Tým z Gliwic předloni senzačně vyhrál svou domácí soutěž, čímž získal svůj historicky první titul. Po třetím místě v loňském roce už na své úspěšné tažení nenavázal a letos na jaře skončil mimo pohárové příčky na šestém místě. Pro oba kluby se jedná oficiálně o generálku před startem ligové soutěže, ale u Slavie je třeba toto brát s velkou rezervou, protože díky EURu se do tréninku ještě nezapojila hned čtveřice reprezentantů. Dá se tedy očekávat, že základní sestava ve Zlíně se od té dnešní bude výrazně lišit.
V brance začal tradičně Ondřej Kolář, na pravé straně obrany Alexander Bah. Stoper David Zima, který EURO absolvoval pohledem z tribuny, naskočil na levém beku, jeho místo vedle Kúdely zaujal Taras Kačaraba. Na pravé záloze se představil Mick van Buren, vlevo nová tvář týmu Srjan Plavšić, který v rámci tradice dostal i kapitánskou pásku. Defenzivní povinnosti ve středu hřiště místo jedné z hvězd Eura Tomáše Holeše plnil Ibrahim Traoré a vedle stálice Nica Stanciua tvořil hru Ondřej Ling. Na hrotu dle očekávání nejlepší střelec uplynulé sezóny Jan Kuchta.
Zápas začal svižně, první zajímavější situaci předvedli červenobílí v osmé minutě, kdy Kuchta zpracoval ve vápně Bahův centr, přiťukl míč Stanciuovi a jeho střelu zblokovala obrana soupeře. Krátce na to si na roh Baha naskočil Kačaraba ale míč jenom lízl a akci zakončil volej Plavšiće vysoko nad branku Gliwic. Slavia během první čtvrthodinky získala převahu díky náročnému presinku, soupeři vyráželi do brejků a často se chytali do ofsajdových sítí. To neplatilo v sedmnácté minutě, kdy natáhl k ráně Traoré, jeho pokus srazil skluzující obránce rukou, čehož si ovšem rozhodčí nevšmil a rázem tu byl brejk tři na tři. Portugalský matador Alves vybídl ke střele svého maďarského spoluhráče Vidu a jeho rána těsně minula břevno. Traorého tento okamžik rozhodil natolik, že si za minutu řekl svými poznámkami o žlutou kartu. Poklidný průběh zápasu rozčísla 31.minuta, kdy byl ve svém úniku podražen Kuchta. i když se zdálo, že k faulu došlo ve vápně, sudí jej vytáhl na hranici pokutového území. Stanciu zakroutil míč přes zeď a František Plach - slovenský gólman v polských službách - předvedl parádní zákrok. Za minutu napřahoval k ráně Plavšić, místo střely zvolil oblouček na Kuchtu, ovšem ten s tím příliš nepočítal. Na druhé straně pádil na branku Slavie Alves, obranné povinnosti si včas splnil běhavý Plavšić. Krátce před koncem první půle Lingr přiklepl balón Traorému, jeho centr našel u levé tyče Zimu, který vracel míč pod sebe, ale Kuchta se ke střele dostat nedokázal. Za necelou minutu si Stanciu vyměnil míč s Lingrem, jeho střela byla sražena. Když ani poslední centr první půle nenašel adresáta, šlo se do kabin za stavu 0:0. Slavia byla více na balónu, ale hra byla rozháraná. Gólman soupeře měl na svém kontě jeden zásah, Kolář si sáhl na balón pouze nohama.
Do druhé půle zůstal v kabině útočník Kuchta a v červenobílém dresu poprvé vyběhl slovenský reprezentant Ivan Schranz. O první vzrušení se ovšem postaral Kačaraba, jehož skluz sice vypadal jako že soupeře minul, ale sudí jej ohodnotil žlutou kartou. z trestného kopu nic nebylo, naopak z protiútoku střílel nad Plavšić. ve 48.minutě už si balón vybojovaný Lingrem vzal Stanciu vyrazil na zteč a krátce za vápnem jej procítěnou placírkou poslal do pravého horního rohu soupeřovy branky - 1:0. Slávisté dostali chuť. Bahův centr se přes Zimu a van Burena dostal ke Stanciuovi, jeho střelu obraha srazila na roh, po něm pálil z hranice vápna Bah, jeho střelu ještě lehce tečoval van Buren, ale Plach dokázal tento pokus zkrotit. Na druhé straně se najednou za oba stopery dostal Steczyk, ale na zakočení už prostor nedostal, přihrávku obrana srazila na roh. Koláře chtěl zaskočit i Alves, jeho pokus z levého křídla se na zadní tyč nezakroutil. Žlutou kartu si zblízka prohlédl i Lingr, jeho skluz na polovině hřiště soupeře zasáhl, takřka vzápětí zahrozil střelou ze střední vzdálenosti Chrapek. Po necelé hodině hry došlo na další střídání, ze hřiště odešli Lingr, van Buren a Stanciu. Opačným směrem naskočili Hromada, Sima a Tecl. Stanislav Tecl se posunul na hrot, Sima a Schranz se ujali pozice krajních záložníků, Hromada vedle Traorého kryl záada novému podhrotu Srdjanu Plavšićovi. V 67. minutě nejprve dokázal Kolář vyrazil ránu Vidy, ale zpoza vápna za to vzal Sokołowski a bombou o břevno srovnal - 1:1. Slávisté se pokusili rychle odpovědět, uzamkli soupeře, ovšem Bahův centr označil pomezní rozhodčí jako zpoza brankové čáry, což se pravému bekovi červenobílých příliš nelíbilo a na světě byla další žlutá karta. na posledních dvacet minut přišlo hromadné střídání soupeře, který poslal do hry čtyři hráče do pole i nového gólmana. Na druhé straně vyběhl do hry Petar Musa a práce skončila pro Srdjana Planvšiće, který kapitánskou pásku předal Schranzovi. V 84.hlavičkoval nebezpečně Toril, Kolář se prolétl vzduchem a skryl míč do rukavic. S přibývajícími minutami slávisty trápila nesehranost a soupeři začínali stále více kousat. Centr z trestného kopu v 87.minutě proskákal pokutivým územím, obrana jej odvrátila na poslední chvíli. Následoval dlouhý aut, který těsně vedle zakončoval Ameyaw. Na druhé straně byl přišlápnut u levé postranní čáry Hošek, centr Baha obrana odvrátila na kraj vápna ke Kúdelovi, jeho přízemní střelu zastavila obrana na brankové čáře, Tecl jej dorazit nedokázal a nakonec inkasoval žlutou kartu protože při pokusu o střelu trefil odkopávacíjího obránce. Vzhledem k tomu, že sudí nenastavil ani minutku, bylo to to poslední, co se v zápasu událo.
Komentáře (180)
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
JS (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 14:13 |Plavšić s „desítkou“? Dívný. Zaprvé je to křídlo, ne playmaker. Zadruhý hráči s 10 na dresu u nás historicky moc nedopadali dobře, snad až na Hušbauera. Jinak se koukněte, kdo nosil „desítku“: Boudjemaa, Fenin, Frejlach, Jan Kysela, Marek Jarolím, Gaúcho... Docela trash. Takže Plavšić má jasný úkol – vytáhnout „10“ zpět na výsluní a potvrdit, že Hušbauer nebyla světlá výjimka v řadě plejerů s tímhle číslem na zádech.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Radek097 (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 14:14 |Nemyslím si, že číslo na zádech by mělo mít nějaký vliv na výkon.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
JS (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 14:17 |Tak samozřejmě, že ne... Ale pověrčiví by tomu mohli přikládat trochu váhy. :)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Ferky před 3 lety 16.07.2021 14:33 |Pokud z něj bude náš malej Leošek Messi, tak to asi nikomu vadit nebude :)
A kdo ví, třeba bude hrát i ze středu. Neříkal někdo z trenérů, že by to také zvládl?
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
knawi před 3 lety 16.07.2021 14:40 |Pověrčivost znamená absenci víry.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 14:46 |To se mi líbí, to budu používat i mimo fotbal. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Akuls před 3 lety 16.07.2021 14:45 |Divím se, že u nás byla desítka volná a že ji nyní dostalo právě levé brko Plavšič. Desítku mají na dresu nejlepší hráči týmu, kolem kterých se všechno tzv. točí, např. Pelé, Platini apod. a vždy o tento dres byl mezi hráči velký zájem. U nás ji v minulosti nosil na dresu třeba Vlasta Kopecký, Jiří Pešek, Alois Hercík, Josef Píša, Peter Herda, Pavel Horváth atd.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
JS (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 15:29 |Tak on by ji nosil Stanciu, kdyby ji v dobe jeho prichodu nemel Husbauer, kterej se ji nechtel vzdat, a tak musel vzit Nico zavdek „posvatnou“ sedmickou po Standovi Vlckovi a Dannym.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
kjandourek (admin) před 3 lety 16.07.2021 15:39 |Tak ono se není moc co divit... v dobách Pelého, či Platiniho hráči chodili na hřiště vždy s čísly od jedné do jedenácti, takže desítka na place vždy byla a měl ji většinou špílmachr.... V dobách současných - tj. od nějakého roku 1997, kdy má hráč své číslo celou sezónu - to chce přeci jenom sebevědomí vzít si desítku.... přeci jenom se nedá očekávat, že si o ní řekne mladý hráč, který do Slavie přichází ve dvaceti... a takový, když se vypracuje ve hvězdu, tak už si přeci jenom nechá své původní číslo - pro štěstí... Škoda 21; Souček 22
Desítku nosil Richard Dostálek, po něm Adauto, Gaucho... pak si jí vzal Marek Jarolím
Hušbauer přicházel jako velká osobnost a tak neměl problém si desítku vzít, jeho předchůdcem byl Damien Boudjemaa, kterého sužovala častá zranění, podobně jako před ním Frejlacha...
A teď po Hušbauerově odchodu to bylo těžké: Stanciu přišel v době, kdy tu ještě Hušby byl, takže už měl svou sedmičku, Šéva na tom byl podobně s třiadvacítkou, Lingr si asi úplně netroufal... tak teď holt Plavšić - minimálně sebevědomí tedy má :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
wimpy před 3 lety 16.07.2021 15:46 |V dobách Pelého míval desítku střední útočník, tvůrce hry nosil sedmičku.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
kjandourek (admin) před 3 lety 16.07.2021 15:53 |To si myslím, že ne... nevím tedy jak za dob Pelého... pamatuji Petera Herdu a spol... a to sedmičku vždycky nosilo pravé křídlo (zdravím Františka Veselého) .....
Co já pamatuji, tak střední útočník (Petržela) míval devítku, pravé křídlo (Lauda) sedmičku a levé křídlo (Hotový) jedenáctku... a v záloze na krajích Jarolím šestka, Pešice osmička a špílmachr Peter Herda s desítkou....
Když jsem se táty ptal, proč to tak je - proč to jako nejde za sebou, tak mi vysvětloval, že to vychází z pradávných dob, kdy útok tvořilo pět lidí: pravé křídlo (7), pravá spojka (8), střední útočník (9), levá spojka (10) a levé křídlo (11)... a že ta křídla a střední útočník tedy mají tato tradiční čísla... a osmička s desítkou se stáhly do zálohy... a od dob Pelého potom desítku většinou nosí ten nejlepší hráč, což bývá tvůrce hry uprostřed hřiště...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
wimpy před 3 lety 16.07.2021 16:06 |V nižších soutěžích se to stavělo od dvojky do jedenáctky od pravého beka po levé křídlo. Top hráči už tehdy měli "svá" čísla. Zlom nastal na turnajích, kde byly prvně očíslované celé soupisky. Pamatuju si, jak to bylo divné prvně vidět v základu hráče s číslem od dvanáctky vejš. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:55 |Přesně tak, čísla byla tehdy daná jen od 1 do 11 a hrálo se 4-3-3: 1- brankář, 2 - pravý bek, 3 a 4 - stopeři, 5 - levý bek, 6 - pravý halv, 7 - střední záložník, 8 - levý halv, 9 - pravé křídlo, 10 - forvard, 11 - levé brko a od 12 víš náhradníci ... Vyšší čísla přišla až později ...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
kjandourek (admin) před 3 lety 16.07.2021 18:04 |Vyssi čísla nikdo nerozporuje... ale v Edenu se drželo následující: Gólman 1, pravý bek 2, stoper 3, předstoper 5, levý bek 4, záloha zprava 8-10-6, útok zprava 7-9-11... a přes to nejel vlak...
A když se přešlo na styl se dvěma útočníky, brali si ti dva čísla, která jim byla nejbližší: Knoflíček 11, Siva, Jarda Němec, Franta Veselý nml. 7, Kuka 9... a záloha zbytek, ale desítku vždycky tvůrce hry: Peter Herda, Takáč, Frýda, Vinš... v jednu chvíli i Pavel Řehák, když ho Kopecký posunul do zálohy... a pak si jí po návratu z Rouenu bral Karel Jarolím... a po něm Nečas...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 18:12 |Jasně, já to taky pamatuju, moje reakce byla na wimpyho resp. jak to dříve bylo v nižších soutěžích ...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Akuls před 3 lety 16.07.2021 17:25 |Souhlasím s Vaším tatínkem, jen připomínám, že v Anglii se skoro do konce minulého století drželi tradičního číslování z historického rozestavení 2 - 3 - 5, tzn. pravý bek 2, levý bek 3, stoper 5, druhý stoper 6 a ten kdo řídil hru v záloze 4. Pak už je to tak jak Vám říkal táta, křídla 7 a 11, útočný hrot 9 a spojky 8 a 10.
V Evropě se číslovalo podle rozestavení 3 - 2 - 5. Pravý bek 2, stopeři 3 a 5, levý bek 4. Záložníci 6 a 9, křídla 7 a 11 a dvojice útočníků na hrotu 8 a 10.
Inter Bratislava snad jako jediný pokud se pamatuji praktikoval v naší lize číslování podle rozestavení 4 - 2 - 4, takže beci měli 2 a 5, stopeři 3 a 4, záložníci 6 a 9 a útok 7, 8, 10 a 11.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Jožin před 3 lety 16.07.2021 17:47 |Samozřejmě máš pravdu,to samé obrana zpráva 2,3,4 záloha 5,6
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Akuls před 3 lety 16.07.2021 14:33 |K utkání nejsou trenérům k dispozici Ladislav Takács, Mads Emil Madsen, Oscar Dorley, Ubong Ekpai a Peter Olayinka.
Asi se v tom Aigenu tréninkové bago hraje pěkně od podlahy.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
první rytíř před 3 lety 16.07.2021 14:39 |A kde máš Simu?
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
kjandourek (admin) před 3 lety 16.07.2021 14:43 |Na lavičce
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Fačín před 3 lety 16.07.2021 14:47 |Tak zrovna Takács a Madsen mě mrzí, že nejsou k dispozici. Takács potřebuje dokázat trenérům, že na Slavii má a Madsena ještě nikdo neviděl v akci, takže jsem na něj byl pochopitelně zvědavý.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Akuls před 3 lety 16.07.2021 15:02 |Takács asi trenérům zase dokázal, že se u nás v lize najde jen těžko stoper či DZ, který by byl skleněnější než on. Madson si zase asi zvyká na tvrdé tréninkové dávky, a snad to u něj jsou jen namožené svaly. Na Zlín už by mohl být fit, i když počítám, že tam JiT postaví osvědčené koníky z loňské sezóny. Na experimenty v sestavě není vhodná doba.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:28 |No třeba bude hrát Zima opět na kraji, aby jsme měli na překola připravené oba stopery a zároveň nenechali sedět Kúdelu.
A Zimovi ta zkušenost s krajem určitě prospěje, hlavně když bychom hráli na tři obránce.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
první rytíř před 3 lety 16.07.2021 14:34 |Takže v základu chybí případně Simon, Sima, Olayinka, Schranz, Epkain, Musa, Madsen, Oskar a samozřejmě Bořil, Masopust a Ševčík. Co si o tom jako myslet?
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 14:44 |Všichni odešli, sezóna je v hajzlu. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
bongor před 3 lety 16.07.2021 15:55 |Šli asi do lepšího.AC Kdyby Bubeneč na letošek zase hlásí další ťytul!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
kalex před 3 lety 16.07.2021 14:50 |Bóřa, Maso, Ševčík reprezentanti, Schranz snad drobné patálie, Šimon ve hvězdách. Zbytek snad v průběhu zápasu. Je to fakt tak těžké???
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
damade před 3 lety 16.07.2021 14:40 |Prekvapuje me, ze Mick dostal prednost pred Simou a Schranzem. Mne prisel na konci minuly sezony na kridle uplne silenej,
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
d0p3 před 3 lety 16.07.2021 14:46 |Mi příjde že si ho trenéři pořád zkoušejí a čekají jestli se konečně chytne. Bohužel si myslím že po minulé sezóně jsme mu neměli prodlužovat smlouvu. Možná bych se nedivil kdyby jsme ho poslali stejně někam hostovat.
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2021 14:47) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Mi příjde že si ho trenéři pořád zkušení a čekají jestli se konečně chytne. Bohužel si myslím že po minulé sezóně jsme mu neměli prodlužovat smlouvu. Možná bych se nedivil kdyby jsme ho poslali stejně někam hostovat. .
Skrýt původní komentář
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Fačín před 3 lety 16.07.2021 14:48 |Tak Schranz je přeci jen čerstvě po zranění a u Simy se možná bojí, aby si nějaké zranění nepřivodil, přeci jen ho chceme prodat....
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Akuls před 3 lety 16.07.2021 14:51 |Sima se Schranzem trénují naplno jen pár dnů, navíc oba jsou po svalových zraněních, tak je asi rozumné je zatím trochu šetřit.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Fačín před 3 lety 16.07.2021 14:50 |Teda to jsou nervy, těším se jak malej kluk na nový lego!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 15:07 |"Stanciu se potřebuje zastřelit". To snad ne, snad není jako Dragiša Binič, aby nosil na tréninky pistoli. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 15:13 |Chlapi kde to davaji?
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 15:13 |https://www.youtube.com/watch?v=6g8RJAgNZBc Na youtube
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 15:16 |Diky Wulfe
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Qope před 3 lety 16.07.2021 15:17 |Díky ti, chlape :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Leksel před 3 lety 16.07.2021 15:23 |Wulfe, máme tě rádi.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 15:49 |Můj život nebyl zbytečný. Má existence v tomto světě měla smysl. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Leksel před 3 lety 16.07.2021 21:29 |Wulfe, kdybys odešel (nedej Bůh) už teď, tak můžeš s klidným srdcem říct, byl jsem dobrým člověkem, kterému nebyla cizí nezištná pomoc bližnímu svému. Jen to, co jsi udělal dnes, neudělá někdo za celý život a vím, že dobrých skutků máš plný rukáv. Kdyby takových lidí jako ty bylo víc, na světě by se žilo lépe. Je vidět, že slávistou nejsi náhodou a sešívaným děláš čest.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 22:45 |Děkuju, Leksíku. Milá slova od dobrého kamaráda potěší víc než polibek od krásné ženy. Jsem dojat. Ale zatím nikam neodcházím.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Qope před 3 lety 17.07.2021 10:01 |Jako jo, mam ho taky v oblibě, ale jeden Wulf stačí, ne? :-D
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Leksel před 3 lety 17.07.2021 11:57 |Ano i to dobro a otevřená náruč Matek Terez a Otců Wulfů má své meze. A Wulf je výrazný a nepřehlédnutelný zjev tohoto fóra, nevím, jak by se mu líbilo dělit se o svou unikátnost ještě se svým (-i) dvojníkem (-y).
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
dubas před 3 lety 17.07.2021 14:51 |Že je Wulf zjev, v tom s tebou naprosto souhlasím :-))))))
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Leksel před 3 lety 17.07.2021 15:19 |Jé, Dubasi, ty žiješ, v Chráněnce jsme tě už pochovali a vzpomínali na tebe vcelku v dobrém. Tak o mrtvých jen dobře, že jo. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 17.07.2021 15:40 |Zdravím tě, strýcu z Asie! :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 15:19 |je to poněkud rozhárané :-D
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
japoko před 3 lety 16.07.2021 15:20 |Ten měl být pryč už 2 roky!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 15:25 |na tom zranění toho háče glivic se ukazuje, proč JiT nemá přáteláky rád. hrajete o nic a můžete přijít o hráče základu.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
kostelnivlajka před 3 lety 16.07.2021 15:28 |Těžkej soupeř, na úvod sezóny!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
marcocruz (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 15:31 |Tak s timhle ať jde Kuchta do pr….
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
marcocruz (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 18:12 |Asi změna uvažování a nasimulované pády budou očividně v nové sezóně Kuchtovi tolerovány
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 15:39 |tak taras je bohužel tragedie ..... zatím
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
hiker42 před 3 lety 16.07.2021 15:40 |Kačaraba? Nebrat, vrátit.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
JS (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 15:45 |Jako jsme fakt bez stoperů, kromě Kúdely a Zimy úplně out. Divím se, že tu všichni hrotí příchod Krmenčíka, když nemáme obránce.
A za mě je teda ještě mimo Traoré. Od jara žádné zlepšení. Strašná brzda při přenášení hry
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 15:53 |Traore uz se lepsit nebude mozna jeho forma mirne kolisat a to je vse...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice
Fačín před 3 lety 16.07.2021 15:44 |Tak první půle - Plavšič výborný, dře. Naopak opět darebný Kačaraba. A Zima na levém beku je sice nouzovka, ale zvládá to obstojně. Solidní Bah i Stanciu, zbytek tak nějak průměr.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
první rytíř před 3 lety 16.07.2021 15:49 |Dopředu nic, Lingr a Kuchta na place k ničemu, Zima jako falešné křídlo je fakt nouzovka, tohle by na ten Zlín nestačilo, o předkolu na LM ani nemluvě. Nenapadáme, převážně hrajeme od zadu a dozadu, bez střely na branku (mimo přímáku), zkrátka nejsme vůbec nebezpeční.¨:-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
Novi.sks před 3 lety 16.07.2021 15:56 |První půli jsem neviděl, ale podle komentů tady mi to přijde, jako bychom snad prohrávali v kvalifikaci o LM při jalovým výkonu... Proboha klid, bych to tak neprožíval ;)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
kjandourek (admin) před 3 lety 16.07.2021 15:58 |V podstatě jde o život... všechno je špatně, je potřeba to rozpustit a začít znovu na zelené louce.. ideálně se samými odchovanci... a minimálně polovina jich musí být stopeři... :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
Novi.sks před 3 lety 16.07.2021 16:04 |No tak v tom případě už abychom zkrachovali, protože nechceme prodat Nica a můžeme s tím začít :D
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
Dobi před 3 lety 16.07.2021 21:04 |Jak jsem v mládí říkával: MEIN GOTT!!!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
SirCohen před 3 lety 16.07.2021 16:14 |Jako každoročně, sezona je v pr....
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
sTizz (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:02 |Tak Nico bude letosni sezonu kralem.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
vlk30 (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:06 |Pokud nepůjde turkoj.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
Dobi před 3 lety 16.07.2021 21:02 |KÉŽ BY NE! a HLAVNĚ K tURKOJ? pSAL JSEM TO UŽ JINDE...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 v první půli
ezechiel před 3 lety 16.07.2021 16:02 |Parádně Stanciu, takhle pálí Slavie !!!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:02 |A je tam ...
NS
houston (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:02 |Pořadatel leteckého dne.
Re: NS
houston (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 17:55 |Jestli jste to minusáři nepochopili, tak já jsem myslel brankářův marný let za míčem.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
sTizz (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:04 |Koukam Srdjan kapitanem..neni to moc brzo? :)
Vim,ze je to uvitani..
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
ezechiel před 3 lety 16.07.2021 16:04 |poslední dobou se to tak dělá,aby dal zápisné do kasy
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
houston (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:05 |Poslední věta platí.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
vlk30 (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:05 |Potrebujou prachy do kasy :-)))
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
Leksel před 3 lety 16.07.2021 21:37 |Plavšić se mi líbil, rychlej a dozadu zodpovědnej.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 0:0 po první půli
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 16:10 |ani to nepřijde, ale teď máne na place 7 cizinců
Simulantí portugalský
houston (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:11 |Kdyby radši něco hráli.
Re: Simulantí portugalský
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 16:28 |dneska krásný goly,, zima výbornej
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:0 ve druhé půli
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 16:11 |a jeje, Schranz 12 min na hřišti a zas zranění....
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:0 ve druhé půli
Wulfstan (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 16:22 |Ale kule. Hraje dál.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:0 ve druhé půli
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 16:27 |ajo.... toho jsem si vůbec nevšiml, měl jsem za to že odstoupil
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:0 ve druhé půli
kjandourek (admin) před 3 lety 16.07.2021 16:53 |On to popletl komentátor... jakmile šel na hrot Tecl, tak si myslel, že je Schranz zraněný - vůbec si nevšiml, že ten se přesunul na kraj...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:0 ve druhé půli
Dobi před 3 lety 16.07.2021 21:00 |No jo....
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:0 ve druhé půli
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:32 |Hlavně se tam Schranz motal u střídajících, takže to vypadalo, že taky v tom davu střídá.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1 ve druhé půli
hiker42 před 3 lety 16.07.2021 16:45 |snad si to Fenerbahce nerozmyslí :)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1 ve druhé půli
damade před 3 lety 16.07.2021 16:46 |To teda byla nuda. A Sima mi prisel uplne strasidelnej. Ale chapu, ze maj kluci tezky nohy a v lize to bude vypadat lip.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1 ve druhé půli
ColinSKS před 3 lety 16.07.2021 17:51 |náhodou měl dvě pěkný přihrávky za obranu
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1 ve druhé půli
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:34 |No mě zas Sima překvapil, jak se tam několikrát pěkně vymotal z přesily protihráčů.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dru Zeree před 3 lety 16.07.2021 16:51 |No takové zápasy bychom potřebovali ještě alespoň 2. Zatím je to po té pauze takové syrové.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Ragnarok před 3 lety 16.07.2021 17:10 |To byl opravdu hnus. Sezona je s takovouhle ztracená. Soupeř nekvalitní a my jsme ho nedokázali přejet. V kvalifikaci budou daleko kvalitnější týmy, tak nevím, jak si to trenér představuje. Nepstoto tomu chyběla kvalitnější hra stoperů. Madsen mne absolutně nepřesvědčil. Vzhledem k tomu, že je volný Dušan Uhrin, tak bych začal uvažovat o odvolání trenéra, dokud je čas a sezonu je možné ještě zachránit.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
ad1mur před 3 lety 16.07.2021 17:17 |však Madsen ani nehrál
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 17:49 |Vsak on to take nemyslel vazne...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
sTizz (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 20:18 |neke ;)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
carevitchando před 3 lety 16.07.2021 18:00 |:-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
pehacko před 3 lety 16.07.2021 18:08 |Nebo koupit od pelty radu at to stoji co to stoji a asistenta mu bude delat nejvetsi slavista franta straka, ktery to pak po nem převezme!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
rfslavia před 3 lety 16.07.2021 18:08 |ja to teda nevidel, ale hrali jsme tak spatne ze sem to ani nedokoukal
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:34 |:-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 18:12 |Jedine co se muze vzit ztohohle poutaku je ze Plavsic Slavia muze but uplne jiny hrac nez Plavsic v rudem dresu.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
donford před 3 lety 16.07.2021 18:22 |Tak asi je nám všem jasné, že Slavia to hrála jako přátelák či pouťák, hlavně se nezranit, zahrát si, zaběhat. Ano, Plavšič snad jen 1x zasimuloval v našem vápně, když ztratil míč. Dřív byl na zemi za zápas tak 10x. Určitě mu bylo předem důrazně domluveno. Samozřejmě nevím, zda ve Zlíně už nastoupí Masopust, Bořil, Ševčík, Holeš, Oscar, Olayinka, ale i tato squadra by tam měla vyhrát. Zajímavý je přetlak v útoku, Musa, Schranz, (Tecl), Kuchta. Tak ho asi trenér vybere? Stanciu se zatím opět ukazuje jako nenahraditelný. Každopádně se musejí kluci hodně rozhýbat, předkola se blíží.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 18:51 |Urcite, ja mam pocit ze v jeho prospech hraje obrovsky fakt ze byl na celou pripravu - velky rozdil dnes se Schranzem (omluva jestli se to pise jinak) ktery dlouho chybel. Prislo mi take ze by Plavsicovi vyhovovala souhra s Nicem a naopak coz by mohlo oba jeste zvyraznit. Trochu jsem vzdy nesvuj z Mica ktereho miluju uz jen za Sevillu, ale ja si proste myslim ze tyhle nahradnici se o to musi rvat uplne jinak. MVB, a opet zduraznuji je to muj oblibenec, nikdo nevyhori a nikdy nezazari, jako by mu stacila jeho role ale to je za mne pro slavii malo.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
pcitron před 3 lety 16.07.2021 18:55 |To s tím Mickem je pravda, přitom v některých zápasech za Budějky hrál opravdu velmi dobře, proti rudochům byl v podstatě lídr týmu.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 19:04 |Presne, ten zapas proti rudym si pamatuju.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:37 |Ale to hrál hrotového útočníka a do brejků, na tom křídle je poloviční. I u nás na jaře odehrál nejlepší zápas jako útočník.
Ovšem tuhle pozici bude mít těžko.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 19:48 |Utkání splnilo svůj účel, ale celkově nejhorší příprava, co Jindra zažil, takže děláme co můžeme a mužstvo se buduje za pochodu. V plánu byly původně 2 zápasy a 3 zápasy mezi sebou, ale 4 z toho odpadly. Na začátku si necháme širší kádr, odchod Nica nepřipadá v úvahu, řeší se nový stoper, řeší se Kačaraba a ještě jeden příchod. Sestava bude v ostrých zápasech vypadat určitě jinak než dneska.
https://www.youtube.com/watch?v=FHwCXBLDbgo
Komentář byl uživatelem upraven (16.07.2021 19:49) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Utkání splnilo svůj účel, ale celkově nejhorší příprava, co Jindra zažil, takže děláme co můžeme a mužstvo se buduje za pochodu. V plánu byly původně 2 zápasy a 3 zápasy mezi sebou, ale 4 z toho odpadly. Na začátku si necháme širší kádr, odchod Nica nepřipadá v úvahu, řeší se nový stoper, řeší se Kačaraba a ještě jeden příchod. Sestava bude v ostrých zápasech vypadat určitě jinak.
https://www.youtube.com/watch?v=FHwCXBLDbgo .
Skrýt původní komentář
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
kostelnivlajka před 3 lety 16.07.2021 19:56 |Však toto je nejhorší doba, co pamatuju, takže co čekat
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 20:02 |To bude v pohodě, v Liberci to takhle Jindra skládal každý půlrok taky "za pochodu" a vždycky to dal do latě. Tak, ze začátku to může trochu drhnout, ale kluci budou nabuzení a když tak to zvládnou vůlí a bojovností.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
kostelnivlajka před 3 lety 16.07.2021 20:04 |Tak drhnout to bude všem, já ani nesledoval výsledky ostatních, určitě budeme nejlepší. Fyzička bude jistá a to ostatní bude na ty lůzry postačující...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
bongor před 3 lety 16.07.2021 22:53 |Ale co je to platný.Bukvice všude hlásej,že letos udělaj ťytul,tak co můžeme dělat?
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Ladislav (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 23:01 |Chci je vidět, najdřív mají doma Olomouc, která je kompaktní a trénuje je Jílek, kterého od RB vyhodili a tak jim to bude chtít vrátit i s úroky a v druhém kole jedou do Liberce ...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
mpik před 3 lety 16.07.2021 21:33 |Mě se zápas co zápas potvrzuje, že příchod Kačaraby byl velký omyl.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:38 |To jo, radši budeme hrát o deseti, bez stopera, že :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Srdcar114 před 3 lety 16.07.2021 21:05 |Věřím,že novou sezonu zase začneme dobře. Jediný problém vidím v tom,že máme příliš mnoho hrotových hráčů a naopak málo stoperů.Navíc Kúdela nebude moci hrát 3.předkolo LM.V současné době to vypadá v těchto zápasech na dvojici Zima Kačaraba,což není úplně ono.Zima samozřejmě hrát může,Kačarabovi ale moc nevěřím.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
kostelnivlajka před 3 lety 16.07.2021 21:19 |Sic jsem to viděl jenom na půl oka, ale Kůdela se tak tak nějak divně pomotával, jedna jasná hrubice. A že máme mnoho hrotových hráčů? To si tedy nemyslím, je to taková partička spíše do džezu než na mače...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
pcitron před 3 lety 16.07.2021 22:06 |Předminulou sezónu jsme taky začínali ve Zlíně, těsné vítězství díky Pepovi. Pamatuji si, jak se po zápase tady objevovala velká kritika Hovorky. Za pár týdnů byl ten samý hráč vynášen do nebe....
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dru Zeree před 3 lety 16.07.2021 22:10 |No řekněme si upřímně, že ten zápas jsme mohli (měli) úplně v klidu prohrát. Zlín měl tehdy snad 3 absolutní tutovky a my velké štěstí. Pak jsme se už rozjeli a hráli v dalších zápasech dobře.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:42 |Ale jo, ten začátek je vždycky pozvolnej, jak se hráči ještě dotrénovávají na zbytek sezóny.
Letos to bude podobný, spousta hráčů v repre přijde až teď, další po zranění, noví musí nabrat potřebnou kondici, to Trpišovský myslel, když hodnotil přípravu.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
houston (přítel SN) před 3 lety 16.07.2021 22:02 |Pozitivum : Plavšič ukázal, že bude opravdu platným členem základní sestavy. Jinak nebylo vidět nic novýho.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Marek3 před 3 lety 16.07.2021 22:29 |Na ligu bude Plavsic top na Evropu bych byl trochu opatrnejsi. Tam Olayinka svou drzosti, rychlosti, durazem a napadanim byl vynikajici a jestli se nemylim tak i do ofenzivy byl skvely - goly na Interu, Leverk, Glasgow a iproti tem Danskejm chasnikum. Mozny odchod Petara by byl citit ale jeho vzestup jde hodne za praci nasich treneru - pamatuji si tady jeho prvni pulrok a fakt nic moc. Ted neni duvod pochybovat ze by takto nemohl vyrust Plavsic.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
p!erreCORE před 3 lety 16.07.2021 22:07 |Ja vim,ze uz je to skoro klise,ale opet fantasticky rozhovor s nasim trenerem!
Jindra jednička Trpišovský je prostě velkej frajer a velkej Slávista!
https://www.slavia.cz/clanek.asp?id=Zapas-splnil-co-mel-Vse-budujeme-za-pochodu-18510
„Optimálně vyladěné to musí být už ve Zlíně, tam se nás nikdo nebude ptát na to, co máme za sebou. Jestli byli kluci na reprezentacích a v Africe. Bude to první ostrý ligový zápas, my musíme být složení a připravení tak, abychom ty první dva náročné venkovní zápasy zvládli. V neděli musíme být připravení na sto procent, nikdo nás šetřit nebude,“
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:44 |Já si to zatím nepustil, na tohle si vždycky chci nechat klidnou chvíli, abych si to užil.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 17.07.2021 15:48 |Slavii je letos 129 let, pokud dobře počítám. A byly - jak se i zpívá - časy snů i časy prokletí. Ale pokud jednou bude historie hodnotit i současnost, jistě si zaslouží svatozář ten, kdo přesvědčil Trpiše, aby k nám přišel!!!!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
damade před 3 lety 17.07.2021 00:08 |Mých pár poznatků z dnešního zápasu:
- Byla to bída, ale evidentně jsme měli těžký nohy a přáteláky nám dlouhou dobu nejdou, takže nevidim důvod být nervózní.
- Srki má všechny předpoklady pro to být jedna z největších hvězd ligy. Rychlost, kombinace, střela, centr, pracovitost, driblink. Má všechno, co by mělo křídlo mít. Věřim, že mu Jindra pomuže získat i tu potřebnou produktivitu.
- Z Baha se v posledních pár zápasech stává lídr týmu, aspoň teda na hřišti. Tohle byl výbornej kup.
- Vyloženě se mi nelíbil Sima. Ten kluk by si měl rychle uvědomit, že v současnym rozpoložení absolutně nemá na to jít hrát do Premier League základ. Řikám znovu, že by měl ještě aspoň rok zůstat, pořádně makat a pak muže klidně odejít za 30 milionů. Momentálně by nám za něj dal přes 15m jen blázen.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 17.07.2021 05:54 |Přátelé, pro mě výsledky v přípravě nejsou zase tak stěžejní (pokud zápas neskončí ostudou...). Ale sáhl jsem do jiného soudku. Gliwice, to jsou po česku Hlivice, poblíž našich hranic, ale v literatuře je najdeme i jako Gleiwitz.... A tam, fingovaným útokem nacistů na vysílačku bylo prakticky vyprovokováno napadení Polska a tím i 2.světová válka. Kolikrát si říkám - JEŠTĚ TOHLER! - on nestačí CoViD, různé pohyby lidí...Snad se moc hrabu v dějinách, ale...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
fps před 3 lety 17.07.2021 09:58 |- zápas nekoukatelná hrůza, ale to neni nic nového, v posledních letech přípravné zápasy bereme opravdu jako přípravné
- Plavšić a Stanciu vypadal nejlépe, stopeři dost velká hrůza, Kúdela udělal dvě chyby, ale u něj věřím že se do toho zase dostane, Kačaraba pět chyb, doufám že za něj rychle někdo přijde, a že na něj neuplatníme obci, už je u nás dost dlouho, ale je to stále špatné
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
PetCC před 3 lety 17.07.2021 10:49 |No čekám, že hostování o půlrok prodlouží, vysněný stoper tu pořád není a protože by nebyl dostatečně zapracován, tak by zřejmě stejně nebyl okamžitě stavěn. Tam se přeci jen musí nějaká souhra musí nacvičit.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Alky (přítel SN) před 3 lety 17.07.2021 13:32 |Obci na něj neuplatníme zcela jistě.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
vlk30 (přítel SN) před 3 lety 17.07.2021 13:43 |Nechci do nikoho vandrovat, ale psát že to bylo hrůza utkání atd. je asi zbytečné,jestli si někdo potřebuje vyliít nějaký mindráček, nebo si jinak ulevit tak samozřejmě at si píše a kritizuje jak chce a co chce. Jsem sice letitý fotbalový nýmand, nicméně vím že hodnotit takový přátelak je asi k ničemu, chybělo nám dost hráčů základní sestavy šlo se na to po přípravě nepřípravě kterou prý Trpiš nezažil atd. Mně třeba trochu znepokojuje zatimní nepřichod stopera a Krmencika když už ho trenér chce. No a na nase plejery se zřejmě nabídky také nehrnou vyjma Nica, tam by ho zase turek chtěl za pár šupů. Lámat chleba se začne při prvních dvou kolech venku tam už něco půjde. V soukromí trenér řekl že první zápasy se do toho budeme teprve dostávat.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 17.07.2021 15:45 |Přesně tak!!! MY už jsme něco prožili a zažili a rozhodující bude za týden v tom Gottwaldově - pardon, Zlíně až 90.minuta! PO ní se budou rozdělovat body. Do té doby jsou jen vše úvahy a jistě máme takovéodborníky kolem mužstva, kteří vědí, co a jak! My jsme "jenom" věrní fanoušci...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
mig52 před 3 lety 17.07.2021 16:46 |S tím Gottwaldovem jsi to pěkně posral. Jako by ses vysmíval obětem komunismu, samozřejmě v jiném levelu.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
wimpy před 3 lety 17.07.2021 16:52 |Zase to nepřeháněj, dost dlouho se to tak jmenovalo. Daleko déle mi trvalo přešaltovat se z Leninovy na Evropskou...
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
mig52 před 3 lety 17.07.2021 17:04 |A kdo ho přejmenoval ze Zlína na Gott.? Snad socani či národní soc? A pokud jsi to četl do konce, tak jsem zdůraznil, že se jedná o jinou úroveň. Byť nejsem ze jmenovaného města, vysmál se jeho lidem. Aby nás za týden za to karma nedostihla.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
wimpy před 3 lety 17.07.2021 17:25 |Značná část těch lidí se v Gottwaldově narodila. Byla to prostě součást dějin, tejden na to jedeme do Sudet. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 17.07.2021 18:58 |Ještě k Migovi. Já jsem to nemyslel jako oslavu toho - asi zločince... To jméno vymyslel v 50.letech (nebo už předtím) někdo zcela jiný. Jinde píši o Belkrédce.... To přejmenovávání ulic... Jednou se mi v práci stalo, že mě oslovil protivný Slovák-spoluzaměstnanec, ýženic nevím o popravě pánů na Staromáku 1621. A já spustil: Štefek, Hošťálek (primátor Žatce), Kutnauer, Šultys, Dvořecký atd. Spolupracovníci měli radost, že jsem tohoořežpruta usadil.... A pak v tichosti jsem se přiznal (už ne před ním). Já od malička bydlím v Břevnově a tam jsou ty ulice tak pojmenovány....Tonje historie. Ale jak jde do názvů ulic politika, je i podle mne konec!!!!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
wimpy před 3 lety 17.07.2021 19:01 |Klidně bych po Gottwaldovi pojmenoval náměstí, ale jedině v Hrdlořezích.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 17.07.2021 19:14 |Tak to je za sto bodů!!!! On to byl dost nenávistný a mstivý člově!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
mig52 před 3 lety 18.07.2021 05:04 |Hlavně jsi chtěl být rádobyvtipný a opucovat si o zlíňáky boty.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 18.07.2021 08:16 |Ti - podle Tebe Čecháčkové - mají krásné přísloví: Kdo chce psa bíti, hůl si vždy najde. A tím psem jsem se stal asi já. NIKDE jsem neoslavoval zločince Gottwalda. Podobně jak Havlíčkův Brod (Havlíčka já považuji za jednoho z hrdinů našeho národa) se dlouho jmenval Německý Brod. Najako oslava němectví, ale jakoknstatování toho, že za městem začínal jihlavný poněmčený region... Ono to chce někdy nehledat všude zlo, ale trochu pochopit nadhled. O to jsem se snažil....
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 17.07.2021 18:49 |Můj první článek, který jsem o Slavii a pro Slavii napsal, byl o zájezdě vlajkonošů na zápas tam. Bylo to v roce 1971 a nikdo se nemohl (možná nesměl) pozastavit. Pokud vím, tak výraz Zlín nezanikl, jmenovala se tak centrální čtvrť.... Já třeba stále používám výraz Belkrédka - to je ten úsek dnešní ulice Milady Horákové a dlouhodobě Obránců míru z Letenského náměstí na Štrosmajerák. Bylo hodně protestů, že 1990 nevrátili tomu úseku tu Belkrédku. Hrabě Belcredi byl totiž ve vídeňském sněmu velkým obhájcem českých zájmů. Nemám nic proti obráncům míru (/chce někdo válku???), natož proti popravení(zavražděné Miladě Horákové... Ale tady se to nedotáhlo.. Podle mne! No jo... To jsou Para-Doksy!!!!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
wimpy před 3 lety 17.07.2021 19:03 |Kousek od Belgrédky je ulice Dukelských hrdinů. Celkem by mě zajímalo, jestli byli nějací i ve Wehrmachtu?
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
mig52 před 3 lety 17.07.2021 20:52 |Kdys napsal svůj první článek o Slavii je mně celkem jedno. Ani na tvůj příspěvek bych nereagoval, nejsem takový suchopár či hořká huba, abych se z toho osypal. Mne nenadzvedl ani tak ten Gottiš, byť trvám na urážce jeho obyvatel, vyjma komoušů. Mně vadilo v tvé krátké slohové práci to slůvko tom.... ne v Gottwaldovĕ, ale v tom Gottwaldovĕ.... . Vyznívá to jako hrajeme v té řiti, v té prdeli, u těch vesanů a to mne nadzvedlo, předpokládám Pražáčku-Čecháčku.
Komentář byl uživatelem upraven (17.07.2021 20:55) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Kdys napsal svůj první článek o Slavii je mně celkem jedno. Ani na tvůj příspěvek bych nereagoval, nejsem takový suchopář či hořká huba, abych se z toho osypal. Mne nenadzvedl ani tak ten Gottiš, byť trvám na urážce jeho obyvatel, vyjma komoušů. Mně vadilo v tvé krátké slohové práci to slůvko tom.... ne v Gottwaldovĕ, ale v tom Gottwaldovĕ.... . Vyznívá to jako hrajeme v té řití, v té prdeli, u těch vesanů a to mne nadzvedlo, předpokládám Pražáčku-Čecháčku..
Skrýt původní komentář
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Dobi před 3 lety 18.07.2021 08:51 |Já jsem Severočech žijící v Praze. Ale z toho příspěvku čiší určité pohrdání vším, co se nachází v západní části naší milé vlasti - Čecháčku, Pražáčku...Nevím, jak kdo, ale dlouho byli považováni PRÁVEM Moravané za nejlepší část našeho národa. Nevím, co se stalo, ale i z tohoto příspěvku se zdá, že už to asi bohužel neplatí....
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
japoko před 3 lety 17.07.2021 20:16 |Svata prostoto!
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
gazza před 3 lety 17.07.2021 22:50 |Jinak to slovo Gottwaldov to si nedali sami Zlínští ,nebo o svojí vůli.To přišlo z Prahy ,kde bylo hnízdo bolševiků.Tam bylo vždy nejvíce komunistů a socanů.Mimochodem je to vidět i dnes kdy je tam semeniště neomarxistických pirátů ,kteří by nejraději znárodňovali a zabavovali majetek .Zapomeň na jižní Moravu ta byla vždy ve velké většině těžce antikomunistická na rozdíl od soudruhů z Prahy .Hlavně díky tomu ,že tam byl samý soukromník.Vinaři,Kováři,Zemědělci atd. i ten Kryl byl od nás.Praha byla vždy komunistů ráj.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
damade před 3 lety 18.07.2021 01:06 |Je to tak. Z nějakýho důvodu se tyhle šílený ideologie šířej hlavně ve velkoměstech a mezi "vzdělanějšíma" lidma. Uplně stejně to maj hlavně v Americe, nebo i na západu.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
wimpy před 3 lety 18.07.2021 13:27 |Protože většina těch, kteří chtějí něco dokázat (i když je to třeba nějaká marxistická zrůdnost), mají utkvělou představu, že nejsnáze to dokáží ve velkém městě. Nedávno jsem četl dokonce jakousi zhovadilost, že všichni potřebujeme třímilionovou Prahu, aby nám nejlepší mozky neutíkaly do Londýna nebo za louži.
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
Merlinus (přítel SN) před 3 lety 18.07.2021 09:24 |Celkem souhlas, až na toho Kryla. Ten je ze severní Moravy. Kryl se narodil v Kroměříži a jeho rodina pocházela z Novojičínska (v Novém Jičíně vlastnil jeho otec tiskárnu).
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
wimpy před 3 lety 18.07.2021 13:20 |Zkus se podívat, odkud se všichni ti bolševici do Prahy naplavili. Pak se podívej, odkud je většina Pirátstva. Následně si vykloktej barbusem a omluv se matičce stověžaté. :-)
Re: Slavia - GKS Piast Gliwice 1:1
kostelnivlajka před 3 lety 18.07.2021 07:53 |Já na ty přípravy ani moc nekoukám, ničemu to moc nenasvědčuje. Všimnul jsem si jenom dobrýho pohybu plaváčka a baha a katastrofickýho výkonu kůdely. Líbil se mi komentátor
Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Sokrates55 (přítel SN) před 3 lety 18.07.2021 09:52 |Dobré nedělní ráno Vám všem slávistům:-))
Dnes ráno jsem si připomněl z Bible žalm 118.
A taky jsem si znovu přečetl Shakespearův Sonet 66.
No a jako takové dokončení duševní očisty ranní mše a teď poslouchám Jarka Nohavicu a jeho CD "Máma mi dal na krk klíč"........
Proč jsem začal takhle ani nevím, ale vím, že náš Pan Trenér ví o čem před začátkem další sezóny mluví.
Nikdo neměl tak komplikovanou přípravu jako on a naši kluci. A přesto nefňuká a nebulí.
Jsem moc rád, že nic nezastírá a vidí to naprosto reálně.
Na rozdíl od jiných mužstev máme v přípravě problémy, moc nám to zatím nejde a situace je taková "mírně řečeno nedodělaná". Je mnoho otazníků o tom, kdo možná přijde a kdo ještě odejde.
Přesto všechno jsem cítil z naše trenéra, že ví, co s tím má udělat a jak to má nastavit.
Také mi nevadí, že se do nás zase šije a dokonce v dnešním článku pana redaktora Malého je napsáno doslova:
"Bořil má v nohách za uplynulou sezonu 55 zápasů a 4664 odehraných minut. Masopust dokonce 61 utkání a 3805 minut. Chcete porovnání? Souček odehrál ve West Hamu a v národním týmu 56 utkání a 4892 minut. Ale bude mít o 10 dní delší dovolenou než jeho zmínění kumpáni z reprezentace".
Takže podle pana Malého jsou kluci ze Slávie kumpáni. Ti kumpáni, co velmi úspěšně reprezentovali náš fotbal po celý rok...... připadá mi to od pana Malého takové nějak "malé", ale co od těchto znalců fotbalu čekat.
Dokonce jsem se přistihl při myšlence, že mi ta kritika a "rejpání" nevadí a naopak mě povzbuzuje.
Tím více oceňuji celoroční práci Trenéra Trpišovského, který pro reprezentaci připravil 7 hráčů. A kdyby nebylo zranění Lukáše Provoda, zaříznutí Ondry Kúdely a brutálního zranění Onry Koláře, tak bylo v repre 10 našich slávistů.
Nabízí se pak otázka, co pro repre udělali další kluby????? Odpověď asi není složitá, že...... :-((((
Tak novináři jen "houšť a větší kapky".
Náš Pan Trenér to má dokonce v úvodu svého jména - TRPišovský:-)))
Já jsem naše kluky ocenil a vážím si jich. Makali nadoraz a poctivě. Nevadí mi, že to třeba někdy i pokazili.
Kdo nic nedělá, tak taky nic nezkazí.........
Ten přípravný zápas ukázal, že bude potřeba spousta práce a dolaďování. Ti kluci, co jsou teď ve Slávii to dobře ví a nemají nasazené žádné růžové brýle.
Někteří mají daleko do své optimální formy a sami ví, co budou muset zlepšit a dohnat.
Právě proto budou naši kluci potřebovat naši podporu a hlavně důvěru a víru!!!!
Když jsem si přečetl kritiku jakéhosi Řepky, že prý se tentokrát "roze..se..re .me" sami, tak ať si to ten pán myslí klidně dál.
Jsem rád, že se permanentky prodávají a určitě bude alespoň těch cca 10 tisíc našich fandů v Edenu slyšet.....
Hledal jsem nějaké motto do příští sezóny a vzpomněl jsem si na našeho přítele Donforda, který je jedním z autorů a tvůrců jednoho slavného seriálu - časopisu a tak to zkusím.
"Červenobílý mistrovský čtyřlístek".
S úctou k Vám všem
Sokrates55
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 11:54 |PALEC HORE!!! Každý z nás v diskusi občas "ujede". Ale jsme "jen" fanoušci. Novinář by měl ctít dekórum, což?
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 12:37 |Ježíši, proboha! Už mám za to poděkování za příspěvek k tradičně super-příspěvku Sokrata jednu mínusku... Za co??? Níže možná čtete mou celkem nesmyslnou diskusi s Migem, že jsem si dovolil malý nadhled a napsal DO GOTTWALDOVA, PARDON DO ZLÍNA.. Nevím, jak kdo, ale já jsem se na památku mámy na její přání začal učit v 65 francouzsky. A "pardon" je v češtině používaná OMLUVA "pardonnez-moi = omluvte mě". Bylo to tak, když jsme tam jeli, já to neschvaluji, naopak se omlouvám. Ale zjišťuji (pokud je tomu jinak, opět to "Pardonnez-moi"), že ten Mig podlehl jakémusi moravskému šovinismu (na ten nebylo před 50 lety ani pomyšlení!!!!) a nazývá mě Čecháčkem a Pražáčkem. Já se hlásím k Severu, i lkdyž v Praze jsem prožil většinu života. To, že miluji ten kraj "OD Kadaně po Jablonec", Krušné hory, Jizerky, Středohoří, údolí Lebe, Máchův kraj, NESMÍ ZNAMENAT A NEZNAMENÁ, že bych stejně nemiloval třeba Frenštát pod Radhoštěm, Lipno, jihočeské rybníky, lázně na Západě, samozřejmě jako "Pražáček" i tu Prahu, Telč a Třebíč, i tu Ostravu či Olomouc a centrum toho ZLÍNA. A k tomu i řadu míst na Slovensku, třeba i to Humenné... Nebyl jsem to já a ani nebudu, kdo sem zavádí krajový šovinismus! Jak jsem si třeba se slávistickou vlajkou liboval v Dunajské Stredě (i když jsem musel oprášit základy maďarštiny!).
Omlouvám se za slova mimo téma, ale ten šovinismus (omlouvám se za tento výraz) mě natolik rozhodil, že musím reagovat! Já jsem se setkal se slávisty od Aše po Jablunkova a nikdy nerozlišoval, zda je někdo z mého Severu nebo třeba Žirovnice, Klatov, Strakonic, Frenštátu, Hodonína, Šternberku, od Brna či z Jihlavy!!! Snad to ASPOŇ někdo pochopí, že se musím bránit!!!! Děkuji za to pochopení!!!
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
mig52 před 3 lety 18.07.2021 12:33 |Víš, Sokrate, ono to máš někdy těžké. Malý použije slovo kumpán ( byť to bych mu snad nevyčítal, ten výraz se mezi chlapy u sportu používá!), zdejší diskutér mazák Dobi nazve asi v touze být rádoby vtipný Zlín Gottwaldovem. Takže také u nás by to chtělo potom vzít smeták a zamést si před vlastním prahem. Nic ve zlém, voňavou neděli přeji.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 13:12 |Už toho, proboha, Ty šovinisto, nech. Já jsem nikoho neurážel. Co jsem napsal? "Zahajujeme ligu v Gottwaldově, pardon, Zlíně"!! To Ty jsi z toho udělal aféru, já to mysle jen jako pouzázání na minuost, které JSME SE NAŠTĚSTÍ ZBAVILI! Ale když někdo nepochopí psaný text, hledá problémy, kde nejsou, a vyhledává spory, je to těžké!!!
Já jsem nic nemyslel ve zlém, to Ty´s zaraagoval Čecháčkem a Pražáčkem!!!! Tak kdo dělá dusno???
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
mig52 před 3 lety 18.07.2021 13:46 |Nenapsals v Gottwaldovĕ, ale v TOM Gottwaldovĕ, neříkej, že v tom nebyl výsměšný úmysl. Amen
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 13:59 |Už jsem nechtěl reagovat. Ale jsi chudák... U nás na Severu je v Horních Beřkovicích perfektní léčebna, třeba by Ti tam od této fobie nějak pomohli!!!!! Protože tohle už není normální!
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
mig52 před 3 lety 18.07.2021 14:06 |Díky za tip, rád využiju a pozvu tě na kafe.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 14:20 |Jak jsem psal,každý někdy "ujedeme". Já třeba na ten rodný Sever nedám dopustit, i když totam furt ještě čmoudí a v některých lokalitách je taknějak "černěji"...A asi i chápu, že pro Zlíňáky to musel být před těmi 70 roky šok, že ZROVNA jejich město.... Ale nechtělů jsem urazit, ublížit!!!!
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
wimpy před 3 lety 18.07.2021 15:18 |To je oříšek i pro zkušeného rétora z této rozmázlé"šlamastiky" se ctí vyváznout. :-)
Mé doporučení by znělo už pouze jedním příspěvkem zhodnotit, že se diskuze poněkud posunula tam, kam jsi vlastně neměl v úmyslu a konflikt už více nehrotit. :-)
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Leksel před 3 lety 18.07.2021 14:03 |Vidím, že po urážkách přímo prahneš a bažíš, pokud tam explicitně žádná není, tak si ji tam pro sebe pohotově vytvoříš. To není normální stav, spíš to svědčí o tvé patologické vztahovačnosti.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
mig52 před 3 lety 18.07.2021 14:27 |Lekseli, věz, že neprahnu a nebažím. Je mně jen smutno z toho, že někdo urazí skupinu lidí (za tímto tématem fakt nemůžu cítit nadsázku,ale už se v tom nechci hrabat) a je za geroje, kdežto já, který na nevhodnost upozorní a trochu ho natře, jsem za potížistu a tupana. A ještě mně pán doporučí léčbu v ústavu. Takže pachatel jsem já. Inu, jsme pořád v Česku !
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Leksel před 3 lety 18.07.2021 14:40 |Migu, problém je v tom, že tam žádná urážka fakticky není, tu tam vidíš, lépe řečeno chceš vidět, pouze ty sám. Příčinu toho vidím nejspíš ve tvé až neúměrné přecitlivělosti na užití starých názvů spojených s minulým režimem, byť jsou zjevně užity v dobré víře formou vtipné nadsázky. Jinými slovy, Dobi se žádné urážky ani potupy obětí vraha Gottwalda nedopustil, jen, jak říká sám, bonmotem svůj příspěvek odlehčil.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
donford před 3 lety 18.07.2021 13:34 |Migu, rád bych se Dobiho zastal. Všichni přece víme, jak komouši převzali po sovětském vzoru Leningrad a Stalingrad a ve snaze opičit se a zavděčit ze Zlína zmrzačením vznikl Gottwaldov, snad byl kdesi i Švermov. Dobi chtěl jen v nadsázce připomenout tu dobu strašného kultu osobnosti, kdy se vrah, syfilitik a opilec Gottwald stal hnusným symbolem té doby a zdánlivým zničením tradičního názvu Zlín. Prosím, nic víc za tím nehledej. To by nebylo fér, věř že by to bylo pouhé a nepatřičné scifi. Stromy nerostou do nebe, a tak všude teď zase známe, používáme a čteme historický název Zlín. Odkud k nám přišel i náš oblíbenec, poctivý obránce Hubáček. Pánové, podejte si na dálku ruku a spojte se nadále v naší nehynoucí víru ve Slavii a ve čtvrtý titul v řadě.
Komentář byl uživatelem upraven (18.07.2021 13:35) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Migu, rád bych se Dobiho zastal. Všichni přece víme, jak komouši převzali po sovětském vzoru Leningrad a Stalingrad a ve snaze opičit se a zavděčit ze Zlína zmrzačením vznikl Gottwaldov, snad byl kdesi i Švermov. Dobi chtěl jen v nadsázce připomenout tu dobu strašného kultu osobnosti, kdy se vrah, syfilitik a opilec Gottwald stal hnusným symbolem té doby a zdánlivým zničením tradičního názvu Zlín. Prosím, nic víc za tím nehledej. To by nebylo fér, věř že by to bylo pouhé a nepatřičné scifi. Stromy nerostou do nebe, a tak všude teď zase známe, používáme a čteme historický název Zlín. Odkud k nám přišel i náš oblíbenec, poctivý obránce Hubáček. Pánové, podejte si na dálku ruku a spojte se nadále v naší nehynoucí víru ve Slavii a ve čtvrtý titul řadě. .
Skrýt původní komentář
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 13:56 |Donforde, děkuji za podporu! Já už sem pár let přispívám a vím, že se nikdy nevyhneme omylu a nedej Bůh třeba i urážce. Ale doma mě učili, abych uměl přiznat chybu a omluvit se. Netušil jsem, že pokus o bonmot Gottwaldov/Zlín vyvolá takovou, dovoluji si říci, i zlobu. Takže - pokud jsem se tím někoho dotknul, zejména jde o ty, kterým zejména Gottwald a jeho zeť Čepička ublížili, tak se upřímně omlouvám. Já dokážu překousnout toho Čecháčka a Pražáčka, ale v diskusi jsou vždy dva a nikdo není neomylný. Vidět chybu jen v druhém, není dobré... Snad tím celou věc uzavřeme a budeme se těšit, jak naši kluci v Baťově městě (snad tím nikoho neurážím, to byla OSOBNOST) zabojují a udělají nám vše radost. Tečka
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
kostelnivlajka před 3 lety 18.07.2021 14:00 |Vyčítat ti, že si napsal Gottvaldov je trapné a to spíše více, než méně!
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
mig52 před 3 lety 18.07.2021 14:03 |Omlouvám se ti za Čecháčka-Pražáčka.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
pcitron před 3 lety 18.07.2021 21:50 |Čepička zlobil cca 30 km od Zlína, v mém městě se nadělal paseky až až.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
mig52 před 3 lety 18.07.2021 14:00 |Donfi, věz, že nemám s podáním ruky problém, ten je na obyvatelích Zlína. Oceňuji tvoji pokoru a smířlivost. Jen mně, prosím, vysvětli, proč by chtěl Dobi, týden před zápasem ve Zlíně, byť jen v nadsázce připomenout tu dobu strašného kultu osobnosti, jak píšeš?
Mně to hlava nebere? Vždyť právě v tom vidím ten nevkus vůči zlíňákům, umocnĕný tím slůvkem,"tom". Už to nechci a nebudu dál hrotit, jen mám obavu, aby nás za tu povýšenost, kterou jsem z toho příspěvku vycítil, v neděli ty boží mlýny po 19.h nesemlely.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
donford před 3 lety 18.07.2021 17:15 |Milý Migu, tedˇ jsem se po delší chvíli dostal ke kompu a čtu tvou otázku. Nemohu a nedovolím si odpovídat za Dobiho, ale beru to za sebe tak, že Dobi v lehké nadsázce připomenul spojení Zlína s neblahým a urážlivým jménem Gottwaldov, jež mi starší jsme znali a slýchávali po desítky let. A vím, že i on tu špatnou dobu bral jako odsudek a název po vrahovi bral jako zesměšnění. (ten kromě jiných nedal milost Horákové). Chraň pánbůh nikoliv jako adoraci. Fakt nic víc. A protože jsem trochu pamětník, i když jen z vyprávění vím, že znárodnění Baťových závodů ve Zlíně dělal z pověření Gottwalda jakýsi JUDr. Gaydečka, pozdější zakladatel našeho zahraničního obchodu s uměním, vývozní společnosti Artia a její první ředitel.
A teď pro odlehčení: Z vyprávění nebožtíka mého kamaráda Míti Gaydečky, který se narodil v r. 1946 také vím, že v r. 1949 se můj kamarád jako tříletý zúčastnil se svým otcem jakési recepce na pražském Hradě. Tam si ho Gottwald posadil na klín a on pod tíhou významu okamžiku se mu do klína počůral.
A ještě něco: dokonce jsem mohl i já mít ke Zlínu velmi těsný vztah. Moje manželka byla v 70. letech docela úspěšnou československou reprezentantkou v badmintonu. TJ Malenovice (část Zlína) jí nabídli přestup k nim a nám, kteří jsme neměli v Praze kde bydlet, nabízeli luxusní byt 4+1!!! na tehdy vznikajících Jižních Svazích. Dokonce jsme se tam byli podívat. A teď si budeš myslet, že kecám, ale já jsem odmítl z několika důvodů a jedním z nich pro mě byl i ten, že bych přišel o milovanou Slavii. Pak jsem stavěl družstevně sedm let (1977-84, povinnost jeden tisíc odpracovaných hod. za rok) svépomocí řadový domek v Praze 6 na Hanspaulce. Ale to už je jiná písnička. :-)
Se zápasu ve Zlíně mám také obavu, kluci po dovolených po fyzickém zápřahu lehkost v nohou nemají, sehranost a lehkost jim určitě chybí, také zařazením nových hráčů. Trpiš neví, v jakém stavu přijdou "naši Evropané" po dovolených, je tu řada neznámých. Tušíme, že to budou muset vše urvat silou vůle a my fandové budeme u TV trpět. Tím jsem si skoro jist.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
wimpy před 3 lety 18.07.2021 17:23 |Míťa Gaydečka - grafik?
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 17:54 |Moc VŠE děkuji, že se situace uklidňuje. nechtěl jsem nikoho urazit, natož vyzdovihvat toho Gottwalda. Ono to bylo těžké. Ze Saské Kamenice/Chemnitz udělali Karl-Marx-Stadt, z Petrohradu byl Leningrad, ze Závodu míru si pamatuji (1955?) etapu Wroclaw-Stalinogród (co to v Polsku bylo, ani nevím...) atd. Rozhodně jsem nechtěl urazit, zvláště všechny ty oběti... Ještě jednou se omlouvám za nepodařený bonmot....
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 18.07.2021 17:57 |Ježíši, teď jsem zjistili, že 1953-56 se Katowice jmenovaly Stalinogród... To už je asi vrchol!!!!
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
wimpy před 3 lety 18.07.2021 18:04 |Co by mohlo být nevydařeným vtipem v akademické diskuzi je v podstatě slušností na fotbalovém webu. Z mého pohledu Mig netrefil zařízení... :-)
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
donford před 3 lety 18.07.2021 19:28 |Ano, Míťa Gaydečka, nejdřív po revoluci spolumajitel tiskárny TIGR, (TIsk a GRafika) v ulici Prvního pluku č.7, Praha 8- Karlín, pak grafik v Reflexu, velký kamarád novináře Josefa Klímy, zemřel v r. 2006 ve stáří 60 let na nádor na mozku.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
wimpy před 3 lety 18.07.2021 19:32 |Myslím, že už jsme se o něm kdysi bavili, máma byla průmyslová retušérka a spolupracovala s ním, já jsem v TIGRu párkrát tiskl. :-)
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
donford před 3 lety 18.07.2021 20:33 |Jo, bavili. Tak jsem jen dnes vzpomínky naň trochu rozvedl a obohatil. V souvislosti se Zlínem a s Gottwaldem. :-)
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
mig52 před 3 lety 19.07.2021 04:35 |Donfi, děkuji za odpověď. Byť nejsem Zlíňák, z biatlonové nalorážky bych z okna do něj dostřelil. Takže Malenovice i "jižňáky" velmi dobře znám. Myslím, že jste zvolili dobře, ono zlínské sídliště je podobné tomu pražskému nejen názvem, jen v trošku menším měřítku. A možnosti mít "po ruce" Slavii rozumím a dobrém ti ji z východu republiky, zvláště v časech našich zápasů, závidím.
Komentář byl uživatelem upraven (19.07.2021 04:36) . Zobrazit původní komentář
Původní komentář:
Děkuji za odpověď. Byť nejsem Zlíňák, z biatlonové nalorážky bych z okna do něj dostřelil. Takže Malenovice i "jižňáky" velmi dobře znám. Myslím, že jste zvolili dobře, ono zlínské sídliště je podobné tomu pražskému nejen názvem, jen v trošku menším měřítku. A možnosti mít "po ruce" Slavii rozumím a dobrém ti ji z východu republiky, zvláště v časech našich zápasů, závidím..
Skrýt původní komentář
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Dobi před 3 lety 19.07.2021 17:25 |Tak, Migu a všichni!!!
Věřím, že jsme všichni v dobrém i trochu horším vyčistili vzduch! A Tvoje slova to potvrzuji. Já se považuji za Severočecha, i když většinu času prožívám v Praze!!! Ale to neznamená, že bych si vedle svých Krušných a Jizerských hor nezamiloval i SOKRATOVU Šumavu, ale i Vysočinu Beskydy, Krkonoše, ale i Fatru či Tatry. A třeba i Pálavu, i když jak může být PRÁVEM NĚKDO CITLIVÝ. jsem velkým obhájcem NAŠICH vín z Roudnice či Žernosek! Kolik nás je? 10 mio, se Slováky patnáct.., Za humny číhají vetřelci a my se budeme dohadovat??? A podle Tvých slov jsem pochoúil, že každý jsme patriot svého kraje a často (i právem) tušíme urážku našich sousedů, krajiny, historie. Tím "Gottwaldovem" jsem to nemyslel ve zlé, ale stalo se! Mám přátele v Sasku a občas si rýpnu tím Karl-Marx-Stadtem místo Chemnitz... No, a je to podobné!! Uvědomuji si to, Já se snažím psát už dlouho pro OP a web O a teď tam je v šuplíku článek o tom prrvním zájezdu nás, vlajkonošů. Na Moravu, co DNEŠNÍHO Zlína....Já nic nemyslím zle a moc si přeji, abychom (aspoň my slávisté) táhli za jeden provaz. A pokud jsem slovy někomu ublížil, omlouvám se, ale nikdy zde nemyslím zde nic zle!!!
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
pcitron před 3 lety 18.07.2021 21:48 |Zlín = rovná se sjezdové lyžování; Olga Charvátová, Ivanka Trumpová:-)
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
Leksel před 3 lety 18.07.2021 13:57 |Pokud nerozumíš vtipné nadsázce a povazujes ji za cílenou urážku, je to čistě tvůj problém, nikoli jejího autora.
Re: Těžko na cvičišti........., možná lépe na bojišti???
donford před 3 lety 18.07.2021 12:44 |Rád jsem si znovu připomněl na podotknutí přítele Sokrata Shakespearův Sonet č. 66 v geniálním překladu Martina Hilského, kde on také vypichuje ve verších ..... jak blbost na schopné si bere bič, ...jak hloupost zpupně chytrým poroučí (viz pohrdavě o kumpánech redaktor Malý, setrvalý blázen Vacek, zoufalec Řepka). Já v tomto prázdninovém období také vzpomínám a myslím velmi často na Slavii. A připomínám si jí verši z básně Terezka Planetová od Vladimíra Holana: ...a stýská se ti, blaze stýská a jindy zase šíleně. A to je láska...
Už aby to znovu začalo. :-)