Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

Slavia zaznamenala velký úspěch, když zvítězila ve Skotsku nad Rangers a postoupila do čtvrtfinále Evropské ligy! Tento skvělý výsledek byl bohužel do značné míry zastíněn nechutnými brutálními zákroky domácích hráčů a obviněním z údajného rasismu u Kúdely.

Musím říct, že do psaní tohoto hodnocení se mi ani nechtělo. A když k tomu připočteme ještě včerejší los (kdy jsme za mě dostali druhou nejhorší možnost), tak se ke shrnutí čtvrtečního zápasu dostávám až dnes. Proč tedy ta nechuť i přes velký úspěch?

Dění ve Skotsku viděl každý sám a za sebe říkám, že jsem naprosto znechucený přístupem Rangers k zápasu. Dá se říct, že fotbal sleduji už desítky let, byl jsem i na stadionu při nechvalně známém zápase Slavia - Teplice v březnu 2010, kdy byl drsně zraněn Janda a hlavně zlomena noha Naumovovi, ale i s tím bych řekl, že jsem nezažil tak nechutný a brutální přístup jednoho týmu k fotbalu. Samo za sebe mluví, že dostali dvě červené karty navzdory tomu, že alibistický rozhodčí z Izraele se zápasem snažil proklouznout s volným přístupem a malým zasahováním do zápasu. Knockout Koláře byl šílený a je až děsivé, že se bez přehánění dá mluvit o tom, že ho Roofe klidně mohl zabít, kdyby třeba Ondra hlavou o kus uhnul a on ho trefil do spánku.

Vše pak bylo ještě umocněno v závěru, kdy nervy neudržel Kúdela a pošeptal urážku do ucha Kamarovi. Údajně rasistickou, ale to dle mého názoru nepůjde prokázat a bude to tvrzení proti tvrzení. Každopádně to bylo zbytečné a Ondra by si to teď jistě odpustil. Z lidského pohledu ale jeho extempore chápu, protože hráči soupeře byli lidově řečeno "na přesdržku" a vše vyprovokovali oni. K dění po zápase asi tolik, že jsem nevěděl, že Skotsko je banánová republika (smí se tento termín v dnešní době ještě vůbec používat, nebo je také rasistický?). Tuto pasáž bych zakončil tím, že jsem nevěřil, že někdo v nenávisti k soupeři může překonat "cinklý" Kyjev. Ubrečeným řezníkům z Glasgow s Gerrardem v čele se to ale hravě podařilo. Hanba jim!

A teď k samotnému fotbalu. Slavia byla stejně jako při prvním zápase v Praze lepší a postoupila zaslouženě. Velmi nám pomohla rychlá úvodní branky Olaiynky. Pak se hrálo víceméně vyrovnaně spíše bez šancí, ve druhé půli pak měli domácí platonickou převahu. Ta byla utnuta kriminálním zákrokem Roofea. Závěr pak už dohrála Slavia s velkým přehledem a Stanciu dalším nádherným přímákem potvrdil náš postup. Závěrem ještě dodám, že jsem si vědom, že mé známky jsou tentokrát o hladinu (a půl) nižší než dle fanoušků či ve Sportu. Pokusím se svůj pohled vysvětlit. Zápas jsme takticky zvládli a postoupili, což je jistě velký úspěch a hlavně v obraně jsme byli velice pevní, nicméně z mého pohledu se nehrál nijak špičkový zápas, což potvrzují i statistiky s celkově málo střelami. A třeba úvodních 20 minut druhé půle mi od Slavie přišlo až moc defenzivních, kdy jsme nezvládali podržet míč. A i ve srovnání se zápasem v Leicesteru, kde jsme hráli skvěle, o něco nižší známky podle mě sedí. Tak berte v potaz i tento pohled, který je podle mě relevantní a známky jsou i tak jasně nadprůměrné, a ne jen radost ze zaslouženého postupu.

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Ondřej Kolář - 7 - Je vidět, že v týdnu vyloženě pracoval na vybíhání na centry, aby mužstvu pomohl. Oproti svým zvyklostem byl v tomto směru totiž až nebývale aktivní a navíc i přesný, což bylo skvělé! V první půli si pak připsal ještě jeden středně těžký zákrok proti střele za vápnem, jinak moc práce neměl. Přeji Ondrovi, aby byl brzo v pořádku a prasácký zákrok Roofea ho nepoznamenal do budoucna.

Alexander Bah - 7 - V poli opět velice dobrý. Pochválil bych ho hlavně směrem dozadu, když několikrát vystihl kličku a vypíchl balón soupeři. Dopředu pak byl tradičně maximálně aktivní, ale opět nebyla efektivita centrů a finálních přihrávek nijak zvlášť dobrá.

Ondřej Kúdela - 7 - Zápas zvládl tradičně - tedy na první pohled nenápadně, zároveň ale přesně a bez chyb. Jeho kontroverzi s Kamarou už jsem probíral v úvodu.

Simon Deli - 8 - Soubojový zápas mu vyloženě sedl a Deli zářil jako při nejlepších časech ve Slavii. Skoro bych řekl, že vzhledem k rázu zápasu bylo jeho nucené nasazení místo Zimy spíše plusem. Deli měl sice menší zaváhání, když za něj ve vápně po podskočeném míči zaskočil Bořil, jinak byl ale skvělý. Vyhrával jeden souboj za druhým a spokojen jsem byl i s jeho rozehrávkou, která mi stejně jako trenérovi přijde po návratu z Belgie o něco lepší než dříve. Pro mě hráč zápasu!

Jan Bořil - 7 - Zatím v sezoně podával spíše jen lehce nadprůměrné výkony, v posledních týdnech ale šel nahoru a hraje jako v osobně povedeném minulém ročníku. V Glasgow byl tradičně dobrý dozadu a snažil se i dopředu. Sice útočně nebyl tak aktivní jako Bah, na rozdíl od dánského reprezentanta ale zvládl aktivitu přetavit číselně, když nacentroval na Olayinkův gól. A ten centr byl naprosto skvělý! Skoro bych se nebál říct, že nejlepší od Honzy za jeho působení ve Slavii! Lepší sedmička.

Oscar Dorley - 6 - Trochu překvapivá volba pro základní sestavu a i když Oscar nebyl klíčovým hráčem, tak se dá říci, že jeho nasazení vyšlo a Oscy hrál dobře.  Několikrát zachoval klid a podržel míč, což nám v některých částech zápasu dost chybělo. Celkem brzy si ale připsal žlutou kartu a byl jsem rád, že byl zhruba po hodině hry stažen. Přeci jen občas má nešikovné a hodně viditelné fauly a trochu jsem se obával, aby nepřišla červená.

Jakub Hromada - 6 - Záloha podle mě obecně hrála jen lehce nadprůměrně a nedá se říci, že by domácí přehrávala. Svou práci ale Hromada určitě odvedl. Také bych mu chtěl pogratulovat k nominaci do áčkové repre Slovenska. Podle mě zcela zasloužené!

Lukáš Provod - 6 - Tradičně poctivý výkon dozadu i dopředu. Přesto měl oproti zápasům z poslední doby, které mu vycházely skvěle, o dost více nepřesností a ztrát, což pak bylo na naší hře znát a občas jsme se ocitli pod tlakem.

Nicolae Stanciu - 7 - Myslím si, že herně to od Stancia byl jen lehký nadprůměr a že v posledních zápasech hrál v poli lépe. Každopádně vše povýšil na vyšší úroveň dalším fantasticky zahraným přímým kopem. Na tom se ukazuje, nakolik je fotbal o hlavě. Rok a půl se mu v jeho výstavní disciplíně vůbec nedařilo, teď ale chytil lauf a posílá do sítě jednu neskutečnější ránu než druhou.

Peter Olayinka - 7 - Vstřelil rychlý a klíčový první gól, který určil ráz zápasu. Dobrý náběh, přesná hlavička. Zbytek zápasu odmakal, i když více výraznějších akcí neměl. Odehrál hodinu, dál to kvůli přetrvávajícím zdravotním potížím nešlo.

Abdallah Sima - 6 - Některá ostrovní média ho označila za tahouna k postupu, ale to spíš bylo jeho reputací než reálným výkonem na hřišti. Tam Sima nepatřil k našim nejvýraznějším tahounům, ač stejně jako ostatní zahrál nadprůměrně. Měl výborný průnik na konci první půle, po němž se dala pískat penalta. V jiných případech útočil se střídavými úspěchy.

Tomáš Holeš - 6 - Několikanásobné střídání v 58. minutě podle mě bylo na místě, protože jsme hráli až příliš pasivně. Povedlo se to a zápas jsme dohráli bez toho, abychom Rangers pustili do větší šance.

Lukáš Masopust - 6 - Platí u něj to co u Holeše. Možná bych Masopustovi přidal i plus, protože byl nejaktivnějším ze střídajících.

Jan Kuchta - 6 - Také platí to co u Holeše. Oživil hru a přispěl ke klidnému (z hlediska výsledku, ne nechutností na hřišti) postupu. Stal se terčem nevybíravého zákroku a nesportovního nakopnutí míče do jeho ležícího těla.

Matyáš Vágner - 6 - Hrdina zápasu! Není žádná sranda prožít debut v kategorii dospělých v takto těžkém zápase. Vágner to zvládl, nic nevymýšlel a působil klidně. Proč tedy jenom šestka? Když odhlédneme od těch okolností, tak reálně nemusel řešit žádnou náročnou situaci. Pochválil bych ho za úvodní výběh, který mu přidal na jistotě.

Ondřej Lingr není hodnocen, protože hrál příliš krátce.

osmifinále - Čtvrtek 18. 03. 2021 21:00

Evropská liga, 2020/2021
0 - 2
0 - 1
Rangers FC
Rangers FC

SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

14. Peter Olayinka
74. Nicolae Stanciu

Komentáře (103)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Bogdy     před 4 lety 20.03.2021 19:22 |  
    37 3

    Na samotném průběhu utkání mě po sportovní stránce nejvíc překvapilo, jak špatný tým Rangers mají a jak je Gerrard neschopný trenér. Slavii stačilo podat jen standardní výkon. Z toho buď vyplývá, že jsme na tom tak skvěle, že vyhrajeme osmifinále EL skoro v suchém triku, nebo tento provinční tým narazil na svůj strop triumfem v provinční lize. Přijde mi, že Gerrard neudělal žádnou taktickou přípravu na favorita duelu, patrně je natolik oslněn svou bývalou slávou a celý tým vítězstvím v jejich podprůměrné lize, že si mysleli, že tým z východu prostě porazí. Ta arogance z nich smrdí vším, co dělají. I podprůměrné české týmy si dokážou vytipovat prostory, ve kterých nás mají presovat, kde naopak bránit, využívají brejkovou hru, chytré standardky a pokud narazíme na dobrého trenéra typu Svědík, můžeme mít problémy. Před dvěma lety se řešilo, že Giroud by měl problémy vejít se Trpišovskému do základu, koho by asi chtěl z Rangers? Oplácaného simulanta Morelose? Stopera, který z přihrávky na pár metrů vyrobí roh? Jediná šance Rangers, jak sportovní cestou vyhrát, spočívala v zamčení brány McGregorem, který v prvním zápase dal famózním zákrokem vzpomenout na našeho čaroděje. Jeho postavení při přímáku Stancia ukazuje, že kvalit našeho mistra světa v chytání přímých kopů nedosahuje. V notičkách tak měli místo nějaké snahy o kladení odporu pouze brutální hru a likvidaci Koláře. Je šokující, že v osmifinále EL lze narazit na tak špatný a zákeřný tým, který navíc svou absolutní herní, taktickou i organizační neschopnost, završenou brutalitou na hřišti i mimo něj, chce schovat za rasismus. Klasické vrtěti psem.
    Slavia zcela jednoznačně po sportovní i morální stránce zadupala Rangers do země. Vady na kráse vidím dvě. Kovář, který se definitivně stal maskotem týmu a jako s hráčem s ním už zcela zjevně nepočítáme, pošle svým debilním (jinak by se ta nahrávka nemohla dostat ven) kamarádům video, které vyvolává další zbytečné spekulace. Je jedno, jak to myslel, video lze v pohodě vyložit tak, že Kúdela použil rasistický výrok. Zatímco Kúdelovo zakrytí úst, které také vyvolává spekulace, se dá omluvit vypjatostí situace či hráčovým zvykem, náš maskot udělal botu, která je na velmi vážný pohovor s vedením o jeho přínosu pro tým.
    Druhá, a daleko horší kaňka, je fotka údajných fanoušků Slavie s nadávkou Kamarovi. Zaprvé je to odporné a trapné, zadruhé to určitě Slavii nepomůže v celém šetření ze strany UEFA, kde jsme navíc my těmi poškozenými. Přitom bylo tolik možností, jak se k tomu postavit. Mohli třeba dát vedle sebe fotku střelce vítězné branky Olayinky a kriminálníka Roofa a k tomu napsat, že hrdiny a odporné (přežil bych i ostřejší výraz) hráče rozeznáme podle činů a ne podle barvy pleti, mohli udělat graffiti s našimi legionáři a napsat tam No to racism, mohli v zemi TMBK a Cimrmana (jsem zvědav, jestli už někdy někdo použil tyhle dva v jedné větě) vymyslet jakýkoliv vtip, třeba že Kúdela říká Kamarovi Glasgow has two great teams - Celtic and Celtic reserves, což by vzhledem k historii originálního výroku a kariéře trenéra Rangers dopadlo na úrodnou půdu, ale to by asi těmto rádoby fanouškům přišlo málo "drsňácké". Mysleme na to, že Slavia byla vždy velikým klubem (stále máme nejlepšího střelce v historii fotbalu) nejen po sportovní, ale i po společenské stránce.
    Věřím, že Kúdela není lhář a ve finále s United dá vítězný gól.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      mig52     před 4 lety 20.03.2021 19:39 |  
      21 3

      Kovářovi bych nakopal zádel především proto, že vynášel věci z kabiny. I kdyby šlo o méně citlivé informace. Touto tématikou to umocnil, prostě na přesdržku.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Boo_SKS     před 4 lety 20.03.2021 20:43 |  
        14 4

        Naprosty souhlas. Na rovinu - Kovar tady ma uz patym rokem luxusne placenou trafiku (a nikdy, kdy uz vyjimecne nastoupil, nas nepodrzel, naopak i kdyz je dost zkuseny, tak vzdy byl nejisty, v lepsim pripade mu vypadavaly snadne mice a v horsim svymi chybami zavinil penaltu - derby, nebo goly, ktere nas staly body - Opava) a misto toho, aby si vazil toho, ze ho z pozice maskota a rozervavace oslav chceme posunout do managementu a byl ke klubu maximalne loajalni, tak on pousti citlive informace do skupiny asi 15 lidi, kde je proste obrovske riziko, ze to nekdo pusti dal. Neco jinyho by bylo podelit se do soukrome zpravy nejlepsimu kamosovi, ale takhle. Obrovska blbost. On pro nas nema zadny sportovni prinos, a ted nam svoji blbosti jeste dost zavaril takhle. Podle me tim akorat ukazal, ze na management to intelektualne nebude pokud ho bude chtit Tvrdik mermomoci drzet, tak spis opravdu nejaka "klaunska" funkce typu kustod pro nej bude idealni.

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          heftyje (přítel SN)     před 4 lety 20.03.2021 20:50 |  
          4 2

          mohl by nam delat PR :) myslim, ze to Jarda nekdy az moc prehani s tim nabizenim funkci oblibencum...

          • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

            Boo_SKS     před 4 lety 20.03.2021 20:57 |  
            5 4

            Souhlas, pritom treba ten Premek opravdu dlouhodobe spis nez funkci aktivniho hrace zastava pozici ne dobre duse kabiny, ktera vetsinou pripada maserovi nebo kustodovi, takze sice asi dulezity prvek v kabine, ale rozhodne zadny dulezity hrac a natoz legenda. Pokud uz bychom meli davat funkce za zasluhy, tak bych se primlouval za nekoho jako je Martin Vaniak, jemuz vyznamem ani kvalitami Kovar nesaha ani po paty.

            • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

              fps     před 4 lety 21.03.2021 10:53 |  
              2 0

              no nevím s tím Kovářem, když jsem vyděl myslím že v poslední části videa s Leicesterem jak tam Kovář obchází postupně všechny hráče, a jak dlouze sním mluví, tak mě to docela překvapilo, asi bude mít v mužstvu (realizačním týmu) o hodně větší funkci, než je jenom ňáký vyvolávač pokřiků

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          mig52     před 4 lety 21.03.2021 09:51 |  
          1 4

          Žel, máš pravdu. Dítko štěstěny. Za málo muziky dostal nasypáno spoustu grošáků. Ne, nezávidím mu je, on si je nenasmlouval, někdo mu je nabídl a on to přijal. Já bych to také udělal, za to roztleskávání. Těch pár minut v bráně bych za naší obranou vydržel s tím, že by byla sakra ostražitá při vědomí, jakého má za sebou nýmanda. -:). Ku´va, ale ať si toho váží a dle toho se chová, šašek Asi tu dostanu čočku, měl jsem to napsat dřív, ale ty jeho roztleskávačky mně připadaly až trapné, teatrální, hoši když nechytám, tak mne berte aspoň takhle. A budu vám podávat balóny a bidony s pitím. Já bych tuhle roli asi hrát nemohl. Ale možná kecám, protože neznám výši jeho smlouvy. Možná bych i hnojil hřiště ze ty prachy.

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          celtix     před 4 lety 21.03.2021 13:33 |  
          1 1

          Přesně tak. Dvojku už máme a trojku může zvládnout někdo z U19 očividně na to ti kluci mají. S Kovářem bych se v létě rozloučil.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      MKCZ83     před 4 lety 20.03.2021 20:32 |  
      16 0

      Já bych od nich bral Kenta. Ten jedinej mi přišel od nich fakt nebezpečnej... uměl přejít jeden na jednoho, několikrát jsme ho museli faulovat, aby z toho nebyla nebezpečná akce. Nevšiml jsem si ani, že by filmoval, nebo fauloval, nebo se účastnil toho dement festu, kterej Rangers předváděli a asi jako jeden z mála od nich chtěl fakt hrát fotbal. Zbytek jejich týmu byl ale fakt dost jalovej s průvanem v dutině lebeční.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        wimpy     před 4 lety 20.03.2021 20:36 |  
        2 1

        Říkal jsem si přesně to samé.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      amon     před 4 lety 21.03.2021 08:16 |  
      1 0

      Tesat. Ja jsem snad na toho premu a hooligans nastvany vic, nez na kudyho. Zrovna jsem si rikal, ze nas hooligans nikdy nepodrzi. Podminka za pyro-kalime na vas atd.. v anglii nam siri slavu cuf se sukem, nase vyrazeni lisek, ale po a o rangers se nebude resit hra, prasacka-likvidacni hra, ale sracky okolo. Kudy je taky monkey, at jiz rekl cokoliv. byly 3min do konce a mohl si to odpustit. Ale chapu potom vsem, kdyz videl jak sundali kuchtu a 2x do nej napalili mic, ze uz to nemohl vydrzet (za me i f...monkey je nadavka ne nutne rasisticka). Udelal pro ne ze sebe uzitecnyho idiota. Co se mace tyce, vyborny oliy, bah, kluci vzadu, stanciu je buh. Jediny, kdo zistal za ocekavanim je provod (snad jeho nejhorsi mac). Rangers dali 1gol, ktery jsme jim venovali, jinak bez sance. Kyselou prdel ma u me gerrard, misto aby emoce zklidnil, zeptal se na zraneni..

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      mig52     před 4 lety 21.03.2021 09:17 |  
      3 1

      Bagdy, objektivně, ten jejich tým není tak špatný. Dle jejich ligy jsem se nich nebál, sleduji ji a vím, že je tam absolutní dominance jednoho týmu. Byl to hodně let Celtic, jenže měl smůlu, že konkurence je více méně žádná. Teď ho vystřídali Rangers a je to totéž, protože Celtic, nevím proč, výkonnostně spadnul. Pokud budeme snižovat kvalitu Rangers, budeme nepřímo dehonestovat výkon našeho týmu. Ale je fakt, a dle toho to hodnotím !!!, že Rangers udělali výsledky v poháru a to opakovaně, jako my! Proto si tak gerrard veřil, ne na základě skotské ligy, ale poháru. A my jim do toho hodili vidle! Že jsme vyřadili Leic., brali jako kliku, čekali,že nás sfouknou jako svíčku a přes ústa. A v 75.min viděl, že je v řiti i s poklonkovačem Šmicrem, tak vydal pokyn kopat. I mistr Váňa od koní nám řekne, že kůň, který zdechá, nejvíc kope.... Mně je z toho všeho nejvíc smutno ze Šmicra, proč, snad nemusím psát.

  2. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    buri     před 4 lety 20.03.2021 19:27 |  
    4 1

    Já dal všem 10... Kromě Koláře to snad všichni přežili bez vážnějšího zranění a to a postup mě moc těší.SKS

  3. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    mig52     před 4 lety 20.03.2021 19:32 |  
    11 1

    Hodnoceni ok. Obdivuji tě, žes na to sebral síly a sepsal to hodně dobře. A to dobře u mne dnes není za tři. :)

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Alanor (admin)     před 4 lety 20.03.2021 19:37 |  
      31 0

      Fakt jsem takhle znechucenej a naštvanej nikdy po fotbale nebyl. Rangers přeju do budoucna jen to nejhorší. A ubulenýmu blbečkovi Gerrardovi by měli někde po zápase zhasnout v zázemí a rozbít mu držku.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        mig52     před 4 lety 20.03.2021 19:44 |  
        8 4

        Já to cítím podobně a že už pamatuji....Jo a s tím Gerratdem souhlas a jako trest za tu svatozář, kterou mu při přenosu utvořil Šmíca, bych vykonavatelem určil jeho. Šmicer byl mým dalším obrzklamáním všeho okolo.

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          mabr     před 4 lety 20.03.2021 20:10 |  
          13 3

          Přesně. Taky mě Šmíca zklamal. Slavii by strašně pomohlo, kdyby uznávaná persona jako on bezesporu v evropském fotbale je, nějakým způsobem podpořila Kúdyho, potažmo Slavii. Stačilo hodit blbej status na twitter, že Kúdyho zná a že za něj dává ruku do ohně, cokoliv. Ale on se bojí, že by se zprotivil tomu ubožákovi Gerrardovi a tím celému Liverpoolu. Achjo.

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          Akuls     před 4 lety 21.03.2021 10:27 |  
          7 0

          Šmicer si při své hyperkorektnosti a ve vztahu ke Slavií až skoro připosranosti (to vidíme každé pondělí v TikiTaka), s SKS nechce zadat. Počítám, že kdyby se stal náhodou novým předsedou FAČRu tak bude Slavii spíš řezat, než by jí někdy nějak pomohl. Rozhodně by nebyl tím, čím byl Kocek pro Duklu, Chvalovský pro Blšany, Pelta pro Spartu a Jablonec či Berbr pro Plzeň. Navíc může podle mne, pokud se tedy stane fotbalovým funkcionářem, mít ambice se jednou dostat třeba až do struktur UEFA a tak si přece nebude pálit prsty s nějakým Kúdelou a naštvávat svého kamaráda Gerrarda a celou Británii. Nicméně někoho jako byl kdysi Dr. Jíra by český fotbal v UEFA hodně potřeboval. Tento podnikový právník v ČKD a bývalý obránce Bohemky to dotáhl až na post místopředsedy UEFA a určitě by u něj nehrozilo, že by dopustil, aby zvlášť u českého fotbalisty mohlo hrozit, že by mohla být nadávka posuzována jako horší přečin než skoro pokus o zabití.

          • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

            Ontko     před 4 lety 25.03.2021 23:47 |  
            1 0

            S tou hyperkorekností Šmíci máš asi pravdu a podle mě ho právě tohle může stát předsednický post. FAČR potřebuje v čele silnou osobnost, která umravní všechny proudy, co ve svazu jsou. Šmíca ztrácí body. Ale v jednom se pleteš. Gerrard zcela jistě není Šmicrův kamarád v pravém slova smyslu. Hráli spolu, to jo, ale kamarádi nebudou. Gerrard totiž týpky z východu moc nemusí. Gerrad má rád hlavně sám sebe a ani v Anglii ho nikdo zase tak moc rád nemá, teda kromě fandů Liverpoolu. Myslím, že i Šmíca tohle ví. Dokladoval bych to tím, jak Šmíca v TIKI-TAKA říkal, že mu před zápasem se Slávií volal tuším Garry McAllyster, asistent Gerrarda, a vyzvídal na Šmicrovi nějaké informace. Ten ho poslal do kopru, že je slávistická legenda a má fotku přes celý stadion, že mu nic říct nemůže. Super. Výborně. Ale všimni si faktu, že mu volal McAllyster a ne Gerrad. Kdyby byli takový kamarádi, asi by mu Gerrard zavolal sám. Ne ne, Pro Gerrarda jsme my tady (myslím všichni od Německých hranic dál na východ) východoevropský póvl se kterým by se on nezahodil.

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          zeleznik2     před 4 lety 21.03.2021 10:37 |  
          1 0

          No když si na sebe vezme rudý dres..

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Eskaes     před 4 lety 20.03.2021 20:15 |  
        7 0

        Ten klub neodvratně brzo zase narazí, pokud zůstane v evropských soutěžích a jeho "fans" se budou předvádět mimo svůj rajón. A pak se ukáže, kdo byl vždy primitivní agresor a kdo skutečná sportovní oběť.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        marcocruz (přítel SN)     před 4 lety 21.03.2021 09:47 |  
        2 0

        Souhlasim, přemýšlim nad tim teď každý den, ono to ani jinak nejde, stačí otevřít cokoli na internetu nebo twitteru. Ještě nikdy jsem asi po žádnym zápase nebyl tak dlouho znechucenej, naštvanej ještě s pocitem absolutní bezmoci, protože to co se teď děje z UK snáší na naší hlavu (všech, protože nás klasicky strkaj do jednoho pytle, jako např všechny Poláky) je úplně šílený a možná asi by se dalo říct, že i nebezpečný. Člověk zažil 0:7 s Teplicema, odchod hráčů ze hřiště za KJ, málem sestup, ale tohle je jednoznačně nejhorší zážitek, kterej, jak to tak vypadá, ještě dlouho přetrvá a to nechci ani domýšlet co nás čeká v Londýně, když už se na nás jejich fans odvetně připravujou. Jako ten výraz presumpce viny tady sedí úplně neskutečně

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        mig52     před 4 lety 21.03.2021 09:55 |  
        2 3

        Upřímně. Co po vystoupení v telce přeješ Šmicrovi?!

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        rakusan     před 4 lety 21.03.2021 12:24 |  
        2 0

        Nejhorší je, že my jsme takto nasraný po jasném postupu do čtvrtfinále Evropské ligy !!! Další historický úspěch. A po postupu zcela dominantním.

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          wimpy     před 4 lety 21.03.2021 12:28 |  
          3 0

          Mně to docela pomáhá při cvičení. Když jsem unavenej, vzpomenu si na ty šmejdy a do těla se mi vyplaví adrenalin na několik minut. :-)

          • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

            rakusan     před 4 lety 21.03.2021 12:30 |  
            0 0

            Tak dnes nějaký klidný zápas, férový, 3:0 do půle a klid.

  4. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    cvočkař Danda     před 4 lety 20.03.2021 19:39 |  
    21 1

    Alanore,přesně jsi vystihl všechny pocity,které jsem měl po vítězném zápasu.Na jednu stranu fantastická radost z postupu a na druhé straně znechucení nad prasáckou hrou skotských bezmosků.Všechno pak podtrhlo chování všech Skotů,ať po zápasu,tak později v médiích.Velké FUJ!!!

  5. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    vlk30 (přítel SN)     před 4 lety 20.03.2021 19:42 |  
    16 0

    Za statečnost všichni o bod více ode mně. Jinak Rangers ubrecený prasecký bastardi.


    Komentář byl uživatelem upraven (20.03.2021 19:43) . Zobrazit původní komentář

  6. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Martin Platil     před 4 lety 20.03.2021 19:42 |  
    16 0

    Super. Jedná se o famózní úspěch Slavie, vždyť který tým postoupil během 3 let 2x mezi osm nejlepších v Evropské lize? Ale vzhledem k okolnostem zápasu ve Skotsku zůstává taková divná pachuť.

  7. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Eskaes     před 4 lety 20.03.2021 20:12 |  
    4 0

    Nešlo by pro tentokrát hodnotit i hráče soupeře? Samozřejmě na stupnici se zápornou škálou... :-p

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      damade     před 4 lety 20.03.2021 20:49 |  
      11 0

      A do slovního hodnocení všem napsat, že jsou fucking guys.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        ehad     před 4 lety 20.03.2021 21:02 |  
        3 0

        at uz si to prelozej jak chtej :-) ... a dodat: you know you are ... :-)

  8. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    hiker42     před 4 lety 20.03.2021 20:15 |  
    18 0

    Alanore díky za přesné hodnocení, já dal sice všem 10, ale leitmotiv byl, že jsme se z těch zmrdů neposrali.

    Závěrem, jako již v posledních dnech obvykle, SMRT RANGERS!!!

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Jachym     před 4 lety 20.03.2021 20:54 |  
      8 0

      Ona na to rozloučení existuje i hezká písnička. Koupil jsem si kdysi na ostrovech dvojalbum písní Celticu a teď si ho včetně této písně pouštím: https://www.youtube.com/watch?v=tM--PBv4j3w Jsem netušil, s jakou chutí si ji po asi deseti letech zazpívám:-)

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        mabr     před 4 lety 20.03.2021 20:58 |  
        2 0

        Paráda! To se mi líbí! Díky za rozšíření obzorů :)

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        ehad     před 4 lety 20.03.2021 21:01 |  
        1 0

        To je parada!!! :-D

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Akuls     před 4 lety 21.03.2021 10:31 |  
        0 0

        Takhle by to chtělo nazpívat i ten chorál fanoušků Celticu na Johny Maddena.

  9. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Cinta     před 4 lety 20.03.2021 21:34 |  
    4 0

    S hodnocením souhlas a malej nápad do budoucna. Co takhle přidat možnost oznámkovat i trenéra?

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Dennis     před 4 lety 21.03.2021 00:31 |  
      8 0

      Faktem je, že Trpiš přejel Gerrarda na celé čáře. Jak se na něj (Gerrarda) pěla před zápasy samá chvála, jaký je to vynikající trenér a jak jednou bude trénovat PL, tak musím říct, že mi to z jeho strany přišlo dost nezvládnuté. Vůbec nezachytávali ofenzivní výpady našich beků. V obou zápasech. Jako kdyby jejich hráči na tohle nebyli připravení. V Glasgow tam měl na pravé straně kolikrát Bah tolik volného prostoru. V prvním zápase nechali vystřelit Nica zpoza vápna. A ten přímák v Glasgow? Nico to přesně takhle kopnul na Slovácku a pak i v Boleslavi. Přece tohle museli vidět a pak nechápu, proč si jejich brankář stoupnul tak moc doleva a nechal tam Nicovi tolik místa.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        obiwan     před 4 lety 21.03.2021 11:03 |  
        0 0

        Nejen to, ještě si ten fenomenální golman stoupnul o metr dopředu a při trajektorii Nicovy střely nemohl mít šanci:-)

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      obiwan     před 4 lety 21.03.2021 11:05 |  
      0 0

      Jo, to už jsem navrhoval, bylo by to fajn:-)

  10. Bořil

    popin     před 4 lety 20.03.2021 21:53 |  
    16 0

    S hodnocením souhlas vyjma Bořila, podle mě nejlepší na place. Není elegantní jako Deli, rychlý jako Sima nebo technik jako Nico. Ale byl téměř bezchybný dozadu i dopředu a byl snad všude. Velká poklona.

    • Re: Bořil

      bongor     před 4 lety 20.03.2021 22:04 |  
      2 0

      Souhlas,Bořa byl i podle mě nejlepší na place

      • Re: Bořil

        Akuls     před 4 lety 21.03.2021 08:28 |  
        2 0

        Souhlas, byl to zápas pro něj, také se dostal do sestavy čtvrtečního kola E.L. A mimochodem podobně skvěle nacentroval na hlavu Lingra v důležitém zápase na Slovácku.


        Komentář byl uživatelem upraven (21.03.2021 08:30) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Bořil

      obiwan     před 4 lety 21.03.2021 15:48 |  
      0 0

      A ještě dokázal udržet nervy na uzdě, nebyl k vidění ani jeho žádný "divoký" zákrok...klobouk dolů!

  11. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Cross     před 4 lety 20.03.2021 23:26 |  
    15 1

    Mi se zdá, že ta první branka byla důležitější, než to z hodnocení vyplývá. Rangers a jejich trenér jsou sice zmrdi, ale nejsou to nazdárkové. Jejich cena na Transfermarkt je přes 80 milionů €, skoro o 20 milionů víc, než naše. Můžeme argumentovat, že cena Celticu je tam ještě o více, než deset milionû € vyšší, a vzhledem k výkonům tohoto mužstva v Evropě tvrdit, že toto ocenění obou skotských týmů je nadhodnocenè a je jen dalším kamínkem do mozaiky západního (nejen fotbalového) šovinismu a podceňování nás, tzv. nových zemí EU. To nejspíš platí, ale! Mrkněte na to kolik letos Skotská liga v Evropě udělala bodů, a i v aktuální tabulce UEFA za posledních 5 let je zřetelně před námi.

    Já si proto hodně cením tohoto našeho vítězství - nejen sportovního, nýbrź - věřím - nakonec i společenského. Úplně jsme je psychicky rozložili. Oni, bohové, pochopili, že sice neprohráli ani s Benficou, ale na český tým vůbec nemají!

    Považuji Bořilův přesný - a hlavně bez otálení vypuštěný - centr za skvělÿ, a Olayinkovu hlavičku (ta byla skutečně těžká) za úplně geniální. To byla dělová koule (!), přímo do země a přímo na komoru jejich zbytnělèho ega. Z toho se Rangers už nevzpamatovali a ze zoufalství začali hrát a chovat se jako prasata. Jsou teď v Britànii za trosky.

    Věŕîm, že i ta příhoda s Camarou se obrátí v nàš prospěch. Velmi se o nàs mluví, hodně lidí v Evropě si ten zápas teď přehrává. A i kdyby chtěli, nemohou nàs bez důkazů potopit. Soustřeďme se na Arsenal. Dá se s nimi hràt. Bude to nejsledovanější duel čtvrtfinále.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Dennis     před 4 lety 20.03.2021 23:45 |  
      23 0

      Ještě k té chvále u první branky. Já bych nevynechal ani Deliho, protože jakmile dostal od Provoda míč, tak si ho hned navedl na levou stranu a místo, aby přihrál na jistotu na Hromadu, kterého měl v tu chvíli na levé straně u lajny blíž a hrála by na něj asi většina hráčů, tak to svojí levačkou skvěle protáhl rovnou nahoru na Bořila, čímž celou akci nesmírně zrychlil.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        obiwan     před 4 lety 21.03.2021 11:04 |  
        2 0

        Ano, to jsem ocenil hned, to jak to Deli zrychlil na Béřu...super myšlení a úžasnej centr našeho beka:-)

  12. Hodnocení slávistů

    Slávista 51     před 4 lety 21.03.2021 06:35 |  
    5 1

    S ohledem na to, že Slavia postoupila, by si všichni hráči zasloužili o jeden stupeň vyšší známku, minimálně.

  13. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    jufoun (přítel SN)     před 4 lety 21.03.2021 06:51 |  
    8 0

    Já dal dokonce 3x devítku, prostě si myslím, že naši kluci tento těžký zápas dohráli naprosto perfektně. Ohledně prasáren glasgow toho bylo popsáno hodně, všichni to viděli. Ostuda celého slavného rangers včetně velebeného Gerrarda.
    Za to jak se naši kluci prezentovali jim patří poklona a klobouček. Díky chlapci.

  14. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Eluin (přítel SN)     před 4 lety 21.03.2021 07:43 |  
    2 0

    Hypotetická otázka. Kdyby příští týden hrála Sparta s Rangers, komu to budete víc přát?

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      mig52     před 4 lety 21.03.2021 08:09 |  
      2 1

      Ogaři, vy jste fakt přesvědčení o tom, že je to o známkách?! No, já teda na ně vůbec, ale vůbec nemyslel. Těšil jsem se na Alanorovo hodnocení a znovu ukázal, že to prostě umí. Jistě, můžeme se neshodovat v známkách , ale to je po tomto průběhu a výsledku nepodstatné , a přirozené, že se ti, kteří to mají za klíčové , se neshodnou, ale to je, dle mne, po tomto průběhu žabomyší.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      mig52     před 4 lety 21.03.2021 08:10 |  
      1 1

      Rorhodčím a Šmicrovi

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      zeleznik2     před 4 lety 21.03.2021 10:46 |  
      0 0

      Těžká otázka..

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Edenjejenjeden     před 4 lety 21.03.2021 10:48 |  
      7 0

      Budu si přát tři červené na každé straně , a bitku po zápase v útrobách stadionu mezi oběma mužstvy :-D

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      obiwan     před 4 lety 21.03.2021 11:07 |  
      11 1

      Tak po těch scénách ze strany namyšlených ostrovanů jsou pro mě většími špinavci oni...nikdy bych si nemyslel, že to napíšu, ale zlatý rudoši:-)

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Jakubisko     před 4 lety 21.03.2021 11:39 |  
      5 0

      Sophiina volba, kdyby Sophie obě svoje děti nesnášela.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Pert     před 4 lety 22.03.2021 20:44 |  
        0 0

        V takovém případě by vždy mohla říct vemte si je obě :) Ale to už je hodně černý humor :)

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Nosorozec     před 4 lety 21.03.2021 13:08 |  
      7 1

      Spartě. V tuhle chvíli žádný tým nesnáším tolik jako Rangers. Ve Spartě mě momentálně vysloveně vadí jenom mladší Krejčí, ostatní hráči jsou spíš takový komický kašpaři.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        bongor     před 4 lety 21.03.2021 14:09 |  
        5 0

        Mladší Krejčí měl být včera vyhozenej po čtvrthodině,i když hrál pod jiným jménem,všichni jsme
        ho stejně poznali.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      damade     před 4 lety 21.03.2021 13:11 |  
      5 1

      Jednoznačně Spartě. Vůbec jsem netušil, že tohle někdy v životě řeknu.

  15. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    mig52     před 4 lety 21.03.2021 08:55 |  
    13 4

    Sokrate, postav už na kafe, na tvůj názor s nadhledem tu mnozí čekáme a to nejen na hodnocení hráčů, ale i průběhu zápasu. (Možná, že k průběhu ses už vyjádřil, nestačil jsem při té emoční i příspěvkové smršti přečíst vše. Doufám, žes to, jako mnoho nás starších, přežil.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      mig52     před 4 lety 21.03.2021 12:06 |  
      0 10

      Ogaři, už jsem tu psal, že palce jsou pro mne úsměvné kterýmkoliv směrem. Mně jde o diskusi a argumenty. Nechápu ale, proč se cpete do debaty se Sokratem?Ja se vám také nevměšuji do vašeho rozvodového řízení.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Wulfstan (přítel SN)     před 4 lety 21.03.2021 16:53 |  
        1 0

        Migu, proč furt rozebíráš ty palce a asi po stotisící píšeš, že tě nezajímají? Jinak bych řekl, že píšeš rozumně, ale tohle nechápu.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Edenjejenjeden     před 4 lety 21.03.2021 10:33 |  
      3 0

      Hodně povedené :-)

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      hajnej     před 4 lety 21.03.2021 10:41 |  
      2 0

      Super!!! A teď je to na UEFĚ, co udělají za závěr.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      hiker42     před 4 lety 21.03.2021 10:44 |  
      7 0

      pokračování:

      2. díl: říkáme NE MMA ve fotbale (sestřih zápasu se špinavcema)



      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        fps     před 4 lety 21.03.2021 13:43 |  
        0 2

        tak za to se tedy taky přimlouvám, ale to by jsme museli na vedení přitlačit, já asociální sítě nepoužívám, a jelikož v dnešní šílené době nikoho ani jiný zdroj informací nezajímá, tak já tedy na vedeni zatlačit nemohu

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      zeleznik2     před 4 lety 21.03.2021 10:46 |  
      12 2

      Doufám, že už nikdy nebudeme, před zápasy klekat.. zbytečné gesto.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Akuls     před 4 lety 21.03.2021 11:00 |  
        3 10

        Pokud si klekne soupeř a rozhodčí a podpoří to UEFA tak ano.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Akuls     před 4 lety 21.03.2021 10:56 |  
      2 0

      Nyní ještě odhalit ty bezmozky z té fotky na Instagramu a ono se třeba ukáže že to ani nebyli slávisté. Na obrázku jsem nic slávistického neviděl.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Wulfstan (přítel SN)     před 4 lety 21.03.2021 16:50 |  
      2 1

      Mě tam zaujalo to "ze tří kontinentů". Evropani a Afričani jsou jasní, Yusuf je z Asie a proč nezapočítali i Felipeho? Na fotce "We stand by Ondrej" je.

  16. Re: hodnocení

    zeleznik2     před 4 lety 21.03.2021 10:44 |  
    8 0

    Tentokrát nemohu plně souhlasit, známky 6?za postup do čtvrtfinále EL?všichni hráči zaslouží absolutorium, ikdyž samozřejmě ne desítky, tu jsem udělil jen Nicovi a Olayinkovi 8 za gól. Kolářovi pak 9 za mě nejlepší výkon v sezoně, to samé Vágnerovi jak zvládl premiéru v áčku, nejslabší známka u mě byla 7.

  17. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Ragnarok     před 4 lety 21.03.2021 12:02 |  
    2 0

    Sima, Bah a Stanciu hrají naprosto fantasticky. O ty bude obrovský zájem. Nico se dostal do formy jakou svět neviděl.

  18. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    rakusan     před 4 lety 21.03.2021 12:18 |  
    6 0

    Napsal jsi to dobře, ty pocity jsem měli a máme asi všichni podobné. Zlatý Kyjev. Ono to bylo také již zmíněno. Ti skotové tu východní Evropu berou jako podřadnou, což je také rasismus. Ale to se nesmí říci nahlas.

  19. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    SKEP     před 4 lety 21.03.2021 12:40 |  
    3 5

    Mám zaručené info od kolegy, který je v Anglii zaměstnán u velké nadnárodní společnosti zabývající se správou a úklidem kancelářských objektů.
    Na svém pracovišti na Victoria Street ve Westminsteru během desinfekce pánských toalet nechtěně vyslechl služební rozhovor dvou tamních úředníků, vykonávajících velkou potřebu. Ani hlasité větry či zvuky dopadající stolice kolegovi nezabránily v rozklíčování obsahu jejich dialogu:
    "Na pátek si pozveme Jardu
    k podání vysvětlení do Scotland Yardu"

    Toto svědectví jasně dokazuje, že causou Kedel se ve Spojeném království zabývají ty nejvyšší policejní kruhy!

  20. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Nosorozec     před 4 lety 21.03.2021 14:07 |  
    18 0

    Zdravím všechny. Můj kamarád, který je velkým fanouškem Slavie, ale není na těchto stránkách registrovaný uživatel, sepsal ohledně incidentů souvisejících s utkáním s Rangers prohlášení, které by pomohlo širší veřejejnosti pochopit přístup fanoušků Slavie k těmto událostem. Cílem jeho prohlášení je, jestli by ho přijal někdo z oficiálního fanklubu a poté by se pod něj mohli podepsat fanoušci Slavie, kteří s tímto prohlášením souhlasí.
    Zde posílám plné znění prohlášení:

    Prohlášení fanoušků SK Slavia Praha

    My níže podepsaní se chceme vyjádřit k posledním událostem, jež jsou spjaté s utkáním osmifinále Evropské ligy mezi týmy Rangers FC a SK Slavia Praha. Tento emotivní zápas přinesl mnoho vyhrocených situací, jež rezonují ve společnosti i několik dní po odehrání zápasu. Vzhledem k tomu, že dochází k excesům na různých frontách, chceme tímto prohlášením vyjádřit jasné stanovisko k současnému dění.
    Fotbalový klub SK Slavia Praha má hlubokou tradici, která sahá až do roku 1892. Slavia se pojí s významnými osobami československé, respektive české intelektuální scény, které rozvíjely ideály humanismu a úcty k lidskému bytí, jakým byli například humoristé, divadelní herci a spisovatelé Jiří Grossmann a Miroslav Šimek, spoluzakladatel Československa a 2. československý prezident doktor Edvard Beneš, či Čestmír Nápravník, předseda Medical panel FIFA od roku 1982. Své sympatie ke klubu SK Slavia Praha projevoval i disident, dramatik, filosof a humanista Václav Havel i Jan Masaryk, významný diplomat a politik, syn Tomáše Garrique Masaryka. Ideály humanismu a úcty k lidskému člověčenství jsou však v přímém rozporu s posledními událostmi okolo onoho zmíněného zápasu Rangers FC versus SK Slavia Praha.
    Předně se vymezujeme a nesouhlasíme s chováním hooligans, kteří na svém instagramovém účtu dne 20. března 2020 rasisticky urazili ve svém příspěvku hráče Rangers FC Glena Kamaru „Kamara – just a Nigger“. Takovéto chování není hodno fanoušků Slavie Praha, jelikož to na ně vrhá negativní pohled a intelektuálně neduživí jedinci mohou nabýt dojmu, že se jedná o standardní chování fanoušků Slavie. Naopak fanoušci Slavie rasistické projevy odmítají a plně odsuzují a označují za nedůstojné a necivilizované chování. Tímto chceme vyjádřit podporu hráčům tmavé pleti (s africkými i jihoamerickými kořeny), kterých je v sestavě SK Slavia Praha velké množství a musí být z takových projevů šokováni a zhnuseni: Alexander Bah, Ibrahim Traoré, Oscar Dorley, Peter Olayinka (lídr týmu), João Felipe, Simon Deli (hrající legenda), Abdallah Sima. Tito hráči rozdávají radost a hrdost fanouškům klubu a neměli by být vystaveni takovémuto chování. Naopak měli by vědět, že jejich činnost nás naplňuje pocity štěstí a hrdostí nejen na klub, ale i na ně samotné, kteří se rvou na hřišti nejen za sebe, tým, ale i za nás.
    V případě incidentu Ondřeje Kúdely a Glena Kamary z konce zápasu Rangers FC – SK Slavia Praha z 18. března 2020 momentálně existují dvě protichůdná tvrzení. Jedná se o slovo proti slovu. Jakožto fanoušci SK Slavia Praha stojíme na straně Ondřeje Kúdely. Stejný přístup uplatňuje i strana Glena Kamary, fanoušci a tým Rangers FC. Jedná se o zcela přirozený jev. Požadujeme však, aby se do vyřešení rozsudku a prostudování všech důkazů ctil základ civilizované společnosti, presumpce neviny. Pokud se prokáže rasistický podtext budeme respektovat rozsudek disciplinární komise UEFA, která má svá pravidla, jež respektujeme a budeme stejně požadovat omluvu našeho hráče, aby nebylo poškozováno dobré jméno SK Slavia Praha.
    Zodpovědnosti za tyto události, které leží na straně SK Slavia Praha, na každém jejím členovi a jejich sympatizantů, se nezříkáme, a jsme si jich tedy plně vědomi. Je zde ovšem druhá strana mince. V záplavě zpráv o incidentu Ondřeje Kúdely a Glena Kamary nicméně zapadla příčina těchto dvou událostí. Necivilizované chování hráčů Rangers FC a jejich managera Stevena Gerrarda. Pokud tedy se stavíme za hráče v případě rasismu, stejným způsobem se musíme postavit za hráče i v rámci proběhlého utkání ve Skotsku. Předně chápeme, že fotbal je kontaktní sport a hráči se v každém zápase snaží pomoci svému týmu jakýmkoliv způsobem, který může být na hranici pravidel a únosné míře tvrdosti. V tomto zápase byla hrana únosnosti překročena. Hráči Rangers FC od vstřeleného gólu Petera Olayinky hráli za hranicí pravidel s fauly zezadu na hráče a bez míče se snahou zranit soupeře, či neochotou se po odpískaném faulu omluvit, což vypovídá o špatném mentálním nastavení hráčů na zápas. Výběr nepotrestaných a potrestaných zákroků zahranou je celá řada a vydala by s popisem na 5 normostran textu. Tento vzorek je tedy ilustrativní. Patterson v 19. minutě zezadu a bez balonu přejíždí nohy Petera Olayinky (v 50. minutě měl na svém kontě podobné zákroky tři). Ve 24. minutě při volném přímém kopu poprvé atakoval hlavu Ondřeje Koláře kapitán týmu Goldson. V 35. minutě proběhl souboj hráčů Olayinky a Goldsona, kde si kapitán Rangers opět pomáhal rukama. Rozhodčí píská faul a Morelos slovně inzultuje Olayinku. Ten si to nechce nechat líbit, ale Ondřej Kúdela jej uklidňuje a drží jeho nervy na uzdě. Poločas končí příznačně, Kúdela má po dalším souboji rozseknutý ret. Druhý poločas se nese ve stejném duchu. V 61. minutě Kemar Roofe běží na centrovaný balón do souboje s Ondřejem Kolářem. Před gólmanem, kdy jej uvidí, ještě natáhne špičku kopačky a nejeví snahu vyhnout se souboji. Po zákroku na krvácejícího Koláře se celé události ironicky smál. V 86. minutě je faulován útočník Jan Kuchta, který leží na zemi. Po odpískání kapitán Rangers FC kope do ležícího Kuchty balón a ještě na něj šlápne. Nakopávání balonu do ležícího hráče pak napodobí ještě Zungu.
    Po tomto amorálním a lidsky podřadném chování hráčů Rangers FC Ondřej Kúdela nevěřícně rozhazuje rukama a diví se chování soupeře. Následně přistupuje ke Kamarovi a cosi mu říká, díky tomu Rangers začnou řešit rasismus a absolutně vytěsní do té chvíle své vlastní emočně labilní jednání.
    Tímto odsuzujeme morální selhání Stevena Gerrarda, který nedokázal vést své svěřence ke hře v duchu fair play, kteří svými likvidačními zákroky (Kemar Roofe si pravděpodobně uvědomovil agresivitu svého zákroku a na tiskové konferenci se na rozdíl od Stevena Gerrarda omluvil), jež rozhodčí mnohdy nepotrestal, se pokusili vědomě i nevědomě ohrozit zdraví hráčů SK Slavia Praha. Opovrhujeme i chováním vedení fotbalového klubu Rangers FC, které se za chování svých hráčů neomluvilo a pouze konstatovalo ústy Stewarta Robertsona, že je jim líto, co se stalo po „nezaviněném zákroku“ brankáři Kolářovi a zmínilo se o poskytnutí lékařské pomoci. Bohužel vedení si neuvědomuje, že poskytnout lékařskou pomoc je etickou povinností lékaře, i kdyby to nebylo v reglementech UEFA, tak žádný dobrý skutek v civilizovaném světě tohle není a odpustek už vůbec ne.
    K událostem po zápase se vyjadřovat nebudeme, protože chceme jít příkladem jako v případě Kúdely, tak i u Kamary ctíme presumpci neviny. Stojíme nicméně za naším hráčem. Stejný přístup je uplatňován fanoušky a vedením Rangers FC. Je zde tedy opět tvrzení proti tvrzení. Nemáme důkazy, abychom se jasně mohli vyjádřit k těmto událostem.
    Celý tento zápas je tikající bombou v nazírání na subjekt jakým je UEFA v jeho disciplinárních rozhodnutích. Očekáváme a požadujeme, aby disciplinární komise UEFA řešila kromě otázky rasismu i otázku unfair chování týmu Rangers FC během celého zápasu a přišla s adekvátním vyjádřením, případně postihem. Pokud tak disciplinární komise neučiní, vytvoří bezprecedentní situaci, kdy prohrávajícímu týmu dává do rukou možnost fyzicky napadat za hranicí pravidel soupeře a ohrožovat tak zdraví a kariéru soupeřů. Psychicky labilní tým se může na toto kdykoliv odvolat. Pokud se shodneme, že do fotbalu nepatří rasismus, tak do fotbalu nesmí patřit ani chování hráčů a vedení Rangers FC, jakým byli Robertson, Gerrard, Goldson, Patterson či Roofe.
    Tímto prohlášením tak chceme podpořit hráče SK Slavia Praha v boji proti rasistickým výjevům některých nedůvtipných lidí, stejně jako jim vyjádřit podporu po psychicky a fyzicky těžkém zápase ve Skotsku a uvést dění těchto událostí do širší perspektivy.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Eskaes     před 4 lety 21.03.2021 14:50 |  
      3 0

      Woow, jeden z nejdelších příspěvků v historii zde, ale teda... smekám! Upravil bych jen drobné formulace, ale skvělé postřehy a vystižení podstaty, opravdu skvělé. +1!

      Jo a ze Skotů ani Angličanů si to nikdo číst nebude, na to bohužel můžete vzít jed.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Slavistat     před 4 lety 21.03.2021 14:51 |  
      3 0

      Dobré prohlášení, hodně dlouhé, dalo hodně práce, za kterou se zaslouží poděkovat. Nevím, jestli je správné zasahovat druhým do jejich práce - článků, ale přeci jen jestli mohu přidat dle mého názoru návrh na určité vylepšení jedné části - musíme být údernější a tvrdší, oni a jejich PR budou využívat všechny i nečestné prostředky :
      K událostem po zápase se vyjadřovat nebudeme, protože chceme jít příkladem jako v případě "Kúdely, tak i u Kamary ctíme presumpci neviny. Stojíme nicméně za naším hráčem. Stejný přístup je uplatňován fanoušky a vedením Rangers FC. Je zde tedy opět tvrzení proti tvrzení. Nemáme důkazy, abychom se jasně mohli vyjádřit k těmto událostem."
      Bych upravil : K událostem po zápase se vyjadřovat nebudeme, protože jsme jej neviděli a nebyli jeho účastníky. Protože chceme jít příkladem jako v případě "Kúdely, tak i u Kamary ctíme presumpci neviny. Stojíme nicméně za naším hráčem. Stejný přístup je uplatňován fanoušky a vedením Rangers FC. Je zde tedy opět tvrzení proti tvrzení a nemáme důkazy, abychom se jasně mohli vyjádřit k těmto událostem. Pokud bude zápisem s potvrzením nezaujatých svědků - zástupců UEFA přítomných na zápase akt fyzického napadení s rasovým motivem hráče Kúdely ze strany hráče Kamary, pak toto jednání svou závažností mnohonásobně převyšuje domnělý prohřešek hráče Kúdely a žádáme jeho vyšetření s odpovídajícím trestem vůči všem zúčastněným a realizaci incidentu hráči Kamarovi napomáhajícím a tento čin tolerující.
      Omlouvám se za to vrtání se v cizím textu, ale nemohl jsem si pomoci - prostě mám na ně vztek včetně všech těch jejich západně demokratických médií, která jsou tak nezaujatá, že mají pouze jedinou pravdu a to tu jejich.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Nosorozec     před 4 lety 21.03.2021 14:55 |  
      0 0

      Pokud má kdokoliv z vás k prohlášení nějaké připomínky a návrhy na úpravu, tak je klidně napište. Kamarád, který je autorem prohlášení, je všem připomínkám otevřený. :)

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      josef123     před 4 lety 21.03.2021 16:09 |  
      4 0

      skvěle sepsané,taky by se tam klidně mohl citovat Goldson,že už mu vůbec nešlo o fotbal,ale jen někoho zranit,tak to už jsem nepochopil vůbec šmejdi

  21. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    JohnyBeGOOD     před 4 lety 21.03.2021 14:13 |  
    6 0

    Na Twitteru se objevilo super video, které rozebírá situaci mezi Kamarou a Kúdelou. Bylo by fajn ho co nejvíc rozšířit. Je z něj celkem zřejmé, že Kúdela opravdu mluvil jenom chvilku a dost těžko by do 1 vteřiny dokázal vměstnat tu celou větu. Je to v angličtině, takže ideální pro šíření. Dá se to retweetnout na Twitteru nebo třeba postnout na YouTube, jestli máte někdo kanál.

    Na Redditu mi to bohužel smazali, protože „It's just a random person's opinion on what happened“. Zřejmě fandí modi Rangers.

    https://twitter.com/MDTxxx/status/1373316550942453761

    EDIT - Youtube video - https://www.youtube.com/watch?v=jVakro0ndg8

    Sdílejte, milujte se a množte se.


    Komentář byl uživatelem upraven (21.03.2021 15:13) . Zobrazit původní komentář

  22. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Seamus     před 4 lety 21.03.2021 14:18 |  
    1 2

    DŮLEŽITÉ:

    V anglických/skotských novinách se teď píše o tom, že ta uniklá audionahrávka Kováře je důkazem toho, že Kúdela řekl "fuc*ing monkey." Protože nepřeložili slovo "PRÝ" !!! Naprosto to překroutili, protože Kovář říká "prý mu řekl..."

    Překládají to jako "He told him..." místo "He ALLEGEDLY told him..."

    Snad se proti tomu někdo ozve, protože to má úplně jiný význam!

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      damade     před 4 lety 21.03.2021 14:43 |  
      1 1

      Jestli je to pravda, tak je to od nich šíleně neprofesionální. Píšou článek o nahrávce v češtině a ani se nezeptaj někoho, kdo mluví česky, co to přesně znamená a jakej to má význam, ani si nedohledaj vyjádření Kováře pro seznam. Je mi z tý západní mentality strašně blbě a začínaj my chybět časy, kdy jsme ty evropský poháry nehráli (třeba minulý jaro).

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Slavistat     před 4 lety 21.03.2021 14:56 |  
      2 0

      Soudně požadovat omluvu, opravu textu na první straně listu a peněžitou kompenzaci za újmu (hodně vysokou, pro noviny skoro likvidační) za poškození dobrého jména Slávie.
      Nesrat se s nimi a klidně to řešit diplomaticky.

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Seamus     před 4 lety 21.03.2021 14:58 |  
        0 0

        https://www.thesun.co.uk/sport/14401947/rangers-glen-kamara-premysl-kovar-ondrej-kudela/

        Tady je důkaz, jak to překládají, vynechali z toho úplně to PRÝ...

        Nemám Twitter atd,, chtělo by to někam dát, měli bychom se jako Slavia hned bránit


        Komentář byl uživatelem upraven (21.03.2021 14:59) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

          JohnyBeGOOD     před 4 lety 21.03.2021 15:02 |  
          2 0

          Tak oni to v tom článku potom vysvětlují a je tam vyjádření jak od Kováře, tak od Býčka. Takže pouze ten nadpis a začátek článku je clickbait, což je bohužel dnes už skoro norma. Zrovna The Sun na tom mají postavené živobytí, takže těžko můžeš čekat omluvu nebo, že by to změnili.

          Každopádně tohle se zrovna světem tolik nešíří a je to už ze včera.

          • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

            Seamus     před 4 lety 21.03.2021 16:10 |  
            0 0

            Tak fajn, díky, v emocích jsem pozorně nedočetl zbytek...Každopádně v úvodu toho překladu Kovářových slov je to PRÝ samozřejmě vynechaný...

  23. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    Eskaes     před 4 lety 21.03.2021 15:07 |  
    9 0

    Víte, kdo nám zrovna v tom hrozném zápasu chyběl? No přece náš Gadži Hovorka ve své někdejší formě! Ježíš ten by je tam ztrapňoval, hecoval se a ty rasisti by ho dřív nebo později napadli.

    A to by potom byla West Side Story! :)

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      mig52     před 4 lety 22.03.2021 07:33 |  
      3 1

      Jj, a hlavně srovnal. Jak já bych si ho znovu přál na pažitu .

  24. ...

    PetCC     před 4 lety 21.03.2021 15:39 |  
    5 0

    Teda zhnusen jsem stále, dalo mi práci se přemoct a vůbec se sem podívat.
    ...
    Ale je tu něco, co musím napsat ke genialitě našich taktických plánů. I díky tomu to nevypadalo, že naši hráči museli hrát nějak nadprůměrně, aby zvítězili.
    Opak je pravdou, skvělá kolektivní souhra, podpořená individuálními schopnostmi, byla důvodem našeho bezpečného vítězství.
    Trenéři si hru Rangers načetli, naši hráči ji v prvním zápase pochopili, takže jsme přešli na to, že nebudeme vůbec napadat obranu soupeře. ale uděláme blok na své půlce.
    To fungovalo do obrany naprosto dokolnale, pak nám sice občas chyběl nějaký ten spopluhráč vepředu, takže jsme hodně míčů ztratili, ale to nebyl zase takový problém, protože pod žádný tlak jsme se nedostali.
    To vždycky rozbila nějaká naše skvělá individuální akce, třeba rychlé vyvezení míče Provodem, nebo Oscarovo kličkování, kterým soupeře často dokonale zblbnul, takže ho nechali jít dopředu.
    Jednoduše řečeno, každý hráč ukázal v pravý čas svojí výbornou kvalitu. A zatímco Rangers má 5 hráčů výborných do obrany a 5 do útoku, tak mi jich máme do obou činností výborných všech 11. A lavičku plnou hráčů stejně dobrých!

  25. Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    slavista23     před 4 lety 21.03.2021 15:42 |  
    7 0

    A Štístko co? Byl to férový souboj a Gerardu dobrý trenér?

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Mrakomor     před 4 lety 22.03.2021 03:04 |  
      3 0

      Hádám, že v Tiki-taka se to propere s vervou a Šmíca bude středem pozornosti. Jestli se bude snažit o balanc i tam, tak mě to zamrzí...

      • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

        Marbulinek     před 4 lety 23.03.2021 20:11 |  
        2 2

        Šmíca nemá koule definovat surovou hru Rangers, aby se na něho náhodou Gerard nenaštval. Chtěl by čistit český fotbal, ale bojí se, aby ho náhodou nezapomněl Liverpool zvát na utkání svých legend. S tím svým názorem ať si raději hraje už jenom golf a jezdí se poplácávat s Gerardem .


        Komentář byl uživatelem upraven (23.03.2021 20:12) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      mig52     před 4 lety 22.03.2021 07:30 |  
      2 3

      Štístko = skvělý hráč, ale slávistický zrádce

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Marbulinek     před 4 lety 23.03.2021 19:38 |  
      2 3

      Musím přiznat, že Šmíca mě svým hodnocením hry Rangers velmi zklamal. Kecy o tom ,že takhle se tam ve Skotsku prostě hraje, jsou až trapné. Gerard, jako jeho bývalý spoluhráč, byl bezesporu velice kvalitní hráč. Ale že se v roli trenéra vítěze na úrovni naší 2. ligy chová směrem k Slávii přezíravě a naordinuje hráčům likvidaci Slávie na hřišti, ukazuje na jeho pokleský charakter. Šmíca asi nemá odvahu pojmenovat věci pravým jménem, aby ho za to Liverpool napříště nezval na utkání legend (?) Takového sraba si napřeji ani v čele českého fotbalu !

  26. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    MIKr.8     před 4 lety 21.03.2021 17:02 |  
    21 0

    Už se k tomu nechci moc vracet, ale viděl bych to nějak takhle:

    Deep apologize from Slavia fan to all Rangers

    After the sad match I need to say a few words to all football fans. As we know from social media, all of us in Czech republic are "eastern Europe scums and racists".
    I´m very glad to see this friendly words from all critics of racism and homophobia. Truth is, that we didn´t show any respect to so great club as Rangers FC.

    Maybe we can also look what respect was shown to Slavia from Rangers.

    Many thanks for showing us a midnight firework in front of our hotel before match.
    That was amazing and we really don´t know something like that in eastern Europe.

    Many thanks also for many kind words of support for our goalie Ondrej Kolar. As we know from Rangers FC statement, you "note the injury sustained by Ondrej Kolar during an accidental collision last night". Many thanks to manager Steven Gerrard who had a lot of questions on his health condition in aftermatch press conference. Many thanks also to Kemar Roofe, who has his instagram full of words of sorry for injury, which could ended Kolar´s carrer or life. We also thanks to captain of Celtic Glasgow, Scott Brown, who lend support to real victim of this match.
     
    We truly understand that accidental collision happens. As we saw in the match from the firsts minutes. We feel teribly sorry especially for your player Nathan Patterson, who were in this accidental collisions right from the begining. We are glad, that he didn´t suffer any harm after accidental tackle from behind on Provod in 6th minute, on Olayinka in 18th minute, on same player in 20th minute or on Provod in 50th minute. It was good luck, that in all this situations were played ball, as we saw from his gestures.
     
    We really apprecciate football lesson, which gave Rangers to us. Five yellow and two red cards and one shot on goal in single match are fantastic football success for team of Rangers. We understand, that your manager is proud of every player, as we heard on press conference.

    We also wants to thank forward Alfredo Morelos who shown respect and fair play to Peter Olayinka in first half.
    We are pretty sure his words at that moment were full of respect.

    What we really appreciate is Rangers´ passion for the game in last 5 minutes of game. We didn´t see anything like that, especially in situation, when you are 2 men down and need to score three goals. After one shot on goal in 84 minutes of game. We think yellow card for Arribo in this situation was very incorrect from the ref. Especially when Patterson could substitute with no booking. Right after that shown their respect Goldson and Zungu to Jan Kuchta, when they kick the ball into his body twice, when was down on the field.

    It is really neccesesary to thank for posibility to enjoy your pitch even for an another hour after match, when our squad was denied to access the dressing room. Fair fist fight in front of big Stevie G. and UEFA commisioners was apropriate lesson for that dirty racist Kudel or Kedel (it doesn´t matter). We regret that no one heard his dirty talk.
    We know that doesn´t matter, because in country where Habeas Corpus was written, is more important claim than proof.

    Duel with VICTIMS FC gave us valuable lesson of gentlemans behavior and sportsmanship.

    In eastern Europe,

    Red-white (sorry for that word) supporter.

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      Tvujmultinick     před 4 lety 21.03.2021 17:27 |  
      0 0

      Tak to je dokonalý gentlemanský sarkasmus. Skvělá práce, you f.....g guy!

    • Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

      obiwan     před 4 lety 21.03.2021 22:17 |  
      0 0

      Skvěle napsáno:-)))

  27. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    zeleznik2     před 4 lety 21.03.2021 17:35 |  
    1 0

    Tak na Opavu takto:
    Kvůli zdravotním potížím nemůžou nastoupit David Hovorka, Petr Ševčík, Ibrahim Traoré, Peter Olayinka a brankáři Ondřej Kolář s Janem Stejskalem.

    V přímém přenosu utkání odvysílá stanice O2 TV, studio startuje v 18:00.

    Sestava: Vágner – Masopust, Kúdela, Zima, Bořil – Holeš – van Buren, Stanciu, Provod, Sima – Kuchta

    Lavička: Kovář, Deli, Bah, Tecl, Dorley, Júsuf, Lingr.

  28. Re: Hodnocení slávistů - Rangers - Slavia 0:2

    o-cab     před 4 lety 22.03.2021 17:12 |  
    2 0

    s hodnocenim souhlas, snad jenom ad Stanciu - na to, ze je to nas nejtechnictejsi hrac a mohl tedy teoreticky byt jednim z cilu, tak mi prislo, ze hral z celeho tymu nejmin bojacne. neustale v nabidce, zadne zkratky, zadny alibismus, zadny strach, ktery teda i pres celkove velkou statecnost jasne vyzaroval z cele rady hracu.

    z tohoto pohledu tedy za me 8, protoze tym mel vedle Provoda, ktery toho tentokrat ztratil vazne dost, ve stredu jistotu v Nicovi, ktera byla nesmirne dulezita.