Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 2. kolo

Při vítězství v Českých Budějovicích zazářili Lukáš Provod a podruhé v řadě Mojmír Chytil, který nastoupil z lavičky náhradníků. Místo nemocného Alanora hodnotí hráče tentokrát quelhar.

Zápas v Českých Budějovicích měl z mého pohledu čtyři pasáže. Úvodních deset minut byla Slavia horším týmem a nevypadala vůbec dobře, rychle přicházela o míče, směrem dopředu nebyla vůbec nebezpečná a naopak domácí se celkem lehce dostávali k pokutovému území Slavie. Po deseti minutách se slávisté zvedli a hodně jim pomohla trochu šťastná vstřelená branka. Ve zbytku první půle byli sešívaní lepší, měli dostatek nebezpečných situací, s nimi však naložili hodně ledabyle. Po inkasované brance se hra Slavie trošku rozpadla a chvíli to vypadalo, že tým opět ve venkovním zápase selže. Naštěstí po příchodu střídajících hráčů a dobré akci Chytila skórovala a zbytek zápasu už byl jednoznačnou záležitostí.

Jaké si tedy vzít ponaučení? Mezi ta pozitivní jednoznačně patří, že Slavia venku zvítězila a vstřelila tři branky. Dokázala se vyrovnat s nepříznivým vývojem zápasu, kdy přišla o vedení. Oproti minulé sezóně je tak po dvou kolech Slavia v plusu už o pět bodů, na jaře totiž s Hradcem remizovala a v Budějovicích prohrála. Výkony některých hráčů snesly velmi přísná měřítka. Růžové ale vše rozhodně není, Slavia měla pasáže, kdy nevypadala dobře, pár hráčům zápas příliš nesedl a prostor ke zlepšení jistě stále existuje.

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Ondřej Kolář - 5 - V zápase neměl moc práce, když domácí zakončovali, často to bylo mimo nebo střely obrana zablokovala. S inkasovanou brankou nic dělat nemohl, vyběhnout na prudký centr bylo nejspíš nereálné.

Tomáš Vlček - 5 - Obrana Slavie v zápase nijak zvlášť neexcelovala. Na inkasované brance se svým způsobem podíleli všichni tři stopeři. Vlček měl Ondráška před sebou a nestihl ho při zakončení ani rozhodit tím, že by se s ním dostal do souboje.

Igoh Ogbu - 5 - Ogbu neodehrál špatný zápas, ale nepředvedl nějaký těžký obranný zákrok ani nic světoborného směrem vpřed. Ani on se u inkasované branky nedostal k míči, přestože byl před Ondráškem, nutno ale dodat, že centr byl prudký a nadmíru přesný, takže byl pro oba bránící stopery Slavie téměř neřešitelný. V druhém poločase za nerozhodného stavu zablokoval střelu Čermáka z nebezpečné pozice.

Tomáš Holeš - 4 - Jeho podíl na inkasované brance byl nejviditelnější, Čmelík jej obešel velmi jednoduše. Pozice levého stopera pro něj očividně není ideální, ovšem lepší varianta se v kádru asi nenabízí.

David Douděra - 5 - Byl na hřišti jen necelou půlhodinu, než musel ze zdravotních důvodů střídat. Po jeho centru do vápna skóroval Zafeiris, ale připisovat mu zásadnější podíl na brance nelze, centr i střela byly tečované.

Oscar Dorley - 6 - Střed zálohy větší část zápasu fungoval dobře. Prvních deset minut zápasu a v pasáži po inkasované brance nicméně slávisté trošku vypadli z role a záložníci týmu kdovíjak nepomohli. Oscar se ocitl ve velmi dobré situaci na hranici vápna, místo zakončení jen hledal Lingra ve viditelném ofsajdu.

Christos Zafeiris - 7 - Zafeiris rád střílí a konečně za to byl odměněn. A nemuselo zůstat jen u jedné branky, z přímého kopu ale těsně minul bližší šibenici a další tečovanou střelu po rohu chytil Šípoš jen se štěstím. Zafeiris se po Euru a pozdním návratu do přípravy dostal do formy velmi rychle, což je pro Slavii jen dobře.

Lukáš Provod - 8 - Trenéři našli v letní přestávce Provodovi novou pozici a zápas v Českých Budějovicích ukázal, že opět mohli trefit hřebíček na hlavičku. Provod odehrál jeden ze svých nejlepších zápasů po svém zranění, připsal si gól a asistenci a byl týmu velmi platný i v dalších situacích.

Mick van Buren - 6 - Mick se mi z útočné trojice líbil nejvíce. Byl neustále aktivní, chtěl míče, pomáhal ve výstavbě, do zakončení se však nedostal.

Václav Jurečka - 4 - Jurečkovi start do sezóny nevychází. V tutovce neobešel Šípoše, v dalších situacích střílel mimo bránu a působil poněkud ležérně.

Ondřej Lingr - 5 - Lingr se dostal do sestavy na úkor Matěje Juráska, že by ale šlo o výrazné zkvalitnění sestavy, to mi nepřišlo. Sice hezky vysunul do tutovky Jurečku a celkově byl v první půli dostatečně aktivní, ve druhém poločase se ale ze hry úplně vytratil. Při Oscarově šanci naběhl do dvoumetrového ofsajdu a navíc tu situaci stejně neproměnil. Proti Hradci Králové byl jako střídající hráč nebezpečnější.

Lukáš Masopust - 6 -  Šel do hry téměř bez rozcvičky, ale nebylo to nijak znát. S ním na hřišti vypadá hra Slavie trošku jinak než s Douděrou, nejde ale nutně o změnu k horšímu. Plusové body má za druhou asistenci u vítězné Provodovy branky.

Ivan Schranz - 6 - Přítomnost Ivana Schranze na hřišti znamená nebezpečí pro branku soupeře. Nejvíc zaujal dvěma asistencemi do šancí Tijanimu.

Mojmír Chytil - 8 - Jeho příchod na hřiště opět znamenal branku v soupeřově síti. Tentokrát rovnou dvě, v prvním případě Chytil krásně udržel míč ve vápně a poslal jej do ideálního místo pro zakončujícího Provoda. V druhém případě Chytil neméně krásně skóroval sám patičkou. Vybojoval navíc ještě penaltu, tu však sám neproměnil, proto nemá ještě vyšší známku.

Petr Ševčík a Muhamed Tijani nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce. Tijani však zaujal jak tím, že se dostal do dvou vyložených šancí, tak tím, že žádnou z nich neproměnil.

2 - Neděle 30. 07. 2023 15:00

Fortuna liga, 2023/2024
1 - 3
0 - 1
SK Dynamo České Budějovice
SK Dynamo České Budějovice

52. Ondrášek

SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

13. Christos Zafeiris
74. Lukáš Provod
84. Mojmír Chytil

Komentáře (59)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    mig52     před 10 měsíci 01.08.2023 20:45 |  
    13 4

    Hodnotitel jde vždy s kůží na trh a za odvahu zaslouží klobouček. Oponentů je hodně a každý to vidíme ze svého pohledu. Já hodnocení tleskám, jen si dovolím nesouhlasit s názorem, že se lepší varianta v kádru, než s Holešem na levém stoperu, asi nenabízí. Za mne nabízí. I z Quelharových slov je cítit, že to není optimální řešení.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      levap     před 10 měsíci 01.08.2023 21:04 |  
      8 1

      Souhlasím. Bohužel tady se spojila dohromady Holešova slabá forma a nevhodný post. Věřím, že pokud by měl svoji formu z minulého roku, ani ten levý stoper by pro něj nebyl tak velký problém. Nyní je na trenérech najít pro tuto pozici lepší variantu.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      dauby     před 10 měsíci 02.08.2023 21:02 |  
      2 1

      Holeš je úplně z formy a ještě navíc mu nesedí pozice levého stopera. Tam by určitě měla přijít příště změna.

  2. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    knl66 (přítel SN)     před 10 měsíci 01.08.2023 21:13 |  
    10 3

    Holeš se zatím do své stabilní formy nedostal, na inkasované brance má největší podíl, Čmelík z něj udělal obyčejného diváka. Dovolím si nesouhlasit se slovy quelhara, že Vlček měl Ondráška při zakončení rozhodit tím, že by s ním šel do souboje - Ondrášek byl ve vápně a při nějakém razantnějším souboji a dnešním nejednotném metru by hrozila penalta. Když už, tak měl míč odhlavičkovat Ogbu.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Mijk     před 10 měsíci 02.08.2023 11:12 |  
      4 0

      Jít do souboje neznamená faulovat.. Já bych řekl, že se měl souboje alespoň zúčastnit, tím mám na mysli aspoň s ním skákat, zkomplikovat mu to.. Ale souhlasím s Wimpym, že když se sejde rychle a přesně kopnutý centr do ideálního místa s rychlým náběhem útočníka, tak to je z principu v podstatě nebránitelné..

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        knl66 (přítel SN)     před 10 měsíci 02.08.2023 16:08 |  
        1 0

        Ale vždyť píšu, že mělo dojít ke snaze míč odhlavičkovat - jenže ze strany Ogbua, ten tam byl v lepším postavení než Vlček.

  3. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    p!erreCORE     před 10 měsíci 01.08.2023 21:46 |  
    20 3

    Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením, že Zafiho branka byla šťastná. Podle mně byla hlavně krásná.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Cabr3     před 10 měsíci 01.08.2023 23:11 |  
      3 5

      ono by to tam zaplulo i bez té jemné teče. golman totiž neviděl a tak by se stejně jen ohlédl. mrzí ta druhá střela, kdy to vyloženě golmana trefilo na čáře.

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        Karel13     před 10 měsíci 02.08.2023 00:17 |  
        5 1

        Tam ho zase jemná teč zachránila, jinak to šlo mimo brankáře ...

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      mig52     před 10 měsíci 02.08.2023 07:03 |  
      8 1

      Jasně, vždyť když nestřílíš, nemáš štěstí a nedáš gól. Tolikrát jsme tu lomili v poslední době rukama, že naši ogaři málo střílí z vápna či zpoza něho a teď, když to klapne, trochu dehonestujeme hezké góly štěstím. Je jasné, že pokud před střelcem stojí ve vápně cca10 hráčů je velká pravděpodobnost, že to některého trefí a pak se děj vůle boží!

  4. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    Ferguss     před 10 měsíci 01.08.2023 21:46 |  
    6 6

    Za mě je hrozně těžké hodnotit Provoda. Protože za mě to bylo v prvním poločase docela slabé. Konkrétně nedůrazné bránění, leckdy spíš stínován, a nevykrývání prostorů. Obecně jeho pohyb byl málo výbušný a pomalý, jako by chyběla kondice. Pak se ve druhém poločase trefil a najednou to byl ten hráč, kterého si pamatujeme před zraněním. Tak snad výkon z druhého poločasu přenese i do dalších utkání.

  5. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    japhy     před 10 měsíci 01.08.2023 21:53 |  
    6 2

    Tvl, přísnej quelhar.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Hesmir (přítel SN)     před 10 měsíci 02.08.2023 08:49 |  
      2 0

      ale jakože to rozložení bodů se mi líbí. Není to půl kádru strejný body s dodatkem 5+ nebo 6- :))

  6. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    Quentin     před 10 měsíci 01.08.2023 21:54 |  
    14 1

    Ad Lingrovo zakončení z 2m ofsajdu po střele Oscara. Mně hlavně přišlo, že to úplně zadrbal Osky, měl z té pozice střílet. Kdyby to udělal hned, možná to gólman vyrazil a Ondra mohl dorážet. Tak tu akci na zlomek vteřiny zabrzdil, rozběhnutý Lingr už s tím nemohl udělat vůbec nic. Popisuju svůj dojem z akce, jaký jsem měl hned po jejím dohrání.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      martyni (přítel SN)     před 10 měsíci 01.08.2023 23:22 |  
      2 0

      Podle mě si Oscar mic blbě zpracoval směrem do středu, kde proti němu stal obránce, navíc dělal otočku a ztratil rychlost, pak už těžko mohl střílet mohl jen pichnout mic lingrovi před bránu. Chtělo to lepší převzetí míče.

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        Hesmir (přítel SN)     před 10 měsíci 02.08.2023 08:57 |  
        1 0

        Nestál kousek za Lingrem (ne v offsidu) Jurečka? Podle mne by to stíhal i on. Škoda, pěkná akce.

  7. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    IJS     před 10 měsíci 01.08.2023 23:02 |  
    5 6

    Hodnocení asi objektivní i jeho zdůvodnění. Všichni, včetně medií, jsou nadšeni z výkonů Lukáše Provoda, ale já bych trochu ubral! Jeho pohyb je málo dynamický a celkově pomalý a to je právě u wingbeka velký problém. Z tohoto postu se netvoří hra, ale tam se jezdí jako "pila". Lukáše mám rád a jsem rád, že se zase vrací do sestavy, ale toto není jeho místo v sestavě! Myslel jsem si, že se s odchodem Davida Juráska zapojí Tomič a zatím nic.. Co si vzpomínám , tak na Slovácku to byl "lajnový jezdič" po pravé straně! Přes Douděru s Masopustem to půjde těžko, ale jako alternativa na levý kraj mi přijde jako ložená.

  8. Málokdy se s hodnocením shodnu,

    Slávista 51     před 10 měsíci 01.08.2023 23:17 |  
    2 1

    pro přísnost - dnes s ním docela souhlasím i přes tu výhru.

  9. Hodnocení slávistů 2. kolo.

    Myšák     před 10 měsíci 02.08.2023 06:31 |  
    8 0

    Hodnocení se mi líbí, i když je trochu přísnější. Naše obrovská síla je v silné a nadupané lavičce! My, kdyby to šlo, tak můžeme okamžitě vyměnit celý
    manšaft, a kvalita moc neutrpí. Kdo to má???
    Tak je to spravne, a tak to ma byt!


    Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2023 06:35) . Zobrazit původní komentář

  10. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    lantsmit     před 10 měsíci 02.08.2023 08:58 |  
    5 8

    Obecně známky nastaveny přiměřeně našemu výkonu proti soupeři, kterého bychom měli přehrát s větší dominancí, aby mohly být o stupeň vyšší.

    Provodova osmička mi přijde moc, dozadu to mělo k optimu dost daleko. Lingr vysunul Jurečku do gólový situace hned dvakrát, za mě minimálně šest, a to i za perfektní pohyb a pomoc defenzivě. V tom byl jednoznačně lepší než Jurečka s Burenem

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      habroš     před 10 měsíci 02.08.2023 13:11 |  
      4 2

      Souhlasím s tvým hodnocením Lingra, neuvěřitelně dobré krytí míče a dva krásné pasy. Kromě toho quelharem konstatování, že naběhl Oskarovi do 2m ofsajdu, není přesné. Všichni očekávali, a tedy i Lingr, že Oskar bude ve své tutovce střílet, takže dobíhal dorážet případně odražený míč.

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        Maeden (přítel SN)     před 10 měsíci 02.08.2023 15:11 |  
        10 1

        Nerad kazím radost fakty, ale hráč je i při případné dorážce v ofsajdu stejně jako při přímé přihrávce.
        A Lingr asi dvakrát předvedl moje oblíbené "proč bych ti přihrával, když k tobě můžu za chvíli dokličkovat".

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          lantsmit     před 10 měsíci 02.08.2023 15:49 |  
          2 10

          Narozdíl od Micka si Lingr může driblink sem tam dovolit, stejně jako si to mohl v podobných situacích dovolovat Olayinka. Ba dokonce to od obou jistě je a bylo vyžadováno i samotným realizákem. Nemůžeme mít na hřišti jen posunovače balónů jako Mick. Navíc to byly několikrát situace, při kterých by ani případná přihrávka nebezpečí pro soupeře nezvýšilo, tzn. že tam nebyl v danou chvíli správný pohyb / nabídka od spoluhráčů.

          Celkově se nemůžu zbavit dojmu, že někteří diskutující promítají do hodnocení Lingrových výkonů jeho nový status - přinejmenším podezřelého nevděčníka, kterému není Slavie dost dobrá.

          Když pak čtu, že zase takový zázrak Lingr není a že bude mít co dělat, až se k němu otočíme zády my - což se tady taky několikrát objevilo jako vhodná strategie - aby si vůbec nějaký rozumný angažmá našel, tak to už je zcela za hranou přijatelnosti.


          Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2023 15:51) . Zobrazit původní komentář

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            Maeden (přítel SN)     před 10 měsíci 02.08.2023 16:53 |  
            7 0

            Ano a pak tam byly dvě situace, kdy šel s balonem směrem k volnému hráči, který musel brzdit na ofsajd lajně, nebo ho ignoroval a šel dozadu. De facto v kostce naše loňská zpomalovací hra, kdy si dá každý s míčem dá dotek navíc, abychom náhodou nešli nesportovně na bránu v přesile.
            Ostatně Olayinka taky "uměl" nekoukat okolo a zkoušet přejít přes tři hráče s 95% rizikem ztráty. Pochybuju, že zrovna za tyhle excesy ho trenéři chválili.
            Zbytek je spíš případ projekce pro psychologa.
            Nikdo nechce držet hráče do důchodu, ale odchody zdarma se pochopitelně nelíbí žádnému slávistovi, možná lidem typu Podroužek. Člověk přející Slavii nechce, aby se opakoval scénář s Olayinkou (to ještě tak nějak skousnul, pro SKS toho odvedl mnohem víc), kdy se dlouho jedná o přestupu, nedopadne to, pak se čeká na podpis, protože nový agent a najednou hráč odchází zdarma plnit si sny do no name klubu, kde mu "nečekaně" slibují mnohem vyšší plat, protože ušetřili desítky milionů za přestup.
            Nikdo normální netvrdí, že Lingr by si jako volný hráč nenašel angažmá v nějaké lize podobné kvality. Pokud by ale klub musel zaplatit férovou cenu, tak už by to třeba nemuselo být pro něj až tak finančně zajímavé.

            • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

              lantsmit     před 10 měsíci 02.08.2023 17:01 |  
              2 7

              Ke každé dohodě je potřeba vůle obou stran. Lingr si své ve Slavii odvedl, všechny smluvní povinnosti řádně plní, dlouhodobě přitom ve Slavii všichni vědí, že Slavie pro něj není konečná stanice. Pokud tedy odejde zadarmo nebo pod cenou, není to chyba Lingra, ale Slavie


              Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2023 17:08) . Zobrazit původní komentář

              • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

                lantsmit     před 10 měsíci 02.08.2023 17:11 |  
                0 4

                a mimochodem ho ani já za to občasný předržení balonu nechválím. Navrhoval jsem mu v hodnocení šestku, právě s ohledem na toto, ovšem při zohlednění těch ostatních pozitiv v jeho výkonu. Lingr pro nás vždycky byl a i v prvních dvou kolech zůstal mimořádně důležitej. Což ostatně opakovaně zdůrazňuje sám JiT. A taky to potvrzuje zájem Panathinaikosu, kterej v peněžitém vyjádření odpovídá podobný hodnotě Kuchty v očích Lokomotivu, když tam odcházel. Źádnej jinej útočník Slavie se momentálně takový hodnotě ani nepřibližuje. Když nepočítám spíše křídelníka Juráska


                Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2023 17:18) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          habroš     před 10 měsíci 02.08.2023 16:01 |  
          1 5

          To si právě nejsu jistý, jestli by po vyražení míče brankářem byl v ofsajdu...

  11. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    pehacko     před 10 měsíci 02.08.2023 09:50 |  
    14 26

    Nesouhlasim s tim, ze bylo nerealne vybehnout na ten centr. Kolar to cele videl, centr letel rovne od lajny a bylo jasne kde skonci a nebylo to od Ondry zas tak daleko, ale asi by to s ondraskem bolelo. Kazdopadne male vapno si ma brankar ohlídat!

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Harvey     před 10 měsíci 02.08.2023 10:45 |  
      30 5

      Golman se nemůže pohnout směrem do hřiště, dokud není jasný, že centr nebude směřovat přímo do brány. Kolář bez šance se na takhle rychlej míč dostat. Kdyby Kolář předvídal a startoval na Ondráška s předstihem, aby byl v pohybu a Čmelík to omylem zatloukl přímo do brány, tak tu trháš Kolářovi kontrakt.

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        Steve2924 (přítel SN)     před 10 měsíci 02.08.2023 14:13 |  
        8 16

        Nemáš uplně pravdu. Rozeberu to.
        Gólman rozhodně nemusí stát na čáře ale měl by stát tak půl kroku dopředu. Aby se stihl vrátit právě v situaci, kterou popisuješ.
        Tohle postavení ti pak dovolí, pokud máš rychlé reakce, což u profi gólmana tak nějak očekávám, dostat se do 1s k hranici malého vápna (je to tak 1,5 kroku) kde můžeš jít do souboje na středně prudký centr.

        Kolář na začátku akce stojí dobře. Ale pak udělá naprosto nepochopitelný krok směrem k centrujícímu hráči. A to prakticky v tu chvíli kdy ten odcentruje. Proč tohle udělal netuším. Ale byla to chyba, která z něj pak udělala v té akci jen diváka, který jen čekal kam se Ondrášek trefí. A i kdyby ten centr zaplul na zadní tyč, tak tímhle pohybem se Kolář vzdal jakékoli šance s tím cokoli udělat. Takže bychom mu kontrakt trhali tak jako tak.

        Kdyby tenhle krok neudělal ale zůstal tam kde byl a připravil tělo na reakci na centr. Tak měl k balóny cca o polovinu blíž než Ondrášek. Ve chvíli centru je Ondrášek mez velkým vápnem a penaltou a hlavičkuje půl metru za malým vápnem. Běh tam mu tam trvá 1,5 sekundy. Protože čerpá z výhody, že už je ve sprintu a ten centr byl luxusně přesný. Ale i tak by tam s Kolářem byli nejhůř ve stejnou chvíli. Balon letěl ve výšce, kdy Ondrášek musel skákat ale Kolář by tam dosáhl rukama ve stoje, to by byla výhoda pro něj. Také kdyby proti němu Kolář vyběhl tak ho Ondrášek periferně uvidí a nebude mít klid a prostor na to aby tu hlavu mířil přesně. Takže i kdyby Kolář nestihl alespoň tečnout balón, tak byla větší šance, že hlavička pujde nad bránu.

        Takže když to shrnu, Byla to celková nedomluva trojice Holeš, Ogbu, Kolář, že ani jeden nešel do souboje s útočníkem.
        Kolář se celkově v té situaci zachoval špatbě, kdy na poslední chvíli udělal nesmyslný pohyb mimo souboj. Holeš nesmyslně předával Ondráška Igohovi i když byl u něj a měl největší šanci mu tu hlavu znepříjemnit. Ale skoro mi přišlo, že čeká právě na to, že si tam půjde Kolář. Což bych chápal. Sice už 18 let fotbal nehraju, ale přesně takhle nám tloukli do hlavy, že se má bránit a centr má do těhle prostor gólman a obránce mu nesmí vadit ve výběhu.
        Igoh šel trochu víc k centru aby měl střílený centr, který max do výšky hlavy Holeš měl jít do těla Ondráškovi ale neskákat a Kolář měl jít rukama do balonu. Holeš s Kolářem ale celou situaci vyhodnotili blbě.

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          Akuls     před 10 měsíci 02.08.2023 16:35 |  
          7 0

          Tipnul bych si, že zaměňujete, a to opakovaně, Holeše za Vlčka. S Holešem si přece u lajny pohrával centrující Čmelík. K Ondráškovi se tak neměl žádnou šanci ani přiblížit, takže ergo kladívko těžko se mohl nedomluvit s Kolářem a Ogbuem.


          Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2023 18:18) . Zobrazit původní komentář

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            Steve2924 (přítel SN)     před 10 měsíci 03.08.2023 11:49 |  
            0 4

            Pravdu máte, to je moje chyba. Prohodil jsem si je. Lépe tak rozumím tomu, že tu chybu udělal mladý stoper než zkušený Holeš. O to víc bych čekal, že obranu uřídí zkušený Kolář. Jinak to na tom co jsem napsal nic nemění.


            Komentář byl uživatelem upraven (03.08.2023 11:56) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          levap     před 10 měsíci 02.08.2023 19:58 |  
          5 8

          Máš ve všem pravdu. Ale není to vůbec nic nového. Kolář se úplně stejně chová při všech centrech do malého vápna, obzvlášť když by následoval souboj. Je to, podle mého názoru, jeho hlavní problém a asi to už nikdy nebude lepší. Pokud by tímto způsobem dokázal pomáhat obraně, byl by o třídu lepší. Mimochodem, stejně se choval i před svým vážným úrazem. (Souhlas kromě záměny Holeše za Vlčka)


          Komentář byl uživatelem upraven (02.08.2023 20:00) . Zobrazit původní komentář

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            Steve2924 (přítel SN)     před 10 měsíci 03.08.2023 11:55 |  
            7 3

            Ano dělal to i před zraněním. On byl bázlivý už před tím. Pamatuji si jak jsme tu šíleli z toho, když se na střely z blízka vytáčel bokem a tím zmenšoval svůj objem vůči střele. A nepamatuji si, že by někdy šel útočníkovi v situaci 1:1 pod nohy.
            Každý má svoje slabiny a silné stránky.
            Kolář je dobrý ve hře nohama a když zrovna neměl nadváhu tak i reflexi.
            Ve střelách z dálky je spíš podprůměrný a to samé centry. Malému vápnu zrovna nevládne.
            Zajímavé je, že jak umí riskovat ve hře nohama, tak v chození na centry je to přesný opak. Ono to pak sice vypadá, že se s hlavičkou nemůže nic udělat. Protože je z blízka. A kdyby podběhl centr tak to bude pro laika větší chyba. Ale je to přesně naopak. Pokud se alibisticky vyřadí ze hry tím, že vůbec nejde do souboje a čeká na čáře je to mnohem horší chyba. I kdybych za to tady dostal 1000 palců dolu. Gólman musí řídit hru a v malém vápně prostě musí být všude a gólman na úrovni Slavie nesmí dělat chyby, že se vlastním špatným postavením vyřadí ze hry a dostaneme z toho branku.

            • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

              levap     před 10 měsíci 03.08.2023 15:17 |  
              4 2

              Podepisuji. Brankář, který zůstane stát a nejde na centr do malého vápna má vlastně jedinou šanci - že jej útočník trefí. Pořád mě překvapuje, že trenéři nechtějí tuto aktivitu po brankářích - získávali by tím dalšího obránce do malého vápna a navíc obránce s rukama nad hlavami všech ostatních. Doufám, že Kinský by mohl mít toto plus, ale viděl jsem jej pouze jedenkrát. Ale není to problém jenom Koláře, je to vidět i v TOP ligách a poměrně často. A řekl bych, že je to škoda, nejenom pro hráče, ale i pro diváky a dramatické situace ve vápně.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Myšák     před 10 měsíci 02.08.2023 12:31 |  
      3 13

      Vzpomeň si na starýho Koubu, to by pro něj byla lahůdka! A byl o hlavu menší než Kolář.

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        mig52     před 10 měsíci 03.08.2023 06:27 |  
        2 1

        :))))) Nj., za dob starého Kouby by do vápna nestihl při Čmelíkovĕ kvapíku přiběhnout žádný spoluhráč. V té době se hrálo v poklusu, ne trapu!:))))


        Komentář byl uživatelem upraven (03.08.2023 06:28) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Lunaris     před 10 měsíci 02.08.2023 15:48 |  
      14 8

      Ty jsi blázen, kámo. Pro brankáře naprosto neřešitelná situace.

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        pehacko     před 10 měsíci 02.08.2023 15:58 |  
        6 10

        Male vapno ma mit pod kontrolou brankar. Ale ja jsem blazen.

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          Lunaris     před 10 měsíci 02.08.2023 16:12 |  
          9 7

          Jsi blázen, s tímhle nešlo nic dělat.

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            Cabr3     před 10 měsíci 02.08.2023 16:20 |  
            8 15

            .. šlo, příteli

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            mig52     před 10 měsíci 03.08.2023 06:23 |  
            5 4

            Řekl bych, že ani Vlček tomu nemohl zabránit, byl trochu dál a souboj by nestihl. Vzhledem k tomu, že hrál pravého stopera, bych ho z poziční chyby nevinil. Zatáhnout za záchrannou brzdu nejspíš mohl Ogbu, kterého centr přeletěl a bylo to jeho území. Jenže šel trochu doleva zřejmě proto, aby situaci hasil, kdyby Čmelík táhl míč dál. Gól jde jednoznačně za Holešem, pouštěl jsem si to několikrát, nepíše se mi to dobře, protože Holiho mám rád,ale Čmelík si ho namazal a jako i reprezentanta trochu zesměšnil. Krajní defenzivní hráč by měl v té pozici pokrýt lajnu a pokud se nechat obejít, tak dovnitř hřiště, kde je prostor jednak přehuštĕn, za druhé je předpoklad, by to měl pravostranný hráč po kličce dovnitř na svou slabší levou nohu a těžko by dal tak kvalitní centr, přihrávku či gólovou střelu. Takže dle mne si z toho musí vzít ponaučení především Holeš!

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          dauby     před 10 měsíci 02.08.2023 20:58 |  
          9 6

          Souhlasím s Lunarisem, jsi blázen. Na tenhle prudký střílený centr vyběhnout nešlo. Vyběhnout by naopak byla hrubá chyba a Kolář by nejspíše dostal gól do prázdné brány. Chybu udělali obránci, ne brankář. Koukni se na to pořádně a prober se.

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          Steve2924 (přítel SN)     před 10 měsíci 03.08.2023 11:59 |  
          3 4

          to je tak, když jsi laik a ještě neobjektivní. Ty máš samozřejmě pravdu. Taky jsme to dost podrobně rozebral. Včetně délky letu míče. Ale od lidí co umí argumentovat jen slovy "jsi blázen" se samozřejmě nějakého protiargumentu nedočkáme :D tak budeme sbírat palečky dolů za to, že jsme si dovolili kritizovat modlu :D

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            pehacko     před 10 měsíci 03.08.2023 12:34 |  
            2 4

            Tim bych se brachu netrapil. Kazdy jsme nejaky, dokud me za muj nazor nikdo nebude vyhazovat z okna, tak jde o hovno. Treba tomu opravdu nerozumíme… muj pohled je dost podobny tomu tvemu, ale treba jsme mimo. Ja sice fotbal hral a hraju maximalne na urovni a tridy, ale tam si brankar pro centry na male vapno chodil a hezky kopackou napred. Troufám si rict, ze by tenhle centr vyrazil a Ondraska zboural.

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            Sníža     před 10 měsíci 04.08.2023 16:35 |  
            2 2

            Já ti dávám palec dolů ne za to že kritizuješ, ale za to že s tebou nesouhlasím nic jiného v tom nehledej.Až napíšeš něco s čím budu souhlasit rád ti dám palec nahoru.

            • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

              pehacko     před 10 měsíci 04.08.2023 21:05 |  
              1 4

              Podle me si jen proste picus… proto mu davas palec dolu. Jinak bys argumentoval.

              • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

                Sníža     před 10 měsíci 05.08.2023 11:10 |  
                1 2

                Já jsem argumentoval, ale to bys musel číst všechny články než začneš někoho urážet. To ukazuje co jsi zač a dál to nebudu komentovat, protože to v tvém případě nemá cenu.

                • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

                  pehacko     před 10 měsíci 05.08.2023 11:40 |  
                  0 2

                  Mozna si popsal situaci ze sveho pohledu a ja zase ze sveho. Zadna ověřitelná fakta tam nejsou, ty tu napsal nekdo jiny. Je zajimave, ze ty me urazet muzes a jako prvni. Kdyz to stejne udelam ja… jako druhy… tak jsem spatny. Zamet si nejprve u vlastniho prahu

          • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

            wimpy     před 10 měsíci 04.08.2023 16:37 |  
            2 1

            Rozebrals to pěkně, ale tedy nemyslím, že je na světě golman, kterej by byl u toho míče dřív, než Ondrášek. Trochu to odporuje fyzikálním zákonům :-)

        • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

          Sníža     před 10 měsíci 04.08.2023 16:31 |  
          2 2

          Jsi, protože to byl skvělý centr na který gólman při téhle rychlosti nemá šanci vylézt. To nebyl žádný bochánek. Já si to několikrát pustil.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Cabr3     před 10 měsíci 02.08.2023 16:19 |  
      10 15

      ve svém příspěvku, že to Kolář odstatoval, si myslím to samé. Golman se musí o něco pokusit, i kdyby proletěl do prázdna. Takto tam byl jako kdyby tam nebyl. Za mne se to dalo vyčíhnout, trvalo delší dobu, než ten centr přišel a čtení hry je základ. .. takto se Kolář jen prošel a krčil ramenama, Ogbu seřval Vlčka (správně) ale měl dát něco taky Kolářovi. .. tohle si musí trenéři vyříkat.. hrajeme na 3 vzadu a tohle se prostě nesmí stát.

      • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

        Karel13     před 10 měsíci 04.08.2023 16:43 |  
        0 3

        A kdyby proletěl do prázdna, tak by tam byl nebo nebyl ...

  12. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    žbl68     před 10 měsíci 03.08.2023 07:52 |  
    3 0

    v globále vcelku souhlas ale pár drobných mušek - připomínek :

    Ondřej Kolář - 5 - souhlas
    Tomáš Vlček - 6 za hru dopředu - gol - to byla apriori chyba především a hlavně Holeše
    Igoh Ogbu - 5 - gol - dtto Vlček
    Tomáš Holeš - 4 - souhlas, tahle pozice mu nesedí ...
    David Douděra - 5,49 - když Byl na hřišti tak byl nadprůměrný
    Oscar Dorley - 6 - ok
    Christos Zafeiris - 7,499 - byl to mozek motor týmu, at chceš nebo nechceš kolego
    Lukáš Provod - 8 - souhlas i když bych na začátku a v první půli 1.poločasu v životě neřekl, že s tímto budu souhlasit - s časem se jeho výkon lepšil geometrickou řadou
    Mick van Buren - 6 - ok byl to ultraplatnou včelkou
    Václav Jurečka - 4,4 - souhlas ale ono to příjde, nebojím se
    Ondřej Lingr - 6 - hlavně za 1.půli byl vidět a snažil se
    Lukáš Masopust - 5,48 - s Douděrou to bylo o chlup lepší
    Ivan Schranz - 6 - včelka č.2
    Mojmír Chytil - 8,5 - určitě hráč zápasu víc než Provod - přišel přihrál geniálně na gol, druhý dal ještě geniálněji, od 9 ho oddělila jen neproměněná penalta - ale tady to nebolelo

    celý tým za 2 - jako ve škole :-)

  13. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    Sokrates55 (přítel SN)     před 10 měsíci 03.08.2023 10:04 |  
    11 2

    Zdravím a přeji dobré dopoledne u vonící kávy:-)).
    Hodnocení odpovídá reálně tomu, co se na hřišti dělo a i známky jsou přijatelné.
    Pořád je to začátek sezony a je vidět v naší hře po přípravě ještě dost hluchých míst.
    Obrana je ještě trochu ztuhlá a náš kapitán Tomáš Holeš asi sám ví, že to není od něho zatím nic moc.
    Douděra byl taky ještě zbrklý a tak je škoda, jestli nebude moci delší dobu hrát. Tady bych řekl, že Lukáš Masopust je dobrá alternativa a ještě že ho máme. Musí si na sebe s Vlčkem zvyknout.
    Oscar a Zafeiris jsou asi zatím nejdál a Lukáš Provod jde tomu také naproti, ale zatím jak se říká: "Neříkej hop, dokud.....".
    Proto jsem rád, že máme i v útoku větší přetlak a kluci si i střídáním pomohou k většímu tlaku na soupeře.
    A Vašek Jurečka? Věřme mu, protože víme co dokáže až se po takové nic moc přípravě dá do kupy. On tu důvěru splatí. Chytil i Tijany jsou dobrou posilou pro Van Burena i Lingra, jen si to prostě musí sednou.
    Budějovice nastoupili v rozestavení 4 - 5 - 1 a naši kluci 3 - 4 - 3, proto byl ten úvod zápasu všelijaký.
    Ale byl všelijaký z obou stran a tak těžko mluvit o tom, že jsme byli v úvodu horší. Možná tak první dvě minuty.
    Nejvíc mě rozzlobil faul Čmelíka na Vlčka. To byl docela brutál na achilovku a natvrdo nataženou nohou. Hodně tmavá oranžová?!!
    Experti v televizi a komise rozhodčích dokonce viděla pouze faul holení:-)).
    Proto buďme trpěliví a věřme klukům i trenérům. Prosím!!
    Oni mají kluky na očích každý den a vidí jejich práci.
    Dobré je, že jsme překonali dva soupeře, kteří nás tak trochu oba strašili minulostí a se kterými jsme to v minulé sezoně zvorali. A taky jsme dokázali nezazmatkovat a najít sílu to zvrhnout na naší stranu.
    On ten Zlín asi bude bránit jako o život a tak nás před pohárem nečeká nic snadného, ale to není žádné překvapení. Prostě nás čeká tvrdá fotbalová robota.
    No a protože mi to víme, tak nás to snad nepřekvapí:-)).
    S úctou k Vám všem
    Sokrates55


    Komentář byl uživatelem upraven (05.08.2023 08:58) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      žbl68     před 10 měsíci 03.08.2023 10:23 |  
      1 0

      čmelík byl na černou
      hochy od zelenáčovy čopy Slavia dá - při kvalitě útočníků rozkoušou i beton B60 (C50/60) :-) ale jednoduché to úplně nebude .... hlavně vzadu s nulou (bez dvojsmyslů přátelé...)
      zdar a sílu :-)

  14. Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

    lantsmit     před 10 měsíci 03.08.2023 10:44 |  
    9 9

    Kauzu „Lingr“ je potřeba dohrát do konce. Koupili jsme ho za necelých 15 mil. Dalších cca 15 jsme mu za ty tři roky, co je u nás, zaplatili na platu. Sportovně byl po celý tři roky extrémně prospěšnej, plnil úkoly, který dostával, je mimořádně produktivní, přestože minut nedostával zdaleka tolik, kolik by zasloužil. Dokonce se mu za to několikrát skrze média omlouval i JiT. Svoji hodnotu na trhu zdesetinásobil, když se reálně pohybuje kolem 5 mil. EUR. Slavia za něj chtěla 6-8 od Pana, když se poprvé ozvali minulou zimu (údajně s nabídkou na 3 mil.). V létě měli nabídku navýšit ke 4,5 mil. Slavia prý chtěla minimálně 5. To vše s plným vědomím obou vyjednávajících ohledně toho, že Lingrovi za rok končí smlouva a už tuhle zimu může podepsat zadarmo kdekoli (tedy i u Pana). Všichni ve Slavii ví, že je pro Lingra Slavie jen přestupní stanice, což je samozřejmě v pořádku. Hráče, který nemají ambici Slavii přerůst a pokračovat o level vejš, bychom ve Slavii ani chtít neměli. Je dost zřejmý, že Lingr do Pana chtěl a stejně tak je připravenej vzít podobnou nabídku i z jiný části Evropy (mluvilo se o zájmu z Bundesligy). Daleko výhodnější pozici má v tuhle chvíli jednoznačně Lingr a samozřejmě i Pana. Jak na to dokáže obchodně zareagovat Slavia, je na ní. Nabízí se, že ho měla za těch 4,5 prodat, ale já z toho cítím další z řady našich gamblů. Že nám sportovně významně pomůže k penězům ze skupiny EL, že ho pak třeba ještě ukecáme na prodloužení, nebo že po jeho výkonech přijde ještě nějaká zajímavější nabídka. Je to z určitýho hlediska legitimní strategie, ale když to nevyjde, tak se pak může Slavia zlobit jenom sama na sebe, ne na Lingra. Co se týká porovnání s Olayinkou, co si tady odved nebo neodved, ve smyslu toho, že si podobný jednání na rozdíl od Lingra svým způsobem mohl dovolit. Peter přišel za 80 mil. a na platu si za dobu u nás vydělal cca dalších 100. Dohromady to dělá nějakejch 180 oproti 30 do Lingra v přímých nákladech. Sportovní přínos Olayinky byl nepochybně vyšší, a proto nám pomohl vydělat i více peněz. Co si kdo z těch dvou u nás odvedl je ale vždycky poměřovat zásadně i tím, kolik nás pořízení a provoz danýho hráče stáli.


    Komentář byl uživatelem upraven (03.08.2023 10:46) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      Steve2924 (přítel SN)     před 10 měsíci 03.08.2023 12:06 |  
      4 1

      Vidím to podobně, jestli nám pomůže do EL a pak dostane v zimě nabídku a prodáme ho třeba za 1,5-2 mega aby mohl odejít hned tak to za mě bude uplně v pořádku. Pořád to bude plusová investice. Když odejde zadarmo tak to za mě pořád nebude do záporu. Tudíž gamble je za mě na místě.

    • Re: Hodnocení slávistů - 2. kolo

      knl66 (přítel SN)     před 10 měsíci 03.08.2023 22:30 |  
      7 0

      Sorry, ale nemělo by být v OT?!? Tohle házení jednotlivých příspěvků někam, kam vůbec nepatří, to je - s prominutím - děs!!! Další pokračování Lingra v SKS fakt nepatří do rukriky "Hodnocení slavistů!"