděje. Je tu samozřejmě otázka sponzorských smluv, u kterých pravděpodobně byl nějaký bonus za titul, ale do tohohle si netroufám zabrušovat. Suma sumárum. Čistě z pohledu ligy bych nezískání titulu neviděl jako tragédii. V sezóně jsme vysloveně nepohořeli. Bojovali až do konce a že to jednou nevyšlo, neznamená, že se kvůli tomu zbortí celý svět. Problém bych viděl v tom, pokud by titul nevyšel několikrát po sobě. Když nevyjde dvakrát z šesti let, tak to pořád beru jako něco, co není žádný obrovský problém.
Tak, teď jsme si letmo prošli, co to pro nás znamenalo z pohledu ligy. Ovšem teď se přesouváme na Evropu, kde situace je o poznání horší. Nezískat titul loni, tak to ani z pohledu Evropy nebude žádný problém. Koneckonců, nakonec Sparta v pohárech hrála vyšší soutěž než my (byť to bylo způsobeno primárně naším totálním kolapsem v předkolech). A nejspíše bych se loni ani neměl k tomu, abych tento článek napsal. Nicméně situace se drasticky změnila a to poklesnutím v žebříčku koeficientů. Je paradoxní, že zatímco Slavia uhrála do současného koeficientu suverénně nejvyšší bodový přínos a pokles přišel primárně kvůli několika vyhořením Sparty a Plzně, tak nejvíce odneseme právě my. A zatímco Plzeň stále bude hrát předkola Ligy mistrů, tak my kvůli tomu padáme až do předkol konferenční ligy. Do nasazení ještě teoreticky může promluvit válka na Ukrajině, nicméně tady se nedá predikovat ani průběh války, ani reakce UEFA, takže spekulacím o tomhle se budu vyhýbat. (Navíc, pokud by skutečně došlo k nějakým posunům, tak by se spíše týkaly vítěze poháru než druhého týmu v lize).
Pro Slavii druhé místo v lize znamená účast ve druhém předkole konferenční ligy. To znamená, že nás budou čekat tři dvojzápasy. Pokud všechny zvládneme, budeme hrát znovu konferenční ligu. Pokud bychom jeden jediný nezvládli, čeká nás úkaz, který jsme zažili naposledy v sezóně 16/17 a tedy to, že budeme naprosto bez evropských pohárů. Tohle bude jistě velice nepříjemná změna. Soutěž, do které jsme se loni propadali po příšerných výsledcích, bude letos pohárovým cílem. A musí být, Slavia si nemůže dovolit vypadnout v předkolech. Holt, aspoň je vidět, proč je důležité, aby i ostatní české týmy v pohárech něco uhrávaly. A doufám, že příští sezónu už od Slávistů neuslyším, že koeficient je zbytečný. Výhodou v předkolech nám budiž fakt, že s jistotou budeme ve všech zápasech nasazeni. A dostaneme-li se do skupin, tak opět budeme startovat v prvním koši. Bohužel, jelikož ještě nejsou dohrány ligové soutěže a jelikož předkola konferenční ligy bude hrát obrovské množství týmů, tak by spekulování o možných soupeřích bylo bezpředmětné a navíc je v podstatě nemožné.
Pro ukázku však ukážu příklady týmů z loňského roku. V druhém předkole jsme mezi nasazenými týmy mohli vidět několik zajímavých jmen. Třeba Basilej, Kodaň, Gent, Feyenoord, Plzeň, či Partizan. Podobnou společnost můžeme očekávat i my, naštěstí se však těmto týmům budeme zdárně vyhýbat. Mezi nenasazenými se většinově objevovaly velice exotické týmy, o kterých jsem kolikrát ani nevěděl, že existují. I přesto tam ale lze nalézt pár nepříjemných soupeřů. Například švýcarské Servette, řecký Aris, či týmy z Polska. V tomto předkole loni skončili svou pohárovou pouť mimo jiné i AEK Atény, Hajduk Split, Bate Borisov, Slovácko, či Austria Vídeň. Žádný z těchto klubů sice nedosahuje kvalit Slavie, ale i tak můžeme vidět, že vypadnutí se nemusí týkat jen těch nejmarnějších týmů. Ve třetím předkole byly mezi nenasazenými už zajímavější soupeři. Nejzvučnější bylo asi nizozemské Vitesse, dále zde byly týmy z Ruska a Turecka, či švýcarský Luzern. Na druhou stranu, stále zde byly týmy jako Larne (Severní Irsko), Bohemians (Irsko, ne naši sousedi z Vršovic), Laci (Albánie) nebo Rigas (Lotyšsko). O Velšském TNS snad ani mluvit nemusím. To všichni moc dobře známe. Jak tedy můžeme vidět, nebyl zde nikdo nehratelný a při štěstí na los by byl postup v podstatě povinnost. I tak ale šlo chytit nepříjemného soupeře. Zajímavější bylo již čtvrté předkolo, kde nejslabšími nenasazenými kluby byly Elfsborg (Švédsko), Karagandy (Kazachstán), či Žilina. Naopak tady můžeme najít Trabzonspor, kluby z Portugalska, již zmiňované Vitesse, Rijeku a našeho starého známého, Union Berlín. Bohužel… Nejspíše i letos uvidíme mezi nenasazenými týmy alespoň jeden klub z Top 5 lig (byť pořád to jisté není) a taková Fiorentina nebo Kolín nad Rýnem by byli velice nepříjemnou překážkou před vstupem do Konferenční ligy. Předkola nejnižší evropské soutěže rozhodně nebudou taková procházka růžovým sadem, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale stejně jako vždy. Bude strašně záležet na losu. Doufejme, že k nám bude milosrdný.
Tímto jsme proprali ligu i evropské poháry. Pojďme se ještě podívat na přestupy. Podaří li se uhrát konferenční ligu, tak nevidím moc důvodů, proč dělat větší prodeje než normálně. Nevyšla Liga mistrů, takže ano, nějaké prodeje budou nutné, ale rozhodně nebude třeba prodávat půlku kádru. Pokud by však konferenční liga nevyšla, tak očekávám celkem velký průvan v kabině. Ani ne tak z finančních důvodů. Příjmy z konferenční ligy se rovnají penězům za prodej jednoho a dvou hráčů. Nicméně z herních důvodů nedává smysl, abychom si drželi na ligu příliš široký kádr. K čemu je 25 hráčů schopných hrát základ, když hrajeme jen jednou za týden a občas Mol cup? Doufejme, že tento problém nebudeme muset řešit, ale dojde li k tomu, tak bych se celkem obával o některá jména. A ještě víc by mě to mrzelo z pohledu mladých talentů, či z pohledu potenciálních posil.
Poslední věc, na kterou bych se chtěl, letmo kouknout je koeficient. Zde se bohužel celkem blbě spekuluje, protože tady už pravděpodobně válka na Ukrajině nějak promluví. Nejpravděpodobnější je přesun vítěze poháru do předkol EL, namísto předkol KL. Nicméně situace je taková, že do příští sezóny jdeme ze 17. Příčky se ztrátou 0,825 bodu na patnácté Švýcarsko. Pokud nevíte, tak právě patnáctá příčka je ta klíčová, která rozhoduje o počtu týmů v pohárech a o tom, zde vicemistr jde do předkol Ligy mistrů, či konferenční ligy. Za zadu se na nás tlačí Dánsko a Chorvatsko, za kterým je s větším odstupem Turecko následované Kyprem. 22. Izrael a další týmy nejspíše řešit nemusíme. Mezi námi a Švýcary je Řecko a před Švýcarskem je Norsko a Ukrajina. Po té s větším náskokem Rusko a Srbsko. Nicméně situace ohledně Ruska a Ukrajiny se momentálně nedá příliš předvídat. Buď jak buď, boj o patnáctou příčku je otevřený s reálnou šancí na úspěch, ale s žádnou jistotou.
Plzeň, která jakožto mistr bude začínat ve druhém předkole Ligy mistrů, by se alespoň do předkol EKL dostat měla. Pokud ne, tak to bude nejspíše největší propadák českého týmy v historii evropských předkol. Aby se tak stalo, tak by totiž musela třikrát po sobě prohrát se soupeřem, který je kvalitativně horší než oni a nebudou li mít smůlu na los, tak rozdíl v kvalitě nebude malý. Viktorii bych tedy viděl jako skoro jistého účastníka pohárů, což jim může pomoct s finanční situací a zároveň nám to může pomoct v lize. Letos Plzeň těžila z toho, že od konce srpna hrála jen ligu a pár zápasů v Mol Cupu. Příští sezónu ji to nejspíše nečeká. A jelikož jejich kádr není nijak široký, dá se předpokládat, že obě soutěže naráz budou pro Viktorku problém. Základ úspěchu v koeficientu jsou za mě minimálně dva týmy v základních skupinách. Slavia by určitě měla být schopná se tam dostat a bude zklamání, nestane-li se tam. Bude-li Slovácko startovat v předkolech EL, tak bude mít jeden opravý pokus na základní skupinu a předkola EKL ani pro Spartu, či nemusely být nepřekonatelný problém, bude-li mít trochu štěstí při losování. Je to tedy velmi otevřené. Čtyři týmy ze čtyř v pohárech nejsou úplně bez šance, ale zároveň se klidně může stát, že tam od září uvidíme pouze Plzeň.
Poslední věc, o které bych se chtěl zmínit je titul v příští sezóně. Jak jsem již zmiňoval na začátku, Slavia nejspíše opět bude favorit. A nevyhoří li Plzeň v předkolech, tak si myslím, že pro nás nebude soupeřem v boji o titul, protože v boji na dvou frontách jí prostě vůbec nevěřím. Otazník visí nad Spartou, která se opět bude pokoušet o reformu. Nemyslím si, že by příští sezóny mohli vyletět, ale je klidně možné, že my a Plzeň budeme hrát poháry a Sparta tak bude mít stejnou výhodu, jako měli letos Západočeši. Nicméně toto jsou jen spekulace. Nakonec se klidně může stát, že titul vyhraje Líšeň a Sparta s Plzní sestoupí.
Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
Bohužel... Letos dvaadvacátý titul v klubové historii získat nepodařilo. Ať už zaslouženě, či nezaslouženě, tak trofej putuje do Plzně. Co však neúspěch v boji o titul znamená pro nás? Je to jen drobné zaklopýtnutí a nebo problém obrovských rozměrů? V tomto kratším článku bych chtěl tuto otázku rozebrat z několika různých úhlů pohledu.
Komentáře (36)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
o-cab před 3 lety 22.05.2022 16:03 |Ať už zaslouženě, či nezaslouženě, tak trofej putuje do Plzně.
ja nevim ma cenu cist dal?
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
bongor před 2 lety 10.06.2022 06:54 |Ať žije" mistr ligy",soudruh Ádolf!
Začal jsem číst s mírnou nechutí. Číst podobné rozbory je často jen ztráta času. Ale jsem mile překvapen a kromě 3 palců nahoru ještě smekám.
Co by znamenal ?
Slávista 51 před 3 lety 22.05.2022 18:42 |Trochu více odpočinku pro hráče i realizační tým i když ten si to musí rozebrat a udělat přípravu pro příští sezonu i postarat se pro případné posílení mužstva - přestupy.
Jsou nejen v Evropě TOP mužstva, která dopadla jako Slavia. Takže z toho nedělejme tragédii !
Re: Co by znamenal ?
bongor před 2 lety 10.06.2022 06:57 |Třeba já z toho nedělám žádnou tragedii,spíš jsem nasranej.Ale určitě ne na naše hráče a tím méně na realizák.
Hlavně postoupit
MarekB98 před 3 lety 22.05.2022 18:46 |Hlavně postoupit do skupinové fáze Konferenční ligy, to je strašně důležité. A taky je potřeba fandit i ostatním týmům, protože koeficient! Je jedno, že to jsou v lize soupeři, v Evropě reprezentují Česko a to, co nahrají Plzeň, Sparta a Slovácko, tak z toho může časem profitovat i Slavia.
Re: Hlavně postoupit
kostelnivlajka před 3 lety 22.05.2022 20:06 |Spartě v poháru žádný fanda Slavie fandit nemůže....beru max. neutrální postoj při mači Plzeň-Sparta v nadstavbě a i to je dost ponižující...
Re: Hlavně postoupit
Leksel před 3 lety 22.05.2022 23:09 |Mám to podobně, byť bych se měl ve jménu českýho koeficientu nad nějakou klubovou nevraživost povznést, tak fandit Spartě prostě nedokážu, tý jsem snad jedině přál proti tomu odpornýmu Rangers a to hlavně aby je pokopali.
Komentář byl uživatelem upraven (22.05.2022 23:56) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Mám to podobně, byť bych se měl ve jménu českýho koeficientu nad nějakou klubovou nevraživost povznést, tak fandit Spartě prostě nedokážu, tý jsem snad jedině přál proti tomu odpornýmu Rangers a to hlavně aby je prokopali..
Skrýt původní komentář
Re: Hlavně postoupit
MarekB98 před 3 lety 23.05.2022 12:55 |Já jako fanoušek Zbrojovky, který musí sledovat tu naši bídu, jsem už tak nějak přešel na Slavii, ale v evropských pohárech dokážu fandit všem, protože vím, že to, co nahrají, tak z toho můžou pak vzájemně profitovat právě tyhle týmy a nebo i jiné týmy v dalších letech. :)
Re: Hlavně postoupit
Jonáš před 3 lety 24.05.2022 10:49 |Docela s vámi souhlasím, ale ne vždy tomu tak bylo. V šedesátých letech jsem jim jako slávista v pohárech přál. V devadesátých letech se to zlomilo. Sparta nás svými podvody připravila o hodně titulů. Od té doby jim přeji jen to nejhorší a z každého jejich neúspěchu se raduji! Poslední léta, to byl balsám na duši. doufám, že to bude pokračovat i v pohárech. Někdy se na rudochy dívám v pohárech, hlava mi říká, že koeficient potřebuje body, ale stejně fandím soupeři a raduji se, když bída vypadne a již se to nikdy nemůže změnit. Prostě to nejde!
Re: Hlavně postoupit
bongor před 2 lety 10.06.2022 06:59 |Z té svaté trojice budu určitě fandit jenom Slovácku.Některé věci nedokážu jen tak přejít a tím méně těm dvěma dalším nějak fandit.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
MarekB98 před 3 lety 22.05.2022 18:49 |Jinak, Líšeň titul nevyhraje, protože v lize není. :)
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
Lukavo před 3 lety 23.05.2022 10:39 |Jestli koupěj licenci na ligu od rudokožců, tak šance na titul je pořádná...
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
MarekB98 před 3 lety 23.05.2022 12:52 |Líšeň je spokojená ve druhé lize, to mi věř. :D
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
Tadeáš_Janků před 3 lety 26.05.2022 13:32 |Ano, vím o tom. Ale psal jsem to ještě před posledním kolem. :D
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
MarekB98 před 3 lety 26.05.2022 13:50 |Jj, chápu. :)
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
zdenek_prachar před 3 lety 22.05.2022 19:29 |Podle mne jsou důsledkem letošního druhého místa v lize poměrně zásadní problémy do budoucna:
1. reputační problém: pokud nyní budeme do svého kádru lákat mladého ambiciozního cizince, tak moc nemáme nač ho nalákat. Dosud jsme mohli říct: podívej třeba Alex Bah, přišel, zlepšil se, ukázal se v Evropě a nyní je o něj zájem z Anglie a Portugalska za skvělé peníze. Ale teď už ukázáním se v Evropě těžko operovat, protože oproti boji o LM či EL nás čeká tuhý a nepříjemný boj o EKL, a to už od druhého předkola... Na tohle fakt nenalákáme nikoho. A na kvalitu české ligy už vůbec ne. A ani v takovéhle lize nejsme v postavení hegemona...
2. s tím úzce souvisí druhý problém - ukázali jsme soupeřům v lize, že nás mohou porazit. A bohužel i to, jak (poměrně snadno) nás mohou porazit. Dokonce existují dva zásadně odlišné způsoby, jak nás porazit. První je špatný terén, agresivita a totální destrukce. Tato kombinace nám dělá problém dlouhodobě a hrát na to prostě neumíme. Druhý způsob je podle mne ještě daleko větší průšvih. Ono se totiž ukázalo, že stačí dát nám ochutnat naši vlastní medicínu. Jakmile proti nám tým začne hodně agresivně a hodně vysoko presovat, vydrží hrát ve sprintu a tvrdě a zvládne jednoduchý a maximálně rychlý přechod do protiútoku, najednou máme veliký problém. Dříve, když tohle někdo zkusil, tak jsme ho uběhali a uštvali. Ale v poslední sezoně si pár týmů udělalo štvanou zvěř z nás.
3. vytvořili jsme si na sebe extrémní tlak už na začátek sezony. EKL je absolutní povinnost. A absolutní nutnost. Jenže cesta do ní vede přes 3 předkola hned na začátku sezony a bez možnosti jakékoli opravy... A všichni víme, jak nám ta brzká předkola jdou...
4. do jaké míry se s překážkami příští sezony budeme schopni poprat hodně naznačí už doba před začátkem sezony. To, zda se podaří pečlivě analyzovat neúspěch, zda se podaří provést audit a vhodné doplnění kádru a zda se podaří týmu znovu vštípit herní styl a intenzitu, které nám dobře fungovaly v minulosti.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
kostelnivlajka před 3 lety 22.05.2022 20:03 |Tak v podstatě je potřeba udělat pořádnou čistku, kterou si snad, dá-li mu zdraví bude řídit hlavní šéf, ne ti, kteří si sou sice nadřízení, ale plácejí se radostně po zdech jako bratři v triku...
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
lukas6novak před 3 lety 23.05.2022 09:09 |1) Neviděl bych to tak černě pokud to bude jedna sezóna. Protože Bah si i v KL dokázal dělat jméno. Sor za nás měl jeden povedený zápas v lize proti Baníku jinak zářil v KL a můžeme říct že asi nějaký dojem udělal a zájem vzbudil. A pokud je pravda co říkal Jahoda v FFP že na Ousoua je nabídka nad 100M tak to je další ukázka že i v KL se dá slušně ukázat. Přece jen nepůjde až tolik o soutěž jako o soupeře. LM a EL bude sledovat víc lidí i skautů ale KL už od skupin bude mít nemalý zájem
2) Na jednu stranu souhlas že dřív jsme dost těžili i z toho že soupeř často byl už předem poražený ale na druhou stranu by to mohlo i Slavii trochu nakopnout že se některý zápasy nevyhrají samy a budou muset makat i proti Teplicím, Bohemce apod stejně jako v KL a ne že to dají i s drobným šetřením.
3) Po dlouhý době to bude dost psychicky náročný start a půjde o dost víc než dříve. Jako sice LM je penězma jinde ale s tím jak široký kádr máme kvůli pohárům musíme hrát alespoň skupiny pokud nechceme posílat dost hráčů pryč
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
Slávista 51 před 3 lety 23.05.2022 11:52 |1*
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
bbslavia před 3 lety 23.05.2022 13:15 |Dobrý den,je třeba si přiznat,že titul jsme si nezasloužili.Naše hra postrádala kvalitu,soupeřům v lize ukázal cestu Ferencvároš a podle toho vypadala často naše bezradnost.Soupeři vysunuli vysoko napadání,což nám dělalo problém v rozehrávce a při prvním kontaktu s míčem a následovala zpětná nahrávka brankáři.Neuměli jsme vykombinovat presing a k tomu stačilo udělat hluboký blok a v přehuštěném prostou jsme byli bezradní a bezmocní.Když k tomu přidáme špatnou finální a předfinální fázi,nemůžeme se divit konečnému výsledku.Titul nám neprohráli rozhodčí,ani špatná zákulisní politika.Titul jsme si prohráli sami svou nekvalitou.Je třeba se naučit hrát proti zatažené obraně.K tomu je zapotřebí rychlý první dotek,dobrý pohyb a kvalitní nahrávka.Na tom je třeba pracovat.Jinak budeme mít problém i v předkolech EKL.Další věci je doplnění kádru.Měli bychom přivést kvalitu do základní sestavy,ne jen rozšířit kádr o dalších 10 hráčů.Průměrem nenahradíme Kuchtu a spol.Zatím to nevypadá na doplnění někým z odchovanců z Vlašimi nebo dorostu.Při mega rozpočtu na české poměry by titul měl být samozřejmostí,zvláště když Sparta a Plzeň nepředváděli nic výjimečného.Platíme draze hráče na hostováních jako Buren,Jusuf...,to není zdravá ekonomika klubu.Je třeba nastavit jinak smlouvy hráčů,ubrat na základu a více přidat na pohyblivé složce.Dokud je koho prodávat,tak lze naplnit budget.Ale potenciál hráčů se zmenšuje.A na zamyšlení je chování realizačního týmu.Pochopil bych,kdyby trénovali v Řeporyjích,ale tady jsou ve Slávii,klubu s velkou tradicí.Peter Musa všude na hostováních uspěl,jen ne ve Slávii.Anagažování Krmenčíka bylo drahé-viz jeho plat,ale přínos minimální.Aspoň,že získáme peníze z prodeje Musy.
Hledejme za neúspěchem jen chyby u sebe,to nás může vrátit tam,kam Slávia patří.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
ctute před 3 lety 23.05.2022 13:30 |Dle mého názoru je pro Slávii letošní nezdar .."druhé místo" zcela zásadní.
Za prvé .. nejenom reputace navenek a i uvnitř ligy, ale hlavně ekonomicky. spočítejte jen o kolik jsme přišli peněz .. a kolik se dává jen za účast v kvalifikaci LM a Konferenční lize. To bude mít pak i následky v přestupové politice a i chodu klubu. Nebudeme si moct dovolit kdovíjak kvalitní přestupy dovnitř a spíš budeme muset nahradit výpadky odchody kvalitními fotbalisty ven.
A to ještě nevím jak jsme na tom s fin. rezervou pro chod klubu.
A za druhé ,tento neúspěch jsme si způsobili do jisté míry sami nekvalitní přestupovou politikou.. např. Krmenčík jako posila, ale i Sor..který válel v poháru ale v lize nepoužitelný. A pustit v tak vyrovnaném průběhu dva nejlepší hráče v půlce...Kuchta a Stanciu..to si myslím bylo zásadní furiantství. Pak nelze se divit, jak píše v článku autor, že neumíme otevírat zatažené obrany a hrát do plných, když pustíme jediného opravdového tvůrce hry, kreativního hráče a desítku ..
Jednoduše o důležitosti tohoto ročníku se vědělo. ale si myslím jsme se porazili hlavně sami.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
SirCohen před 3 lety 24.05.2022 08:20 |Peníze z LM bych neřešil, na ty není a nemůže být náš rozpočet nastaven. Ty jsou příjemný bonus v případě postupu (a že jsme tam v současné éře zatím byli pouze jednou). Podle mě by byl závažný problém až nepostoupit ani do EKL. Neboť i v EKL se hráči můžou ukázat a zvýšit tak svou cenu.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
kondorr před 3 lety 25.05.2022 10:29 |Problém je a vždycky bude v penězích letos se dostat do skupiny nebude nic lehkýho a majitel se spokojil když budeme hrát do 3 místa v lize to je jasnej signál že peníze netečou a bez majitele kterej bude štědře dotovat se fotbal na urovni hrát nedá sparta v tomhle má výhodu finančně sou v pohodě roky a nebejt uplnech amatérů který to tam vedou tak sparta válcuje ligu.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
kondorr před 3 lety 25.05.2022 10:20 |Nevim proč si pořád někdo myslí že Sor je v lize nepoužitelnej v čem je horší než třeba Tecl podle mě si s míčem rozumí do šancí se taky dostával akorát měl smůlu že to tam nepadlo a o rychlosti se nemusíme bavit a hlavně toho v utoku moc nenáhrál protože hrál Tecl kterej šanci s jistotou vždycky zazdí to JiT vyčítám asi nejvíc že upřednostnuje svoje koně i když každej musí vidět že je to špatně.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
Merlinus (přítel SN) před 3 lety 25.05.2022 10:48 |Tak uvidíme jak velký ten letošní průšvih nakonec bude. Že je to velká komplikace je jasné. Pokud na to ale budeme umět dobře reagovat a budeme se s tím umět srovnat, tak nás to může hodně posílit. V celém klubu bude více pokory a i psychicky by to mohlo pomoct: a) umět si přiznat a udýchat, že i tohle se může celkem dobře fungujícímu a silnému klubu stát, b) že to umíme zvládnout. Ten tlak, že absolutně za každých okolností MUSÍME, který tady v posledních letech byl enormní (cítil jsem to sám jen jako fanoušek) by se mohl trochu snížit, v tom že je to pořád jenom fotbal a že i tohle se nám může stát a ustojíme to.
Hlavně se zamyslet nad příčinami
weetek před 3 lety 25.05.2022 13:59 |Přiznám se, že jsem text četl s rostoucími rozpaky. Ani mi tolik nevadí, že autor není zrovna mistr slohu. Nebudu dlouze polemizovat a nabídnu svůj pohled: to nejzásadnější, co pro Slavii znamená letošní neúspěch, a co jsem v textu nenašel, je naprostá nutnost výrazné reflexe práce realizačního týmu i dalších osob ve vedení klubu. K tomu bohužel nenahrávají zdravotní problémy Jaroslava Tvrdíka, s jejichž překonáním mu samozřejmě přejme jen to nejlepší nejen kvůli Slavii, ale z prostého lidského pohledu. Od sportovního ředitele až k asistentům je ale třeba se opravdu upřímně zamyslet, protože od samého začátku sezóny to dobré nebylo a bohužel to vygradovalo v nejnevhodnější dobu, o titul jsme se připravili sami nejen průběžnými ztrátami typu Karviná, ale především naprostým selháním v nadstavbě. Bodový zisk 5 z 15 je otřesná vizitka a všechny úvahy o tom, kdo vyhrál zaslouženě nebo nezaslouženě, jsou v jejím světle zbytečné - my zkrátka nevyhráli titul naprosto po právu a vedle jeho ztráty je pro nás krutý i dopad z pohledu pohárové Evropy. Z představy, že pro dobytí EKL, které jsme se na podzim bezmála pošklebovali, než jsme se do ní prohrami s Maďary a Poláky propadli, musíme 3x postoupit, jinak jsme bez pohárů, je mi nedobře. Tady nemá cenu vzývat milosrdný los nebo se opájet letošním dosaženým výsledkem (i s Rotterdamem jsme navíc nakonec vypadli celkem přesvědčivě), ale spíš podřídit přípravu tomu, aby tým byl od začátku dobře připraven. Včetně rozumného a včasného posílení kádru, tak aby aspoň několik nových tváří nemělo podobu nadějného příslibu či potenciální investice, ale skutečné a hned použitelné posily. Nechci se pitvat ve jménech, ale dvě zmínit musím: Krmenčík a Musa. První je neoddiskutovatelný, naprostý a bohužel i očekávatelný provar ve všech směrech. Nejen že sešívaný dres oblékal lidsky pochybný hráč, který mi neblaze připomenul starší omyly typu Fenina, Abraháma nebo Švancary, ale jeho úplně zbytečné angažování nás stálo zřejmě dost peněz a šanci pro jiné hráče. Za ně kromě řádění v zápase s Plzní, bohužel nejen herního, ale i chováním makaka z řetězu utrženého, nepředvedl skoro nic, za všechny budiž exemplárním strašákem potulka po hřišti ve Velvarech. Podobný exces bychom si měli hodně dlouho odpustit, zvlášť když nebyl nijak nečekaný - co je Krmelec zač se přece dlouho ví. Případ Musa by pak měl být především výstrahou, že bychom podruhé měli daleko líp využít hráče, který očividně své kvality má. Můžeme se teď sice radovat, kolik na jeho transferu do Benfiky trhneme, ale kdyby s ním realizační tým pracoval líp, mohl dnes přestupovat do klubu zvučného jména tak jako tak, ale zároveň nám mohl vykopat titul a lepší pohárovou soutěž. Není mi jasné, jaký typ nesouladu mezi ním a trenéry nastal, ale pro Slavii to, zpětně vzato (a ano. s nevyhnutelným pobitevním generálováním) dobré řešení nebylo. Když navíc sleduji zatím přinejlepším rozpačité působení Madsena, nemůžu se ubránit pocitu, že se možná něco podobného vlastně opakuje. Takže abych to shrnul: myslím si, že odpovědí na otázku z titulku " Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?" je především důkladná, i když asi dost nepříjemná analýza.
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
kjandourek (admin) před 3 lety 25.05.2022 14:21 |Já tedy s rostoucími rozpaky četl spíše Tvůj příspěvek....
Snad jenom dvě věci: Přesvědčivě jsme vypadli loni s Arsenalem tam bylo od začátku odvety jasné, jak to dopadne... ale letos? Opravdu si představuješ přesvědčivé vypadnutí tak, že čtvrthodiny před koncem ti chybí jeden gól na prodloužení?
A Petar Musa... vždyť on těch šancí dostal docela dost, ale bylo vidět, že ani on nedokáže dávat branky v momentech, kdy jsme to potřebovali... i v právě ukončené sezóně odehrál za Slavii čtyři zápasy - nastoupil v obou duelech s Ferencvárosem i v prvních dvou ligových kolech, v Teplicích (Schranz rozhodl Hattrickem) dokonce v základu... a pamatuješ si nějakou jeho šanci?
Nebude to spíše o tom, že ještě potřeboval vyzrát v klubu, proti kterému soupeři tak důsledně nebrání? v Čechách zazářil v Liberci, ve Slavii začal dobře, ale jakmile se na něj soupeřovi obránci více zaměřili, došlo ke stagnaci... Boavista je na tom v Portugalsku podobně, jako Liberec tady - tedy klub, který hraje dole a soupeři proti nim autobus rozhodně neparkují... Já jsme velice zvědav, jak zvládne přechod do dalšího TOP klubu v rámci soutěže, kde dokázal hrát dobře v klubu horším...
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
weetek před 3 lety 25.05.2022 22:48 |To jsem vlastně i rád, spíš by mě znervózňovalo, kdyby zrovna ty jsi se mnou souhlasil (na vysvětlenou: dobře si tě pamatuju ještě z éry Enicu a diskusí na oficiálkách. Tehdy jsem s tebou vášnivě polemizoval, dneska už mě na to moc neužije, čas nás v tom směru rozsoudil dost jasně...).
Musa dostal zlomek šancí proti Teclovi, za kterého byl mimochodem, jak si určitě pamatuješ, urychleně stažen z Liberce, když se v zimní přípravě ukázalo, že náš proklamovaný útočník č. 1 prostě nedává góly. To už je nějaká doba, ale nedával je ani letos. Poměřovat Musovy 4 letošní starty s tím nekonečným trápením hodného kluka a tmeliče Standy snad ani nemá smysl. Standa si sypal popel na hlavu už ve Varšavě (celý jeho fanklub by si měl povinně pouštět pozápasový rozhovor ještě na ploše, kde to sám shrnul naprosto přesně), přesto mohl to samé předvést o řadu měsíců později v klíčovém domácím zápase s Plzní, kde selhal opět, zatímco Musa už v té době sázel góly v Portu. Tak nevím, nedošlo u Tecla k té stagnaci, co připisuješ Musovi, daleko dřív? A nestála nás daleko víc?
Ono je nakonec jedno, jak si o tom podiskutujeme my, hlavně aby se JT a spol. poučili z toho neúspěchu, který je navzdory okecávání některých objektivně jasný.
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
kjandourek (admin) před 3 lety 25.05.2022 23:27 |Tak to si mě musíš s někým plést - na oficiálkách jsem se zaregistroval až s nástupem Tvrdíka ... a obecně na nettu jsem začal diskutovat na idnesu pod přezdívkou Ďourek... někdy v roce 2003-04... do té doby jsem vůbec nějaké diskuze nevnímal...
Petar Musa v zimě 2020 normálně odletěl na herní soustředění v Portugalsku, kde nastoupil proti Aarhusu, Valerenze Oslo, Brondby a Hammarby... a vybojoval si tam místo v základu... v základní sestavě potom začal nastupovat i v lize, jenže jsme s ním na hrotu v základní sestavě prohráli na Bohemce i na Slovácku... daleko více se prosazoval jako hráč ze střídačky...
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
Peťánek826 před 3 lety 25.05.2022 15:47 |Pardon, patřilo pod weetek
Ta tvá poslední věta "především důkladná, i když asi dost nepříjemná analýza" by nyní měla být vytesána do kamene, a její myšlenka by měla být dotažena ve skutek.
Např. zodpovězení otázek:
- co je příčinou současného stavu (je zde více faktorů)?
- kolik jsme měli dříve vynikajících fotbalistů (éra Trpišovského), kolik to bylo procent z kádru?
- kolik jich máme nyní, a kdo z nich může být / bude prodán?
- kolik máme pod smlouvou celkově fotbalistů (naši kmenoví, hostování, ...)?
- kolik z nich se jeví jako průměrní fotbalisté?
Pokud chceme hrát o titul, tak nemůžeme mít většimu kádru průměrných fotbalistů.
Dovedu si představit, že pokud snížím stav kádru o pár průměrných hráčů, mohu tyto ušetřené peníze použít aspoň na jednoho vynikajícího fotbalistu.
Komentář byl uživatelem upraven (25.05.2022 15:49) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Ta tvá poslední věta "především důkladná, i když asi dost nepříjemná analýza" by nyní měla být vytesána do kamene, a její myšlenka by měla být dotažena ve skutek.
Např. zodpovězení otázek:
- co je příčinou současného stavu (je zde více faktorů)?
- kolik jsme měli dříve vynikajících fotbalistů (éra Trpišovského), kolik to bylo procent z kádru?
- kolik jich máme nyní, a kdo z nich může být / bude prodán?
- kolik máme pod smlouvou celkově fotbalistů (naši kmenoví, hostování, ...)?
- kolik z nich se jeví jako průměrní fotbalisté?
Pokud chceme hrát o titul, tak nemůžeme mít většimu kádru průměrných fotbalistů.
Dovedu si představit, že pokud snížím stav kádru o pár průměrných hráčů, mohu tyto ušetřené peníze použít aspoň na jednoho vynikajícího fotbalistu.
.
Skrýt původní komentář
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
Gehrung654* před 2 lety 29.05.2022 21:02 |Slavia má nesmyslně velký počet hráčů po hostováních. Přesněji řečeno starších hráčů, kteří jsou už, a to si přiznejme bez šance se prosadit do A týmu. Snad nikoho neurazím, ale dovolím si jmenovat. Van Buren, Karafiát, Matoušek, Takácz, Malínský, Júsuf, Helebrant, Ekpai a o těch minulých případech ani nemá smysl mluvit. Troufnu si říct, že tito hráči by už v Anglii, nebo jinde v Evropě již v klubu nebyli. Někdy je bohužel třeba vyčistit platovou soupisku za cenu finanční ztráty. Jednoduše si v klubu okamžitě vyhodnotí pořídili jsme si hráče. Neukázal se, ať už v klubu nebo jinde na hostování. Stane se. Hráč je bez perspektivy. Jde pryč třeba i se ztrátou. Změna přístupu k hráčům podepsaným na konci smlouvy, která je absolutně nesmyslná. V Čechách se pod vlivem agentů a jiných tlaků dokonce prodlužují smlouvy s hráči, kteří se i několik let neprosadili a je jim znovu nabídnuto obnovení smlouvy. Hráč podepíše novou smlouvu, která je mnohem lukrativnější, než by dostal jinde a šup, už je zase na hostování. Použiju případ Van Buren u Sparty nedávno tuším nedávno hráč, kterého nechci jmenovat, protože byl hned na to půl roce sice se ztrátou, ale prodán. Majstrštyk agenta, který pumpnul Spartu i nový klub za podpisový bonus. Sparta taky, alespoň něco málo dostala nad plán, kdyby hráč odešel po skončení smlouvy zadarmo. Slavia se u některých významně podílí na jejich platu. U někoho je plat vykryt snad dokonce i celý. Tyto informace nejsou veřejné, a tak čerpám pouze z vyjádření některých funkcionářů. Chápu, že tam existují určité protislužby a vazby v trojúhelníku klub, hráč a jeho agent, minulý přestup jiného hráče, ale mělo by to být vždy trochu ku prospěchu klubu jako takového. Samozřejmě se mluví i o kompenzacích za nějaké předchozí přestupy a hráči pendlují akorát po dvou, třech, čtyřech hostováních a výsledek kromě finanční ztráty. To jen ukazuje na špatný odhad, který má negativní dopad na celkový platový rozpočet v klubu. Za ty peníze vynaložené na tyto hráče mohla Slavia klidně živit pro ni jiného a daleko platnějšího hráče třeba Simona Deliho.
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
honza1947 před 3 lety 25.05.2022 16:09 |Nepochybuji o tom, že realizační tým, než připraví koncepci složení a přípravy mužstva na další sezónu, podrobí průběh a výsledky té minulé hluboké analýze. Myslím naopak, že JiT je mistrem analýzy. Bez toho by ani nemohl dlouhodobě dosahovat takových výsledků jakých s mužstvy, které ve své kariéře vedl, dosahoval. Ať to bylo už na Žižkově, ale hlavně pak v Liberci a zejména pak u nás. A je naopak s obdivem, jakých výsledků se svým realizačním týmem za dobu působení ve Slavii dosáhl a kolik radosti nám fandům přichystal. Ale jak víme, není každý den posvícení a i mistr kuchař se někdy utne. Takže je naprosto lidské, že se někdy něco nepovede. Zvláště když se pracuje s lidmi. Když k tomu všemu připočteme kolik hráči za poslední dvě sezóny odehráli zápasů bez řádného odpočinku (např. Holeš 100), kolik těch nejlepších hráčů postupně v posledních letech odešlo, kolik hráčů bylo i dlouhodobě mimo z důvodu zranění, ať už únavového, nebo v důsledku brutální hry, kterou se naše liga vyznačuje, není divu, že nás začátek a konec sezóny poněkud zaskočil. Výsledek odpovídá tomu všemu. Ani sir Ferguson vždy nevyhrával PL. Takže buďme trpěliví a řekněme si, pokud nepřejdeme přes 3 předkola jako nasazení v EKL, co bychom dělali v předkolech LM? Toto je můj pohled na věc, který samozřejmě nikomu nevnucuji.
Komentář byl uživatelem upraven (25.05.2022 16:15) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Nepochybuji o tom, že realizační tým, než připraví koncepci složení a přípravy mužstva na další sezónu, podrobí průběh a výsledky té minulé hluboké analýze. Myslím naopak, že JiT je mistrem analýzy. Bez toho by ani nemohl dlouhodobě dosahovat takových výsledků jakých s mužstvy, které ve své kariéře vedl, dosahoval. Ať to bylo už na Žižkově, ale hlavně pak v Liberci a zejména pak u nás. A je naopak s obdivem, jakých výsledků se svým realizačním týmem za dobu působení ve Slavii dosáhl a kolik radosti nám fandům přichystal. Ale jak víme, není každý den posvícení a i mistr kuchař se někdy utne. Takže je naprosto lidské, že se někdy něco nepovede. Zvláště když se pracuje s lidmi. Když k tomu všemu připočteme kolik hráči za poslední dvě sezóny odehráli zápasů bez řádného odpočinku (např. Holeš 100), kolik těch nejlepších hráčů postupně v posledních letech odešlo, kolik hráčů bylo i dlouhodobě mimo z důvodu zranění, ať už únavového, nebo v důsledku brutální hry, kterou se naše liga vyznačuje, je s obdivem, že nás začátek a konec sezóny poněkud zaskočil. Výsledek odpovídá tomu všemu. Ani sir Ferguson vždy nevyhrával PL. Takže buďme trpěliví a řekněme si, pokud nepřejdeme přes 3 předkola jako nasazení v EKL, co bychom dělali v předkolech LM? Toto je můj pohled na věc, který samozřejmě nikomu nevnucuji. .
Skrýt původní komentář
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
Sokrates55 (přítel SN) před 3 lety 26.05.2022 14:46 |Moc děkuji příteli Honzo 1947 za Váš příspěvek.
Přesně tak to cítím i já. Čekám i na hodnocení našeho trenéra a věřím, že bude věcné, kritické včetně popsání toho, co se nepovedlo a i toho, co se naopak povedlo:-)).
Zároveň věřím, že se už zamýšlí JiT nad tím, jaký bude náš novelizovaný styl na příští sezonu.
S úctou
Sokrates55
Re: Hlavně se zamyslet nad příčinami
honza1947 před 3 lety 26.05.2022 15:45 |Milý příteli Sokrete55, doufám, že si s ohledem na svůj pokročilý věk mohu dovolit Vás takto oslovit, děkuji Vám za Vaši reakci na můj komentář. Přiznám se, že se vždy těším na Vaše moudré komentáře a tak si Vaši reakce velmi vážím a spolu s Vámi se těším na věci příští ze strany JiT a věřím, že nám naši kluci sešívání pod jeho vedením budou dělat převážně jen radost. Při těch všech radostech a oprávněných emocích ale nesmíme zapomenout, že se jedná jen o sport a proto brát vše za všech okolností s rozumem. Shodou okolností od dobré kávy a hokejového přenosu zdraví z východních Čech Honza1947.
Re: Co znamená pro Slavii neúspěch v boji o titul?
ezechiel před 2 lety 28.05.2022 17:43 |Je to blbé, stejně jako Slavie, tak celá ČR potřebuje všechny 4 týmy v základní skupině aspon EKL a každý tým,aby uhrál alespoň 5 bodů do koeficientu každý minimálně. Nebudu přát úspěch našim největším arcirivalům, ale neúspěch poškodí i nás.