Názory

Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

Od přerušení sportovní sezony 2019/20 se řeší jediná věc: Jak to celé dopadne? Jelikož je zainteresovaných subjektů obrovské množství a mediální prostor v Česku se věnuje především obecným dopadům korona-krize, veřejná diskuse o tomto problému prakticky neprobíhá. Pokrývá ji hlavně Luděk Mádl na Seznamzpravy.cz a tisk, který ovšem neobjektivně straní zájmům svého majitele a jeho bulvární výkřiky tak nelze brát seriózně.

Než se pustíme do predikcí, je potřeba udělat si přehled v tom, co se může stát (a reálně se děje jinde ve světě), především pak v zainteresovaných subjektech, na nichž bude volba stát.

Vládní nařízení

Přednost před jakýmkoliv rozhodováním fotbalových a sportovních subjektů mají samozřejmě nařízení národních vlád. Země západní Evropy už začínají tušit, že restrikce jen tak neskončí. V Nizozemsku je téměř jisté, že fotbalová liga se v sezoně 2019/20 nedohraje, neboť sportovní akce mají stopku do září1. Podobné nařízení 28. dubna oznámil i francouzský premiér Édouard Phillipe, Ligue 1 i 2 mají taktéž po sezoně s návratem velkých sportovních akcí v září2.

Jiné země, kde není tamní vláda rozhodnutí schopná, zatím žijí ohledně otázky návratu veřejného života v nejistotě. Tak tomu je např. v Británii, kde kluby tlačí na opětovné spuštění sezony už v polovině května! V kontextu chaotického přístupu britské vlády k nákaze jde o velmi ambiciózní projekt, který je samozřejmě podpořen hlavně ekonomickým zájmem. Finálně by měly kluby Premier League rozhodnout v pátek 1. května3.

Situace v Česku je obtížně odhadnutelná. Zatímco se jeden den dozvídáme, že kadeřník nemůže ani ke klientovi domů, o dva dny později vláda povoluje venkovní shromáždění až deseti osob. Zatímco do hobby marketů můžeme od 9. dubna, velká obchodní centra jsou stále uzavřená a obchody o výměře nad 200 m2 musí obehnat část své prodejní plochy páskou, pokud ovšem nejsou součástí obchodních center s velikostí nad 5000 m2. Eh...

Rozhodnutí padají ad hoc, k dispozici odpovědní nedávají žádné odborné posudky či podklady v podobě tvrdých dat. Vláda zatím změnila harmonogram uvolňování tak, že sportovní akce bude možné pořádat už od 11. května (původně bylo od 8. června a poté od 25. května, informace o 11. květnu pochází z 30. dubna). Vicepremiér a ministr hned několika agend Karel Havlíček nedokázal specifikovat, jakým číslem bude omezen počet přítomných osob, avšak uznal, že 50 lidí je nepostačující k reálnému konání profesionálního utkání4. Milan Hnilička, předseda Národní sportovní agentury, kterou zřídili hlasy ANO a koalice, se „po diskusi s představiteli LFA“! snaží o zvednutí tohoto počtu na 130 osob tak, aby bylo možné zajistit zápas nejvyšší fotbalové ligy5. Nakonec právě Hnilička bude důležitou spojkou od sportu k vládě, především proto, že populistická vláda dělá populární opatření. Návrh, se kterým přijde tak veliká zájmová skupina, pravděpodobně bude vyslyšen.

Kdo rozhoduje?

Aby toho nebylo málo, v tomto poli se střetává hned několik orgánů a zájmových skupin. Rozhodnutí o podobě pokračování či ukončení soutěže je zrnko mezi mlýnskými kameny. Nutno říci, že přes všechny informace od představitelů fotbalových orgánů zatím třeba nikde nenalezneme vyjádření sponzorů. Zdánlivě nejdůležitější budou stanoviska nadnárodních fotbalových struktur, jenže to je mylná domněnka.

UEFA

Výkonná komise UEFA vydala 23. dubna jasná pravidla pro dohrávání národních soutěží členských států. Ve zkratce postup velmi jednoduchý: Primárně je potřeba soutěž dohrát. Pokud však nelze z důvodu termínového, je potřeba dohrát soutěž ve zkrácené variantě. Pokud nelze ani to z důvodu vládních nařízení, je potřeba určit postupující do evropských pohárů a UEFA preferuje vyhlášení mistrovského titulu i v nedohrané soutěži. Důležité je, že nominace na základě nedohrané soutěže musí být učiněna podle férových podmínek (poměrný bodový zisk atd.) a všechny nominace bude posuzovat UEFA. Pokud by došlo k neférovým praktikám, nominované kluby nepřijme6.

FAČR

Národní fotbalová asociace zdánlivě nemá na profesionální soutěže vliv. Zdánlivě proto, že český fotbal je personálně propojený, a zájmy zainteresovaných taktéž. Nicméně Výkonný výbor FAČRu již 8. dubna ukončil všechny amatérské soutěže s tím, že pořadí v soutěži zůstává. Tudíž neanuloval ročníky a mistrovské tituly ve všech amatérských soutěžích jsou platné. Zároveň ale zrušil postupy a sestupy s výjimkou možné prostupnosti z třetí (amatérské) do druhé (profesionální) ligy7.

LFA

Nejdůležitější rozhodnutí padne na půdě LFA, zdálo by se. Otázka však je, zda rozhodnutí na základě zákulisních zájmových hráčů už dávno nepadlo a nyní neslouží LFA pouze k protlačení jedné varianty, kterou je postup Dušana Svobody, předsedy této platformy. Proč? Ligové grémium, (schůze zástupců všech 32 profesionálních týmů), na kterém by se mělo rozhodnout podobě dohrání či nedohrání ročníku, svolala LFA až na 12. května. Už to je informace, která bije do očí, protože 12. května nejsou ani plné dva týdny do možného startu profesionálních soutěží 25. května. Pokud by nějaký fotbalový tým vyčkával s tréninkem a přípravou na ligu až na oficiální rozhodnutí LFA, neměl by ani dva týdny na přípravu k mistrovskému utkání. Luděk Mádl navíc spekuluje o vyjednaném startu soutěží už 23. května8. Podle nejnovějších informací (30. dubna) o pořádání sportovních akcí od 11. května tak Ligové grémium svolané na 12. května nedává už vůbec žádný smysl.

Dosavadní plán spustit ligu okolo 25. května systémem „anglických týdnů“ i s nadstavbovou částí znamená dohrání profesionální soutěže okolo 12. července. To je situace, na kterou není formát profesionálního fotbalu připraven především po právní stránce, a pravděpodobně nebude umět ani pružně reagovat. Ve hře jsou především odchody hráčů k 30. červnu, kterým končí kontrakt, ale i jejich příchody k 1. červenci, které by významně narušily regulérnost soutěže.

Že by v tomto případě logicky měla být použita varianta preferenčního plánu UEFA č.2, tedy dohrání soutěže ve zkrácené podobě, která se v Česku přímo nabízí odstřihnutím nadstavby? Omyl. Ředitel profesionálních soutěží Tomáš Bárta v rozhovoru pro iSport jasně uvedl, že pro LFA tato varianta „není téma“9. Tím zopakoval stanovisko Dušana Svobody a pravděpodobně i Ligového výboru LFA, který to samé tvrdil už 8. dubna10. Pročpak? Na to musíme poznat složení a záměry zájmových skupin v LFA.

Ligový výbor LFA

Nejdůležitějším orgánem LFA je Ligové grémium, tedy „zákonodárná“ komora spolku. Stejně jako v paralelním českém politickém světě i zde však vládne většina, a tak je nejdůležitější slovo přiřknuto Ligovému výboru, což je de facto vláda s výkonnou mocí. O tom, že Ligové grémium bude hlasovat v souladu s návrhem Ligového výboru, mluví Dušan Svoboda nepokrytě v rozhovoru na iSport.cz11. Složení ligového výboru je ze zástupců klubů. Předseda Dušan Svoboda za Spartu, místopředseda Adolf Šádek za Plzeň. Následují členové Václav Brabec (Baník Ostrava), Jan Nezmar (Slavia) a Dariusz Jakubowicz (Bohemians). Součástí je i místopředseda za Národní ligu Petr Heidenreich (Ústí nad Labem) a člen za Národní ligu Tomáš Provazník (Sokolov). Činnost Ligového výboru kontroluje Kontrolní výbor ve složení Tomáš Buzek (Slavia), Petr Hort (Karviná) a Vít Zavřel (Pardubice), ten ale nemá vliv na rozhodování orgánu. Jen pro zajímavost – také vás zaujala praktická absence moravských zástupců? LFA v tomto kopíruje rozvrstvení faktické moci mezi delegáty uvnitř FAČRu.

Nyní můžeme objasnit důvody, pro které tlačí LFA dohrání soutěže a kvůli kterým vyhrožuje Dušan Svoboda nevyhlášením mistra a pozastavením postupů a sestupů12. Je nutné připomenout, že v ligové sezoně 2019/20 postupuje do evropských pohárů pět týmů, protože pohár FAČR se pravděpodobně nedohraje. Pokud by se liga nedohrála by postupující tvořila první pětice Slavia, Plzeň (předkola Ligy mistrů) a Jablonec, Ostrava a Mladá Boleslav. Pokud by se však liga dohrála, do Evropy by šly první čtyři týmy tabulky a pátý, který vzejde ze skupiny „O poháry“ nadstavbové části Fortuna:Ligy. Tu momentálně tvoří týmy Liberce, Budějovic, Sparty a Olomouce. Důvody tlaku Dušana Svobody a dalších zainteresovaných jsou vlastně až směšně průhledné, stejně tak stanoviska Slavie a ostatních klubů:

Zainteresované subjekty

Slavia

Jan Nezmar jasně stojí za dohráním soutěže ve zkrácené podobě (bez nadstavby) či ukončením soutěže v současné podobě podle návrhu UEFA a ECA. Slavia by v prvním případě obhajovala titul a musela udržet náskok před Plzní, v druhém případě by postupovala automaticky z prvního místa tabulky do nejvýhodnějšího předkola Ligy mistrů.

Plzeň

Viktoria je ekonomicky závislá na příjmech z evropských pohárů. Přestože si v sezoně 2018/19 vydělala několik set milionů za výkony v Lize mistrů a za postup do jarní části Evropské ligy, letos měla příjem z tohoto pole prakticky nulový. Pokud by dostala Plzeň možnost předstihnout Slavii, bude mít lepší šanci probojovat se do Evropy skrz mistrovskou větev kvalifikace. Čím více zápasů, ve kterých se může snažit o dostihnutí Slavie, tím lépe. Adolf Šádek bude tlačit na dohrání ligy i s nadstavbou.

Jablonec

Stanovisko Miroslava Pelty, který má nyní jiné problémy kvůli korupční aféře se sportovními dotacemi, není jasné. Jablonec má momentálně náskok čtyř bodů na postupovou skupinu. Hodilo by se mu více dohrát ročník, či ukončit? Pravděpodobně ukončit, ovšem Pelta je obchodník a dokáže najít benefity v každé situaci.

Baník Ostrava

Majitel Baníku investuje do fotbalu miliony. V současné tabulce je klub na postupových příčkách s minimálním náskokem, pokud by se dohrávala soutěž do konce, šlo by o zrádné vody. Logickým uvažováním by Baník měl být proti dokončení ročníku v úplné podobě a pravděpodobně i proti zkrácenému dokončení. Stanovisko klubu však nikde dohledatelné, ani z náznaků, není.

Mladá Boleslav

V Boleslavi rozhoduje Jaromír Šeterle, vlivná figura fotbalového zákulisí. V rozhovoru pro Aktuálně.cz z 8. dubna poměrně jasně naznačuje, jaké rozhodnutí podpoří. Dušana Svobodu označuje za osobu ve střetu zájmů, odmítá anulování ročníku a zároveň říká, že nadstavbu považuje za nesmysl13. Pro Boleslav by bylo nejvýhodnější ukončit ročník nyní, protože by proklouzla do předkola Evropské ligy. Druhá nejvýhodnější možnost pro modrobílé bude dohrát ligu ve zkráceném režimu, protože postupovat bude pravděpodobně pět nejlepších týmů, což dokáže Boleslav obhájit. Dostat se mezi čtyři nejlepší pro postup z nadstavby je zbytečně nejistá varianta.

Sparta

Nejdůležitější hybná síla v pozadí momentálně trůní na deváté příčce ligové tabulky. Už po několikáté chybí Sparta v evropských pohárech, už po několikáté prožívá extrémně neúspěšnou sezonu, ještě stále Daniel Křetínský sanuje obří finanční ztráty letenského molochu. Dušan Svoboda bude do krve prosazovat takovou variantu, kde bude mít Sparta možnost kvalifikovat se do Evropy a uniknout alespoň té největší ostudě. Se ztrátou tří bodů na postupovou příčku potřebuje dohrát sezonu, pokud dojde na nadstavbu, její šance na poháry se zvýší, jelikož se kvalifikuje i jeden tým ze 7. – 10. místa. Pro Spartu v současné formě jde o přitažlivější variantu, než jsou nejisté bitvy ve skupině o titul, kde Letenští také mohou skončit bez možnosti postupu do Evropy.

Bohemians

I Bohemka, kterou zastupuje její majitel v Ligovém výboru LFA, by měla tlačit na dohrání sezony. V současné tabulce se nachází pět bodů za skupinou „O poháry“. Pokud dojde k nadstavbě, Klokani budou mít teoretickou šanci na Evropu. No neberte to.

Pardubice

Středočeský klub nemá zastoupení v rozhodovacím procesu Ligového výboru, ovšem zájem na dohrání ligy mít bude. Stejně jako další týmy postupující z druhé Národní:Ligy do první. V nadcházející finanční krizi, která smete ekonomicky nezdravé celky, je určitě lepší být součástí první fotbalové ligy, kde se příjmy ze sponzorských smluv násobí oproti druholigové úrovni. Pardubice by pravděpodobně postoupily v případě dohrání druhé ligy stoprocentně. Týmy, které se dále drží na postupových příčkách, jsou Jihlava a Brno, které také usilují o návrat do první ligy. V případě úplného dohrání ročníku by musely absolvovat play-off se týmy z konce tabulky F:L, v případě zkráceného ročníku není zatím forma postupu jasná. Poměrně jasné ale je, proč Dušan Svoboda zmiňuje, že v případě předčasného ukončení sezony se postupovat a sestupovat nebude (pokud Ligové grémium nerozhodne jinak).

Ostatní kluby

Na portálu eFotbal.cz se v komentáři Pavla Procházky objevila zajímavá informace, že moravské kluby, které nemají na jednání Ligového výboru LFA prakticky žádný vliv, se dohadují na společném postupu v rámci Ligového grémia14. Údajně se mělo šest prvoligových moravských klubů dohodnout na hlasování pro dohrání sezony ve zkráceném režimu (bez nadstavby). Logicky to bude pro všechny spíše výhodná varianta, Baník a Slovácko drží naději na evropské poháry, naopak Karviná, Zlín a Opava pohybující se v pásmu sestupu by pravděpodobně nesestupovaly, pokud by ve zkrácené podobě ročníku sestupoval jen jeden tým, kterým je beznadějně poslední Příbram. Náskok trojice sestupem ohrožených klubů je nyní 9, 8, resp. 3 body.

Otázka samozřejmě je, jak budou na ligovém grémiu hlasovat zástupci „šedého středu tabulky“. Týmy náležící výkonnostně do skupiny „O poháry“ by logicky měly chtít uskutečnění nadstavby. Co se týče druholigistů, nějakou naději na postupové příčky mají kluby zhruba do 6.–7. místa tabulky, kde se kupodivu nachází Ústí nad Labem, jehož zástupce sedí v Ligovém výboru LFA.

 

Shrnutí

Z výše uvedeného vyplývá, že pravděpodobnost, že projde záměr Dušana Svobody, potažmo především Sparty dohrát ligu v nezkrácené podobě, je určitě vyšší než další dvě možnosti. I přes legislativní nesmysly a nejisté termínové listiny pro tuto variantu budou hlasovat všechny kluby, které tím něco získají, i kdyby to byla jen možnost, a ne konkrétní benefit. Pro tuto variantu navíc kromě Sparty bude i další zákulisní „těžká váha“ Plzeň, která uvítá jakoukoliv možnost dostat se k mistrovskému titulu, a především možnosti hrát Ligu mistrů. Čím více času získá, tím lépe.

Na stranu Slavie se pro ukončení ročníku nepřidá mnoho týmů, možná Boleslav a Teplice, které jsou dlouhodobě v opozici k rozhodující klice v českém fotbalu. Pro by mohl být i příbramský boss Starka, jehož tým by tím pádem nesestoupil. Právě proto od něj padaly návrhy na rozšíření profesionální soutěže kvůli nastupující finanční krizi. Vyhlášení mistra v nedohraném ročníku je čistě formální záležitostí a jediný klub, který na něm bude mít zájem, jsou Sešívaní.

Pro dohrání ročníku ve zkráceném režimu tedy údajně budou hlasovat moravské týmy, k nimž by se zástupci Slavie a spol. mohli přidat jako k menšímu zlu, pořád lepšímu než dohrávání ročníku s nadstavbou. Je však otázka, jak se zařídí masa druholigových týmů, kterým z takové varianty neplynou prakticky žádné benefity.

Pravděpodobně se tedy potvrdí postup, který tak vehementně medializuje Dušan Svoboda a Ligová fotbalová asociace. Ten navíc vykládá tento postup jako jediný správný v souladu s nařízením UEFA. Ligová sezona tak přesáhne termínově do července, pokud jí do toho světová pandemie „nehodí vidle“. Otázkou, co by se dělo, kdyby propukla druhá vlna nákazy, se pravděpodobně nikdo nezabývá.

 

P.S.:

Článek jsem sestavoval dopoledne 30. dubna. Už večer vláda aktualizovala data (z původního 25. května na 11.), ovšem s dodatkem, že v případě nepříznivého výhledu počtu nakažených se mohou opět změnit. Tento článek tedy bere v potaz původní termín konce května jako pravděpodobný začátek sportovní soutěže. Pokud LFA svolává Ligové grémium na 12. května, dokud formálně nerozhodne tento orgán, asi by profesionální soutěže neměly začít.

 

Zdroje:

Komentáře (54)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    SirCohen     před 5 lety 01.05.2020 09:55 |  
    4 3

    A co se stane, když se objeví první nakažený hráč? A proč bude právě z Příbrami?:)


    Komentář byl uživatelem upraven (01.05.2020 10:19) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

      Dr. Fe1     před 5 lety 01.05.2020 19:11 |  
      2 11

      Klidně i ze s Plzně. A to přesně v okamžiku, kdy se ukáže, že už nás nemůžou dohnat .....

      • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

        mudrc     před 5 lety 01.05.2020 20:19 |  
        6 7

        Promin, ale ze s Plzne rekne jenom prazak, nebo debil. Doufam, ze jsi z Prahy.

        • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

          Karel13     před 5 lety 02.05.2020 10:12 |  
          7 2

          To já zas doufám v to druhé ...

          • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

            Wulfstan (přítel SN)     před 5 lety 02.05.2020 16:41 |  
            4 3

            Já nedoufám ani v jedno, první předpokládám, druhým jsem si jist!

        • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

          Leksel     před 5 lety 02.05.2020 17:00 |  
          1 0

          Na tenhle patvar jsem už alergickej, mám celkem rozsáhlý příbuzenstvo z máminy strany na Chodsku, ale tohle tam nikdo nikdy neřek' a ani jsem to od žádnejch rodilejch Západočechů nikdy neslyšel. To vymyslel ňákej jouda a akorát tím jen przní jejich krásný nářečí, přičemž to pravý chodský považuju za nejmalebnější.

          • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

            mudrc     před 5 lety 03.05.2020 07:28 |  
            3 3

            Napodobne. Takovouhle blbost v Plzni ani okoli nikdo nerekne, tedy vyjma Dr.Fe

            • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

              Dr. Fe1     před 5 lety 05.05.2020 02:03 |  
              2 8

              Ale řekne. I v Plzni mají někteří lidé smysl pro humor. Já bydlím v Praze a na plzeňsku mám chalupu a dost známých a tvaru ze s Plzně se obvykle všichni zasmějou.

              • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

                mudrc     před 5 lety 05.05.2020 13:08 |  
                4 3

                Kde ze mas tu chatu? Tenhle patvar se zde na Plzensku kde ziju nepouziva ani kdyz se chceme od srdce zasmat.

                • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

                  wimpy     před 5 lety 05.05.2020 13:29 |  
                  3 0

                  To je představa nás pražáků o tom, jak vypadá plzeňský dialekt. Také ho používám. Ruku do ohně bych za to nedal, ale nepřišel s tím Honza Vyčítal? :-)

                  • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

                    kjandourek (admin)     před 5 lety 05.05.2020 14:54 |  
                    0 0

                    Já to snad poprvé slyšel od Míši Leichta - frontmana plzeňské skupiny Cop... mimochodem táty herečky Kristýny Leichtové...

                    • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

                      Edenjejenjeden     před 5 lety 05.05.2020 15:49 |  
                      1 0

                      To je divný,protože zrovna Leichtová se právě proti podobnému výrazu ostře ohrazovala v Show Jana Krause....
                      P.S Je vidět ,že už nám všem ten fotbal hodně chybí :-)))

                      • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

                        kjandourek (admin)     před 5 lety 05.05.2020 15:53 |  
                        2 0

                        No on je velkej pohodář a taky mám dojem, že to spíše shazoval: "My jsme k Vám přijeli ze z Plzně, jak říkáte Vy, pražáci..." ... nebo tak nějak :-)

                • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

                  Dr. Fe1     před 5 lety 05.05.2020 20:17 |  
                  3 7

                  Lidi si z toho dělají srandu právě proto, že je je jim k smíchu, že je jim používání tohoto tvaru přisuzováno. Ne že by to říkali přirozeně. Prostě to jen někdy říkají naschvál - když chtějí pražáky popíchnout a společně se tomu zasmějeme. Podobně jako když můj známý Vietnamec říká, samozřejmě že žereme psy a kočky, dneska jsme měli micku kung pao ...

                  Lidi co jsou v pohodě tyhle pověry narozdíl od vás neprožívají něják úkorně, ale mají z toho naopak srandu a obracejí to ve vtip.


                  Komentář byl uživatelem upraven (05.05.2020 20:24) . Zobrazit původní komentář

          • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

            Dr. Fe1     před 5 lety 05.05.2020 02:04 |  
            2 8

            Asi nejezdíš na plzeňsko nebo se nestýkáš s lidma co mají smysl pro humor

        • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

          Dr. Fe1     před 5 lety 05.05.2020 02:01 |  
          3 10

          Nežereš maso, nepochopíš vtip .... (to je taky citát, abych tě předem upozornil)

          Nepřestává mě překvapovat, že tady lidi obecně nemají smysl pro humor a nechápou narážky na české filmy, cimrmany a podobně ....... přitom Slávii dřív fandili spíš chytřejší lidi.

          Co mě mrzí ještě víc, že navíc mají mnozí potřebu psát urážky , když něco nepochopí. Fakt by to nešlo bez toho ? I kdybych "ze s Plzně" myslel vážně, tak nevím proč kvůli tomu urážet ?


          Komentář byl uživatelem upraven (05.05.2020 02:41) . Zobrazit původní komentář

  2. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    Dennis     před 5 lety 01.05.2020 10:27 |  
    9 0

    Super, díky za perfektní shrnutí. Když u o tom nepíšou nikde jinde, pojďme se o tom bavit alespoň my tady.

    Ta moravská koalice by to Svobodovi podle mě mohla trochu narušit. Je to 6 týmů, ale ve druhé lize, pokud budeme počítat i hraniční Jihlavu, je také 6 moravských celků (Brno, Vítkovice, Líšeň, Třinec, Prostějov a Jihlava), to už je celkem 12 týmů. Pokud by s nim hlasovala Slavia, Teplice a Boleslav, jsme už na 15 týmech.

    A pak tím ještě mohou zamíchat zejména Liberec (při dohrávce zápasu v Teplicích se může posunout tuším na "evropské" místo, při průměru bodů na zápas tam asi bude už nyní), Jablonec (podle mě musí být hlavním zájmem Pelty současné třetí místo, to si nemůže dovolit pustit, je to pro ně výhodná vstupenka do evropských pohárů) a Příbram, která by v případě okamžitého ukončení zřejmě nesestoupila, což ji jinak asi nemine... To už se bavíme o 18 potenciálních týmech...

    A nevím, jak to mají týmy z chvostu druhé ligy, vyplatí se jim dohrávat soutěž? Náklady na uskutečnění zápasů, na bonusy a platy pro hráče, versus minimální zisky ze vstupného a další eventuální příjmy? Tam fakt nevím, co je pro ně lepší.

    Kéž by se protlačila podle mě rozumná varianta pokusit se dohrát základní část, pak dle tabulky po 30 kolech stanovit postupující do Evropy, vyhlásit mistra, eventuálně poslat poslední tým do druhé ligy. Asi aktuálně nejvíc regulérní varianta, i když pochopitelně nikdy nebude zcela spravedlivá, protože hrát s diváky a bez diváků je prostě velký rozdíl. A třeba Plzeň tím, že bude hrát na Letné, ve Vítkovicích a v Edenu bez diváků prostě výhodu získá, to je nepopiratelný fakt.

    • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

      JS (přítel SN)     před 5 lety 01.05.2020 10:51 |  
      2 0

      No, je to slušnej guláš a samozřejmě ty druholigové týmy jsou dost nečitelné bez znalosti zákulisí. Hlavně je naprosto nesmyslný ten pozdní termín, protože Grémium mohlo jednat klidně už tento týden. Navíc do toho neustále vnáší zmatek vláda, která teď sice umožnila akce od 11.5., ale čísla nakažených právě začala stoupat, a otázka je, co za týden zase pozavírají...

  3. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    arestei     před 5 lety 01.05.2020 10:53 |  
    15 1

    Supr článek. Já si zachovávám naivní optimismus tím, že snad přece ta "šedá" masa uprostřed tabulek obou lig snad vezme rozum do hrsti a přijmou možnost vysrat se na zájem sparty a plzně. Zprava i zleva, a to dokonce i v mezinárodním srovnání, se prostě o kompletním dokončení soutěží téměř nikde nemluví. Těch problémů, co vzniknou bude prostě ranec a dohrávat teď celou soutěž je nesmysl.
    Stejně jako je nesmysl anulovat soutěž, když víc než polovina byla odehrána. Nevím, co komu pomůže, když se soutěž anuluje. Do pohárů (naštěstí) UEFA řekla jasně, jak se má jít, takže nevím, co komu pomůže, že se ročník bude anulovat. Naopak se tím vystavuje LFA hrozbě žalob, jelikož, a furt to všude opakuju, soutěžní řád JASNĚ říká, že titul má klub, který dosáhl nejvíce bodů! Soutěžní ročník zahajuje i ukončuje řídící orgán (LFA), takže ani s předčasným ukončením v podobě usnesení Ligového grémia by nebyl problém. Domnívám se, že jakýkoliv jiný postup je prostě na hraně nebo do konce za hranou zákona.

  4. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    fps     před 5 lety 01.05.2020 16:20 |  
    2 10

    ono už ale pomalu jde spíš o to, jestli vůbec sporty, ale třeba i kultura kam chodilo plno lidi někdy vůbec začnou, protože jestli na podzim a nebo v dalších letech přijdou další vlny, a třeba i něčeho o hodně horšího než je tomu v současnosti, tak je se sportem a třeba kulturou prakticky úplný konec, bez diváku se ani jedno nedá pořádně dělat

    • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

      SirCohen     před 5 lety 02.05.2020 10:02 |  
      6 3

      Jen aby se neobjevila spíš epidemie průjmu z předpos.anosti

      • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

        fps     před 5 lety 02.05.2020 18:23 |  
        2 1

        tak kdyby bylo jen na mě, tak lidi pustím do ochozů, ale mám spíš obavy z toho, že celé dohrání dlouhodobé soutěže, celé ligy s plno diváky v ochozech už jen tak nebude

  5. Toť otázka

    Dr. Fe1     před 5 lety 01.05.2020 18:58 |  
    7 7

    Zásadní věc je, co se bude dít, když se někdo nakazí. Já bych byl i pro dohrání, ale tohle může dohrání celé rozbourat.

    Jinak je potřeba donutit slizké sparťanské lumpy v čele se Svobodou, aby se řídili tím co doporučuje UEFA (na kterou se odvolávali, dokud se jim to hodilo), tedy vyhlásit mistra i sestupující, postupující atd. i když se soutěž nedohraje. Teď se hajzlíci najednou k UEFA nehlásí, když se jim to nehodí do karet.

    • Re: Toť otázka

      slamacek (přítel SN)     před 5 lety 03.05.2020 23:06 |  
      3 0

      jednoznacne musi do karanteny vsichni, kteri s nakazenym prisli do styku. neumim si predstavit jiny scenar. ono by to bylo i dosti pravne komplikovane vysveltovat napr. OSVC ktera bude v karantene, protoze prisla do styku s nakazenym a jina OSVC by si mohla vesele kopat (tedy vykonavat svoji cinnost) dale. Neumim si predstavit vladu co by toto posvetila. Ale u nas je samozrejme vsechno mozne... Ja se spis ptam, je doopravdy nutne dohravat? kvuli tem cca 100 milionum? no a jake budou vydaje? tedy kolik tim vlastne kluby ziskaji?

      • Re: Toť otázka

        Dr. Fe1     před 5 lety 05.05.2020 02:11 |  
        0 7

        Uvidíme jak to nakonec dopadne. Já jsem si nejdřív myslel dohrát - ale pořád mám tendenci si to idealizovat, že se nikdo nenakazí a nepřipouštět si tu nepříjemnou variantu s nakaženými ... takže to bude asi hodn+ě pochybné.
        Je ale otázka i do budoucna, jestli Covid nezmizí, jakože bohužel asi ne, tak by nešlo bez tohoto rizika pořádně hrát ani v další sezoně ...... asi bude časem nutné vyjednat variantu bez karantény pro ostatní, protože jinak to nepůjde.

  6. Mistr

    Merlinus (přítel SN)     před 5 lety 01.05.2020 19:59 |  
    17 0

    Já hlavně nechápu v čem je problém vyhlásit mistra? Pokud se soutěž z jakéhokoliv důvodu bude muset ukončit dřív, tak proč by se nemohl vyhlásit mistr? Jde vlastně jen o formální záležitost, nikomu tím neuškodí a ten nejlepší tým je jasný. Kdyby byla na prvním místě Sparta, tak se Svoboda přetrhne je vyhlásit. Nevyhlásit mistra je jen obr sviňárna ve stylu, když mně chcípla koza, tak ji sousedovi taky zabijeme... Prostě jen truc.

    • Re: Mistr

      kalex     před 5 lety 01.05.2020 22:58 |  
      12 1

      Nikdo nikdy taky nezapomene, že ti lůzři v rozkladu končíc jako devátí a tlačení tím zmrdem,... to je ta jejich železná sparta.

    • Re: Mistr

      dalislavista     před 5 lety 02.05.2020 10:48 |  
      16 0

      Problém vyhlásit mistra je v tom, že není na 1. místě Sparta.

    • Re: Mistr

      Dr. Fe1     před 5 lety 05.05.2020 02:12 |  
      2 7

      I podle doporučení UEFA má být mistr vyhlášen. Z toho se bude had Svoboda těžko vykrucovat.

  7. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    iwanowicz     před 5 lety 02.05.2020 10:02 |  
    5 0

    Dohrat ligu bez nadstavby se jevi jako rozumna moznost. Kazdopadne, ja jako fanousek o nicem jinem nez o dalsim titulu z tehle skvele rozjete sezony vubec nepremyslim. :)

  8. Morava

    SKEP     před 5 lety 02.05.2020 10:59 |  
    0 2

    Bez jakékoliv znalosti kuloárů či jiného zákulisí vidím zájmy druholigových moravských klubů následovně:
    Fotbalovou Moravu ve FNL dělím do 3. dvoučlenných skupin. První skupinu, říkejme jí "Určitě hrát", tvoří exligové kluby z čela tabulky s reálnou šancí k návratu mezi elitu. Stadiony v JIráskově i Srbské ulici splňují kriteria FAČRu, na rozdíl např. od Pardubic, jež by hrály ligu v azylu. Snahou Jihlavy i Flintůvky je jednoznačně hrát a postoupit.
    Ve skupině druhé, zvané "Nehrát" jsou kluby z Prostějova a Vítkovic, oba bojující o přežití, v případě Vítkovic se proslýchá, že nejen sportovní. Zastavením FNL se zachrání, aniž kopnou do balonu.
    Skupinu třetí, pracovně pojmenovanou "Kam vítr, tam plášť" představují zástupci klidného středu tabulky, jejichž rozhodnutí ovlivní "výhodná nabídka". Vzhledem ke skutečnosti, že v kádru Líšně je řada hráčů hostujících ze Zbrojovky, nepředpokládám sebemenší řevnivost či dokonce nevraživost mezi oběma brněnskými kluby. V Líšni tak budou pravděpodobně hájit zájmy svého slavnějšího souseda. Případný posun Zbrojovky o patro výše přinese Brnu snad jediné negativum - jihomoravská metropole přijde o ostře sledované derby. Ještě za normálních okolností měl vzájemný souboj početnou diváckou kulisu, na Srbskou si našlo cestu přes 8.000 diváků! Jinak měla Zbrojovka průměr necelé 3.000. K odvetě (zatím) nedošlo a při neznalosti vztahů mezi tábory brněnských fandů neumím vyhodnotit, zda souboje na našlapaném líšeňském stadionku představují pro domácí pořadatele splněný sen či spíše noční můru. A Třinec? Musím přiznat, zde se neorientuji. Pouze věřím, že kvůli jedné dlouhé cestě do Ústí n/L železáři celou sezonu nepohřbí...
    Při pohledu na tabulku FNL tak mohu konstatovat, že pro pokračování zvednou ruku 3 moravské kluby. proti 2 a u jednoho skutečně nevím. Při tomto rozboru jsem vycházel z předpokladu, že vítěz FNL postupuje přímo, celky z 2. a 3. místa hrají baráž, dva poslední týmy nahradí lepší z kvalifikace vítězů ČFL "A" a ČFL "B" a leader MSFL.

    • Re: Morava

      JS (přítel SN)     před 5 lety 03.05.2020 09:08 |  
      0 0

      Díky za skvělé doplnění.

      • Re: Morava

        SKEP     před 5 lety 03.05.2020 13:00 |  
        0 1

        Váž. kolego JS, dovolte mi reagovat na myšlenku vyjádřenou v odstavci "Zainteresované subjekty"
        Začnu u Bohemians. Jak správně uvádíte, Klokani ztrácí na skupinu "semifinále Evropa" pět bodů a jejich motivací by mělo být o EL sportovně zabojovat. Nicméně stále jsou přikováni na pozici ve skupině o záchranu a pět bodů je dělí nejen od posunu výše do semifinálové skupiny, nýbrž i opačným směrem od zrádné baráže. Nelze tak vyloučit variantu, že u Botiče dají pragmaticky přednost onomu pověstnému vrabci v hrsti, zde v podobě jistého udržení mezi elitou.
        A nyní vystupme do horních pater tabulky. Tady hovoříte o 5. vstupenkách do Evropy - kluby z 1. a 2. místa LM, z 3. až 5. místa EL. Viděno touto optikou bude důležité, jak se Liberci dopočítají body za nesehrané utkání na teplických Stínadlech. Metodiku tohoto dopočtu neznám a velmi mne zajímá její princip. V aktuální tabulce je 5. FKMB (37 bodů), 6. Slovácko (37) a 7. právě Liberec (36). V tuto chvíli jde do Evropy Boleslav (lepší skore, se Slováckem dvakrát remizovala). Ovšem pozor, je tu dopočet! Jestliže Liberci dopočítají jeden bod, na 37. bodech se sejdou všechny tři výše jmenované týmy. V jejich případné minitabulce pak patří prvenství (ale pouze teoreticky, s FKMB hrálo 2x) Slovácku. Bodový dopočet Liberce se tedy výrazně dotkne zájmů FKMB a Slovácka. Budou-li severočechům dopočteny body 2, dotáhnou se na 4. Baník (38), s nímž mají lepší vzájemný zápas.
        Bodové dopočty za nestejný počet odehraných utkání patrně bodou za jistých okolností klíčové. Jestliže se někdo v této problematice orientuje, poprosím ho o vysvětlení. Díky.

        • Re: Morava

          Dobi     před 5 lety 03.05.2020 15:16 |  
          2 0

          Všechny rozbory našich "součtenářU" mají v drtivé většině hlavu a patu. Protože všichni jsme především milovníci fotbalu, fanoušci v tom nejlepším slova smyslu. A když čtu ty nevyjasněné lobbistické názory některých takyfunkcionářů, musím si připomenout svoji vojenskou službu téměř před 50 roky. Pro mě osobně to byla výborná škola - z hlediska lidského, fyzického i národnostního. Sloužil jsem ve "svých" severních Čechách, ale převažovali bratia Slováci. Tehdy jsme - aspoň my - byli především Čechosloiváci... A sloužili se mnou i dva kluci ze Záhorí, z obcí Grob, kde žili lidé, kteří přišli kdysi z Chorvatska. A někdejší srbochorvatština měla i hlásku c s čárkou, tedy Ć (i některým hráčům Slavie končilo příjmení na ć a někdy se chybně přepisovalo jako naše č. Ale co je důležité - mělo dva póly výslovnosti - hlavně v Srbskou spíše "ť", na západě pak jako naše "č". A oni často říkávali, když o něčem pochybovali: JE TO ĆAŠKÉ (píši foneticky)... Opět jsem si v této diskusi na to vzpomněl. Je to čašké, sladit lokální zájmy všech... Uvidíme, zda vyhrají lumpárny nebo snaha o objektivní přístup... JE TO ĆAŠKÉ...

          • Re: Morava

            SKEP     před 5 lety 03.05.2020 17:14 |  
            3 1

            Máte pravdu p. Dobi, pro ČSLA byl etnofaulismus typický. V československé lidové armádě se její členové dělili na zajebané Čehúny a zkurvené Čoboly. Sever Moravy tvořili Chachaři, Pšonci a Prajzaci. V Čechách měli výsadní postavení zapíčení Pražáci neboli Švédi, na Slovensku Východňári. Samostatnou jednotku pak představovali Maďaři, kteří s oblibou těžili z jazykové bariéry. Řada vojáků z povolání, řečených lampasáci, hovořila komickou směsí češtiny a slovenštiny, podobně jako v současnosti premiér Babiš. Nicméně nejlepší přítel vojáka, chlast, veškeré národnostní třenice vždy dokázal překonat. Čech, Slovák, Moravák, Polák, Maďar, Rusín se vždy společně zlili skutečně bratrsky. Nynější pan prezident by byl na ČSLA hrdý!

  9. nedohrát

    ColinSKS     před 5 lety 02.05.2020 11:31 |  
    4 7

    vyhlásit mistra a pořádně potrénovat pro dalši sezonu. hra bez diváků je o ničem a my jsme kvality ukázali. a doufat že do července se tím svistvem něco stane. tupolev svoboda neví, co by se dělo, kdyby jeden fotbalista měl pozitivní test. a to je klidně možné.

  10. Mělo by se brát také na zřetel

    první rytíř     před 5 lety 02.05.2020 11:34 |  
    2 0

    Kvalitní souhrnný článek. Chybí mi však v něm dvě věci. První, pokud bude vedení soutěže skutečně tlačit hráče, aby podepsali revers, že si jsou nebezpečí nákazy vědomi a hrají tak "na vlastní triko", Slavia do toho i díky JT rozhodně nepůjde a myslím si, že se přidají mnozí další. A za druhé. Není zde vyčísleno kolik to bude kluby stát, když budou nuceni dohrávat kompletní soutěže. V případě Slavie případný podíl na tv právech z takových budoucích zápasů je, jak bylo uvedeno, menší, než náklady na pořadatelství. U jiných to nebude jiné! To jsou tedy věci, které plánované shromáždění bude rovněž muset brát na zřetel! No a pokud nebudou vyřešeny i ty otázky kolem smluv, tak také není o čem mluvit.

  11. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    kedul     před 5 lety 02.05.2020 14:33 |  
    1 0

    Souhlasím, pokud vláda dohrání ligy přímo nezakáže, že by LFA její předčasný konec jen obtížně vysvětlovala nejen UEFA ale taky sponzorům i O2TV. Na druhé straně si myslím, že tradiční formát o třiceti kolech základu by byl dostatečně vypovídající i spravedlivý. https://sport.aktualne.cz/fotbal/ceska-liga/svoboda-pokud-ligu-zrusime-obrovsky-riskujeme-ucast-v-pohare/r~f30ebb028c5911eaa25cac1f6b220ee8/ Na druhé straně není možné, aby riziko případné nákazy bylo jen na vrub osobní odpovědnosti jednotlivých hráčů.


    Komentář byl uživatelem upraven (02.05.2020 14:44) . Zobrazit původní komentář

  12. Hlasovani

    Mike     před 5 lety 02.05.2020 19:51 |  
    0 0

    Tak bude se hlasovat o prodloužení sezóny po 30. červnu, ve stanovách LFA je napsáno, ze musí souhlasit nadpoloviční většina týmu v 1. a 2.lize, přitom obě ligy hlasuji zvlášť. To už je sám o sobě paskvil, protože jestli tomu dobře rozumím, tak 9 druholigových týmu muže zablokovat dohrání sezóny v 1. lize ? Pokud si to myslím špatně, tak me prosím opravte. A potom se stane co ? Někde jsem četl, ze aby se zmenil herní systém ligy, to znamená, ze by se liga dohrala po 30 kolech bez nadstavba, je nutný souhlas 2/3 ligových týmu. Prosil bych někoho, kdo zná lépe ty stanovy, zda by sem nedal vysvětlení, jak se bude postupovat na základě neschválení pokračování sezóny po 30. červnu. Děkuji.

    • Re: Hlasovani

      Mike     před 5 lety 02.05.2020 20:00 |  
      2 0

      Tak se musím opravit. Hlasuje se zvlášť o každé soutěži a hlasování nemá vliv na druhou ligu. Takže muže nastat situace, ze 1.liga odhlasuje konec sezóny , nikdo nesestoupi a 2.liga odhlasuje dohrání. Takže 1.liga bude mít příští sezónu 17 týmu. Úžasné stanovy.

  13. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    Sokrates55 (přítel SN)     před 5 lety 02.05.2020 19:55 |  
    12 6

    Dobrý podvečer přeji Vám všem.
    Děkuji JS za velmi dobře zpracovaný článek a za nastínění možných řešení v této velmi složité a vážné situaci okolo dohrání letošního ročníku ligy.
    Myslím, že ze strany vedení Slávie bylo s rozumem ukázáno na všechna možná rizika s dohráváním ligy a především bylo odkryto to, že Svoboda tlačí hráče do obrovského rizika jakéhosi "reversu", že budou sami odpovědní za případné průšvihy, a to včetně možného nakažení.
    Protože však Tvrdík a Slávia opět čelí skrytému obviňování hlavně od nestranného šéfa LFA, sparťanského Svobody, že ligu dohrát nechceme a jsme brzdou všeho "spravedlivého", pak tedy navrhuji, abychom ligu dohráli celou včetně té nesmyslné nadstavby. Zavřeme tím hubu všem těm, kteří chtějí ze Slávie udělat jakéhosi vyvrhele a sraba.
    Vidíte sami, jak pracuje demagogie. O morálce a spravedlivém průběhu ligy nám nyní kážou lidi, co lítali s kabelkou na Strahov, cinkli jaro a mají jiné "morální aktivity" v podobě dotací stylem "malá domů na Letnou".
    Pojďme se s tímhle vším svinstvem poprat a i na hřišti dokázat, že fotbal umíme a že Slavia je silným klubem včetně obrovského počtu fanoušků po celé zemi.
    Nebude to lehké, ale já věřím, že to zvládneme.
    S úctou
    Sokrates55



    Komentář byl uživatelem upraven (02.05.2020 21:43) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

      Dobi     před 5 lety 03.05.2020 14:57 |  
      10 3

      Sokrate,
      tradičně věcně, střízlivě, rozumně, spravedlivě - tedy slávisticky!
      K "výkonu" soudruha Svobody (jako stále více a více i obecně u současného dění) mě napadají různá slova nezapopenutelného a věčně aktuálního Karla Kryla:
      "Na rohu ulice vrah o morálce káže, před vraty věznice se procházejí stráže! Z vojenských pancířů vstříc černý nápis hlásá, že prvním z rytířo je VELIČENSVO KAT!" .. Byť třeba "jen" kat fotbalu, slušnosti, fair hry...

  14. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    Cross     před 5 lety 06.05.2020 20:19 |  
    6 1

    Jak jsem říkal už před časem: Budeme v Česku postupovat jako německá nebo anglická liga. Pokud tam se začne, soutěž u nás se rozběhne v podobném režimu. Bez diváků se bude hrát špatně každému, zbytek ligy bude vyrovnanější. Slavia nakonec stejně vyhraje. Máme nejlepší hráče, nejlepšího trenéra, nejlepší kondici, Jsme sociálně, a snad brzy potvrdíme, že i sportovně, nejkompaktnější tým. A máme nejlepší los. Plzeň dvakrát doma. Pojďme to urvat!!!

    • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

      Dr. Fe1     před 5 lety 06.05.2020 22:23 |  
      1 12

      Doufejme. Chci tomu věřit.

      Zranění Oliho mě ale zase nalomilo. Hušbyho (toho hlavně) ale ani MvB jsme neměli pouštět, teď nám budou hodně chybět. jasně - nikjdo nemohl vědět, že přijde nějáký koronavir, ale byl to zbytečný risk takhle oslabit kádr na jaro. Snad to Jindřich a spol. zvládnou, ale zbytečně jsme si to zkomplikovali sami.

      • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

        Joe-L     před 5 lety 06.05.2020 23:15 |  
        5 0

        Místo Olieho bude muset zaskočit Provoďák, koneckonců je to jeho flek, tak dostane možnost ukázat, co v něm je. A na kvalifikaci LM už snad bude Olie zpátky. Je to škoda, ale snad se to bude dobře hojit a bude brzo fit.
        K těm odchodům - Mick se vrátí a Hušby má tu opci podmíněnou, takže se uvidí. Já pořád našemu vedení věřím, že to zlomíme a urveme a časem z těch kluků vypiplaj skvělej tým, ze kterýho budou mít respekt i velkokluby.

        • Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

          Leksel     před 5 lety 09.05.2020 12:18 |  
          0 0

          U toho Micka bude zajímavý, v jaký formě se vrátí, zatím tam tý herní praxe moc neměl.

  15. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    Petr9608     před 5 lety 07.05.2020 16:53 |  
    1 4

    Až se budeme dívat v TV na oslavy tituly v prázdnym Edenu, tak nám bude větší teskno než po Tiraspolu nebo Teplicích. To vám garantuji.

  16. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    cheechoo1     před 5 lety 12.05.2020 07:46 |  
    5 0

    Plán by měl znít takto. Dohrát bez trapný nadstavby (tu následně zrušit úplně), pomočit Svobodu a užít si oslavy titulu v Edenu.

  17. Re: Dohrát, či nedohrát? Čtenářský článek od JS

    Dennis     před 5 lety 12.05.2020 09:07 |  
    2 0

    Jsem si teď četl rozhovor s Grygerou a Šimulikoskim. je tam načaté zajímavé téma hostování hráčů. Šimulikoski např. říká, že Slovácko si hráče hned po 30. 6. 2020 stahovat nebude, nechá je dohrát tam, kde jsou. Ale co když má někdo hráče na hostování ze zahraničí? Také ho zde nechají hrát i po 30. 6. 2020? Asi nemusí brát ohled na to, že my tady něco dohráváme, pokud třeba oni už nehrají... Nepřijdou takto nějaké kluby o hráče? A co třeba náš Mick? V Nizozemsku se už hrát nebude, takže by se mohl vrátit a v červenci za nás nastoupit? Tvl to bude slušný bordel, ještě pak budou dohady, co je a co není regulérní, když někdo o hráče přijde, někomu se zase vrátí... A do toho x hráčům končí smlouvy nebo už podepsali jinde...